متفرقه

محبوب‌ترین لیموزین‌های لوکس و سدان های‌ممتاز بزرگ بازار آمریکا در نیمه اول سال 2016

  • فروش لیموزین‌های ممتاز در نیمه اول سال ۲۰۱۶

US-limousine-segment
میزان فروش لیموزین‌های لوکس و ممتاز در سه‌ماهه دوم امسال با افت روبرو بوده است البته این مقدار افت نسبت به کاهش فروش سه‌ماهه اول سال خفیف‌تر بوده: ۲ درصد در برابر ۱۱ درصد. در مجموع شاهد کاهش فروش ۶ درصدی این دسته از خودروها نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم. بهبود فروش نسبی در سه‌ماهه دوم سال عمدتاً به دلیل عرضه‌ی دو مدل چشمگیر است: ب‌ام‌و سری ۷ جدید و به ویژه کادیلاک CT6.

US-sales-2016-first-half-Limousine-segment
نکته: “est” نشان دهنده‌ی تخمین ما از فروش مدل مربوطه است که بر پایه‌ی فروش کلی آن برند صورت گرفته است.

  • نکات برجسته‌ی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶

افت فروش حاکم بلامنازع قبلی این سگمنت یعنی مرسدس بنز S کلاس در سه‌ماهه دوم سال حتی شتاب بیشتری گرفته و شاهد افت فروش ۲۲ درصدی هستیم.

2015-mercedes-benz-s550-plug-in-hybrid-in-motion-front-view
پس از شروعی خوب در سه‌ماهه اول سال و رشد فروش ۱۹ درصدی، ب‌ام‌و سری ۷ در سه‌ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال قبل فروش بیشتری نداشته است. البته همین‌قدر فروش نیز برای تبدیل این خودرو به در حال رشدترین مدل سگمنت کافی بوده است.

bmw-7-series
کادیلاک CT6 سه‌ماهه دوم خیلی خوبی داشته و ۲ هزار مالک جدید پیدا کرده است که برای دست‌یابی به جایگاه پنجم در جدول رده‌بندی کافی بوده است. این خودرو تنها ۲۰۰ دستگاه کمتر نسبت به پانامرای رده چهارمی فروخته شده است.

Cadillac CT6 2016
Cadillac CT6 2016
این پنجمین باری است که ما درباره‌ی تخمین فروش مزراتی کواتروپورته شکست می‌خوریم. اگر همان میزان سهم فروش مزراتی در اروپا به این خودرو اختصاص یابد در رده نهم قرار می‌گیرد و تنها بهتر از کیا K900 عمل می‌کند.

2016 Maserati Quattroporte S Q4
فروش پورشه پانامرا در سه‌ماهه دوم سال ۵ درصد افزایش یافته است که پیشنهاد می‌کند نمایندگی‌ها در حال ارائه‌ی مشوق‌ها هستند تا جا برای عرضه‌ی پانامرای جدید در ماه‌های آینده باز شود.

2015 Porsche Panamera S

  • فروش سدان های بزرگ ممتاز در نیمه اول سال ۲۰۱۶

US-premium-large
در این سگمنت نیز شاهد افت فروش ۱۴ درصدی نسبت به شش‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵ هستیم البته این میزان افت در سه‌ماهه دوم سال شتاب کمتری به خود گرفته است (۱۱ درصد افت سه‌ماهه دوم در برابر ۱۸ درصد افت سه‌ماهه اول سال). البته انتظار می‌رود که عملکرد این سگمنت در نیمه دوم سال بهتر از الآن شود چراکه مرسدس بنز E کلاس جدید در حال اثبات محبوبیت زیاد خود است و شاید بتواند آمار فروش کلی این سگمنت را ارتقا دهد.

US-sales-2016-first-half-Premium-Large-segment
نکته: “est” نشان دهنده‌ی تخمین ما از فروش مدل مربوطه است که بر پایه‌ی فروش کلی آن برند صورت گرفته است.

  • نکات برجسته شش‌ماهه اول سال ۲۰۱۶

این اولین باری است که ما در امر پیش‌بینی فروش مزراتی گیبلی اشتباه می‌کنیم. اگر همان میزان سهم فروش مزراتی در اروپا نیز به این خودرو اختصاص یابد رتبه‌ی خودرو به‌طور شگفت‌انگیزی ارتقا یافته و با فروش حدود ۳۵۰۰ دستگاهی به رده دهم می‌رسد.

Maserati Ghibli S
Maserati Ghibli S
تنها خودرویی که در سه‌ماهه دوم سال و مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل رشد فروش داشته مرسدس بنز E کلاس با ۶ درصد رشد است که به این خودرو اجازه داده تا رده‌ی سوم را از هیوندای جنسیس باز پس گیرد و تقریباً سایه سنگین خود را روی رقیب اصلی خود یعنی ب‌ام‌و سری ۵ رده دومی بیندازد.

2017-Mercedes-Benz-E300-front-three-quarter-in-motion-03-1
هر سه خودرویی (هیوندای جنسیس، جگوار XF و آئودی A7) در سه‌ماهه اول سال افزایش فروش داشته‌اند در سه‌ماهه دوم افت فروش را تجربه نموده‌اند البته این افت چندان چشمگیر نبوده است.

بیشترین میزان افت فروش به ب‌ام‌و سری ۶ (۶۳ درصد افت) مربوط می‌شود. پس از این خودرو نیز لکسوس GS و اینفینیتی Q70 با افتی به ترتیب ۳۳ و ۳۰ درصدی مواجه بوده‌اند و در نهایت آئودی A6 نیز دیگر ناکام این سگمنت با افت ۲۷ درصدی بوده است.

منبع: left-lane

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو این کلاس ماشینها المانیها حرف اول رو میزنند
    مرسدس اس کلاس و بی ام دبلیو سری هفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      مردم خارج ماشین پر سی سی با اسب بخار کم سوار شدن ما پرایدوپیکان سوارشدیم
      مردم خارج ماشین پر سی سی با اسب بخار زیاد سوار شدن ما پرایدوپیکان سوار شدیم
      مردم خارج ماشین کم سی سی با اسب بخار کم سوارشدن ما پرایدوپیکان سوارشدیم
      مردم خارج ماشین کم سی سی با اسب بخار زیاد سوار شدن ما پرایدوپیکان سوار شدیم
      مردم خارج ماشین هیبریدی و برقی سوار شدن ما پرایدوپیکان سوار شدیم
      مردم خارج ماشین خودروان سوار می شن ما پرایدوپیکان سوارمی شیم
      مردم خارج ماشین …………..سوار می شن ما پرایدوپیکان سوار می شیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کاوه آهنگر

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      در کلاس لیموزین های ممتاز پس از s کلاس و سری هفت رتبه سوم فروش متعلق به لکسس LS هست و نمایندگان پورشه و آئودی و کادیلاک و مازراتی و جگوار و هیوندای و کیا پس از لکسس قرار دارند،اما در کلاس سدان های بزرگ ممتاز لکسس es پیشتاز است و رتبه اول فروش را دارد، البته در این کلاس نمایندگان دیگری از لکسس و اینفینیتی و آکورا نیز قرار دارند. پس در نتیجه آلمان و ژاپن بطور مشترک حرف اول را میزنند . نمیدونم چه اصراری دارین که افتخارات ژاپن رو نادیده بگیرین ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (12 ديدگاه)

        کاوه جان شما تو بحث گوشی که راجع به برند سونی میکردیم مثال پراید رو زدی و گفتی پرفروش بودن نشون خوب بودن نیست
        چی شد حالا شد افتخار ژاپن ؟؟ :))))
        البته بهت حق میدم چون خودتم با خودت درگیری و توان بحث منطقی نداری :)
        خوش باش دوست شکست خورده
        هروقت فلگ شیپ لکسوس اندازه بنز اس فروخت بعد بیا بحث میکنیم
        تا اون وقت شما رو به خدای بزرگ و منان میسپارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کاوه آهنگر

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          ساسان شما از بحث گوشی فرار کردی . راستی برای شما لکسس و پراید فرقی ندارند خخخخخ جناب ساسان این مطلب که الان میبینی مربوط به آمار فروش سدان های لوکس در بازار آمریکا هست و فروش زیاد در این لیست نشانه افتخار هست، فکر نمیکردم که موضوع به این راحتی را هم متوجه نشوید. متاسفم برای شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کاوه آهنگر

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          ساسان جان معلومه که نظرات بحث گوشی موجود هست …
          لکسس ال اس دو سه تا فروخته ؟ ! نظرات شما خیلی جالبه
          لکسس LS الان هم رتبه خوبی داره ، رتبه سوم در فروش در بازار آمریکا چیزی نیست که به سادگی بدست بیاید؛ دوست آلمانی پرست من اگه دقت کنی میبینی که جایگاه لکسس LS از جایگاه پورشه و آئودی بهتر است.
          جناب ساسان تفاوت دلیل فروش زیاد اس کلاس و فروش زیاد پراید از نظر شما چیه ؟ فروش زیاد بنز و ب ام و و لکسس نشانه ی خوب بودن این ماشینها میتواند باشد اما فروش زیاد پراید به هیچ وجه دلیل بر خوب بودن پراید نیست ،خیلی مسخرت که شما مسائل به این سادگی را متوجه نمیشوی
          شما همچنان میتوانی هر هر بخندی بجای نظر منطقی دادن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. جهانگیر فریدون

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مرسی شاهین عزیز با یه نگاه میشه فهمید شاسی بلندها دارن غافله رو ازسواری ها میگیرن 99 درصد برند ها بالای -20 درصد کاهش :o

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      از کجا میدونی فقط شاسی بلند ها؟؟ این فقط یکی از احتمالاته ممکنه سوپر اسپرت بخرن یا خودران یا هیبریدی یا اصلا کلا هیچی نخرن دوچرخه بخرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امير علي

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    افرین به لکسوس es و افرین به هیوندا جنسیس و خاک بر سر مونتاژ کارای داخلی یکم از هیوندا یاد بگیرید البته شما کجا و هیوندا کجا شما تاتا موتور رو هم الگو قرار بدید خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 창세기

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دوست من مگه اینا میخوان چیزی یاد بگیرن؟؟! به فکر جیبن فقط، کلا مسئله عقب ماندگی صنعت خودروی ایران و ادامه تولید خودروهای از رده خارج طی این سالها دلیل سیاسی داره..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امير علي

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    واقعاً جایگاه نهم حق مازراتی نیست ولی متاسفانه با این طراحی ضعیف معلومه که جلو اس کلاس و سری هفت و پانامرا کم میاره با این همه ابهت برند جایگاه نهم؟اگه طراحی خوبی داشته باشه و اپشنای خوبی هم داشته باشه و قیمت مناسبی هم داشته باشه میتونه حد اقل تا جایگاه چهارم پیشرفت کنه.(حداقل)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Developer

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      بحث طراحی نیست اتفاقا مازراتی از لحاظ طراحی هیچی از رقباش کم نداره ، اما کلا تولیدش محدوده (حالا یا به دلیل کمبود سرمایه گذاری و یا خاص بودن برند) حتی اگه تقاضای زیادی هم براش باشه بازم توان تولیدش اونقدر نیست که فروش آنچنانی داشته باشه ، دلیل فروش پایینش هم همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BMW

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (30 ديدگاه)

        دقیقا خودش میخواد مثله پورش تعداد محدود و خاص باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مجید.فقط لامبورگینی.

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مرسدس عالیه. به هر چی دست میزنه طلا میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (233 ديدگاه)

    جنسیسه چه باحاله رفته بالا جدول پیش لکسوس و بنزو بی ام و. کره ای ها ارزو داشتن کشورشون و صنعتشون مثل ما باشه حالا ما کجاییم اونا کجا. تنها مردمان کشوری تو دنیا که ارزو میکنه مثل ۳۷سال قبل باشه ماییم.شغل.صنعت.ارزانی.دل خوش .ورزش.خودرو.وووووووووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. PlymouthBarracuda

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    کاش مزراتی یه بازنگری تو طراحیش بکنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sina

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فقط سلطان لکسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محسن

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من اصلا طرفدار برند خاصی نیستم ولی تقریبا هر اماری از دنیای خودرو میبینیم خودروهای کره ای هم حضور دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. BMW

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    از کی تا حالا لکسوس ES ( کمری بزک شده ) قاطی مید سایز های لوکس دف عقب شده ؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      از زمانیکه تعصب وجود شما رو فرا گرفته. میبینید که رتبه اول را دارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BMW

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (30 ديدگاه)

        عزیزم
        دلیل فروش بیشترش( ES ) نیم نگاه اقتصادی و کلا قیمت خیلی پایینترش هست . رقیب اصلی آ لمانیها تو این کلاس GS هست که انهم با اینکه قیمت پایین تری داره و در بازاری مثل آمریکا که تویوتا توش ادعای موفقیت نسبی بیشتری نسبت به رقباش داره بازهم نتونسته حتی به نصف آمار فروش سری 5 هم نزدیک بشه .
        البته در کل تعداد فروش بالاتر دلیل برتری نمیدونم چون اگر اینجور بود فرزند فوق اشرافی ب ام و یعنی رولزرویس آ شغالترین خودروی روی زمین خواهد بود . ولی اگر تویوتا یه روز بخواهد واردسگمنت خودروهای فوق اشرافی بشه شک نکن که یه دونه دستگاه هم نمیتونه بفروشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. ابراهیم

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آخه چرا باید ما این ماشینا رو در اختیار عده ی خاصی ببینیم و خودروهای بی کیفیت داخلی رو سوارشیم اونروز یه خبر میخوندم که مطمئن نیستم درست باشه ولی اگه درست باشه که وای به حال ما خبر نوشته بود که عراق هم دیگر خریدار محصولات ایرانی نیست به خاطر وضع قوانین دررابطه با کیفیت خودرو .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mardi

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تواین کلاس دراکثرکشورهای دنیا,مرسدسsپیشتازخودروسازان است واین نشانه بهترین بودن است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین مازراتی هم انصافا یکی از پر ابهت ترین طراحی ها رو داره و ضعیف ترین، بی روح ترین طراحی هم مسلما مربوط به پورشه هست که اصلا هیچ ابهتی درش وجود نداره. مازراتی رو ببینید، کادیلاک رو ببینید، هیچی هم نداشته باشن، ابهت از سر و روشون میباره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آرمین گرمرودی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این موارد بالا همشون سدان بزرگ لوکس بودن، ولی هیچ کدومشون لیموزین نبودن، بی ام و سری 7 یا بنز کلاس اس درسته مدل لیموزین هم داره ولی ای مدلهای تو عکس همه مدل معمولی اونا بود، حتی مدل ال وی بی(لانگ ویل بیس) یا همون مورد دراز تر هم لیموزین نیست، لطفا مطلب رو اصلاح کنید، در ضمن موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا