مصرف بهینه سوخت در آزمایش‌های EPA

گزارش سالانه سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) برای وسایل نقلیه مدل سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که متوسط بهینه‌سازی مصرف سوخت از میزان سال‌های گذشته بالاتر بوده و به ۲۴/۱ مایل برای هر گالن سوخت رسیده است. یعنی خودروهای مدل ۲۰۱۳ به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹/۷۶ لیتر مصرف می‌کنند. این عدد میزان نیم مایل ارتقای مصرف سوخت را نسبت به مدل‌های سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد.

fuel economy cars
کاهش متوسط مصرف سوخت

مطابق گزارش EPA، متوسط مصرف سوخت باز هم روند بهینه‌سازی خود را ادامه داده است. این در حالی است که خودروها در سال ۲۰۰۴ به طور متوسط ۵ مایل برای گالن کمتر حرکت می کردند. چهار گروه وسایل نقلیه در دسته‌بندی‌های EPA قرار گرفته‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به خودروهای شهری با مصرف سوخت متوسط ۲۸/۳ مایل برای هر گالن (8.31 لیتر در صد کیلومتر) و خودروهای شاسی‌بلند (یا به عبارتی کراس‌اورهایی که استانداردهای آلودگی برای خودروهای شهری را کسب کرده‌اند) با مصرف سوخت متوسط ۲۴/۵ مایل برای هر گالن (9.6 لیتر در صد کیلومتر) اشاره کرد.

کاهش متوسط مصرف سوخت
بهترین خودروساز از این لحاظ برای مدل‌های ۲۰۱۳، کمپانی «مزدا» بوده که متوسط مصرف سوخت خودروهای خط تولیدش ۲۸/۱ مایل برای هر گالن سوخت بوده است. در میان خودروسازان که در تمام کلاس‌ها حضور دارند، شامل تراک‌ها و برندهای پرمیوم، نیسان با ۲۶/۲ مایل برای هر گالن صدرنشین شده است. علاوه بر این، نیسان با رشد ۲/۱ مایلی برای هر گالن سوخت، بیشترین رشد را در بهینه‌سازی مصرف سوخت نسبت به مدل‌های ۲۰۱۲ داشته است.

FRANCE-DEBT-OIL-GAS-TAX-FILES
خودروسازی که در پایین این جدول قرار گرفته، فیات-کرایسلر است که متوسط مصرف سوخت خط تولیدش ۲۰/۹ مایل برای هر گالن است. در مجموع، ۹ کمپانی از ۱۱ کمپانی خودروساز نسبت به مدل‌های ۲۰۱۲، در مدل‌های ۲۰۱۳ در زمینه مصرف سوخت رشد داشته‌اند. پیش‌بینی‌های برای مدل‌های ۲۰۱۴ نیز حاکی از آن است که این خودروسازان به این روند ادامه خواهند داد.

کاهش متوسط مصرف سوخت
در نگاهی به آینده، EPA می‌گوید که تنها ۳۴ درصد از مدل‌های ۲۰۱۴ به استانداردهای آلودگی دی‌اکسید کربن مورد درخواست برای ۲۰۱۶ رسیده‌اند. علاوه بر این، تنها ۴ درصد از مدل‌های ۲۰۱۴ که تماماً شامل هیبریدی و پلاگین هیبرید می‌شوند، توانسته‌اند از پس استانداردهای سخت‌تر موردنیاز برای ۲۰۲۵ برآیند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

16 دیدگاه

  1. سعید
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    ای وااای ببین اونا تو چه فکرین . تو ایران هنوز مشکل توضیع بنزین یورو 4 کاملا حل نشده, بعضی از ماشینامونم مثل پالایشگاه دود میدن هوا ولی اونجا به فکر استاندارد های سال 2025 هستن !!!

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      ممنون آقای انیس حسینی

      پاسخ
    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      تو ایران زیاد به درد نمیخوره.

      پاسخ
      1. من
        سوابق: (192 دیدگاه) ,

        بازم اسپم ؟
        اگه رسیدگی نمیکنین منم بدم نمیاد بین کلاسهام بیام روزی 30-40 تا اسپم بدم تا اخر سال 1000 تایی بشم؟

        پاسخ
  2. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    اون از اونا اینم از ما به فکر ئهمه چی هستن.ما هم کلا بی خیال

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    من که تو دزفولم هنوز نتونستم بنزین یورو4 بزنم در حالی که ماشینم یورو4 می خواد.

    پاسخ
  4. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ما ایرانیها هر آرزویی رو باید به گور ببریم.!!!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل وحید
    وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    آقای انیس حسینی دمت گرم واقعا مطالبت عالین مرسی

    پاسخ
  6. Erfan
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    کاش متولد 2025 بودیم دیگه دردسر کارت سوخت و مسخره بازی بنزین کارتی و آزاد رو نداشتیم

    پاسخ
  7. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    الکی میگن مکمل بزنین یکمم مصرفش زیاد میشه

    پاسخ
  8. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    مصرف بهینه واسه ما ایرانی ها آرزوست

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون

    به نظر من که کار سازمان EPA خیلی درسته

    هم طرف مردم رو داره، هم به نوعی رقابت تنگاتنگ بین خودروسازا رو زیاد تر میکنه، که همین امر باعث بهبودی مصرف سوخت روز افزون میشه

    و درنهایت هم اینکه به محیط زیست کمک شایانی میکنه.

    پاسخ
  10. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    جالب که34%از مدل 2014 به استاندارد دی اکسید کربن رسیدن وباز فقط 4% به استاندارد 2025 رسیدن…
    من دیگه حرفی ندارم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.