مقایسه شرایط مدل‌های مخصوص پیست فراری، مک‌لارن و آستون‌مارتین

محدودیت‌های سرعت، مقررات مرتبط با آلودگی و شکاف قابل‌توجه بین فقیر و غنی باعث شده تا جاده‌های امروز بیشتر از هر زمانی، شرایط مناسب برای حضور سوپرماشین‌ها را نداشته باشند. ولی در همین حال، توسعه تکنولوژی این دسته از خودروها باعث شده که سرعت آنها، به‌ویژه در مدل‌هایی که مخصوص پیست ساخته می‌شوند، به طور سرسام‌آوری افزایش پیدا کند.

track-toys
مهندسان این خودروها از محدودیت‌های دنیای واقعی رها هستند و می توانند تکنولوژی‌های جدید را فارغ از مقررات دست‌وپا گیر آزمایش کنند.

Ferrari FXX K
Ferrari FXX K
Ferrari FXX K 2015
Ferrari FXX K 2015
Ferrari FXX K 2015
Ferrari FXX K 2015
Ferrari FXX-K
Ferrari FXX-K
Ferrari FXX-K
Ferrari FXX-K
Ferrari FXX-K
Ferrari FXX-K

Ferrari FXX-K
Ferrari FXX-K

یک دهه پیش، فراری با مدل FXX خود که بر پایه مدل «انزو» ساخته شده بود، یک کلاس خودرویی جدید را معرفی کرد. ولی امروزه، مارانلو تنها یکی از سه کارخانه‌ای است که خودروهای فوق‌گران‌قیمت و مخصوص پیست را می‌سازد. البته خرید این دسته از خودروها نیز به شکلی ساده صورت نمی‌گیرد.

McLaren P1 GTR
2016 McLaren P1 GTR
2016 McLaren P1 GTR
2016 McLaren P1 GTR
McLaren P1 GTR
McLaren P1 GTR 2016
McLaren P1 GTR
McLaren P1 GTR

McLaren P1 GTR and F1 GTR
McLaren P1 GTR and F1 GTR

در حال حاضر سه خودروی مطرح مخصوص پیست سفارشی را می توان نام برد. فراری FXX K، مک لارن P1 GTR و آستون مارتین ولکان. خریداران خوش‌شانس مدل جدید این خودروها از مزایای سفارشی‌سازی داخل کارخانه بهره‌مند می‌شوند. هر سه خودرو شامل یک لباس نامکس (Nomex) و یک کلاه ایمنی مطابق با رنگ بدنه و همین‌طور یک کلاس مربی خصوصی، هم در دستگاه شبیه‌ساز و هم در دنیای واقعی می‌شوند.

2016 Aston Martin Vulcan
2016 Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan Interior

2016 Aston Martin Vulcan
2016 Aston Martin Vulcan

در همین حال، برخی امکانات اضافی در هر کدام از سه مدل متفاوت هستند که در ادامه آنها را ملاحظه می‌کنید.

putting-the-limited-release-track

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

37 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل DODGE
    DODGE
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    مکلارن و فراری درطول تاریخ رقابت های تنگاتنگی رو با هم داشتن چه در عرصه ی ساخت سوپر ماشین چه تو F1 که اکثرا فراری پیروز میدان بوده ،که نمونشو دارین میبینین.

    پاسخ
    1. Pagani
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      بهترین خودرو پیست با اختلاف زوندا روولوشنه
      شتاب2.7
      قدرت820اسب تنفس طبیعی
      و نیوبرگ رینگ یک دور 6دقیقه و 31 که نزدیک ترین رکورد بهش زوندا آر با 6 دقیقه و 47
      پاگانی هوای را بی سی رو که دیگه چیزی نمی گم
      فقط فضایی ❤

      پاگانی شاهزاده ایتالیایی❤

      پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      این سه،واژه ی ابر خودرو رو معنی میکنن
      دیدنشون تو عکس و مشخصاتشون موی رو بر تنه هر عاشق خودرو،راست میکنه
      کی فکرشو میکرد 10 سال پیش یا در دوره ی رکود اقتصادی که هیولاهایی در ظاهر و باطن ترسناک و خشمگین زاده بشن که هر لحظه اماده باشن تا هر جاده ای رو به اتیش بکشن

      پاسخ
  2. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    فقط میتونم بگم از 5-6 سالگی که خیلی زیاد به ماشین علاقه مند شدم و عکسای فراری و ت مجلات میدیدم یا جاهای دیگه تا الان…..که 23 سامه به این سال ها که همیشه عاشق فراری بودم افتخار میکنم تا آخر هم نسبت بهش تعصب دارم….
    فراری یه موجود فرا زمینیه یه روح و پرسیژ خاصی تو ماشینای اسپرت داره که شاید هیچ ماشینی نداره..
    Ferrari FXX K رو هم زبون من قادر نیس توصیفش کنه 1036 اسب خالص و منحصر به فرد

    پاسخ
    1. Maysam..laferrari
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      دقیقا…من هم از بچگی عاشق فراری بودم و هستم همین الآنم fxx k سرتر از p1 gtr هست کافیه به شتابشون نگاه کنید واگه راستشو بخواید شاید اگه فراری وجود نداشت من هیچوقت عاشق دنیای خودرو نمیشدم و زیباترین چیزی که تو زندگیم دیدم laferrari افسانه ایه

      پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    من فراری رو به مکلارن ترجیح میدم

    پاسخ
    1. Maysam..laferrari
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      Pagani huayra هم صفر تا صدش 3.2 یا3.1 ثانیست که اونم برای یک ماشین میلیون دلاری خیلی جالب نیست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        هوایرا برای پیست نیست
        قیمتش کمتر از نصف استون مارتینه
        و تازه اگه درگ بزارن استون رو جا میذاره
        کابینشم خالی نکردن که عملکرد مسابقه ای بهتری داشته باشه
        تازه گیربکسشم دو کلاچه نیست

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        می شد Zonda R رو مثال زد و رکوردی که تو نوربرگرینگ زد که 1 میلیون دلار ارزونتره و تازه ساخت 2008 هست!
        .
        .
        .
        زوندا 760LM با موتور تنفس طبیعی 820 اسبی و شتاب 2.6 که اونم یک میلیون ارزون تر از استون مارتین مذکوره
        .
        .
        .
        من استون رو خیلی هم دوست دارم ولی هر کسی را بهر کاری ساختن
        کار هر کس نیست خرمن کوفتن!
        نتایج پیست ها و اعداد مشخصه کی چه کاره ست
        نمیدونم هدف نویسنده از کنار هم قرار دادن استون ولکان کنار FXXK و P1 GTR چی بوده واقعا

        پاسخ
        1. Maysam..laferrari
          سوابق: (215 دیدگاه) ,

          قبول دارم ولکان با اون دو تا خیلی فاصله داره

  4. Archi KHAN
    سوابق: (1656 دیدگاه) ,

    با نگاهی به سیر شکل گیری این برندها ، مدل های حال حاضرشون ، موفقیت هاشون و…
    قطعا فراری…

    پاسخ
  5. mehdi
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    برام جالب بود که در قسمت مزایای مشتری استون مارتین نوشته بود گرم کردن با مدل پایین تر مثل وینتیج .
    خدا اینا به چی میگن مدل پایین ما به چی میگیم مدل پایین……!

    پاسخ
  6. mehdi
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    دوستان راستی من اطلاعات دقیقی دربارهی ولکان ندارم
    اگه میشه لینک مشخصاتشو به من بدید

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل استون مارتین
    استون مارتین
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    جوووووووووووونم استون عاشقشم شاید رکورد نزنه اما همیشه اسمش تو لیست باقی میمونه همین که کنار فراری و مک لارن هست خودش عااالییییییییه

    پاسخ
  8. samurai
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    2 تا بریتانیایی اصیل با یک ایتالیایی 3 شرکت سوپر ماشین ساز
    بقیه هم تو باقالیا مخصوصا شرکتای تکراری سازو خز المان

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      سامورائی چرندیادت اینجا جواب نمیده که هیچ دقیقا تاثیر عکس داره بریتانیایی هیچ وقت اصیل نیست چون طراحی بلد نیست به اسمه اصالت قالب میکنه به مشتریای تازه به دوران رسیدش تازه با موتورهای آلمانی و مدیران آلمانی شرکتاشون سرپاست ژاپنی هم همینجوره چون اونم بلد نیست ماشین بسازه خیلی راحت کپی میکنه از آلمانی ها پس نتیجه میگیریم که آلمانی ها اگه نباشن و اگه نبودن این صنعت یه قدم نمیتونست برداره دنیا مدیون آلمانی هاست اگه به اصالت باشه بازم آلمانی ها اصیل واقعی هستن چون اونا ماشین و اختراع کردن و رمز موفقیت و پیشرفت اونا میدونن قدمتشونم از همه بیشتره …

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        آقا شایان میشه بگی lexus برای طراحی بدنه مدلهای lfa و نسل اول gs و is و نسل اول lexus sc و lexus rc و تویوتا برای طراحی بدنه همه نسلهای سوپرا و iq و نسلهای ۳ و ۴ و ۵ و ۶ و ۷ سلیکا و 2000gt و یاریس و toyota sports 800 و prius و ae86 و سوبارو برای طراحی بدنه مدلهای xt و svx از کدامیک از خودروهای آلمانی کپی کردن ؟؟ خودت در بخشی از حرفات گفتی : ژاپنی هم همینجوره چون اونم بلد نیست ماشین بسازه خیلی راحت کپی میکنه از آلمانی ها .

        پاسخ
        1. P.G
          سوابق: (485 دیدگاه) ,

          علی جان به دل نگیر
          آقا شایان در سرودن شعرهای فکاهی دستی بر آتش دارن،فقط ازکامنتاشون لذت ببرید!
          به این جملات خوب دقت کن:
          انگلیسی هیچ وقت نمی تونه اصیل باشه!!!!!!!!
          چون طراحی بلد نیست!!!؟؟؟
          ژاپن هم همونجوره چون اون هم بلد نیست ماشین بسازه!خیلی راحت کپی میکنه از آلمانی ها!!!!!!!!!!!!!
          تازه نتیجه گیریش جالب و خوندنیه
          تا حالا دیدی کسی اینقدر در سرودن …..شعر با ته مایه های طنز تبحر داشته باشه؟؟؟
          مگه داریم؟
          سخت نگیر،فقط با کامنتاش تفریح کن:)

        2. ali
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقای پی جی جانت بی بلا . من همون مایکل جکسون تریلر سابقم . انقدر کامنت امثال آقا شایان دیدم که هیچ نیاز یا الزامی نمیبینم که به اینجور حرفها سخت بگیرم . نکته جالب اینجاست من چند روز پیش از آقا رضا که طرفدار مرسدس بنزه یه سوال پرسیدم بین ۵۰ تا ۸۰ کلمه از حرفام حذف شد . ولی آقا شایان و سایر آلمانی بازها هر حرفی بزنن پدال حرفاشون را تایید میکنه . بگذریم . راستی دستت درد نکنه زیر دیدگاه من کامنت ثبت کردی . خیلی ممنون .

    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      عزیز دلم با این حرفت معلوم شد که قد دوهزار از صنعت ماشین سازی بارت نیست!!!
      اگه فراری کارش ساختن ماشین پیست و ماشین های خیابونیه…
      پاگانی از همون اول کارش ساخت ماشین پیست بوده!!!
      پس بریم به قسمت دوم کامنتت برینیم…
      لامبورگینی هم مدل آستریون رو داره با 910 اسب بخار ولی خودشون گفت که تستش نمیکنیم…
      اینو ساختیم تا به همه بگیم ما هم تکنولوژی ساختشو داریم…
      پورشه با مدل 918(که اونم مخصوص پیست طراحی نشده) هم هست و اونور آب SRT هم هستش!!!!
      پس نتیجه میگیریم کامنتت حتی ارزش جواب دادنم نداره!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل mahdi
        mahdi
        سوابق: (627 دیدگاه) ,

        درود به کربنادو عزیز
        ارادت دارم نسبت به حضور جنابتان
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        سلام و درود فراوان به داش مهدی…
        منم خوشحالم تو این جمع حضور دارم و وقتی شمارو دیدم خوشحالتر هم شدم!!!
        چاکرتیم

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل mahdi
          mahdi
          سوابق: (627 دیدگاه) ,

          ارادت دارم کربنادو عزیز

    3. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      سامورایی جان برادر شما مشکلت با آلمانی ها چیه؟
      میخای به خاطر تو در ماشین سازیاشونو تخته کنن؟
      از نظر تو پیکان جوانان گوجه ای خداست که به ماشینای آلمانی میگی خز و تکراری؟!؟!
      نکنه خاطره ی بدی ازشون داری که اینقدر مصرانه ازشون بد میگی؟؟؟
      اینجور کامنتا فقط جو سایتو خراب میکنه،متنفرم از این کامنتایی که میگن فقط آلمان،فقط ایتالیا،فقط انگلیس،نمی دونم فقط بورکینافاسو!بابا یکم مغزاتونو بزرگ کنید!
      متاسفانه یه مدتیه میانگین سنی پدال اومده روی سیزده چهارده سال و این از بسیاری از کامنتا مشخصه
      به خاطر همین موضوع بیشتر کاربرای خوب و قدیمی سایت دیگه کامنت نمی ذارن
      پدال جان برادر اگه یه فکری برای این افتضاح نکنی من یکی دیگه از این کودکستان رفع زحمت میکنم!

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
    (new great britain(king mclaren
    سوابق: (830 دیدگاه) ,

    آلمان اگه تکنو لوژی داشت حداقل یه هواپیما یا موتور هواپیما میساخت .بریتانیا هم هواپیما میتونه بسازه هم موتورشو. البته ربطی به بحث نداره ولی آخه همچین این شایان از آلمان حرف می زنه آدم خندش میگیره به کشوری میگن ابر قدرت که در تمامی زمینه ها مثل ماشین سازی نظامی ورزشی صنعت بازیسازی فیلمسازی و… بتونه چند چیز عالی بسازه.بیخود نیست آمریکا اکثر تجهیزات نظامی شو با همکاری بریتانیا میسازه .تازه توی جوایز نوبل هم بریتانیا جلوتر از آلمانه صغیرهههههههههه….

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل بهراد
      بهراد
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      ببخشیدا ولی موتور های بنتلی و رولزرویس همین بریتانیای شما رو بی ام دبیلیو آلمان میسازه
      در ضمن اولین جت جنگی رو آلمان در زمان جنگ جهانی دوم ساخت الان هم در مسابقات اتومبیل رانی در اکثر رشته ها ماشین ها و راننده های آلمانی صدر نشین هستند

      پاسخ
  10. mclaren
    سوابق: (392 دیدگاه) ,

    عشق است مکلارن بزرگ پادشاه کبیر ♥
    به اعداد ارقام زیاد توجه نکنین وقتی کنار هم تست شدن میتونین نتیجه گیری درست انجام بدین.
    انگلیس رو دوس دارم فقط به خاطر مکلارن و آستون… ♥

    پاسخ
  11. فرهاد کرمستجی
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    آستون و مکلارن اصالت ندارن؟؟؟؟؟!!!!!!

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل بهراد
    بهراد
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    ولی در این بین امکاناتی که آستون مارتین میده بهتر از فراری و مک لارن هست

    پاسخ
  13. NotingNoting
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    من موندم شما چرا بحث می کنید داداش من استون کلا یه برند سوپر لوکس و با توجه به اصالت و ساخت ماشین های قدرتی پا به پا داره میاد 1000000% کنار فراری میمونه یادتون نره استون رو ادم های خاص و خییلی پولدار کسانی که به کیفیییت اهمیت بیشتری میدن میخرن به قول دوست ما وقتی استون میبینیم تو دوبی همه سرشونو بر می گردونن حالا شما بشینین بحث کنید همه ماشلا اینجا فیلسوفن

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همه چیز شتاب اولیه و ثانویه نیست هندلینگ مکلارن واقعا از همه خودروهای دیگه سره مکلارن p1 پیست نورنبرگ رو زود تر از همه رفته عملکرد ماشین ها رو فقط تو یه خط راست مقایسه نکنید.

    پاسخ
  15. P1
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خودتونو خسته نکنین هیشیکی رقیب P1 نمیشه والسلام شوت تمام

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.