متفرقه

ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی در بارسلونا

بارسلونا و ۳۹ شهرداری اطراف آن از تردد خودروهای تولید شده قبل از ژانویه‌ی سال ۱۹۹۷ در اواخر هفته جلوگیری خواهند کرد. این توافق‌نامه جدید تلاش دارد تا در طول ۱۵ سال بیش از ۳۰ درصد آلایندگی‌ها را کاهش دهد. انتظار می‌رود این قانون جدید که از اول سال ۲۰۱۹ اجباری خواهد شد حدود ۷ درصد خودروهای منطقه را تحت تأثیر قرار دهد. ۱۰۶ هزار دستگاه خودروی تولید شده قبل از سال ۱۹۹۷ در این منطقه وجود دارند.

2558
علاوه بر این مسئولان قادر خواهند بود تا از تردد این خودروهای قدیمی در زمان‌هایی که آلودگی هوا بالاست جلوگیری کنند. باور بر این است که کیفیت هوای پایین بارسلونا باعث مرگ زودرس حدود ۳۵۰۰ نفر در سال می‌شود.

crowded-highway-cars-road
گاردین می‌گوید مسئولان بارسلونا معتقد هستند که می‌توانند با ارائه‌ی حمل‌ونقل عمومی رایگان برای دارندگان خودروهای قدیمی از این طرح حمایت کنند. معاون محیط‌زیست شهردار می‌گوید:

مردم بارسلونا در نظرسنجی‌هایی که انجام شده به وضوح اعلام کردند خواستار مبارزه با آلودگی هوا هستند زیرا مشکلات مربوط به سلامتی در اولویت اول اهمیت قرار دارد.

با ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی مسئولان شهر می‌گویند که می‌توانند در ۵ سال آینده ۱۰ درصد از آلاینده‌های هوا بکاهند که این میزان تقریباً به سطوح توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت نزدیک است. در حال حاضر آلودگی هوای بارسلونا بسیار بیشتر از مقدار توصیه شده است.

seat-ibiza
شهرهای دیگر قبلاً به منظور کاهش میزان آلودگی قوانین زیادی را نسبت به ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی وضع کرده‌اند. تردد خودروهای دیزلی و ون‌ها در مراکز شهرهای مادرید، پاریس، مکزیکوسیتی و آتن تا سال ۲۰۲۵ ممنوع خواهد شد. از سال آینده مالیات توکسین نیز بر خودروهای بنزینی قدیمی و تمامی مدل‌های دیزلی لندن وضع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    شکر خدا که همه ی مردم دنیا فهمیدن این ۲۱۳ سالی که بشر برای حرکت از سوخت های فسیلی استفاده کرده ، چه فاجعه ای بر سر محیط زیست ، سلامتی خودش و سایر مخلوقات خدا آورده.
    شکر خدا ماشین های کم‌مصرف ، هیبریدی ، الکتریکی و حمل و‌نقل عمومی روز به روز دارن نقش پررنگ تری در جابجایی انسان ها ایفا میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ما هم حداقل 250 سال از دنیا عقبیم :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      مجید جان کارخونه سئات اسپانیا تو شهر بارسلون هست و زیر مجموعه ی فولکس هست و ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    بهتر که اول از همه محصولات الاینده فولکس رو جمع اوری کنن چون محصولات فولکس اندازه ی کشتی های بخار الایندگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918 (محمدرضا)

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اینجا هم تردد خودرو های بالای 2500 سی سی ممنوعه :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. The R

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    بارسلونا با جمعیا 1.7 میلیون نفری میزان مرگ و میر زود رس 3500 نفر در سال به خاطر آلودگی هوا داره. مطمئنا کیفیت هواش چند برابر بهتر از تهران هست. فکر کنم تهران با جمعیت حدود 9.5 میلیون نفر و این کیفیت هوا حد اقل 20000 هزار مرگ زودرس داره.

    امارهای غیر رسمی میگن سالانه 4500 تا 5000 مرگ مستقیم به خاطر آلودگی هوا تو تهران هست. به شخصه به 60 سالگی برسم تو این وضع راضیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. من

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (249 ديدگاه)

    دیروز خبری خوب شنیدم که تو مجلس میخوان قانونی تصویب کنن که خودروهای هیبریدی تولید داخل از مالیات ارزش افزوده و موارد دیگه معاف بشوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهيل

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      نمیتونم منتظر پراید هیبریدی بمونم خداکنه زودتر بیاد?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا