نتایج تست های تصادف IIHS برای خودروهای کوچک شهری

از بین یازده خودروی کامپکت کوچکی که اخیراً موسسه” بیمه برای ایمنی بزرگراه” (IIHS) مورد آزمایش قرار داده است، فقط یک خودرو توانست امتیاز قابل قبول را در تست دشوار تصادف overlap به‌دست بیاورد. این موضوع IIHS را وادار کرد تا این گروه از خودروهای کوچک را دارای بدترین عملکرد در بین تمامی خودروهای تست شده در این بخش معرفی نماید.

مردود شدن چندین خودرو در تست تصادف overlap موسسه‌ی IIHS
مردود شدن چندین خودرو در تست تصادف overlap موسسه‌ی IIHS

IIHS این مدل‌ها را آزمایش کرده: شورولت اِسپارک، مزدا 2، کیا ریو، تویوتا یاریس، فورد فیِستا (تولید بعد از آگوست 2013)، میتسوبیشی میراژ جدید، نیسان وِرسا سدان، تویوتا پریوس سی، هیوندای اکسنت، فیات 500 و هوندا فیت (مدل قدیمی).

2014 Honda Fit IIHS
2014 Honda Fit IIHS

در بین تمامی آن‌ها، خودروی اسپارک ساخت کره (معرفی شده در سال 2012 و جانشین دوو ماتیز) بود که موفق شد امتیاز قابل قبول این بخش را در کنار امتیازهای خوب چهار بخش دیگر این موسسه به‌دست آورده، و جایزه‌ی 2014 TOP SAFETY PICK را دریافت نماید.
دلیل این که چرا این خودروها در این بخش این چنین ضعیف عمل کردند البته طبیعت سبک وزن آن‌ها می‌باشد، در این رابطه معاون رئیس IIHS، جو نولان توضیح می‌دهد: “خودروهای کوچک و سبک وزن دارای یک ایراد ذاتی امنیتی می‌باشند. به همین دلیل می‌باشد که باید هنگام خرید این خودروها بهترین نوع آن‌ها را از نظر حفاظت از سرنشینان انتخاب کرد. متأسفانه، به صورت گروهی، خودروهای مینی در بخش تصادف overlap عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند.”

Minicar Crash Test ratings
Minicar Crash Test ratings

در بین این خودروها، بدترین عملکرد در این بخش متعلق به خودروهای فیات 500 و هوندا فیت بود، که در کنار هیوندای اکسنت، دارای ضعیف‌ترین ساختار بودند و ریسک آسیب‌های لگن در این خودروها بسیار بیشتر می‌شد. در واقع، این نبود استحکام سازه‌ای بود که باعث به وجود آمدن چنین نتایج بدی شد.

[jwplayer mediaid=”60094″]
[jwplayer mediaid=”60095″]
[jwplayer mediaid=”60096″]
[jwplayer mediaid=”60097″]
هر چند، این موضوع چنان دور از ذهن نبود، زیرا هیچ کدام از این مدل‌ها طوری طراحی نشده‌اند که بتوانند در برابر آزمون سخت overlap مقاومت نمایند. این آزمون مشهور است که می‌تواند حتی خودروهای بسیار بزرگ‌تر را نیز به سرعت به انتهای جدول‌های ایمنی بفرستد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

30 دیدگاه

  1. SAEED
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    سلام.
    انتظارم از تویوتا و هوندا بیشتر از چیزی هست ک تو این 4تا کلیپ دیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ولی خدایی جای ماشینای شرکتای خودروسازی خودمون خالی بوده هاااااا

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (741 دیدگاه) ,

      امیدوارم روزی تمام خودروهای ساخت فرغون سازی ها رو هم اینجا مچاله ببخشید تست ایمنی کنن!!!

      پاسخ
      1. SALAR
        سوابق: (378 دیدگاه) ,

        دوستان عزیز پدال تو جشنواره وب ایران یاری کنید
        ………………..زنده باد پدال………….

        پاسخ
    2. حسین
      سوابق: (1155 دیدگاه) ,

      دیدی سرشون کجا میخورد!!خخخخخ!!

      پاسخ
    3. SALAR
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      دوستان عزیز پدال تو جشنواره وب ایران یاری کنید
      ………………..زنده باد پدال………….

      پاسخ
  2. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    از یه ماشین جمع و جور شهری چه انتظاری دارن؟

    اگه بخوان محکم بسازنشون که سنگین میشه و در نتیجه به یه موتور قوی احتیاج داره و موتور قوی هم مصرف بالایی داره و این از خصوصیت یه ماشین شهری نیست.

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.

      امین اگر حرف شما درست باشه پس چجوری شورولت تونسته مقام اول رو کسب

      کنه؟؟ نمیشه که.

      این موسسه ی IIHS جدیده؟؟؟

      این ازمایش ها و تست ها جدیده؟؟؟

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        نه جدید نیست.ولی تستاش خیلی سخته.خیلی کم میشه یک خودرویی تمام امتیازات رو در IIHS و NHTSA بیاره.

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          خب مگه نسل قبلیه اینها تست نشده بودن!!!!!

          اگر شدن پس چرا الان نا ایمن شدن؟؟؟

          نکنه از امسال برای همه ی خودروها اجباری شده؟؟؟

          ایران و المان

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          نه تست ها روز به روز عوض میشه و سخت تر میشه.مثلا overlap جدیدا اضافه شده و همه خودروساز ها رو به چالش کشیده

  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.

    از هوندا خیلی تعجب کردم.

    عجب امتحان و تست سختیه.

    ((( ایران و المان )))

    پاسخ
    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
      سوابق: (1422 دیدگاه) ,

      دقیقا! منم از هوندا انتظار بیشتری داشتم.
      البته خب اینها فقط یکی از محصولاتشون بود و با این نتایج نمیشه به راحتی درمورد ایمنی کلی محصولات هرشرکت قضاوت کرد.

      پاسخ
  4. Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    یعنی یکی از باحال ترین بخش های شناخت خودرو همین تست تصادفه…
    پدالم هر مدلی از هر برند که می ذاری، تست تصادفشم لطف کن وقرار بده…

    پاسخ
  5. sorena330تحریم خودروسازان داخلی
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    اگه تیبا2 هم تو این کلاس بود رکورد دار میشد،حیف…

    پاسخ
  6. SALAR
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    واقعا دمشون گرم که انقدر برای انسانها ارزش قائلن .

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      آفرین به شورولت . یعنی انتظار دیگه ای هم ازش نمی رفت.
      من از تویوتا انتظار نداشتم اینقدر ضعیف عمل کنه.
      ولی نمی دونم چرا شورولت رو ساخت کره نوشته بود!!!!
      P E U G E O T

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        چون دوو موتورز ،زیر مجموعه جی ام این خودرو رو میزنه.

        پاسخ
        1. PEUGEOT
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          آفرین زیگما . به این نکته ظریف توجه نکرده بودم.

  7. من
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    دقت کردین بزرگترین مشکل کیسه هوا هاشون جاخالی دادن ادمکه! تو همشون ادمک سرش به فرمون میخوره

    پاسخ
  8. Hamid
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    واقعاااااااااااااا حیف.جای MVM 110 , زانتیا و پراید خیلی خالیه.راحت میتونستن افتخاراتی کسب کنن.خخخخخخخخخخخخخ

    پاسخ
  9. رهگذر
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    تویوتا فاجعست خدای من کسی که تویوتا میخره برای چی پول کیسه هوا میپردازه؟ نشستن تو این ماشین ها جرات میخواد

    پاسخ
  10. ASTON MARTin
    سوابق: (825 دیدگاه) ,

    واقعا هربار که پشت فرمون ماشین قرار میگیرم بیشترین ترسم از همون بخش اور لپه 😐

    پاسخ
  11. هموطن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام اگر شرکتهای خارجی بلد نیستند خودروی ایمن تولید کنند چه اشکالی داره میتونند از تجربیات ارزشمند شرکتهای ایرانی در این زمینه استفاده کنند البته شرکتهای داخلی هم باید همکاری کنند

    پاسخ
  12. دانی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام بنده از همین تریبون اعلام میکنم پراید یک قوطی رانی متحرکه و ارزش سوار شدن و پول دادن رو نداره. خداوکیلی کدوم آدم عاقلی سوار خودرو های ایرانی میشه؟

    پاسخ
  13. اااا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چطور این فیلم هارو باز کنم .لطفا” جواب دهید

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام.
      با عرض پوزش، از آنجا که سرور آپارات میزبان ویدئوهای ماست و هر از چندگاهی، آدرس لینک ویدئوها را تغییر می دهد، ممکن است ویدئوها از دسترس خارج شوند. با این وجود در خود کانال پدال در سایت آپارات می توانید این ویدئوها را مشاهده فرمایید.
      ارادتمند

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.