متفرقه

نمایشگرها روی شیشه ها

یکی از تکنولوژی های جدید در رابطه با نمایش اطلاعات خودرو بصورت تعاملی، روش نمایش سربالا است که چند سالیست در خودروهای مختلف لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. ایده مشابه و کاملتر این فن آوری را که چند روز پیش توسط مرسدس بنز معرفی شده بود (DICE) می توان آغاز تحول اساسی در پیوتد IT و خودرو دانست. در این میان دو شرکت آئودی و جنرال موتورز هم ایده های خود را به نمایش گذاشته اند.

Audi’s Super Head-Up Display
Audi’s Super Head-Up Display

در روش آئودی از سه پروژکتور استفاده شده است که اطلاعات موردنظر راننده یا مسافر را روی شیشه های جلو بازتاب می دهند. این تکنولوژی بسیار شبیه روش های استفاده شده توسط جنرال موتورز و بی ام و می باشد. اندازه تصاویر بین ۳۵ تا ۱۰۰ فوت می تواند تغییر کند. البته نباید انتظار داشته باشید که تصاویر تشکیل شده از بازتاب پروژکتورها، عملکرد لمسی داشته باشند. بنابراین برای انجام فرامین باید از کنترل های روی ناویگیشن یا سیستم مالتی مدیای خودروی خود استفاده کنید. آئودی از روش بسیار ساده تر ولی قابل اطمینان تری نسبت به روش  گرانقیمت مرسدس بنز استفاده می کند. بنابراین ظهور این سیستم در خودروهای آینده آن محتمل تر بنظر می رسد.

Audi’s Super Head-Up Display
Audi’s Super Head-Up Display

در سوی دیگر، جنرال موتورز از پنجره های تعاملی خود رونمایی کرد. این صفحات شیشه پنجره درهای عقب را تشکیل می دهند و سرنشینان پشتی را قادر می سازند که ابا سرانگشتان خود، به گشت و گذار در اینترنت بپردازند، یا شبکه اجتماعی خود را بروز کنند یا موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. این فن آوری بسیار شبیه تکنولوژی مورد استفاده در گوشی های لمسی امروزی است و تنها می توان صفحه بزرگ آن را نقطه تمایز آن دانست. جنرال موتورز اعلام کرده که تکنولوژی Woo تنها یک تمرین و پژوهش بوده اما امکان استفاده از آن بزودی در خودروهای این شرکت فراهم می شود.

Windows of Opportunity (WOO)
Windows of Opportunity (WOO)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مصطفي

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ایران هم تازه به زور چماق و هویج داره سعی میکنه ABSرو خودروهاش نصب کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Parham

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینکه چیزی نیست.تو کشور خودمون جدیدا دارن ترمز ABS و کیسه هوا رو ماشینا نصب می کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    مو به تنم سیخ شد!!!
    شیشه عقب …. اینترنت ….!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا