متفرقه

معرفی نسل آینده هدآپ دیسپلی توسط پاناسونیک

پاناسونیک در نمایشگاه CES 2017 لاس‌وگاس از نسل آینده‌ی سیستم صفحه‌نمایش خودرو به همراه تکنولوژی واقعیت افزوده AR رونمایی کرد.

panasonic-ces-headsup-display-6
طبق گفته‌های این شرکت، این یکی از راضی‌کننده‌ترین سیستم‌های هدآپ دیسپلی دنیا است که می‌تواند تصاویر مجازی بزرگی را در خط دید راننده به نمایش درآورد و از واقعیت افزوده به همراه تصاویر تولید شده از سیستم به منظور بهبود دید دنیای واقعی سود ببرد.

panasonic-ces-headsup-display-1
هدآپ دیسپلی به همراه واقعیت افزوده به راننده اطلاعات بیشتری داده و حتی می‌تواند راننده را از خطرات احتمالی آگاه سازد. این سیستم همچنین جایگزین نشان دهنده‌های سنتی خودرو می‌شود بدین ترتیب بسیاری از کنترل‌های فیزیکی خودرو نیز حذف می‌شوند.

panasonic-ces-headsup-display-3
اگرچه سیستم هدآپ دیسپلی پاناسونیک بسیار جمع‌وجور است اما هنوز هم قادر است تصاویر مجازی بسیار بزرگی را تا ۱۲ درجه به‌صورت افقی و ۵ درجه به‌صورت عمودی در میدان دید مستقیم راننده و در فاصله‌ی ۱۰ متری جلوی خودرو به نمایش دربیاورد. در مجموع این سیستم از ۸ دوربین استفاده می‌کند: عقب، جلو، دید شب، دوربین دید سمت پایین، دو دوربین اضافی کناری و دو دوربین که سر و چشمان راننده را ردگیری می‌کنند.

این دوربین‌ها نه‌تنها سمت جاده را شناسایی کرده و از این نقاط مرجع برای جایگذاری تصویرسازی واقعیت افزوده در دید راننده استفاده می‌کنند بلکه بر حسب حرکات سر راننده این تصاویر واقعیت افزوده را به‌روز می‌کنند.

panasonic-ces-headsup-display-2
مدیر بخش اطلاعات سرگرمی پاناسونیک در اروپا می‌گوید:

همه‌روزه راننده‌ها در جاده‌ها با حواس‌پرتی‌های زیادی مواجه هستند. در شرکت پاناسونیک می‌خواهیم رانندگی را تا حد امکان لذت‌بخش، ایمن و راحت بسازیم به همین دلیل نسل آینده‌ی سیستم هدآپ دیسپلی را توسعه داده‌ایم.

این سیستم که با تکنولوژی واقعیت افزوده و چندین دوربین ترکیب شده توانایی‌های بی‌شماری داشته و رانندگی افراد را بسیار ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. ما به شدت دنبال معرفی این تکنولوژی در آینده‌ای نزدیک هستیم.

panasonic-ces-headsup-display-4
این تکنولوژی در حال حاضر در خودروی الکتریکی مخصوصی به نمایش گذاشته شده اما می‌توان آن را در هر خودروی جدیدی به کار گرفت چراکه کل مجموعه بر روی پلتفرم کامپیوتر تنهایی کار می‌کند.

panasonic-ces-headsup-display-5

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. faramarz

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    ایول چقدر پیشرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Viper ACR

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نسل جدیدش خیلی بهتر خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    فرمان تویوتا با بدنه رنو .
    انصافا چی کار می کنی پاناسونیک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (210 ديدگاه)

    بسیار عالییییییییییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا