متفرقه

هزینه هنگفت تبلیغات آنلاین خودروسازان

مطابق اطلاعات شرکت تبلیغات دیجیتالی «سالو مدیا»، برندهای خودرو در آمریکا برای تبلیغات آنلاین بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال جاری میلادی، پول خود را هدر داده‌اند؛ چیزی که شاید اصلاً به چشم نیاید. در ادامه خواهیم که این خسارت چگونه به خودروسازان وارد شده است.

تبلیغات آنلاین خودرویی
سالو مدیا برای این گزارش، هزاران وب‌سایت تخصصی خودرو و وسایل نقلیه را رصد کرده است. مشاهده شده که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۴، ۲۲ درصد بازدیدهای این سایت‌ها از خریداران بالقوه صنعت خودرو نبوده و توسط ربات‌هایی صورت می‌گیرد که برای جعل ترافیک وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین اگر تخمین eMarketer برای مبلغ ۲/۵ میلیون دلاری خودروسازان برای تبلیغات دیجیتالی در سال ۲۰۱۴ را درنظر بگیریم، کمپانی در مجموع ۵۴۱ میلیون دلار خود را در این راه هدر داده‌اند.

تبلیغات آنلاین خودرویی
آری جاکوبی، مدیرعامل و مؤسس سالو مدیا (Solve Media) در این زمینه به بیزینس اینسایدر می‌گوید:

شیادی رباتی و کلاهبرداری تبلیغاتی، دلارها را به تله انداخته است. اگر نگاهی به زمینه‌های مختلف تبلیغات در دنیای وب و موبایل داشته باشید، خواهید که صنعت خودرو جایگاه بسیار بالایی دارد.

سالو مدیا با حدود ۱۰ هزار ارائه‌دهنده وب همکاری کرده تا فعالیت ربات‌های کلاهبردار را از طریق تکنولوژی تشخیص انسان (کپچا) محدود کند. بازدیدکنندگان در این حالت می‌بایست با نوشتن یک متن خاص، انسان بودن خود را برای سیستم به اثبات برسانند. بنابراین برای صاحبان برند فرصتی شد تا در این زمینه از شعارهای تبلیغاتی خود استفاده کنند.

تبلیغات آنلاین خودرویی
خوشبختانه وجود ربات‌های کلاهبردار در سایت‌های مرتبط با خودرو نسبت به حوزه‌های دیگر وب، کمتر است. گزارش سه‌ماهه سالو مدیا می‌گوید که ۳۲ درصد ترافیک شرکای این شرکت در ارائه‌دهنده تبلیغات توسط ربات‌ها صورت می‌گیرد و علاوه بر آن، ۲۲ درصد ترافیک نیز به نظر «مشکوک» می‌رسد.

در حالی که ترافیک جهانی «مشکوک» وب، روند سه ماهه آخر ۲۰۱۳ را حفظ کرده، ولی طبق گزارش سالو مدیا، این موضوع در امریکا اندکی کاهش داشته است. جاکوبی می‌گوید که مشکل ربات ترافیک جعلی، برای صنعت خودرو به عنوان یک مشکل بزرگ باقی خواهد ماند؛ امّا در همین حال، این صنعت خودرو در هر حال سرمایه‌گذاری‌های خود را در زمینه تبلیغات آنلاین توسعه داده است. وی به برندهای خودرو وعده می‌دهد که تنها به جاهایی این تبلیغات را خواهد فروخت که از دیده‌شدن آن‌ها توسط انسان مطمئن باشد.

تبلیغات آنلاین خودرویی
بر این اساس، سایت‌هایی که در زمینه خودرو فعالیت کرده و با تبلیغات هزینه خود را تأمین می‌کنند، باید تلاش بیشتری کنند تا جلوی ربات‌های کلاه‌بردار را بگیرند. جاکوبی می‌گوید:

به عنوان یک صنعت، خودروسازی مراحل زیادی از حیات خود را پشت سر گذاشته است و بازدهی نداشتن و ضرر کلی برای آن‌ها یک سم مهلک محسوب می‌شود. آن‌ها اساساً می‌گویند که ما لایق یک فرصت رسانه‌ای مطمئن هستیم؛ ما شایسته یک فضای تبلیغاتی با بازدهی کامل هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. sorena scirocco

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    جذاب،اما تنها چیزی که منو تو پدال آزار میده تبلیغ ویران خودروئه،اما متوجه ام گرداندن همچین وب سایتی بالاخره هزینه بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ببین ایران خودرو و سایپا چقدر احمق اند که پول تبلیغات میدن. با هم سازش کنن و این همه پول هدر ندن! تا چشم کار میکنه تو خیابونا فرغونای ایناس دیگه همه جا دیده میشن و نیاز به تبلیغ ندارن. ما هم که جز این دو فرغون ساز انتخاب دیگه ای نداریم (البته پول خودروهای وارداتی رو نداریم و چینی ها هم که هی گرون تر میشن)!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Japan & Germany

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    آره فقط باید برید بخونید چیا نوشته تو شرح محصولاتش ، بنز از s500 هم انقدر تعریف نمیکنه که اینا از زباله هاشون تعریف میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      تبلیغات خلاقانه گاهی بهترین ابزاره
      ولی عکس بنز و کروکدیل خیلی ردیفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        اون تریلری که فولکس در مدل gtiهای خودش اجرا میکنه واقعا باهاله حتی پدال هم گذاشته بود……..لینکشو براتون میذارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. کافر مقدس

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    من تریلرــــه اون Dodge درانگو رو دیدم خیلی جالبــــــــــه

    حتی اولیش رو هم Eminiem خریداری کرده و تو موزیک ویدئوش ب نام ـه : Eminem Ft. Nate Ruess – Headlights سوارش میشه . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اون عکس اولیه واقعا شاهکاره.سایپا هم از این کارا میکنه؟اره میکنه…..
      مگه ندیدین جدیدا میگه در اندیشه ی متفاوت…….من میگم در اندیشه ی حیله ای متفاوت…………….ای خدا مارو نجات بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. JAGUAR

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (184 ديدگاه)

    حتی بیشتر از این ها جا داره برای هزینه کردن
    هرچقدر هم که محصولات یه برنه خوب و با کیفیت و ارزون باشه بدون تبلیغات نمیتونه تو سطح دنیا مطرح و شناخته شده بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سياوش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    کسی می دونه از sl تو دنیا به چه اسمی برای تبلیغات استفاده میکنند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hero

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    بعضی شرکتا مثل بنز اصلا نیازی به تبلیغ ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Zonda R

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    تبلیغات ابزار بسیار عالیه
    سامسونگ بارها اینو ثابت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تبلیغ بنز با کروکدیله خیلی خلاقانه و هوشمندانست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    ای بابا این کلاه بردارها هم همه جا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا