متفرقه

پایان دوران کوچک کردن پیشرانه‌ها

مدیر فولکس‌واگن آقای هربرت دایس اذعان کرده که رویه‌ی کوچک کردن پیشرانه‌ها به آخر خط رسیده است.

VW VR6 Engine
در اکتبر سال ۲۰۱۶ خبری به نقل از رویترز منتشر شد که در آن گفته شده بود فولکس‌واگن، جنرال موتورز و رنو به علت آلایندگی بیشتر تولید شده توسط پیشرانه‌های کم‌حجم ۳ و ۴ سیلندر شروع به افزایش حجم پیشرانه‌های خود کرده‌اند.

Volkswagen-Beetle_GSR_2013_14
هم‌اکنون دایس در مصاحبه با تلگراف گفته که این خودروساز آلمانی پیشرانه‌های کوچک‌تر از ۳ سیلندر و ۱ لیتری بنزینی را تولید نخواهد کرد و البته حجم پیشرانه‌های دیزلی نیز کمتر از ۱.۶ لیتر نخواهد بود.

vw-golf-tsi-engine
او گفت:

پیشرانه‌های دیزلی کوچک اقتصادی نیستند. در حال حاضر ۳۰ درصد مدل‌های پولو از نوع دیزلی هستند اما از آنجایی که مدل‌های دیزلی به منظور برآورده کردن تست‌های آلایندگی واقعی گران‌تر تمام می‌شوند بنابراین محبوب نخواهند بود. روش کم‌حجم کردن پیشرانه‌ها به آخر خط رسیده است. هرچقدر که پیشرانه‌ها کوچک می‌شوند آلایندگی بالاتر می‌رود.

Volkswagen 3-cylinder TSI ea211 engine
Volkswagen 3-cylinder TSI ea211 engine
معمولاً پیشرانه‌های کوچک به گونه‌ای هستند که باعث داغ شدن بیش‌ازحد توربوها می‌شوند. متعاقب این امر خودروسازان پیشرانه‌هایی را برای تزریق سوخت اضافی و به منظور جلوگیری از اینگونه مشکلات توسعه داده‌اند. همین امر منجر به تولید سطوح بالاتری از هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن و دیگر آلاینده‌ها می‌شود.

2015 Volkswagen Polo GTI Engine
منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. هژبر

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    خدازو شکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    یه نفر اینو به رنو بگه
    3 سیلندر 800 سی سی ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مسخره بازیه دیگه واقعا.
      800 سی سی یعنی نصف بطری نوشابه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3193 ديدگاه)

        راه نمیره مجبوری گاز بدی دور موتور رو ببری بالا اونوقت ماشین صدای تراکتور میده مصرف هم اندازه همون 4 سیلندرها میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مجید

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    سکه دو رو داره:
    روی اول :موتور های کم رمق و تقریبا بدون تغییر بازدهی به نسبت قبل تو بعضی برند ها و پیچیدگی فنی و هزینه ساخت و نگه داری بالا
    روی دوم :بروز شدن موتورها با سیستم های جدید مثل تزریق مستقیم سوخت توربو و سوپرشارژ و … و ایجاد نمونه های عالی از راندمان و کارایی مثل موتور 1.4TSi فولکس واگن با 140 اسب قدرت و یا موتور 3 لیتری سوپرشارژ جگوار با 375 اسب که قوائد و انتخاب های بازار رو تغییر دادند
    به هر حال امیدوارم موتور های جدید اکثر برند ها هیجان انگیز تر و پاک تر بشن و یک روزی تو ایران عزیزم مردم بتونن یک ماشین سالم و بروز سوار شن(نه مثل حالا که هنوز موتورهای 8 سوپاپه تو راس تولید هستند)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سینا

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    شخصا انتخابم موتور دو لیتری تنفس طبیعی هست برا خرید خودرو،
    هم قدرت مناسب داره(حدود۱۵۰ اسب)
    هم مصرف سوختش مناسبه(حدود۶-۷لیتر)
    هم استهلاکش کمه(بعلت توربو نداشتن)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (88 ديدگاه)

      استهلاک موتور های توربو بیشتر به خاطر بنزین با اکتان پایین اتفاق میافته ولی هرکاریش کنن موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرین*

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (444 ديدگاه)

      منطقیه
      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ASA

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    این شد تصمیم
    به شخصه از حجم پایین خیلی بدم میاد و یه جوری حس اینو میده که غذا زیاد نخور چون معده نداری، طول روده هاتم سر جمع یک متره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ASTON

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    بهتر بابا حالمون بد شد از انجینهای فسقلی
    این ژاپنیها انقدر ماشین تولید انبوه کوچک ساختن و فروختن پدر شرکتها ی آمریکایی رو در آوردن حالا خودشون واسه ما سکویا میزنن

    به شخصه دوست دارم موتور ماشین 2 لیتری باشه با ابعاد مناسب ضرت و ضرت هم دنبال مدل عوض کردن نباشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مک میسل

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    خداروشکر
    من پیکانتو رو میبینم حالم بد میشه هم از موتورش هم از خودش
    بنزین به جهنم….
    ادم باید حال کنه!!!!
    ماشین باید6سیلندر باشه باید قورت دادن بنزین رو توسط ماشین حس کنی
    ولی به شخصه تو شرایط ایران من 2انتخاب میکنم بین موتور ها
    موتور1.8 جی دی ای که هم مصرفش معقوله دور و بره6-7 و قدرتشم خوبه دور و بر160-170اسب
    و یکی هم 3800 6سیلندر.که برو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا