سایر خودروهای اروپاییمتفرقه

گامپرت آپولو S مدل 2013

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: با آنکه سال ۲۰۱۲ میلادی گامپرت در آستانه ورشکستگی کامل قرار داشت اما ظاهرا مدیران آلمانی این کمپانی چنان سرمایه ای به شرکتشان سرازیر کرده اند که نه تنها فعالیت های آن بعد از معرفی مدل هایی مانند آپولوR و همچنین آپولو Enraged محدود نشد بلکه دوباره دست به دامان آخرین عضو سری آپولو شدند و با یک بروز رسانی مختصر آنرا به عنوان مدل ۲۰۱۳ معرفی کردند . . .

2013 Gumpert Apollo S
۲۰۱۳ Gumpert Apollo S

اگر از هواداران گامپرت باشید حتما به خاطر دارید که سال گذشته میلادی چه اتفاقی بدی برای آپولوS افتاد؛ وقتی Tony Gilham پشت فرمان این خودرو در حاشیه فستیوال GoodWood انگلستان نشست و با سرعت حدودی ۱۳۰ کیلومتر برساعت از مسیرش منحرف شد و تصادف کرد، یکروز کامل رژه سوپرکارزها را در گودوود به تعویق انداخت و سروصدای خیلی ها را درآورد. اما هرچه بود گذشت و حالا مدل ۲۰۱۳ این سوپر اسپرت برای فروش آماده شده است.

پیشرانه آپولوS یک موتور V8 به حجم دقیق ۴,۱۶۳cc بوده که می تواند ۷۵۰ اسب بخار قدرت در دور ۶,۰۰۰ و همچنین ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را در دور ۴,۰۰۰ در اختیار چرخ های عقبی خود قرار دهد تا بدین ترتیب صفر تا ۱۰۰ را در ۲.۹ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ را نیز در ۸.۸ ثانیه طی کند.

برای گیربکس مشتریان سه انتخاب دارند؛ یکی گیربکس شش سرعته دستی، دیگری شش سرعته ترتیبی و سومی هم گیربکس اتومات با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان. شاسی آپولوS از ترکیب فیبرکربن/کولار، بدنه آن از ترکیب فیبرکربن/آلومینیوم و نهایتا کیت بدنه آن نیز تماما از فیبرکربن ساخته شده است. برای متوقف کردن این خودرو که رینگ های ۱۹ اینچی (یا ۲۰ اینچ سفارشی) دارد از دیسک های ترمز ۳۷۸ میلیمتری با کالیبرهای شش پیستونه استفاده شده؛ سیستم تنظیم ارتفاع تعلیق، اسپویلر بزرگ کربنی عقب، تعلیق دوجناغی در هر دو محور، فرمانی که برای دسترسی بهتر به کابین قابلیت جداشدن را داشته و LEDهای مخصوص روز مهم ترین مشخصه های آپولوS خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. a-x1

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. aventador twin turbo

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      چه جوری از موتور v8قدرت 750 اسب رو گشیدن بیرون بدون توربو

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. aventador twin turbo

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        با این که به لامبورگینی متعصب ام امااگر 4چرخ متحرک بود آونتادور رو میبرد

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. عرفان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این چه عشق است پراید !!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. احسان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خوبی از خودتونه نظر لطف شماست

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. yanni

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    طراحی ضمختی داره .آلمانها معمولا طراحیشون با ظرافت همراهه.اما بازم باید گفت زنده باد آلمان

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Saied

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      این ماشین و کمپانیش اگه با مشکلات مالی مواجه نبودن تا حالا بوگاتی رو شکست داده بودن ! اما از اونجا که فولکس‌واگن و بی ام دبلیو پشت بوگاتی هستن به این راحتی‌ها شکست نمیخوره ! به عنوان مثال مدیر فولکس گفته که هزینه‌های ما برای تحقیق و توسعه از هزینه‌ای که بی ام دبلیو برای تبلیغات فرمول 1 میکنه کمتره ! واییییییییییییییی خداااااااااااا !!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. --AMG--

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    همه ی سوپر اسپرتارو میجوه.ولی در مورد ظاهر باید بگم مدل تورناته بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. camaro ss

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شرکتی که چهل نفر به صورت دست ساز چنین خودرویی می سازند اگر دستگاه های کار خانه لوتوس رو داشتند الان ماشین با سرعت بالای ۴۷۰ کیلومتر بر ساعت می ساختند
    زنده باد گامپرت

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا