متفرقههفته نامه

دورهمی اساتید! مصاف آئودی A4 و مرسدس C کلاس و ب‌ام‌و سری 3 و جگوار XE

یک سدان کامپکت مدرن ارائه‌دهنده‌ی کابینی لوکس، هندلینگی جذاب، راحتی احساس‌برانگیز و کاربرد مناسب خانواده است. در این مطلب ۴ مدل از محبوب‌ترین خودروهای سدان کامپکت در حال فروش را مقایسه کرده‌ایم که عبارت‌اند از آئودی A4، مرسدس C کلاس، ب‌ام‌و سری ۳ و جگوار XE. کدام یک ارزش پول خرج کردن را دارند؟ با ما باشید تا به این مهم پی ببرید.

Audi A4 vs Mercedes C-Class vs BMW 3 Series vs Jaguar XE
Audi A4 vs Mercedes C-Class vs BMW 3 Series vs Jaguar XE
استایل و طراحی

استایل یک خودرو ذهنی و وابسته به علایق شخصی است اما در چشمان ما جگوار XE جذاب‌ترین نمای خارجی را دارد. خودروهای خانوادگی معدودی تا این اندازه دراماتیک هستند. نمای عقبی کمتر از جلو متمایز است.

Audi A4 vs Mercedes C-Class vs BMW 3 Series vs Jaguar XE
واپسین ساخته‌ی آئودی دارای طراحی تکاملی است بنابراین اشتباه گرفتن این خودرو با نسل قبلی کار آسانی است اما علیرغم این موضوع، هنوز هم نمای هوشمندانه‌ای دارد خصوصاً در تریم اسپورت S-Line.

Audi-A4-front-cornering
ب‌ام‌و سری ۳ چندین سال است که با همین شکل در بازار حضور دارد بنابراین چشم‌ها بیشتر به آن عادت کرده‌اند. با انتخاب تریم M Sport جزئیات خوبی را دریافت می‌کنید که باعث بهبود کاراکتر خودرو می‌شوند.

1062304_P90196239-highRes_0-e1454687132239
اگر دنبال اشرافیت هستید به مرسدس C کلاس نگاه کنید. استایل خودرو بیش از هر چیزی به سدان پرچم‌دار S کلاس شبیه است و بنابراین از نمایی گران‌بها برخوردار است و بی‌شک مجلل‌ترین طراحی گروه را دارد.

13C1152_80

JaguarXE180PS009_0
نمای داخلی

همان داستان درباره‌ی کابین خودروها نیز وجود دارد. مرسدس در بحث طراحی بیش از رقبا خودنمایی می‌کند. در کابین C کلاس توجه زیادی به جزئیات شده و به‌طور مثال دکمه‌های کوچکی همچون بالابر شیشه‌ها از فلز ساخته شده‌اند. فقط جای شرمندگی است که صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی شبیه نمونه‌های موجود در بازار جانبی بوده، مخصوصاً وقتی با سیستم ناوبری سطح پایین همراه می‌شود. سیستم بهبودیافته‌ی COMAND بهتر است اما هنوز هم در برابر رقبا کم می‌آورد.

a4cclass3seriesxeinterior
سیستم iDrive در سری ۳ به لطف طراحی عالی و منوهای منطقی احتمالاً بهترین نمونه‌ی حال حاضر بازار است. کابین ب‌ام‌و مکانی خوب برای گذران وقت است اما کسانی که با محصولات ب‌ام‌و آشنایی دارند شاید با دیدن مشابهت این کابین و کابین سری ۱ ناامید شوند.

Audi A4 vs Mercedes C-Class vs BMW 3 Series vs Jaguar XE
آئودی به ساخت کابین‌های با کیفیت شهره است و کابین خودرو نیز راه طراحی خارجی را طی می‌کند. مواد استفاده شده بهتر از اکثر رقبا هستند و سیستم MMI در بحث مفید بودن رقیب iDrive ب‌ام‌و است. سیستم کاکپیت مجازی نیز به همراه نقشه‌های گوگل تجربه‌ی لذت بخشی را فراهم می‌کنند.

Audi_A4_006

BMW_3-Series_006

Mercedes-Benz_C-Class_006

Jaguar_XE_006
جگوار XE از آخرین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی InControl این خودروساز سود می‌برد که این بخش به همراه حمایت خوب برنامه‌ها تکمیل می‌شود اما صفحه لمسی پاسخ‌های کندی دارد و به اندازه‌ی رقبای آلمانی دوستانه نیست. طراحی داخلی چشم‌نواز است اما در مقایسه با آلمان‌ها، احساس می‌شود که ارزان‌تر بوده و با پیشروهای کلاس فاصله دارد.

کاربردی بودن

وقتی بحث کاربردی بودن پیش آید XE کاملاً قافیه را می‌بازد. فضاهای مکعب مانند کاملاً محدود هستند و درها به گونه‌ای باز می‌شوند که سوار کردن کودکان به آسانی صورت نمی‌پذیرد. فضای سر نیز در عقب کم بوده و نشستن ۳ نفر در عقب باعث ایجاد ناراحتی می‌شود. فضای صندوق ۴۵۵ لیتری جگوار کمترین فضای در بین رقبا بوده و دهانه‌ی صندوق به گونه‌ای است که قرار دادن اسباب در آن با سختی صورت می‌گیرد.

Audi A4 vs Mercedes C-Class vs BMW 3 Series vs Jaguar XE
صندوق C کلاس ۴۸۰ لیتر فضا دارد که خوب بوده و به‌طور اتوماتیک باز می‌شود اما دهانه‌ی صندوق غیر استادانه ساخته شده و قرار دادن اشیا با زحمت همراه خواهد بود. صندلی‌های عقب نیز عالی نیستند اما بزرگ‌تر از جگوار می‌باشند. فضای سر نیز برای سرنشین‌های قدبلند محدود است. سری ۳ در همه‌ی این جنبه‌ها بسیار بهتر است. فضای صندوق به‌صورت رسمی ۴۸۰ لیتر است اما دهانه‌ی باز شدن صندوق شکل بسیار بهتری دارد.

Audi A4 vs Mercedes C-Class vs BMW 3 Series vs Jaguar XE
هرچند کسانی که خواهان کاربردی‌ترین مدل هستند باید نگاهی به A4 بیندازند. فضای صندوق آئودی نیز ۴۸۰ لیتر است اما دهانه‌ی صندوق بزرگ و جعبه‌ای قرار دادن اشیا را آسان می‌سازد. صندلی‌های تاشونده نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند اما این مهم در سایر رقبا دیده نمی‌شود. این صندلی‌ها نسبت به رقبا جادارترین هستند.

سواری

A4 تنها خودروی حاضر در تست است که بر پایه‌ی پلتفرم دیفرانسیل عقب بنا نشده بنابراین راننده‌های حرفه‌ای شاید ادعا کنند که به خوبی عمل نکند. هرچند، برای اکثر افراد سواری خودرو بسیار خوب بوده و سیستم چهارچرخ محرک سفارشی کواترو چسبندگی زیادی را ایجاد می‌کند. آئودی همچنین در فرم استاندارد خود راحت‌ترین خودروی گروه بوده مخصوصاً وقتی با دامپرهای تطبیق شونده‌ی سفارشی همراه شود.

Audi A4 vs Mercedes C-Class vs BMW 3 Series vs Jaguar XE
C کلاس نیز تجربه‌ی سواری آرام و ساکتی را ارائه می‌کند اما تریم اسپورت آن بهترین بالانس را بین سواری و هندلینگ ایجاد می‌کند. این خودرو اسپورت ترین نمونه نبوده اما C کلاس برای راحت خالص ساخته شده و سیستم تعلیق بادی گران‌بها که به‌صورت آپشن بوده در سرعت‌های بزرگراهی آرامشی خاص به وجود می‌آورد.

13C1152_85
همانند A4 و C کلاس، ب‌ام‌و نیز از سیستم تعلیق تطبیق شونده‌ی سفارشی سود می‌برد که بهترین ترکیب هندلینگ و سواری را پیشنهاد می‌دهد. سری ۳ در بخش راحتی می‌تواند با آئودی رقابت کند اما جذابیت سواری آن در راه‌های پرپیچ‌وخم است.

Audi-A4-rear-cornering-e1444296169911

BMW_3-Series_005
جگوار نیز شبیه سری ۳ عمل می‌کند و لبه‌ی اسپورت در آن نسبت به آئودی و مرسدس تیزتر است. XE تیزترین فرمان را داراست و به عنوان نتیجه می‌توان پیچ‌ها را با اعتمادبه‌نفس کامل طی نمود. تا زمانی که از سیستم تعلیق ناهنجار در مدل‌های R اسپورت چشم‌پوشی کنید،XE سواری نسبتاً راحتی دارد. شگفت آنکه همه‌ی این موارد بدون وجود سیستم تطبیق شونده وجود دارند هرچند که XE از نویزهای جاده در عذاب است.

Jaguar_XE_005
پیشرانه‌ها

پیشرانه‌های دیزلی محبوب اکثر خریداران هستند و ما هر ۴ خودرو را با محبوب‌ترین پیشرانه‌ها تست کرده‌ایم. پیشرانه‌ی ۲ لیتری آئودی نرم و آرام است و قدرت ۱۸۷ اسب بخاری آن می‌تواند از طریق گیربکس دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل شود. ما به مصرف سوخت ۴.۴ لیتری دست یافتیم، هرچند که مصرف رسمی آن ۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. دیگر پیشرانه‌ها عبارت‌اند از نمونه‌های بنزینی ۱.۴ و ۲ لیتری توربو و نسخه‌های ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی.

Mercedes-C-Class-Engine
C250d تست شده از پیشرانه‌ی ۲.۱ لیتری دیزل با ۲۰۴ اسب بخار قدرت سود می‌برد. این قدرت زیاد واقعاً حس می‌شود. علیرغم این قدرت زیاد، ما به مصرف سوخت معقول ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر دست یافتیم که از مصرف ۳.۶ لیتری اعلامی زیادتر است.C کلاس همچنین با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزل،۲ لیتری بنزینی و چندین نسخه‌ی هیبریدی قابل سفارش است.

Jag_XE_R_Sport_Dynamic_Image_011014_01
ب‌ام‌و با مدل ۳۲۰d که دارای سیستم چهارچرخ محرک است در این نبرد شرکت کرده و نیروبخش آن پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل ۱۸۴ اسب بخاری با مصرف ۴.۹ لیتری است. گیربکس ۸ سرعته ی ZF واقعاً توصیه می‌شود و در همه‌ی مدل‌های سری ۳ در دسترس است. طیف وسیعی از پیشرانه‌های دیزلی با قدرت بین ۱۱۴ تا ۳۰۸ اسب بخار و پیشرانه‌های بنزینی با قدرت ۱۳۴ تا ۳۲۱ اسب بخار وجود دارد.

Mercedes-Benz_C-Class_001
پیشرانه‌ی دیزل ۲ لیتری جگوار هیجان‌انگیزترین نمونه‌ی گروه با ۱۷۷ اسب بخار قدرت بوده و به‌طور متوسط ۴.۳ لیتر سوخت می‌سوزاند که فاصله‌ی زیادی با ۳.۲ لیتر اعلامی دارد. گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک یک جانشین سفت و سخت برای نمونه‌ی دستی است اما در زمان شتاب گیری‌های سنگین کند عمل می‌کند. پیشرانه‌ی دیزلی ۱۶۰ اسب بخاری و نمونه‌های ۲ و ۳ لیتری بنزینی نیز در دسترس هستند.

Audi-A4-2.0-TFSI-quattro-and-A4-Avant-3.0-TDI-quattro
ارزش در برابر پول پرداختی

همه‌ی این خودروها گران‌بها هستند و حتی در صدر گران‌بهاترین مدل‌ها باز هم آپشن هایی برای سفارش وجود دارد. ب‌ام‌و ارزان‌ترین مدل گروه بوده و بین ۲۴۳۸۰ تا ۴۱۰۱۵ پوند قیمت دارد. این وضعیت برای آئودی ۲۶۲۵۰ تا ۴۲۰۰۰ پوند و جگوار بین ۲۶۹۹۰ تا ۴۴۹۵ پوند بوده و مرسدس گران‌ترین خودرو بوده و بین ۲۷۶۵۰ تا ۴۷۵۵۵ پوند قیمت دارد.

Audi A4 vs Mercedes C-Class vs BMW 3 Series vs Jaguar XE
وقتی پیشرانه‌ها و تجهیزات را مقایسه می‌کنید، می‌فهمید که هر ۴ خودرو به خوبی عمل کرده‌اند و در بحث قیمت اختلاف فاحشی بینشان وجود ندارد. همین مورد در مورد لیست آپشن ها نیز صادق است. تنها ب‌ام‌و سیستم ناوبری را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند اما ارتقا به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر حدود ۱۵۰۰ پوند خرج دارد که همین شرایط برای رقبا هم هست. سیستم تعلیق تطبیق شونده و چراغ‌های LED نیز حدود ۷۰۰ پوند قیمت دارند.

P90180601-e1437132951901

قضاوت نهایی

انتخاب یک نمونه از بین این خودروها سخت بوده و همگی خوب هستند. ب‌ام‌و سری ۳ سواری خوبی دارد و کاربرد بالایی را ارائه می‌کند درحالی‌که جگوار XE فاقد برخی تجهیزات گران‌بهای رقبای آلمانی بوده اما استایل خارجی بهتری دارد. مرسدس C کلاس تجربه‌ی رانندگی آرام و ساکتی را فراهم می‌کند و کابین زیبایی دارد و مناسب کسانی است که اشرافیت مدل‌های بزرگ‌تر را در پکیجی کوچک‌تر و کاراتر می‌خواهند.

Jag_XE_Prestige_Studio_Image_011014_31

ما احساس می‌کنیم که جدیدترین نسل آئودی A4 تاج طلایی بخش سدان های کامپکت اجرایی را به دست آورده است. این خودرو در بحث ظاهر و جذابیت نمای خارجی شاید کمی عقب باشد اما محدوده‌ی وسیعی کاربردی بودن، راحتی و جذابیت را ارائه می‌دهد. جنبه‌هایی که شاید مهم‌ترین فاکتورهای خریداران برای خرید در این کلاس باشد.

A155172_large_2-e1437478484679

Mercedes-C-Class-Driving

آئودی A4 مرسدس C کلاس جگوار XE

ب‌ام‌و سری ۳

امتیاز متوسط اعطاشده در بررسی‌های گوناگون

۸.۴ ۷.۸ ۸.۸

۹.۴

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ghost

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    به امتیاز jaguar xe نگاه کنید نزدیک ترین رقیب به سری 3 و همین طور jaguar xf تونست bmw 5 series شکست بده
    خوب پیشرفت کرده جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      سری ۳ درسته چند ساله طراحی بیرونیش دست نخورده اما من هربار تو خیابون میبینم حس خیلی خوبی به طراحیش داشتم و اصلا کسل کننده نیست، مهمترین مزیت ماشین های بی ام و موتور هاش ّو سبک اسپرت گونه موتورهاش هستش… من ایرانی اگه انتخابی برای داشتن یک ماشین روزمره داشتم قطعا m2 سیاه رنگ رو انتخاب میکردم…
      http://www.romansinternational.com/profiles/2319_Romans_International/cache/572cc83ebb887_crop_693_525.jpg
      http://www.romansinternational.com/profiles/2319_Romans_International/cache/572cc84f7e5df_crop_693_525.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      به نظر من جگوار از نظر طراحی پشت و داخل خودرو خیلی قدیمی عمل کرده و یکم بیغه . ضمنا اصلا اشاره نشده این مقاله از کدوم نشریه انتخاب شده که صد البته حدس و گمان من با توجه به اخراج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا ریشه این مقاله حتما از نشریات انگلیسی زبان هست که همیشه تا بوده ماشیناشونو با خودروهای بهتر از خودشون مقایسه و برنده اعلام میکنن و اگر هم اول اعلام نکنن طوری بیان میکنن که خریدار به فکر فرو بره ی جگوار (ساخت هندوستان ) هم بخره بدک نیستا ، که خرید یک جگوار همانا ، پشیمانی هم همانا ولی دیگه کلاهیه که سرش رفته و کاریشم نمیشه کرد. در کل انگلیسه دیگه تا بوده همینه صداقت در کاراشون نیست متاسفانه( ولی بازم تبریک به هندیا که تونستن این شرکتو بخرن و از ورشکستگی کامل نجات بدن).

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    چطور یهو بنز آخر شد ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Rahim

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      The best or nothing!?
      شاید اینجا مرسدس بنز nothing رو انتخاب کرده!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Nima

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این که بنز آخر هست باعث تعجبم شد
    اصلا فکرش رو نمیکردم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام دوستان
      همونطوری که نوشته شده،این نشریه امتیازهایی رو که تست های مختلف به این خودروها اعطا کردن رو جمع کرده و میانگین گرفته.در واقع این امتیاز توسط این نشریه به این خودروها داده نشده بلکه جمع آوری داده های مختلف بوده.
      حالا من هم واقعا تعجب می کنم که چرا مرسدس C کلاس امتیاز کمتری توی تست های مختلف به دست آورده.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        شاهین جان ممنونم از زحمت هایی که شما و بقیه ی نویسنده های گل پدال میکشین. نمیدونم کسی دقت کرده یا نه قبلا حدود دو سه سال قبل وقتی مثلا عبارت “خودروهای سال ” یا “مرسدس بنز ” رو توی گوگل سرچ میکردیم اکثرا نتایج خوبی بدست نمیومد یا از سایت های متفرقه و غیرحرفه ای بود ولی الان با زحمت این دوستان گل و زحمت کش و با سواد تقریبا محاله شما عبارتی در رابطه با اتومبیل رو گوگل کنین و در صفحه ی اول نتایج دو یا سه مورد اونم موارد اول و دوم از سایت پدال نباشه. واقعا به تیم دوست داشتنی پدال و بخصوص شاهین عزیز و بقیه ی نویسنده ها تبریک و خسته نباشید میگم.
        قطعا سایت پدال با این تیم حرفه ای روز های خیلی روشن و بزرگی خواهد داشت. به امید اون روز. از دوستان عزیز به خصوص بنتلی هم پوزش میخوام به خاطر بحث های دیروز و ناراحت کردنشون با اهانت به علایقی که دارند… هر چند من به هیچ وجه قصد ورود به بحثی که اصلا ازش خوشم نمیومد و حتی متنفر هم بودم رو نداشتم ولی متاسفانه خودم شروعش کردم و باعث رنجش بعضی عزیزان شدم.. ما همه یک ویژگی مشترک داریم و اون علاقه به دنیای اتومبیله. امیدوارم من و بقیه ی دوستان بیشتر روی مشترکاتمون تمرکز کنیم و جو خوب این سایت رو با افترا و تعصب بیجا آلوده نکنیم و بیشتر گذشت داشته باشیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. TTRS

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (28 ديدگاه)

      پس کی آخربشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شایان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    آئودی و بنز واقعا عالین امتیازش پس چرا اینقدر کمه؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    دم آئودی گرم . عاشق این استایلشم. ساده و کهنه نشدنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ولی بازم با احترام به bmw من بنز کلاسc رو خیلی دوس دارم چون رگه هایی از sکلاس داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ferrari

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    همونطور که انتظار داشتم ائودی پیروز شد. طراحی زیبا و بروزی داره امکانات عالی سواری خوب بخصوص نسخه ی کواترو. ائودی عالی کار کرده افرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (810 ديدگاه)

    شاهین جان خسته نباشی داداش خیلی زحمت میکشی دمت گرم

    راستش من آودی رو بیشتر دوست دارم از لحاظ طراحی به نظرم از سایر آلمانی ها سرتره اما نمی دونم چرا به نظرم یه طوریه که نمیشه عاشقش بود.انگار خودروهاش بی روحه هرچند که تو کیفیت ساخت و مهندسی فوق العادش شکی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من عاشق آئودی هستم و از بنز و بی ام و بیشتر دوستش دارم ولی با حرفت کاملا موافقم. به نظر من بنز از بی ام و هم سرزنده تره.. البته کیفیت منظورم نیست. مسلمه هر 3 تا عالین. ولی آئودی عین استیون هاوکینگ میمونه. ساکت و بی صدا ولی پر از حرف های نگفته و مغزی پر از علم و تجربه. این ویژگی زنده بودن اتومبیل بیشتر در ماشینای ایتالیایی دیده میشه… شاید چون پر سر و صدا ترن و به هر حرکت پای شما روی پدال واکنش نشون میدن. در آلمانی ها هم پورش اینطوریه. تو کلیپ هایی که از اونتادور یا مورسیه لاگو میدیدم جدا بعضی جاها که طرف به ماشین فشار میاورد تا برنده بشه حس میکردم ماشین هم داره عصبی میشه و فریاد میکشه!!! و میخواد هر جور شده ببره. قشنگ صدای ماشین خشم درونش رو نشون میداد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. fcmz

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (114 ديدگاه)

    متن {ما احساس می‌کنیم که جدیدترین نسل آئودی A4 تاج طلایی بخش سدان های کامپکت اجرایی را به دست آورده است}
    بعد امتیازش از بی ام و وجگوار کمتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. noghte

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چطور a4 پیروز شد بعد امتیازش تو گروه سومه
    C کلاس درسته از نظر شباهت به s کلاس بعضی ماشین باز ها رو دلخور کرد اما فروشش نشون میده که حقش نیست آخر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    ایول سری ۳
    با اینکه از همشون قدیمی تره ولی همچنان پیروز میدانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جواد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    معلوم نیس کیارو آوردن که اینارو مقایسه کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سهیل

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (219 ديدگاه)

    قربون این ب ام و بررررم که همیشه سربلند بیرون اومده و تونسته جلوی بعضی برند ها قد علم کنه و موفقیت هاشو به رخش بکشه.جگوار روهم دوسش دارم امیدوارم به ایران وارد بشه.ازcکلاس نسل جدید توی ایران اصلا استقبال خوبی نشد آئودی هم خوبه اما توایران از آیودی کلا استقبال نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      دوستان عزیز برنده این تست A4 هست.
      ویدئو رو ببینید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. بنتلی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ایول بی ام و،با اینکه خیلی وقته از معرفیش میگذره ولی هنوز هم عالیه البته زیاد از صفحه کیلومتر شمارش خوشم نمیاد و تو مقایسش با کادیلاک atsگفته بود عملکرد ترمز مناسبی نداره! و تو مقایسش با آئودی a4هم با اینکه آئودی از نظر لوکس بودن بهتر ازش بود ولی از نظر سواری پایین تر از سری3 هس! تو این مقایسه واقا جایats و لکسوس is و جولیا خالیه مخصوصا جولیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بنتلی جان نظرت کاملا درسته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مانی.الف

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    امتیاز و مقام دوم جاگوار اصلاً منطقی به‌نظر نمی‌رسه. البته من معتقد به ‏نظریۀ توطئه و توهم دایی‌جان ناپلئونی اون دوست‌مون نیستم که فکر ‏می‌کنه امتیاز بالای جاگوار کار «انگلیسی‌ها» ست!‏
    طراحی جانبی (‏side design‏) جاگوار خیلی معمولیه و اصلاً جذابیت سه ‏خودروی دیگر رو نداره. گویا طراح هرچه هنر داشته برای رخ خودرو خرج ‏کرده و وقتی به پهلو رسیده، خسته شده و ادامۀ کار رو به طراحان بازنشستۀ ‏‏«هیلمن» سپرده. به‌نظر من، وقتی از کنار به جاگوار نگاه می‌کنیم، ناگهان ‏زیبایی آن چند رده سقوط می‌کنه. ‏
    از منظر مقابل، جاگوار و آئودی در عناصر اصلی طراحی بسیار شبیه به هم ‏هستند و اختلاف‌های جزئی و خطوط متفاوت جلوپنجره سبب تمایز آنها ‏می‌شود. بااین‌همه، نویسنده در بخش زیبایی، امتیاز کمی برای آئودی قائل ‏می‌شود و کمترین رتبه را به آن می‌دهد. جالب آن‌که در طراحی داخلی ‏خودرو، نویسنده ناگزیر اعتراف کرده که جاگوار از سه خودروی آلمانی به ‏مراتب عقب‌تر است و آئودی همواره کابین‌های زیبا و کاربردی طراحی ‏می‌کند.‏
    در بخش موتور، از میان چهار خودرو، مرسدس ـ یعنی آخرین خودرو در این ‏رتبه‌بندی!! ـ بالاترین قدرت اسب بخار را تولید می‌کند و جاگوار عزیز ‏فروتنانه کمترین قدرت را از حجم مشابه می‌گیرد، بااین‌همه نویسنده توجه ‏چندانی به این موضوع ناقابل نمی‌کند. در واقع، وقتی پای سلیقه و زیبایی ‏کنار می‌رود و عدد و رقم به میان می‌آید، نه جاگوار در برابر سه رقیب خود ‏حرف چندانی برای گفتن دارد، نه نویسندۀ مقاله. ‏
    موضوعی که برای بنده مبهم مانده، کاربرد صفت «هیجان‌انگیز» در این ‏جمله است: «پیشرانۀ دو لیتری جاگوار هیجان‌انگیزترین نمونۀ گروه است . . ‏‏. گیربکس هشت سرعته در شتاب‌گیری‌های سنگین کند عمل می‌کند.» ‏تنها تصوری که از هیجان‌انگیز می‌توانم بکنم، این است که به‌دلیل کندی ‏در شتاب‌گیری، هنگام سبقت از تریلی‌ها در جاده‌های دوطرفه، ترس و ‏هیجان زیادی به سرنشینان جاگوار منتقل می‌شود و به‌خصوص اگر از مقابل ‏ماشین بیاید، راننده و شاگرد تا تریلی رو رد کنند، جون به سر می‌شوند و ‏کلی کیف می‌کنند!!!‏
    نکات دیگری هم باقی است که می‌توان به آنها اشاره کرد، اما فقط به ‏یادآوری این نکته بسنده می‌کنم که جاگوار کمترین راحتی را در سواری دارد ‏و به گفتۀ مقاله، از نویزهای جاده در عذاب است که خب، حتماً تقصیر جاده ‏است!‏
    با همۀ اینها، جاگوار در رتبه‌بندی حاضر، بنز و آئودی را پشت سر می‌گذارد و ‏قبل از بی.ام.دبلیو در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. چرا؟! نمی‌دونم!‏

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رنو کوچولو

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنز با این کمالات و قدرت موتور بیشتر آخر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. دانیال

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    نظر شخصی
    طراحی خارجی:
    کلی: آئودی،بی ام و-بنز، جگوار(به نظرم طراحی خارجیش اصن تعطیله)
    نمای کنار: بنز-بی ام و، آئودی، جگوار
    طراحی داخلی
    فرمان: بنز، بقیه رو نمی تونم دقیقا بگم کدوم بهتره هر 3 خوبه
    درب داخلی جلو: بنز
    صفحه شمار: آئودی، بنز، جگوار، بی ام و هم تعطیله
    داشبورد میانی: بی ام و، بنز-آئودی، جگوار
    داشبور سمت کمک راننده: بی ام و، بقیه هم برام توفیری ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نوید جهرمی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    نظر شخصی:
    1- آئودی
    2- ب ام و
    3- مرسدس
    4- جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا