متفرقه

دوئل چارجر و مرسدس E63، مهندس یا ورزشکار؟

وقتی برای سوپرسدان چارجر هلکت به دنبال یک حریف اروپایی بودیم، باز هم مرسدس بنز بود که داوطلب این دوئل شد. هرچند ب‌ام‌و M5 هم در چنین ساحتی قرار می‌گرفت و هر نتیجه‌ای برای بنز کسب شود، برای آن هم قابل دستیابی خواهد بود.

2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
دوئل شماره ۶: دوج چارجر SRT هل‌کت در مقابل مرسدس‌بنز E63 AMG S

اگر هل‌کت قبلی نظر شما را به خود جلب نکرده، در اینجا یک مدل کاربردی‌تر و خانوادگی‌تر «چارجر» را داریم. چارجر در مدل جدید ظاهر بسیار بهتری پیدا کرده است تا جایی که می‌توان گفت که یک سالون اسپورت خانوادگی جذاب است. ولی از زوایای دیگر که به آن نگاه کنیم، به زیبایی و پرداخت به کار رفته در رقبای اروپایی مانند E63 AMG، ب‌ام‌و M5 و یا جگوار XFR-S نیست.

2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
مهمترین ویژگی این خودرو، همان پیشرانه‌‌ای است که در چلنجر SRT هل‌کت به کار رفته است؛ به این معنا که از همان موتور سوپرشارژر HEMI V8 با ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن‌متر گشتاور در آن استفاده شده است. شتاب چارجر نیز کمایش مانند چلنجر است و حدود ۳/۷ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان لازم دارد.

2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
البته چارجر نسبت به چلنجر اندکی هزینه بیشتری دارد و باید برای داشتن آن هزینه‌ای برابر ۶۳۹۹۵ دلار بپردازید. در همین حال، اگر ۲ در اضافه را درنظر بگیرید، این قیمت بالاتر چندان هم غیرمنصفانه نیست.
اگر سری به وب‌سایت دوج بزنید، می‌بینید که در مورد چارجر SRT هل‌کت نوشته‌‌اند که:

قدرتمندترین و سریعترین و چابک‌ترین سدانی که تاکنون ساخته شده است.

البته حداقل در مورد عنوان «سریعترین» در این تعریف اندکی شک وجود دارد. یک رقیب اروپایی وجود دارد که می‌تواند این عنوان را به چالش بکشد. این در حالی است که پیدا کردن یک مدل قدرتمند هم‌سطح به جز مدل‌های ساخت برابوس، تقریباً غیرممکن است.

Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
مرسدس‌بنز E63 AMG S از یک موتور ۵/۵ لیتری V8 با توربوهای دوقلو استفاده می‌کند که برای آن قدرتی به اندازه ۵۸۵ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۸۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو به لطف سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک فورماتیک، در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته شاید در اینجا، با انتخاب سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، اندکی در مقایسه ناعدالتی صورت گرفته باشد، ولی باید درنظر داشت که هیچ چیز دیگری نمی‌توانسته به این صورت با چارجر رقابتی نزدیک داشته باشد.

Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
Mercedes-Benz E63 S AMG
در همین حال، مرسدس زیبایی بیشتری دارد و طراحی جذاب‌تری در داخل نیز دارد و چابک‌تر است. دوج برای چارجر یک سواری بهتر نسبت به چلنجر درنظر گرفته است و سیستم تعلیق نرم‌تری برای آن استفاده کرده است. همچنین سیستم گیربکس ۷ سرعته AMG اسپید شیفت MCT بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. می‌توان انتظار داشت که مرسدس‌بنز پس از رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت همچنان فاصله خود را از چارجر حفظ کند. البته بدیهی است که در حالت عملکرد حداکثر از این دو مدل، این چارجر است که برنده از زمین بیرون می‌آید.
و امّا قیمت‌ها؛ قیمت چارجر هل‌کت همانند «چلنجر» وضعیت بسیار خوبی دارد. این در حالی است که مرسدس‌بنز E63 AMG S قیمتی برابر ۱۰۰۶۰۰ دلار دارد که با توجه به شرایط خودرویی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، چندان هم بد نیست. یک سالون متوسط پرمیوم AMG که عملکردی بسیار خوب در مسیرهای طولانی دارد و دارای ظاهری جذاب و سواری مناسب است. مرسدس‌‌بنز در حالت کلی، وضعیت بهتری دارد و تنها ۳۶ هزار دلار نسبت چارجر گران‌تر است. در این حالت، باید بدانید که از یک خودرو چه می‌خواهید؛ اگر جایگاه، کیفیت ساخت و پرستیژ مدّنظرتان است، همه را در E63 پیدا خواهید کرد.
برنده: مرسدس‌بنز E63 AMG S

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    باز هم المان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (221 ديدگاه)

      همیشه آلمان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTin

        ۴ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        من جیگر چلنجر 2015 بخرم :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سجاد

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      خیلی بهم نزدیکن ، اما
      قطعاً مرسدس بخاطر “ساعت آنالوگ وسط داشبردش” قابل قیاس با دوج نیست!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. E 36

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      بهتر که M5 نبود چون اصلا نیازی نبود !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اخ اخ

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (35 ديدگاه)

        به این جمله فک کن « البته شاید در اینجا، با انتخاب سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، اندکی در مقایسه ناعدالتی صورت گرفته باشد، ولی باید درنظر داشت که هیچ چیز دیگری نمی‌توانسته به این صورت با چارجر رقابتی نزدیک داشته باشد.ـ»

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. PlayStation

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      بنز بهتره و کاربردی تر.هلکت هم بد نیست ولی توش بیشتر اسپرته تا لوکس و راحت.

      در ضمن آمریکایی ها به خاطر اینکه تو ساخت گیریکس مشکل دارند ولی تو ساخت موتور تبحر!!!از گیربکس ZF آلمان تو هلکت استفاده شده.واین نشون میده Fatherland یعنی آلمان پدر صنعت خودروسازی جهان هست و هیچ شکی توش نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طرفدار بی طرف

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        بعضی از ژاپنی ها هم از موتور های مرسدس استفاده میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (85 ديدگاه)

          مثلا…؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. طرفدار بی طرف

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          Q70

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. آرمااام

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          اره اینفینیتی کیو70 از یه موتور توربو دیزل چهار سیلندرساخت آلمان استفاده میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شلبى

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        امریکاییها تو ساخت گیربکس مشکل دارن؟؟؟ اینم از اون حرفا بودا
        هم گیربکس دستى و هم گیربکس اتومات اولین بار در امریکا ساخته شدن
        اصلا گیربکس براى اولین بار در امریکا ساخته شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BMW4ever

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (155 ديدگاه)

          البته دوست عزیز تا اونجایی که میدونم لویی رنو مخترع گیربکس بوده ولی اتومات رو باشما موافقم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ALIUnited

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (135 ديدگاه)

          یه جا خونده بودم که لویی رنو مخترع اولین ماشین دیفرانسیل جلو هستش ولی از این که اولین گیربکس رو هم رنو ساخته یا نه اطلاعی ندارم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Samir12

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        شما که میگی هلکت توش اسپرته و بنز لوکسه!!!!!!
        خوب معلومه چون همیشه آمریکا به فکر قدرت و آلمان به فکر راحتی ولی بازم تهش آمریکا کم امکانات تو ماشیناش نمیزاره.
        و به نظر من آمریکا قدرتو همراه با زیبایی و راحتی و امکانات رو در ماشیناش پیاده کرده.
        و اگه کسی ماشین باز باشه امکانات متوسط رو به بالا همراه با قدرت بسیار بسیار بالا رو ترجیح میده به قدرت پایین با امکانات فراوان.
        پس تهش اگه کسی واقعا ماشین باز باشه آمریکا رو به آلمان ترجیح میده با اون قیمتای نجومیشون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. 4MATIC

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      خوب معلومهE
      هرچی دربارش بگم کمه واقعا عالیه……

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Mostafa&S

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      دوج شایستگی خودشو ثابت کرده ولی تکنولوژی تو خودروسازی حرف اولو میزنه که بنز تو اون سر آمده و ایران بدون تکنولوژی آشغال میسازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        تبریک به مرسدس دوستان با این که چارجر رو خیلی بیشتر دوست دارم اما واقعاً پیروزی حق E63 بود.
        دوست عزیز نمیدونم این جمله رو شما از کجا شنیدی فقط در همین حد بهت بگم که گیربکس هشت سرعته ی اتومات جنرال موتورز به اسم 8L90 عملکردش از گیربکس PDK پورشه هم بهتر بود.قبلاً هم گفتم آمریکا فقط به فکر قدرته و گیربکس نمیتونه بسازه رو بذارید کنار هیچ چیزی ثابت نیست و همه ی این خودروساز ها در حال پیشرفتن و برند های آلمانی هم از این قاعده مستثنی نیستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.045

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود باربد جان
          ما مخلص شما هم هستیم
          خیلی چاکریم در کل…!!! ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. امیرحسین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    فقط

    Mercedes Benz

    .

    .

    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      فقط در این حد بهت بگم که تسلا p850d تو درگ چارجر هلکت رو سوسک کرد. بعدش تو درگ با این بنز اولین بار با 0.04 برد و دومین بار شکست خورد.پس سریعتر از هر دوشونه. با توجه به اینکه این بنز بیشتر از 100 اسب از هردوشون ضعیف تره ببین واسه خودش چه غولیه. در کل این مقایسه ها بی ارزشند چون اگه کسی پولشو داشته باشه هیچوقت ماشین آمریکایی رو به آلمانی ترجیه نمیده. من 4 سال تو آمریکا زندگی کردم و با قاطعیت میگم ماشین های آمریکایی (اون موقع تسلا نبود) مال طبقه ی متوسط الی پایینشونه. لطفا طرفدارهای دوج و شورلت و کادیلاک و فورد و … به جای اینکه بهشون بر بخوره واقع بین باشن. ایشالا یه روز گذرتون میوفته و واقعیت رو میبینین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهران1

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    تنها ۳۶ هزار دلار نسبت چارجر گران‌تر است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    اشتباه نکنید 36 هزار دلار پول نیست بلکه علف خرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      707 اسب بخار با وزن 2068 کیلوگرم = 3.7 ثانیه :)

      585 اسب بخار با وزن 2146 کیلوگرم = 3.6 ثانیه :)

      این خودش خیلی چیزا رو میرسونه…… :)

      همیشه قدرت اضافی نشان برتری نیست :)

      مرسدس با:
      – 122 اسب بخار قدرت کمتر♥
      – 81 نیوتن متر گشتاور کمتر♥
      – 78 کیلوگرم وزن بیشتر♥

      پوز آمریکا رو به خاک مالید :D

      ♣ مهندسی و تکنولوژیه حساب شده همیشه پیروزه ♣

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. طرفدار بی طرف

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        به این میگن بازدهی موتور

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. عرفان

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (53 ديدگاه)

        مهندس اینجور نگاه های تک بعدی و سطحی نشان از پیشرفته بودن تکنولوژی هیچ شرکتی نیست.
        کششی که سیستم تمام چرخ متحرک ایجاد میکنه باعث میشه که به خودی خود شتاب گیری اولیه سریعتر اتفاق بیفته.مثل شتاب زیر 3ثانیه جی تی آر که نسبت به رقباش قدرت زیادی هم نداره.
        اما توی ادامه ی شتابگیری مهمه که هیچ سدان استانداردی به چارجر نخواهد رسید.اعداد و ارقام مجلات معتبر اینو میگه.نه من.
        درضمن:همچین تو متن گفته مرسدس همه ش 36 هزارتا گرونتره انگار پول کمیه.
        پدال جان شما هم بهتره با گذاشتن اینجور مقاله های بی پایه و اساس که انگار به یه بچه دو ساله دادن تستش کنه و شایدم زایده های تخیل نویسنده باشه سابقه خودتو خراب نکنی.
        اول میرن سراغ قدرت و سرعت که همه ش توی بروشور هست.بعدم قیمتو مقایسه میکنن و نتیجه ی نهایی اعلام میشه.اصلا فاکتور های ارزش گذاری یک خودرو فرا تر از این بچه بازیاست.
        تست خیابونی چی میشه؟؟؟اعداد و ارقام فیگور ایت؟؟؟رکورد توی پیست؟؟؟؟یک چهارم مایل؟؟؟ترمز گیری؟؟؟امکانات رفاهی؟؟؟ارزش خودرو نسبت به قیمتش نه قیمت خالی؟؟؟تجربه ی رانندگی؟؟؟
        قدرت یا کیفیت که نشد فاکتور ارزش گذاری بین دو ابر سدان یا هر خودروی دیگه ای!!!!!
        بدرود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          عرفان جان من هیچوقت تک بعدی نگاه نمیکنم

          حتی توی مطالب قبلی هم اگه کامنتامو بخونی میبینی که

          نوشتم با اینجور مقایسه ها صرفاً نمیشه برنده رو اعلام کرد و باید تمام معیار ها رو در نظر بگیریم

          ولی امثال این دوئل ها فقط یک بُعد قضیه رو بررسی کردند که من

          هم از همون یک بُعد نظر دادم و گفتم با این حساب، (در بحث عملکرد موتور) مرسدس دوج رو…… آره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza.045

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          احمد عزیز من
          اون «….» چیه گذاشتی؟!؟!؟!
          ملت فکر بد میکنن خیال میکنن قصدی داشتی! :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          رضا :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        احمد جان اصلا نیازی نبود به معرفی موتور 8 سیلندر .

        همین موتور 4 سیلندر 2000 سی سی که قدرت 360 اسب بخار خروجی داره

        اون هم در مدل های تولید انبوه خیلی حرفه .

        تازه در نسخه ی سری بلک میشه 400 اسب بخار .

        یا موتور فولکس بیتل مسابقه ایی :

        موتور 1.6 و خروجی قدرت 544 اسب بخار قدرت .

        من نمیدونم چرا 4 برند لوکس المانی خار شدن در چشم بعضی ها .

        همون برندهایی که به قول بعضی ها پول برندشون رو میگیرند . کیفیت

        ندارند . استهلاک بالا دارند . الکی گرونند .

        جالبه که برای سال های پیاپی پرفروش ترین برندهای لوکس دنیا هستند .

        مردم دنیا چقدر پول مفت دارند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (203 ديدگاه)

          سلام .. آقا عرفان این موضوعی که شما بهش اشاره دارید ، تابه حال خیلی ها به مدیران پیشنهاد کردند ولی گویا مدیران خیلی جدی نمی گیرند این مطلب رو
          من نمی فهمم آخه این چه مقایسه ای بود ؟؟
          اگر قراره با کثرت مطالب ، ارزش سایت بالا بره دیگه این سایت هیچ فرقی با رقاباش نخواهد داشت .. ما پدال رو برای این انتخاب کردیم چون مطالب آموزنده و مفید قرار میده ؛ ولی انصافاً این دوئل ها که فقط روی کاغذ صورت میگیره و حتی نتیجه یه درگ ناقابل هم توش قید نمیشه ، به نظر من جالب نیست.
          من از هر دو بسیار خوشم میاد اما
          مقایسه کامل حتی اگه روی کاغذ هم هست ، باید به قول آقا عرفان ، کامل و چند بعدی باشه// مرسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          میلاد جان دارمــــــــت :)

          میدونم چی میگی….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. kasra

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          بیتل مسابقه ای چیه میلاد!
          بیتل جی ار سی که قراره5 نسخه شو هم بدن بیرون.
          از شما که انقدر ادبیات ماشینت بالاست انتظار نمیره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. شلبى

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        احمد جان رو چه حساب میگى مرسدس پوز امریکا رو به خاک کشید؟ شتاب بهتر مرسدس فقط بخاطر سیستم چهار چرخ محرکشه و فقط در سرعت پایینه و در متن هم گفته شده که در عملکرد حداکثرى چارجر پیروز میشه
        چارجر ماشینیه که بر اساس صلیقه مردم امریکاى شمالى ساخته شده و بیشتر یه ماشین امریکاییه تا یه ماشین جهانى،شاید علت قدرت موتور دیوانه کنندش و دیفرانسیل عقب بودنش هم همین باشه و در ضمن چارجر یه سدان فول سایزه بخاطره همینه که بنظر من این دوتا ماشین براى دو هدف مختلف ساخته شدن و فقط از نظر قدرت و شتاب شبیه همن نه هیچ چیز دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          شلبی جان یه اصطلاحه دیگه… :)

          برداشت من از این دو خودرو و عملکردشون اینطور بود :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. آرش آمریکایی

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (620 ديدگاه)

        با حرفت مخالفم رفیق در واقع وقتی شتاب صفرتاصد فقط چند هم ثانیه باهم فرق دارن اون ماشینی برنده میشه که قدرت بیشتری داره اگه یادمون باشه این نکته رو نو همین سایت خوندبم(مقایسه بنز e63 کادیلاک و چارجر و بی ام و m5 بود)که میگفت بنز بخاطر سیستم چهار چرخ تو لحظات اول جلو میوفته نه تو چهارصد متر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرش آمریکایی

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (620 ديدگاه)

          ولی به هر حال انتظاری که از یه سدان داریم تو بنز خیلی بهتر برآورده میشه اصن بنز تو ساخت بهترین سدانهای دنیا خیلی تبهر داره من که دوسش دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. Zonda R

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        چقدر این دوتا خوبن
        یه سدانه غول کش که بدنسازی رفته
        و E کلاس که یه سدان کامله و اینو بارها ثابت کرده
        جفتشون فوق العاده اند
        من تحسینشون میکنم و از دیدنشون لذت میبرم
        امااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
        هنوز منتظره cts v هستم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. فن بازی در نیارید

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        از شما با این سابقه بعیده این گفتار یعنی چی پوز امریکا زد چرا سیاسی بحث میکنید چه ربطی به کشور آمریکا داره ینی با شکست یک خودرو پوز آمریکا زده شد
        بحث زیاد فنی نکنید شما با نگاه به آمار مالی شرکتا متوجه میشی کی پیروزه هدف نهایی هر شرکتی تصاحب بازاره و این همون چیزیه که شرکتای آمریکایی موفق تر از آلمان ها بودن و شکی درش نیس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. من آخرش نفهمیدم این مقایسه ها بر چه اساسی داوری میشن؟!!! قیمت؟؟؟ عملکرد؟؟؟ کیفیت؟؟؟ پرستیژ؟؟؟ اصن انگار پراکنده و بی سر و ته داوری میشن!! یکی جواب بده منو از گمراهی دربیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.045

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اینطوری که من فهمیدم بیشتر رانندگی و عملکرد تو پیست و مسائل دینامیکی مد نظر بوده با توجه به قیمت…البته به امکانات هم بی توجه نبودن
      اینو بر اساس نتایج بدست اومده میگم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MEHDI ASADI

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (89 ديدگاه)

        مسخره ترین مقایسه ها رو دارن تو سایت میزارن و این هم که مسخره ترینه. مقایسه یه سدان فول سایز با یه سدان نیمه سایز با اختلاف قیمت تقریبا 40000 دلاری واقعا خنده داره
        در ضمن از همون سطر های اول هم معلوم بود که نویسنده طرفدار آلمانی هاست و از روی سلیقه انتقاد میکنه
        “”از زوایای دیگر که به آن نگاه کنیم، به زیبایی و پرداخت به کار رفته در رقبای اروپایی مانند E63 AMG، ب‌ام‌و M5 و یا جگوار XFR-S نیست.””

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.045

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          همین نویسنده تو قسمت قبلی دوج چلنجر هلکت رو بالاتر از مرسدس S65 قرار داد!!!!!!
          دیگه به هرچی متهم میکنی این اتهامت گزافه ای بیش نیست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. 4MATIC

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      اصن دارم دیوونه می شم بنزE خیلی خیلی خیلی خیلی……..خوبههههههه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. maysam

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    هیچ کشوری از لحاظ خودروسازی به المان و تنوع ماشینهای اسپرتش نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. صادق

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    راستش توی این 5-6 تا مقایسه اولین مقایسه ای بود که نتونستم یکی رو انتخاب کنم، واقعا گیر کردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Reza.045

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فک کنم اینقدر گفتم E63 که سایتا رفتن تو مقایسه اون با یه مدل دیگه :-D
    حداقل خوبه که این دوتا بیشتر به هم نزدیکن!!!
    یعنی واقعا شتاب E63 تو حلقم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. رضا جون شتابش خوبه ها، اصن عالیه حرف نداره ولی دیگه تا این حد هم انتظار نداشتم. 3.6 برای یک سدان سایز متوسط خیلی زیادیه! شتاب فراری 599 GTB هم 3.6 ثانیس… شما خر و خورت میره به بنز بگو یکم کوتاه بیاد چه خبره آخه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.045

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        0-100 کیلومترش سه ثانیه ست
        0-60 مایلش 3.5 هست
        تازه استیشنشم با همین شرایطش هست!!!(میلاد عشق میکنه براش)
        من که عشق میکنم واسه این سدان…مدلای پایین تر هم هست البته برای کسی که شتاب نخواد :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. طرفدار بی طرف

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          کی هست که شتاب نخواد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. عرفان

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (53 ديدگاه)

          “0-100 کیلومترش سه ثانیه ست
          0-60 مایلش 3.5 هست”
          خدایا این دیوار بتونی من کووووووووووووووووش؟؟؟؟؟؟
          آخه دکتر چرا یه چیزی میپرونی برا خودت؟؟؟
          60 مایل بر ساعت میشه حدودا 96 کیلومتر بر ساعت و از 100 کیلومتر بر ساعت کمتره.حالا چجوری این ماشین تو 3.5 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت میرسه و تو 3 ثانیه به 100؟؟؟(هرچند که اعدادت هم کاملا اشتابه)
          واقعا خودت میتونی حرفتو تجزیه تحلیل کنی؟؟
          درضمن:درسته که قاعدتا 0 تا 100 کیلومتر بیشتر از 0 تا 60 مایله ولی نه با اختلاف فاحش 0.5 ثانیه ای.
          آخه شما که انقدر دم از تکنولوژی آلمان میزنید چرا خودتون از این چیزای پیش پا افتاده هم سر در نمیارید؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Reza.045

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          0-100 کیلومترش 3.6 ثانیه
          فقط یه اشتباه بود عزیزم
          اینقدر به خودت فشار نیار لازم نیست دلیل و مدرک بیاری
          جنابی که دم از آمریکا میزنه […]

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    بع بع همیشه آلمان برنده میشه.ماشینای آمریکایی باز شکست خوردن پیش آلمان.
    مرسدس خوشگلیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      این آلمانی بازا چقدر بی جنبه ان. وقتی برنده میشن (که البته تمام این مقایسه ها همون طور که دوستان هم گفتن بی پایه و اساسه) میان آلمان آلمان میکنن اما وقتی بازنده میشن هزار و یک جور دلیل و توجیه میارن. مثل بچه ننه ها!!!!
      جناب محمد اگه به نتایج این تست ها باشه(که بازم تاکید میکنم منم قبولشون ندارم) گنده تون که مرسدس s65 v12 بود شکست خورد. اما اگه این نتایج قابل قبول نیست لطفا اینقدر افاضات نفرمایید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.045

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        شروین جان شما به این کامنتا توجه نکن
        اصل قضیه و بحث رو بچسب
        در مورد اس کوپه هم که میگی شکست خورد فقط طبق موارد مقایسه شده بود
        یعنی به خاطر کاربرد کمتر توی رانندگی و قیمت بالاتر(که من هم برتری چانجر رو تو این زمینه قبول کردم)
        از کلی موارد دیگه هم میشد قیاس کرد که چلنجر هیچ حرفی جلوی S65 نداشته باشه…
        توی این تست هم E63 برنده شد
        چون خب رانندگی ماشین نسبت به قیمتش امتیاز بیشتری گرفت از چاجر…(همونطور که چلنجر توی رانندگی و قیمت امتیاز بیشتری گرفت و همه هم توافق داشتن رو این زمینه !!!)
        و حالا این جا E63 توی رانندگی بالاتر از چارجر قرار گرفته
        توی لوکس بودن هم که اگه کسی بگه چارجر از E Class لوکس تره دیگه… :|
        پس از هر دو نظر رانندگی و لوکس بودن بنز سرتره تو این مقایسه
        .
        .
        .
        اما یه چیزیو باید در نظر داشت!
        وقتی پولت به خرید E63 AMG-S نرسه همه این مقایسه ها و ارزش یابی ها به درد سطل آشغال میخوره و بس!
        مجبوری که چارجر بخری البته اگه انتخاب های دیگه رو در نظر نگیری یا اینکه کلا چیزی نخری!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          از نظر رانندگی هیچوقت مرسدس به چارجر سر نیست. لذت امریکایی سواری رو هیچ ماشینی نداره. به خصوص که این مدل هم رو حالت 4matic بررسی شده در حالی که یه ماشین باز میدونه دف عقب یعنی چی.
          اگرم تو این تست E65 برتر بوده فراموش نکن که 2 تا توربو داره یعنی تا دندون مسلحه و تا خرخره تیون. اما چارجر یک سوپرشارژر داره و هنوزم جا برای تیونینگ داره.
          این نکته رو فراموش نکن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza.045

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          بله قبول دارم که دیف عقی یه چیز دیگست
          مدل های دیف عقب هم هستن
          موتور های مرسدس هم بر خلاف تصور عامه قابلیت تیون پذیری بالایی دارن
          مثلا برابوس و منصوری میان یه موتور 500 اسبی بنز رو برمیدارن مثل آب خوردن 850 اسب میکشن بیرون ازش!!!
          تازه این تهش نیست
          مثلا SL65 بلک سری نسخه MKB P1000 حدود 1015 اسب قدرت داره…در حالی که هیچ توربو شارژری اضافه نشده و حجم موتور هم تغییر نکرده
          تازه اینا کارهای درست و حسابیه توسط تیونرهای معروف و سرشناس…
          اگه بدن به دست دوتا یاقی که بخوان رکورد بزنن نمیتونم بگم چند اسب بیرون میکشه!!!
          مرسدس هیچوقت از نهایت قدرت ماشین استفاده نکرده و نمیکنه چون دنبال استهلاک پایینه و نتیجه ش رو هم میبینی که بنز های 20-30 سال پیش مثل روز اول دارن تو خیابون راه میرن
          در مورد لذت آمریکایی هم قبول دارم که خیلی رانندگی باحالی دارن ولی اینکه بگی هیچ چی بهشون نمیرسه…!!!
          امثال پورشه و فراری و لامبورگینی و مکلارن و حتی ب ام و که کلن به لذت رانندگی معروفه…به علاوه کوئنیگزگ معروف و لوتوس رو نمیشه در نظر نگرفت که…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسین

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. شروین جان سوپر شارژر هم همچین دست کمی از توربو شارژر نداره!!! سوپر شارژر در دور موتور پایین شروع به چرخش و کمک به موتور میکنه اما توربو شارژر نیاز داره که دور موتور بالا بره
          بعدشم استفاده از توربوشارژر و سوپر شارژر اصلا شبیه به تقلب و این حرفا نیست. لطفا این حرفا رو نزنید دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. REZA.B.B

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        به نظر من در این قسمت اصلا هم بی پایه و اساس نیست
        هردو ماشین در یک کلاس هستن
        ولی در مقایسه های قبل مثل S65 چلنجر ماشین ها از کلاس های مختلف بودن
        S65 یه کوپه لوکس دربرابر یه ماسل کار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عرفان

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (53 ديدگاه)

          “طرفدار بی طرف” عزیزم نظر شما اصلا مهم نیست.
          حیقیت حقیقته.چه شما قبول کنی چه نه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فریا

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          ببخشید جناب طرفدار به ظاهر بی طرف !

          چارجر سدان فول سایز اسپرت

          E63 سدان مید سایز لوکس اسپرت

          کلاسشون رو چطور یکی حساب کردین ؟!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Reza.045

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          فریا جان کاربری شون فرق داره ولی هم سایز محسوب میشن و توی یک سگمنت قرار می گیرند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شروین

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          حسین جان کسی نگفت تقلبه. اما وقتی امریکاییا استفاده میکنن طرفدارای آلمان میگن تقلب اما وقتی خودشون 2 تا 2 تا استفاده میکنن میگن تیون کارخونست!! اینجاست که صدای آدم در میاد اگه نه کسی نمیگه بنز بده. اما بهر حال اینجا یکی از طرفین 2 تا توربو داره و یکی دیگه یه دونه سوپرشارژر و این یه کم جای بحث داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. حسين

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. شروین جان دلیل استفاده از دوتا توربو شارژر این نیست که دوبرابر یه دونه توربو شارژر به موتور کمک بشه. گاهی با استفاده از یه توربو شارژر کوچکتر و یه توربوشارژر بزرگتر، سعی میشه تاخیر توربو رو به حداقل رسوند وگرنه برای افزایش راندمان میشه از یه توربوشارژر خیلی بزرگ هم استفاده کرد. گذشته از اینا همون یه دونه سوپر شارژر به اندازه 3تا توربوشارژر به هلکت کمک کرده. و یه موضوع دیگه اینکه توربوی بنز دوقلو هستش و یکم با دوتا توربوی جداگانه متفاوته.

          حرص نخور داداش، کسی که میگه استفاده از توربوشارژر و سوپر شارژر تقلبه، هیچی سرش نمیشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      رضا جان :

      کسانی که به تیون خود شرکت میگن تا دندون مسلح ، به نظر من دیگر جای بحثی نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        اگه از نظر شما 2 تا توربو معنی تیون نمیده منم با شما بحثی ندارم.
        اگه جا داشت 4 تا هم میذاشتن!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مرتضی

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          باشه قوطی کبریت امریکایی خوبه!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. عرفان

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (53 ديدگاه)

          قوطی کبریت؟؟؟؟
          گذاشتم به حساب بچگیت.برو خوش باش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          شروین جان وقتی یک مرسدس بنز لوگوی AMG را یدک میکشه ، یعنی

          تیون شده . اما نه در حد مرگ . نه در حد جمله ی شما که میگی

          تا دندان مسلح . اگر این تا دندانه مسلح بودنه ، پس نسخه ی

          های برابوس . ادو . و … چیه ؟؟؟

          اونها از همین موتور 850 اسب بخار بیرون میکشن .

          حرف من اینه که این بنز تا دندان مسلح نیست . اصلا مرسدس

          بنز به تازگی اجازه مانور زیاد روی محصولاتش رو به AMG

          داده . که این اجازه را در SLS AMG GT میبینیم .

          به خاطر پافشاری مرسدس بنز بود که مدل SLS در پیچ ها

          نافرمانی داشت . یا به نوعی استعداد بالای برای خروج از

          پیچ داشت .

          بنز معتقده که مدل های AMG هم باید حدود 70 درصد از نرمی

          های سیستم تعلیق مدلهای استاندارد رو داشته باشند .

          و همین امر باعث میشه که لذت رانندگیش از ب ام و

          کمتر باشه .

          یکی دیگر از تلاش های AMG برای استقلال بیشتر ، به وجود اوردن

          مدل های سری بلک بود .

          شرکت AMG تواناییه بسیار بالایی داره که متأسفانه زیر پرچم

          مرسدس بنز کنترل میشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. خاوری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    این هلکت به نوعی یه میتسوبیشی لنسر وحشیه و حیفه که با سدان اصیل و نابی مث سری E classبنز هم ردیف بشه..حالا آزمایش کنندگان یه کاری کردن ولی دوستان جدی نگیرن :-) پرچم مرسدس بالاس و باد میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.045

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود خاوری جان
      هرچی باشه از تست قبلی منطقی تره
      اتفاقا به نظرم این مقایسه ها همچین بد هم نیست
      به قول خودم(تو پست مقایسه قبلی):
      ما انسانیم و هیچ لزومی نداره همیشه کار درستو انجام بدیم
      بزار حالا یبار هم مقایسه غیر منطقی انجام بدیم
      به شخصه دیگه تصمیم دارم رو این مورد حساس نباشم حالا نتیجه هرچی که باشه
      چون از ارزش هیچ کدوم کم نمیشه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. REZA.B.B

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        خیلی منطقی تره
        هردوتا سدان هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. godfather

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      منظورت از اصالت جیه دقیقن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شروین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      سلام میلاد جان. خوبی؟ اولا دلم میخواد همینجا با هم صلح کنیم (هرچند جنگ هم نداشتیم) و اگه از قبل ناراحتی مونده بذاریم کنار. دلم نمیخواد دشمنی وجود داشته باشه حتی رو کاغذ یا تو ذهن.
      دوم اینکه حق با شماست اینکه AMG زیر پرچم مرسدسه یه کم کار رو خراب میکنه و علت اینکه منم میگم تیون شده است همینه. مثل اینه جنرال موتورز بیاد با هنسی جوین بشه و بعد از تولید ماشیناش بده هنسی هم یه حالی بهش بده. خب میشه تیون. یا مثل داج و موپار.
      حرف منم این بود که AMG یعنی تیون. اما باشه تا دندون نه اما تا گردن!! :-)
      ارادتمندیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Mclaren

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    جفتشون عالین ولی صنعت خودرو سازی آلمان چیز دیگه ای هس هرچند آمریکا بیکار ننشسته خوب ترکونده…جفتشون قابل احترام هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شلبى

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا من که از هر زاویه اى به چارجر نگا میکنم مشکلى در ظاهرش نمیبینم که در متن نوشته شده به زیباییه جگوار و بنز و بى ام و نیست حالا اگر این حرفو در مورد طراحى داخلى میزد قبول میکردم ولى از لحاظ طراحى خارجى به نظر من اصلا اینطورى نیست،من خودم عاشق ماشیناى بنزم ولى معتقدم فیس لیفت جدید E به زیباییه قبلش نیست
    بعدم سى و شیش هزار دلار کم پولى نیست، فکر میکنم پول یه شورلت ایمپالا باشه، مشکل اینجاست که این دو تا ماشین با دو هدف مختلف ساخته شدن و بهتر بود این مدل از بنز با کادیلاک cts-v مقایسه میشد چون همه جوره با هم قابل مقایسن
    تا حالا که یکى در میون امریکایى ها و اروپاییها دارن پیروز میشن و همینطورى ادامه پیدا کنه میشه نتیجه رو حدس زد که مساوى میشه،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Jeremy

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کی گفته بنز قشنگتره؟ با اون ظاهر تکراری؟
    شما نظر شخصی خودتو به همه می خوای تحمیل کنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MEHDI ASADI

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      گفتم که مقایسه بر اساس سلیقه شخصی نوشته شده
      مخصوصا که در خط پایانی به صراحت گفته شده برنده مرسدسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. طرفدار بی طرف

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      داج هم مثل همیشه هست (از نظر قیافه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. REZA.B.B

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    3.3 مساوی
    از همون اول میدونستم E63 برنده میشه اینو قبلا هم گفته بودم
    اگر M5 هم بود برنده میشد عملکرد M5 عالیه
    اینجا قیمت E63 نسبت به چارجر زیاد نیست
    JUST B.B

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یکی بود یکی نبود روز بود- - - - -

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هیچ ماشینی نمیتونه جای ماشینهای امریکایی رو بگیره ماشین امریکایی ی چیز دیگه ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سامان از تبریز

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من بین این دوتا بنز رو انتخاب میکنم
    کاش گذینه رای دادن هم بود تا ببینیم کدوم رای بیشتری میاره

    کاش این هلکت که دوج اینقد بهش می باله یه بار هم با موتور شش سیلندر 3.8 لیتری نیسان جی تی ار مقایسه بشه تا دوج تحقیر شدن به تمام معنا رو حس کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      مقایسه ی سوپر اسپرت و سدان(یا ماسل)؟؟
      دیشب تو حال خوابیدی؟؟؟وایسا وایپر جدید سال دیگه بیاد.جی تی آر شما هم میبینیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان از تبریز

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        من تو حال نخوابیدم .
        تو فک کنم تو توالت خوابیدی
        من حرفی از نوع ماشین نزدم
        من اگه خوب نگاه کنی نوشتم هلکت منظورم موتور همی وی 8 و 707 اسب بخاریش که رو ماشیناش میزاره در مقابل موتور v6 با حجم 3.8 لیتری گودزیلاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. godfather

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      مفیایسه با gtr متفلب اتفاقن جالب میشه برادر یه سر به نتایج تست موتر ترند رو gtr بزن چیزای جالبی متوجه میشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        سامان جان جک میگی؟
        هلکت موتورش سوپرشارژه و اون که شما میگی دو توربویی هستش.از نظر عملکرد متفاوت اند محض اطلاع در ضمن این تفکر بچگانه چیه دیگه؟تحقیر کردن تو عرصه ی خودروسازی چه ربطی داره؟این حرف شما مثل اینه که من بگم دوج و بر و بچ با چماق میزنن تو سر GTR با این موتور هلکت!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چرا درجه حرارت بنز انقدر بالاست؟!عکس اخر سمت راست رو میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      احسان جان بنز و بی ام دابلیو موتورهاشون دما بالاست. یکی از دلایلی که استهلاکشون بالاست هم همینه.
      جناب Reza.045 جان نای بگی بنز استهلاکش کمه. بله بنز های 20 یا 30 سال پیش قبول. اما متاسفانه جدیداش اینطور نیست.
      همون 2 تا توربو برای استهلاک کافیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.045

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        آقا من چند دفعه بگم؟
        این هزار و یکمین دفعه!
        هیچکدوم از اینها دلیل منطقی نیست
        استهلاک کمتر بنزهای 20-30 سال پیش الان مشخص شده
        استهلاک بنز های الان هم 20-30 سال دیگه
        نه فقط بنز … همه ماشین ها!!!
        حالا هی بگین استهلاکش فلان فلان
        چند دهه دیگه مشخص میشه کی چند مرده حلاجه
        متاسفانه الان نمیشه نظری داد
        چون همه ماشین ها الان غول کشن…
        این گذشت زمانه که همه چی رو مشخص میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروين

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          عزیز دلم یکی از دوستای من فقط بنز و بی ام و میخره و میفروشه، خودش هم داشت اما از بس پر خرجن لکسوس خرید. حالا شما همش بگو ٣٠ سال دیگه!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. فکر نمیکنید پر خرج بودن با استهلاک بالا فرق داره؟؟ یک اصل مهم در تولید اتومبیلهای پرمیوم، دوام هستش. درسته که هزینه نگهداری بالایی دارن اما تکنولوژی و دوام بالایی هم دارن. درسته؟؟

          اعتبار صد ساله رو به خاطر فروش 5ساله زیر سوال نمیبرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شلبى

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          بنز و بى ام و حتى اون قدیمیاشون هم هزینه هاى خودشون رو دارن،اینو دارم از روى تجربه خودمون و اقوامون که داشتیم میگم،از روى هوا حرف نمیزنم،بنزاى قدیمى بسیار موتور حساسى دارن و به اصطلاح گفته میشه که ماشین تخت نیستن،یعنى ماشینیایى بودن که در اوتوبان و مسیرهاى تخت بسیار باید با احتیاط رانندگى میکردى و نباید باهاش تخته کنى چون بسیار موتوراى حساسى دارن ولى در جاده این مشکلو نداشتن چون خود به خود دور موتور کم و زیاد میشه،سواریه بسیار خوبى دارن چون اتاقاى سنگینى داشتن،بتزاى قدیمى راننده خاص خودشون رو میخاد،کسى که بنز سوار شده و میدونه سیستم بنز چیه
          اینى هم که گفته میشه بنزاى 20-30 سال پیش دارن هنوز راه میرن دلیلى بر کم خرج بودن بنز نیست،جگواراى سى و هفت سال پیش هم دارن با موتور دوازده سیلندر هنوز راه میرن ولى این دلیل نمیشه که جگوار کم خرج باشه،حرف اولو در دوام و سالمیه یه ماشین شرایط نگهداریش میزنه،بیاید من به شما شورلت بلر نشون بدم براى سال 1954

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Reza.045

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          شلبی جان رولز رویس HP5 سال 1905 ساخته شده و هنوزم راه میره…حدود 6 میلیون دلار هم قیمتشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. P.G

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      رضا جان با عرض معذرت اینکه شما و بعضى دیگه از دوستان میگید بنزهاى سى سال پیش بسیار کم استهلاک و کم خرجند یا هنوز دارند راه میرن،به نظر من از روى شنیده ها و تصوراتتون این حرف رو میزنید تا از روى واقعیت!
      من خودم پدر بزرگم هم بنزE230 مدل ١٩٨٠ داشت و هم BMW530 مدل ١٩٩۵!باید بهت بگم که با وجود سوارى و اتاق بسیار راحت هر دو ماشین اما هر جفتشون فوق العاده پر خرج و پر استهلاک بودن و به اصطلاح کمر صاحبشونو میشکوندن!به خصوص از نظر موتور،هر دو ماشین به خصوص بنز فوق العاده حساس بودن و با کمترین تغییر در شرایط موتور یا با کمترین فشار به موتور سریع مشکلات جدى از جمله یاتاقان زدن،رینگ و پیستون چسبوندن،واشر سرسیلندر سوزوندن و… براشون اتفاق میافتاد و موتور میسوزوندن!طورى که پدربزرگ من با اینکه همونطور که مشخصه اهل ویراژ دادن و تخته گاز رفتن و اینا نبوده اما تو مدتى که اون بنز رو داشت حداقل سه بار تعمیر اساسى موتور کرد(سواى تعمیرات قسمت هاى دیگه) و حتى اگه شما از راننده هاى قدیمى هم بپرسى همه روى پر استهلاک بودن بنز اتفاق نظر دارن وجالبه بدونى که در اتوبان تهران قم کنار دریاچه نمک،قسمتى هست که اتوبان سربالایى میشه و به دلیل هواى گرم و شیب سربالایى راه به موتور ماشین ها فشار میاد و از قدیم الایام اون قسمت از اتوبان بین راننده ها به جایى معروفه که بنزها موتور میسوزوندن و این حقیقت داشته!دلیلش هم اینه که ماشین هاى آلمانى موتورهاى حساسى دارن و بیشتر براى آب و هواى مرطوب و نه چندان گرم مثل خود اروپا جواب میدن و در آب و هواى خشک به خصوص اگر به موتورشون فشار بیارى سریع به مشکل میخورن!
      اما برعکس ماشین هاى آلمانى مدل پایین،ماشین هاى آمریکایى مدل پایین بسیار کم استلاکن و اصطلاحاً مرگ ندارن و همچنین تو آب و هواى گرم هم هیچ مشکلى پیدا نمیکنن
      این ها تجربه هاى شخصى بود
      موفق باشید؛)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        درود بر شما. من قانع شدم که استهلاکشون بالاس. اما قانع نشدم که کیفیتشون کمه و توربو به موتورشون فشار میاره!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. Ahmad..F12

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    من در این مقایسه، 100% مرسدس رو برمیدارم

    چون بهینه تر، عملی تر، مدرن تر و سرافراز تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kasra

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      مطمعینا مرسدس ولی اگر چارجرو هم به من بدن قبول میکنم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. کافر مقدس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    والا ما هرچی سرچ کردیم منبع خارجیشو پیدا نکردیم! جز یه مورد که کادیلاک CTS V رو باE63 مقایسه کرده بود

    اینجا هم مقایسه هلکت و E63 و کادیلاک CTS هست و M5 دو آمریکایی و دو آلمانی که دو آلمانی کمترین رای رو آوردن

    http://www.carscoops.com/2014/12/super-sedan-showdown-2016-cts-v-vs.html

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. ويكي

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    رنگ این Mercedes-Benz E63 S AMG واقعا محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. طرفدار بی طرف

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      هلکت با رنگ قرمز
      رنگ e63 رو بیشتر به چارجر میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. احسان

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    این ماشینا اگه واقعا مقایسه رسمی شده باشن باید یه عکس یا کلیپ ازشون نشون بدین!! پدال جان 4تا عکس از بنز و دوج کنار هم گذاشتی خود جوش اینارو نقد و بررسی میکنی؟ خسته نباشی دلاور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      باهات موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Ghost

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    اینو از خیلی از کار درستا تو ماشین شنیدم : لذت رانندگی هیچ ماشینی به چارجر نمیرسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    این مقایسه های پدال به نظر من چیزی از ارزش های بازنده هاش کم نمیکنه .

    اما خب این هم یک نوع مقایسه هستش . هرچند که من معتقدم هر کسی پول عشقشو

    میده ، شاید کسی باشه که دنبال برند نباشه و قدرت رو در کالبد ارزون تر بخواد .

    یا عاشق پیچیدن با ماسل کارهای امریکایی و صدای جیغ لاستیک صدای موتور قدرت باشه.

    اینها همش سلیقه ایی هست .

    اما خود من شخصا چارجر رو دوست دارم و براش ارزش زیادی قائل هستم . همینطور

    برادران نا خلف خودش همچون کامارو . چلنجر . موستانگ . واقعا عالی هستن .

    درود بر خودروهای خووووب .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ارمان

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اینقدر بعضی دوستان رگ گردنشون باد میکنه که انگار تو خرید این خودرو ها مردد شدن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. godfather

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    این مطالب از نشریه های بریتانیایی گرفته شده
    اخه مثل سیاست بریتانیایی میمونه
    تقابل المانا با امریکاییا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. h112

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    و همچنان مرسدس بنز انتخاب منه….کارش درسته….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. آرش آمریکایی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (620 ديدگاه)

    ولی خدایش با این مقایسه حال کردم و البته خدمت دوستانی که میگن مقایسه بیربطیه بگم که ماشین اروپایی که مقابل آمریکایی قرار داده میشه از لحاظ سرعت شتاب وزن و قدرت انتخاب میشه ولی شما هم یه جورایی حق دارین چون نویسنده یه جورایی تمام چیزا رو انگار نمینویسه تو ذهن خودش جمعبندی میکنه من که اینجور فکر میکنم
    بنز بهترین سدانهای لوکس رو میسازه و اون چیزی رو که از یه سدان انتظار داریم بنز خیلی بهتر از چارجر انجام میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمیدرضا

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    فقط در این حد بهت بگم که تسلا p850d تو درگ چارجر هلکت رو سوسک کرد. بعدش تو درگ با این بنز اولین بار با 0.04 برد و دومین بار شکست خورد.پس سریعتر از هر دوشونه. با توجه به اینکه این بنز بیشتر از 100 اسب از هردوشون ضعیف تره ببین واسه خودش چه غولیه. در کل این مقایسه ها بی ارزشند چون اگه کسی پولشو داشته باشه هیچوقت ماشین آمریکایی رو به آلمانی ترجیه نمیده. من 4 سال تو آمریکا زندگی کردم و با قاطعیت میگم ماشین های آمریکایی (اون موقع تسلا نبود) مال طبقه ی متوسط الی پایینشونه. لطفا طرفدارهای دوج و شورلت و کادیلاک و فورد و … به جای اینکه بهشون بر بخوره واقع بین باشن. ایشالا یه روز گذرتون میوفته و واقعیت رو میبینین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      جناب شما رو چه حسابی این حرفا رو میزنی خدا میدونه!
      تسلا اگه چارجر رو شکست داده آمریکایی بوده اولا و درسته رقابت با دوج داشته ولی هردو آمریکایی هستن و رقابت اصلیشون با آلمانی هاست و درضمن تسلا رو هر چیزی فرض نکن برای خودت.تسلا الکتریکیه.سریعتر بودن شرط بهتر بودن نیست.تسلا این قدر مزیت داره که اگر کندتر بوده از سایر جهات برتر بوده. اگه بنا به رده ی قیمتی مساوی باشه کادیلاک به خوبی با مرسدس و ب ام و رقابت میکنه و در خیلی جهات برتری داره.اگرم طبقه ی متوسط جامعه از شورولت و فورد و کادیلاک استفاده میکنن به دلیل اینه که سیاست این کمپانی ها اینه که خودروهای با کیفیت رو با قیمت مناسب عرضه میکنند.یعنی شما هنوز اینو نمیدونی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمیدرضا

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (60 ديدگاه)

        من فقط چیزی که میدونم رو تعریف کردم. از هیچ کدومشون هم به من پولی نمیرسه که بخوام الکی تعریف کنم. قبول کن بعضی چیزا دست بعضی کشورهاست و برای بقیه رسیدن به اون ها سخت و حتی غیر ممکنه. مثلا آمریکا توی هوا فضا و cpu و صنعت سینما دست نیافتنیه. همینطور ژاپن و کره تو الکترونیک. و آلمان هم توی صنعت اتوموبیل. تو مجلات انگلیسی ماشین های انگلیسی رو با G3 (بنز و ب ام و و آءودی) مقایسه میکنن. تو مجلات ایتالیایی هم ماشیناشونو با این 3 تا مقایسه میکنن. تو آمریکاییها هم با این 3 تا. و حالا از روی میهن پرستیشون گاهی مال خودشونو بهتر از آلمانیا میدونن. دقت کن همه ی اینها تو این کار با هم اشتراک دارن و اونا رو گلد استاندارد میدونن که دست به همچین کاری میزنن. بازم میگم هر کسی تو یه کاری تبحر داره و اتوموبیل تخصص ژرمن هاست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          اینم ازون حرفا که واقعاً آدم هنگ میکنه.
          خیلی از اولین ها تو صنعت انومبیل سازی امریکا بوده و هست اما “تخصص” مال ژرمن هاست!!!
          باشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  28. فن بازی در نیارید

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با عرض پوزش دونکته :
    1.آلمانی بازا یه نگا به آمار فروش بزنن میفهمن بازار دست کیه؟!!!!پس انقد نیاید بگید فقط آلمان
    2. بعضی دوستان هی تکرار میکنن مهندسی برتر آلمان بنظر من مهندسی برتر اونه که با کمترین قیمت بیشترین امکانات عرضه کنه و تنها شرکتایی که اینکارو میکنن در درجه اول آمریکا و در درجه دوم ژاپنه
    دلیل منطقی دارید ارائه بدید البته در مورد نکته دو چون در صحت نکته یک طبق منابع که دوستان بیشتر در جریان هستن شکی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      آمار فروش که بحثش تکراری میشه پس ازش میگذریم.

      کمترین قیمت و بیشترین امکانات رو هم که چینی ها و کره ای ها به راحتی دارن ارائه میدن و دلیل موفقیت چند سال اخیرشون هم همین بوده. (اگه اشتباه میگم لطفا پاسخ بدین)

      قبول دارم ژاپنی ها در مقایسه با آلمانیها، نسبت به قیمتشون امکانات بیشتری ارائه میدن، اما این که شما میگی مهندسی برتر اونه که با کمترین قیمت بیشترین امکانات عرضه کنه معنیش اینه که چینی ها و کره ایها مهندسی برتر هستن!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        حسین جان ماشین چینی رو که اصلا درموردش صحبت نکن. سایر چیزایی هم که توی چین تولید میشه اکثرا مال کشورهای دیگه است مثل نایک امریکا که تو چین تولید میشه پس اینم هیچی اما چیزایی که خود چین تولید میکنه نه دوام داره نه کیفیت. این از چین.
        درمورد کره هم قیمت ماشینای کره ایی هم همچین کم نیست و امکاناتش هم چیزای درست و حسابی و مالی نیست. دوامش هم که اصلا با ژاپنی و امریکایی مقایسه نمیشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          شروین جان من اصلا حرفی از دوام و کیفیت نزدم. یه بار دیگه کامنتمو بخون… من گفتم چینی ها و کره ای ها با قیمت کمتر، امکانات بیشتری نسبت به رقبا دارن… و طبق تعریف آقای «فن بازی در نیارید» باید بگیم که مهندسی برتر دست چینی ها و کره ای هاست!!!!!!!! و اتفاقا نکته همینجاس: اینکه قیمت کمتر و امکانات بیشتر به معنی مهندسی برتر نیست و آقای «فن بازی در نیارید» داره اشتباه میگه به نظر من

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فن بازی در نیارید

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        اگه اینجوری که شما میگی چینی ها و کره ای ها این کار انجام دادن (که من شک دارم)بله پس باید به این دو کشور توسعه یافته تبریک گفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      یالاه . یالاه . یواش برو ما هم سوار شیم .

      کدوم امار فروش ؟؟؟

      برندهای لوکس ؟؟؟ نکنه تو هم ازونهایی هستی که فقط به بازار امریکا نگاه میکنی؟؟

      جالبه بدونی کادیلاک برای افزایش فروش قیمت محصولاتشو در امریکا کاهش داده .

      به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، این شرکت که بزرگترین خودروساز آمریکاست، به فروشندگان کادیلاک اعلام کرد قیمت سه بسته آپشن پرفروش این خودرو را 3000 دلار کاهش می‌دهد.

      به گفته تحلیلگران، کادیلاک پس از اینکه ATS را عرضه کرد، قیمت سی تی اس بازطراحی شده را به سرعت بالا برد و نسبت به حجم فروش در این قیمت خوشبین بود. با وجود اینکه سی تی اس خودروی قوی است اما برند کادیلاک هنوز نمی‌تواند چنین قیمتی بالایی را برای محصولش طلب کند.

      سخنگوی کادیلاک اعلام کرد قیمت پایه مدل 2015 تغییر نکرده و همچنان 46 هزار و 340 دلار است اما قیمت بسته‌های لوکس بین 1000 تا 3000 دلار کاهش داشته است.

      فروش سی تی اس تقریبا 18 درصد در دسامبر و 3.8 درصد در کل سال گذشته کاهش داشت. موجودی سی تی اس جنرال موتورز در دسامبر گذشته برای تامین تقاضا به مدت 102 روز کافی بود.

      یوهان دی نیشن، رییس کادیلاک پیش از این گفته بود این برند قیمت‌های پایه را کاهش نخواهد داد اما احتمال تغییر آپشن‌ها را منتفی نکرده بود. برندهای خودروی لوکس تمایلی به کاهش قیمت ندارند زیرا این اقدام به وجهه برند و ارزش خودروهایی که به فروش رفته اند، لطمه می‌زند.

      کادیلاک تنها برند لوکس بزرگی است که در سال 2014 با کاهش فروش در بازار آمریکا روبرو شد و میزان فروش این برند 6.5 درصد نسبت به سال 2013 کمتر بود. برند لوکس آئودی سال گذشته از کادیلاک جلو افتاد و برند جنرال موتورز را در بازار آمریکا در رتبه پنجم قرار داد.

      همچنین بر اساس گزارش جداگانه دیگر، فروش اوپل و ووکس هال که برندهای اروپایی جنرال موتورز هستند سال گذشته سه درصد رشد کرد و به 1.08 میلیون خودرو رسید.

      سهم بازار اوپل و ووکس هال به 5.74 درصد رشد کرد که بالاترین سطح از سال 2011 است.

      همچین میگی مهندسی انگار برندهای المانی کپی کارن . پس فولکس که داره چیکار

      میکنه ؟؟؟ نکنه داره قیمت خون باباشو میگیره ؟؟؟

      بعضی مواقع ادم ار دادن جواب بی منطق هم سیر میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فن بازی در نیارید

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        جهت اطلاع در اکثر زمینه ها از تلفن همراه تبلت پی سی خودرو بگیر تا لوازم خوراکی و پوشاکی بازار امریکا بازار مرجع و مهمترین بازار میباشد.
        2.شما میگی کاهش قیمت داده خب که چی دیده کسی نمیخره انقد قدرت مالی داره که کاهش قیمت میده نوش جونش دیگه سیاست مالیش به من و شما چه مهم اصلا خواسته یه حالی به مشتری بده چه جالب از کاهش قیمتم انتقاد میکنی خوبه افزایش نداده.
        3.شما کلی نگاه کن چرا میری میگردی یه چیز پیدا کنی آلمانیا برتر باشن
        به این لینکا نگاه کن میفهمی در کل کی اوله
        http://www.edmunds.com/industry-center/data/market-share-by-manufacturer.html

        http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_market_in_the_United_States

        http://online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html
        مقام فولکس واقعا فوق العادس ولی بنز و بی ام دبلیو که مورد بحثن واقعا پرتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. آخه ماشین ارزون با امکانات مناسب تولید کردن دلیلش این نیست که شما میگی. اینجوری نیست که یه کمپانی بخواد یه حالی به مشتری بده بیاد ماشیناشو ارزون بفروشه. اگر هم حرف شما که میگی: «دیده کسی نمیخره انقد قدرت مالی داره که کاهش قیمت میده» درست باشه،(که من شک دارم) این نشون دهنده برتری مهندسی نیست و صرفا برای افزایش فروشه!!

          1) من لکسوس رو برات مثال میزنم، زیر مجموعه ی تویوتاس و به خاطر استفاده از قطعات مشترک با تویوتا، هزینه تولیدش کاهش پیدا میکنه و ارزون تر میتونه به فروش بره.. حالا ب ام و: هیچ پلت فرم یا شاسی مشترکی با هیچ کمپانی دیگه ای نداره، تعداد تولیدش به مراتب از تعداد تولیدات تویوتا کمتره و در نتیجه هزینه تولیدش بالاتره و از لکسوس گرونتر میشه. از طرف دیگه به خاطر ارزش برند و مارکش، قانون این اجازه رو بهش میده که یکمی هم به قیمت تمام شده محصولش اضاف کنه. (اشتباه نشه، اینجوری نیست که بشه گفت کلا پول برندشونو میگیرن!!)

          جمع بندی حرفام: ب ام و هزینه تولید بیشتری نسبت به لکسوس داره (که ناشی از تعداد تولید کمترش نسبت به تویوتا+لکسوس هستش) و در نتیجه گرونتره

          2) تعداد فروش خودروهای لوکس (پرمیوم) به مراتب کمتر خودروهای معمولی (کوالیتی) هستش به همین خاطر تعداد فروش لوکس های آلمانی کمتر از تویوتاس و این دلیل بر عقب موندگی در مهندسی آلمانیها نیست.

          این بحثا زیاد پیش میاد اینجا داداش. بحث خوبه اما این چیزا ارزش دعوا کردنو نداره ;-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  29. sAMG

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دیگه همین کم مونده بود که تو خط آخری!ببینم نوشته چارجر!اون موقع بودکه دیگه هر چی از دهنم در میومد به اون مجله ای که این مقایسه رو ازش گرفتین میگفتم…خدا رحمش کرد واقعا…پرچم بنز بالاست.روح کارل بنز, پال دایملر ,امیل جلینگ و دخترش مرسدس شاد باد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیرحسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من عاشق کشور آلمان هستم.همیشه ارزوم بود کاش تو آلمان زندگی میکردم.تو این چند سال هی گفتیم مرگ بر این مرگ بر اون کاش یکم مثل آلمانی ها و ژاپنی ها یاد میگرفتیم برای به چالش کشیدن ابر قدرتی مثل امریکا باید کار کرد نه فقط حرف.در کمال احترام و بدون خشونت خودروهای امریکایی تو این چند سال جلوی آلمانی ها سر تعظیم فرود اوردن.یا تو صنعت الکترونیک ژاپن از امریکا جلوتر هست.ولی جایگاه ما کجاست؟دور از جون به دزدی و زرنگ بازی و سر هم کلاه گذاشتن و فریاد خشونت و تنفر مشغولیم.تو ورزش هم سری بزنیم می بینیم فوتبال آلمان در اوج سیر میکنه اینا اتفاقی نیستن.البته من هم ادعایی ندارم و مثل همین مردم هستم.کاش همه چی درست بشه هی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا