تسلا مدل اس، سلطان واقعی آئرودینامیک!

آیا به یاد می آورید که کمپانی مرسدس بنز در معرفی مدل CLA خود از ضریب پسار ۰.۲۳ آن با غرور فراوان یاد کرد و متذکر شد این عدد، در میان سایر خودروهای حال حاضر جهان بهترین است؟
به تازگی یک تست تونل باد مستقل به انجام رسیده است که نشان می‌دهد ادعای شرکت بنز آنچنان که باید، درست نمی‌باشد!

مقایسه آئرودینامیک‌ترین خودروهای جهان
مقایسه آئرودینامیک‌ترین خودروهای جهان

برای امتحان این ادعا مجله “Car & Driver” یک عدد بنز مدل CLA 250، تویوتا پریوس، شورلت وُلت، نیسان لیف و تسلا مدل S P85 را دور هم جمع کرده و به سمت تونل باد رهسپار می شود تا اعداد اعلامی کمپانی ها را با تست مستقل مقایسه نماید!

بررسی ضریب آئرودینامیکی تسلا مدل اس
بررسی ضریب آئرودینامیکی تسلا مدل اس

خوب حالا نتیجه؟ توجه داشته باشید که ما نمی توانیم بگوییم نحوه اجرای تست ها از طرف کمپانی بنز و مجله C&D تا چه حد درست بوده است، اما به هر ترتیب نشریات وسایل نقلیه آمریکا، به این نتیجه رسیده است که ضریب پسار این بنز ۰.۳۰ بوده و نه ۰.۲۳ ادعا شده توسط کمپانی مادر!
اگر کنجکاوید بدانید پایینترین امتیاز تست انجام شده توسط C&D به کدام خودرو تعلق دارد، این رتبه با ۰.۳۲ به نیسان لیف رسید. شورلت ولت با ضریب ۰.۲۸ رتبه سوم و تویوتا پریوس با لَختی ضریب پسار بهتر (۰.۲۶) رتبه دوم را به دست آورد.

مرسدس بنز CLA در تونل باد
مرسدس بنز CLA در تونل باد

همانطور که تا الان باید متوجه شده باشید، تسلا مدل S P85 ساخت ۲۰۱۲ بهترین رتبه را در این پنجگانه به دست آورده است. در کمال تعجب مهندسان دریافتند ضریب ۰.۲۴ ادعا شده توسط کمپانی واقع شده در منطقه “Palo Alto” کاملا درست بوده است!

یک متخصص آئرودینامیک که در این تستِ کنجکاوی برانگیز شرکت کرده بود اعلام کرد: یک گروه خاص از اتوموبیل ها در تونل های مختلف می توانند نتایج متفاوتی نیز به همراه داشته باشند و این می تواند دلیل اعلام ارقام مغایر با این تست از طرف کمپانی های مادر باشد. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”77499″]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل پژمان

پژمان فاطمیان، کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات و هم‌اکنون نیز در رشته مهندسی مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل می باشد. عاشق اتومبیل، تکنولوژی شکلات و تیم بارسلونا !

70 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3139 دیدگاه) ,

    تسلا واقعا یه اسطوره هستش.اصلا نگاه خیلیا به خودروهای الکتریکی رو عوض کرده.
    نمیدونم در مورد مرسدس چی بگم؟! امیدوارم بنز جواب قانع کننده ای داشته باشه.

    پ.ن: دو ساعت دیگه امتحان دارم! امیدوارم توی ورقه ی امتحانی ضریب پسا اینا ننویسم!!!

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      مرسدس بنز این ظریب رو تو CLA 180 به دست اورد . کار اند درایور ….. کرده . تسلا …. بنز نیست .

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        نیما جان من از دیدگاهت هیچی نفهمیدم .

        اما قبلا هم مرسدس بنز در سال 2011 یا 2012 مدل E کلاس سقف باز

        خودشو ، ایرودینامیک تریم ماشین در ( کلاس خودش ) اعلام کرد که

        مورد تأیید همه بود .

        پاسخ
        1. هاتف
          سوابق: (9 دیدگاه) ,

          سنجش عدد پسار در هر تونل بادی متفاوته و به خیلی معیار ها بستگی داره.
          به همین علت اختلاف بین اعداد وجود داره مثلا تسلا شاید تو تونل مرسدس ضریبش کمتر یا بیشتر از این باشه.در کل نوع تونل و میزان فاصله دیوارها از هم جز عوامل اصلی این اختلافات است…

      2. slr722
        سوابق: (1351 دیدگاه) ,

        کسی میدونه ضریب مکلارن P1 و لا فراری و 918 چقدره؟؟؟

        پاسخ
        1. هاتف
          سوابق: (9 دیدگاه) ,

          ضریب پسار به مقاومت هوادر برابر جسم شناور میگن که کم بودنش باعث کاهش سوخت میشه. ولی از اونجایی که ماشین های اسپورت و سوپر اسپرت جهت بالا بردن پایداری از هوا به عنوان یه نیرو استفاده میکنن پس انتظار عدد پایینی نداشته باش به عنوان مثال خودرو های فرمول یک ضریبی بین 0.7 تا 1.1 دارن که بهشون امکان اینو میده با سرعت 200 km/h رو سقف هم بتونن برونن.

        2. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          فراری f12 برلینتا ضریبش 2.9 و آونتادور 3.1 هست احتمالا p1 و لافراری بهتر هستند!!!!!!!

        3. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          اشتبا شد
          f12 = 0.29
          aventador = 0.31

      3. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        کار اند درایو یکی از معتبرترین مجله ها هستش.
        من گرفتم … یعنی چی.ولی اینجوری حرف زدن اصلا برازنده نیست دوست عزیز.

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          کی چی گفته ؟؟؟؟

    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      بنز دستت رو شد…خخخخ

      خدایی هم CLA از لحاظ طراحی خیلی با CLS فرق نداشت…

      اما بنز تو خبرها زد که ضریب پسار این ماشین 0/23 هستش…همون جا خیلی ها به این موضوع شک کرده بودن…

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        پویا خود مرسدس بنز اعلام کرد که ماشینی خواهیم ساخت برای

        کسانیکه قدرت خرید CLS رو ندارند .

        طراحیه اتقاق رو با شما موافقم . اما طراحیه دماغه ی جلوی بنز

        CLA از گرگ الهام گرفته شده . در تبلیغات رسمیه بنز هم که

        نگاه کنی گرگ موجود هست .

        راستی پویا میشه منبع این خبر رو بهم بگی ؟؟؟

        بهم بگو کیا به ضریب پسا شک کرده بودند ؟؟؟ اینو کجا خوندی ؟؟؟

        چطور وقتی مرسدس بنز E کلاس کابریولت رو اعلام کرد که

        ایرودینامیک ترین هست کسی شک نکرد ؟؟؟

        پویا تو عجولی . بذار ببینیم بنز چی میگه .

        یا اعتراف میکنه که دروغ گفته و یا خلافشو ثابت میکنه .

        باید صبررررررررر کرد .

        من طرفداری نمیکنم .

        یک قاضی برای خودش قضاوت نمیکنه . به حرف شاکی و متهم خوب گوش

        میده .

        ولی منتظر منبع خبرت هستم .

        پاسخ
        1. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          کم آوردی دوباره شروع کردیا!!!!!!!
          امسال مثل سال پیش سال بنز نیست!!!!!!!تمام شد و رفت

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          من چرا کم بیارم ؟؟؟

          مملی قضاوت زوده . صبر کن .

    3. مک میسل
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      بنز دروغ نمیگه…………..باید صبر کرد و دید اعتراف میکنه دروغ گفته ویا حرفشو ثابت میکنه ……..راستی بچه ها سال پیش رفته بودم ارس یه شورولت کامارو اس اس2013 البالویی بود.روشم دوتا خط مشکی داد به یارو گفتم چند گفت تا محدوده تبریز تا10 سال میتونی نگهش داری 140 تومن و3 ماهم میتونی بیرون از تبریز بیاری…..ولی پلاک شدشو میدیم3 میلیارد و150 میلیون……….همون جا کپ کردم…………….اخه ماشین امریکایی بود باید ارزون باشه ماشین ایتالیا و یا المانی که نبود خلاصه دوست قدیمی پدرم در اومدو یجوری بهش گفتیم کاپوتو بزن بالا.همین که استارت خورد صدای غرشش منو گرفت…..پیش خودم گفتم نه به اون دوست بودنت و نه به این ماشین اتو گالریت و نه به قیمت فضاییت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
  2. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    اجب …خیلی ترسو هستید..

    چرا تیبای جدید رو نیاوردید تست کنید.

    صد در صد اول می شد…!

    پاسخ
  3. پژمان
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    تو یه خبر میگن لافراری عنوان بهترین ایرودینامیک تو ماشینای خیابونی رو از ان خودش کرده اینجا اعلام شده تسلا بهترینه من که سردر نیاوردم پدال یه توضیحی بده کدومش درسته

    پاسخ
    1. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      البته نمى دونم بررسى ها در مورد لافرارى چى گفتن،ولى از نظر علم آيروديناميك،دو نوع از انواع اصطكاك يا همون درگ،يكى درگ تداخلى(interference drag)هست كه در نقاطى كه اجزاى مختلف ماشين يا هروسيله ى ديگه اى مثل آينه ها يا چرخ ها يا باله ى عقب و غيره به بدنه وصل شدن اين درگ ايجاد ميشه و ديگرى درگ مربوط به فرم ظاهرى وسيله(form drag)هستش كه بسته به ابعاد ماشين و شكل اون و سطح مقطع جلوى ماشين تغيير ميكنه،
      به نظر من لافرارى با توجه به خطوط و زواياى بسيار تيزى كه در بدنه اش داره و به خصوص زواياى بسيار تيزى كه در رسيدن قسمت هاى مختلف بدنه به هم به خصوص در جلوى ماشين وجود داره و همچنين مواردى مثل شكل دريچه هاى هوا روى كاپوت و شكل و ابعاد آينه ها و باله ى عقب خودرو نسبت به اين ماشين ها درگ بيشترى توليد ميكنه و آيروديناميك ضعيف ترى داره و بيشتر توانايى هاى بالاش به خاطر موتور و سيستم انتقال قدرت قويش هست،البته اين نظر منه!

      پاسخ
      1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        بله تا حد زیادی حرف شما درسته اصن لافراری به خاطر دانفورس بالایی که تولید میکنه معروفه
        با وجود دریچه های هوایی که سرپیچ ها به کنترل بهترش کمک میکنه
        همینطور منافذ تعبیه شده جهت خنک کاری موتور و چرخ ها
        مسلما از ایرودینامیک به مراتب کمتری برخورداره.
        خود بوگاتی یکی از دلایل کاهش ایرودینامیکش وجود ورودی های هوای روی سقف برای موتورشه.

        پاسخ
        1. P.G
          سوابق: (485 دیدگاه) ,

          بله،خود down force كه باله عقب توليد ميكنه باعث اصطكاك بيشتر لاستيك ها با سطح زمين ميشه،ولى منظور من اصطكاكى بود كه اين قطعات در برخورد با جريان هوا ايجاد ميكنن!

      2. P.G
        سوابق: (485 دیدگاه) ,

        البته كلمه ى drag به معنى اصطكاك نيست و در فارسى به عنوان نيروى پسا معنيش كردن كه يكى از عوامل مؤثر دراون اصطكاكِ كه به خاطرم نيومد و اصلاح ميكنم:)

        پاسخ
      3. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        برعکس فراری برای رسیدن به تاپ اسپید از هرکاری برای بهبود آیرو دینامیک دریغ نکرده . الان ضریب آیرودینامیک f12 برابر 0.29
        هستش 100%
        مال لافراری خیلی بهتره!!!!!!

        پاسخ
  4. جهانگير
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    اي ول به تسلا
    ولي ما كه دستمون به اين نميرسه
    عشق است ژاپن

    پاسخ
    1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      ای ول به تسلا بعد عشق است ژاپن!!!
      اونوقت چرا؟؟؟

      پاسخ
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    به احتمال زیاد دستگاه های مرسدس بنز با دستگاه های امریکا تفوت داشته .

    من هم با شاهین موافقم . باید ببینیم واکنش بنز به خبر چی بوده .

    اگر دروغ گفته باشه که ننگ بر تو ای مرسدس بنز .

    اما احتمال من این است که یا اشتباه شده یا سوء تفاهم .

    زمان همه چیزو مشخص میکنه .

    پاسخ
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    ولی تسلا در بحث خودروهای برقی حرف اول و اخر را در جهان میزند .

    پاسخ
  7. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    اين تسلا واقعاً فوق العاده است،با توجه به سال ورودش به بازار كه ٢سال پيش بوده از رقابش در اكثر موارد جلوترِ،اصن شبيه يه ماشين الكتريكى نيست.
    بى ريخت ترين ماشين هاى اين گروه هم بدون شك نيسان ليف و بعدش تويوتا پريوس هستن!

    پاسخ
    1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      قبول دارم نیسان لیف یه کم شبیه سوسکه 🙂

      پاسخ
  8. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    بنز کلا دروغ زیاد میگه
    مصرف ماشیناش هم با واقعیت خیلی فرق داره
    در تست های کار اند درایور و سازمان امنیت جاده ها و محیط زیست اعداد مصرف سوخت کاملا با اعداد اعلامی بنز فرق داشت
    اینم در ایرودینامیک
    هه هه
    خنده داره

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      در تست های اتوبلاگ هم مصرف سوخت ماشین های بنز با اعداد اعلامی فرق داشت!
      این به نوعی توهین به شعور مشتریه….

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      اما دوستان عزیز باید توجه داشته باشیم که ممکنه شرایط تست ها متفاوت بوده باشه

      پاسخ
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      از دیدگاهات مشخصه که میخوای بعضی برندهارو بکوبی .

      این کار درست نیست زیگما جان . من هم مطالبی دارم که اعلام مصرف سوخت

      کارخانه های مختلف ، چه امریکایی و چه المانی و …. کمتر زمان تست است .

      باورکن کارخونه ای که بخواد مدام دروغ بگه و سر مردم کلاه بذاره در چشم

      مردم منفور میشه که خودش مسأله ی بزرگی برای دستمایه ی مجلات و کارشناسان

      برای تحقیر و اعلام دروغگو بودن اون شرکت میشه . اما اگر میبینی که

      نه تنها به بنز که شما میگی کلا دروغ میگه ، به شرکت های دیگر خرده

      نمیگیرند و اعتراض نمیکنند ، به خاطر شرایط تست و نحوه ی ازمون است .

      اینهارو از مطالعه ایی مه دارم میگم . قصد کوبیدن هم ندارم .

      فکر کنم 2 الی 3 شماره ی پیش بود که مجله ماشین مطلبی در مورد نحوه ی

      اندازه ی میزان مصرف سوخت خودروها نوشته بود . برو اون مطلب و بخون ،

      بعد قضاوت کن . علت مغیارت عدد هارو متوجه میشی .

      نشان به ان نشانی که در اون مطلب ، کلی دستگاه به یک ماشین هاچ بک وصل

      شده بود . به احتمال زیاد فورد فیستا بود .

      من با مدرک حرف میزنم . نمیگویم شما اشتباه میکنی ، اما اینطور دیدگاه

      گذاشتن شما ، یعنی همه ی برندها راست میگن و بنز دروغ میگه .

      این طرفداری نیست ، اما در کشورهای جهان اول و یا به نوعی پیشرو ، مردم

      اگاهانه و هوشمندانه در مورد برند و محصول انتخابیشون تحقیق میکنند و

      میخرند . اگر بنا به دروغ باشه که همه جا اعلام میکنند .

      پاسخ
  9. Japan & Germany
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    مگه فولوکس XL1 که کم مصرف ترین خودروی تاریخ با مصرف 0.9 لیتر در 100 کیلومتر بود ، آیرودینامیک ترین ماشین دنیا نیست؟؟؟

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      کم مصرف ترین خودروی دنیا که چند وقت پیش معرفی شد، کمتر از اون فولکسه مصرف میکنه.
      کم مصرف ترین خودروی دنیا دیگه فولکس واگن نیست
      رسیدم خونه لینکشو اگه خواستید میذارم

      پاسخ
    2. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      دقیقا منم همینو میخواستم بپرسم.
      چرا xl1 تو این تست نبوده؟

      پاسخ
      1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        اینم یه خبر جالب راجع به مسابقه ی کم مصرف ترین خودرو های.

        به گزارش گروه “رسانه‌های دیگر” خبرگزاری تسنیم، به نظر غیر واقعی می‌رسد اما با 12.5 لیتر بنزین امکان دور دنیا رفتن وجود دارد.

        چندی پیش مسابقه‌ای به نام «اکو ماراتن» در روتردام – هلند توسط دو کشور انگلستان و هلند برگزار شد که از سراسر جهان مهندسین و سازندگان خودرو شرکت داشتند.

        در این مسابقه رقابت بین موتورهای زیست محیطی بوده است که می‌توانند چندین کیلومتر با سوخت بسیار کم سفرهای طولانی داشته باشند.

        198 تیم از 27 کشور مختلف در این مسابقه حضور داشتند و مانند هر سال از موتورهای ساخته شده پرده برداری شد.

        یکی از شرکت کنندگان گفت: فیلم های این مسابقه که در رابطه با سرعت و فناوری انجام شد در سایت‌ها به نمایش گذاشته شد؛ برخی از این خودروها به بازار عرضه می‌شوند و برخی فقط به نمایش گذاشته می‌شوند اما این خودروها می توانند مشکلات محیط زیست را از بین ببرند؛ این خودروها با یک لیتر بنزین هزاران کیلومتر انرژی دارند.

        در این مسابقه تیم «سن خوزه» 3314.9 کیلومتر را با یک لیتر بنزین طی کرد.

        منبع: شبستان

        پاسخ
  10. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خب پراید و پیکان وانتم امتحان میکردین دیگه
    بنز چه استیلی داره در تونل باد

    پاسخ
  11. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    اینم بگم که
    وقتی یک سری ماشین رو در یک تونل تست میکنن، اعداد اعلامی قابل اعتماد تره چون تمام خودرو ها تحت شرایط یکسان تست شدند.
    و جالب تر اینکه اعداد اعلامی تسلا با واقعیت مو هم نمیزده!

    پاسخ
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    حرف منطقی بزن زیگما .

    چنتا مطلب برات بیارم که ادعای خودروسازها در مورد مصرف سوخت ، کمتر اعلام

    شده ؟؟؟ حدود 75درصد کمتر اعلام میشه .

    25درصد بیشتر اعلام میکنند .

    اون شرکت هایی هم کمتر اعلام میکنند ، به خاطر شرایط ازمایش و تست هاشون

    است . فرقی نمیکنه المانی باشند . امریکایی و یا ژاپنی و …..

    هرکشوری اب و هوا و فشار هوای خودش رو داره . نحوه ی رانندگی با یکدیگر

    فرق داره . اختلاف مصرفی هم که اعلام میشه نهایتا 1.5 لیتر است .

    4تا مجله بخر ، قسمت های پرسش و پاسخ مردم با نویسنده هاشونو بخون .

    ببین چه جوابی میدهند .

    سعی نکن یک شرکتی رو بکوبی !!!!!

    همه ی شرکتها سعی میکنند حداقل مصرف رو بگویند .

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      من بی منطقم
      با کسی که حرف منطقی نمیزنه بحث نکن.

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      زیگما جان تو بی منطق نیستی ، اتفاقا منطقی هستی اونم از نوع خوبش .

      اما خودتو بی منطق نشون میدی .

      دیگه به من نگو که .

      هرچقدرم بنز رو بکوبی و یا انتقاد نا درست بکنی ، باهات بحث میکنم ،

      اما به همون مقدار که باهات بحث میکنم ، دوستت هم دارم .

      پاسخ
  13. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    اين تسلا واقعا يه انقلاب در صنعت خودروسازيه،بى رقيبِ….

    پاسخ
  14. ROLLS R R ROYCE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    مرسدس بنز در همه جا سربلند بوده!!!!!

    به غیر از اینجا کنار رقبای خودش!!!!!!

    پاسخ
  15. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    تسلا از پر شتاب ترین ماشینای الکتریکی هم هست، که یکی از عواملش هم همین ضریب پساء خوبه، 362 اسب بخاره، توی ورژن پرفورمنس هم 416 اسب بخار داره، که توی کلاس خودش فوق العادس، به نظرم از لحاظ طراحی هم بسیار زیباست

    پاسخ
  16. علیرضا
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    از کجا معلوم این بررسی درست بوده؟؟؟ شاید بقیش درست بوده و این اشتباه گفته

    پاسخ
  17. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    سلام به همه.
    من از این دو دوست عزیز که دیگه فک میکنم لازم نباشه اسم بیارم
    خواهش میکنم با منابع موثق به بحث به پردازن و حرف تند و تیزی نزنند که خدای نکرده دلخوری پیش بیاد.(بابا این کمپانیا مال باباتون که نیس) 🙂
    با تشکر.

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      چشم چاپلو جان . مطمئن باش کسی این کارو نمیکنه .

      زیگما نظرش رو گفت ، منم نظرمو گفتم .

      پاسخ
      1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        درود.
        میلاد عزیز من که نگفتم کدوم دو دوست.
        شما از کجا فهمیدی اخه ؟!! 😀

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          ای بابا .

          زیگما اطلاعاتش خوبه . به خاطر همین یذره بحث به وجو

          میاد . مثل این میمونه که با یک شاگرد زرنگ کلاس بخواهی

          بحث کنی و متقاعدش کنی . این بحث ها اگر از عرفش

          خارج نشه ، خوبه . زیگما الان یکسری مشکلات کاری داره ،

          به خاطر همین یذره اعصابش خورده و طاقتش کم شده .

          اگرنه که اینجور نبود .

        2. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          مشکلات کاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میلاد مطمینی فقط مشکلات کاری بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        3. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
          سوابق: (486 دیدگاه) ,

          مک میسل جان.
          شما اینهم علامت سوال از کجا قاچاق کردی ؟!!
          معلومه پارتیت کلفت بوده تعرفه برات ننداختن.
          منو ببین فوق فوق 5 .6 تایی علامت سوال داشته باشم.
          عاقا من معترضم تبعیض تا کجا !!!
          نه اینجوری فایده نداره بزار منم یه خورده علامت سوال بزارم دلم خنک شه
          ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          اخی جیگرم حال اومد.

  18. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    تسلا نشون داد کمپانیهای امریکایی هم تکنولوژی بالایی میتونن داشته باشن
    […]

    پاسخ
    1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      اصلا قصد جسارت ندارم.
      ولی مگه قبل تسلا ماشین نبود که ازین حرفا بزنه.
      ماستانگ موتور5.8 لیتری توربو دو قلو با 667 اسب قدرت و850 نیوتن متر گشتاور و شتاب 3.5 ثانیه ای. قویترین موتور v8 جاده ای.
      البته مصرفش بالاست که فک نکنم از فراری یا لامبو و امثالهم بیشتر باشه.
      تازه شتاب ماستانگ با وزن 1745 کیلویی و ایرودینامیک مسخره 3.5 هس اگه فورد میخواست یه کم تکنولوژی چاشنیش کنه اونوقت دیگه…
      خودتون بهتر میدونید.
      خلاصه اینقد به مصرف بنزین گیر ندید دوستان.

      پاسخ
  19. hamid3x
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    امریکا در علوم های تک در جهان حرف اولو میزنه.مخصوصاٌ در علوم برق و الکترونیک با داشتن (پذیرش نوابغ کشور های دیگه) بهترین دانشمندان و محققین جهان قدرت اول دنیا محسوب میشه البته کشورهایی مثل ژاپن و آلمان و تا حدودی فرانسه هم رقیبای جدی برای امریکا یه حساب میاند ولی سرمایه گذاری عظیمی که ایالت متحده در تکنولوژی انجام میده این کشور به جایگاه اول دنیا در زمینه های تک تبدیل کرده.

    پاسخ
  20. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    به قول بعضی از دوستان..زوده هنوز قضاوت کردو گفت بنز دروغ گفته.
    درسته یه مجله معتبر این کار رو انجام داده.ولی فکر نکنم اعتبارش به حد اعتبار گرو دایملر مرسدس باشه!!

    اینو فراموش نکنین که تونل باد بنز یکی از بهترین و دقیق ترین تونل باد های دنیاس…چون تو ساختش بهترین مهندسان آلمان و دانشگاه MIT آمریکا و ناسا دخیل بودن…پس نمیشه همینجوری به بنز خورده گرفت !!
    باید منتظر موندو عکس العمل بنز رو دید.

    پاسخ
  21. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    من به الون ماسک خیلی اعتقاد دارم.بنظرم بعد فوت استیو جابز الون ماسک اینده نگرترین رهبر تجاری و تکنولوژی تو دنیاست
    توی کابین تسلا مدل اس چیزی غیراز تکنولوژی نیست.انجین این ماشین هم که از عجایب روزگاره.با یه شارژ کامل توی بهترین حات تا 300 کیلومتر رنج حرکتی داره.یکی از تنها ماشینای بزرگ و خانوادگی هست که شتاب فوق العاده بالای 4.2 ثانیه از 0 تا 100 رو داره.
    ایمنی ترین ماشین دنیا.ایرودینامیکترین ماشین دنیا.
    واقعا ادم فوق العاده ای هست این مرد.هم فضاپیما میفرسته فضا هم ماشینای بی نقصی میسازه و تازه دنبال ساختن نیروگاههای خورشیدی و هایپرلوپ هم هست.خدا بهش عمر بده

    پاسخ
  22. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    در ضمن یکی دوتا از دوستان که راجبه آیرودینامیک فراری صحبت کرده بودن!!

    بعرض برسونم که فراری یکی یا بهتر بگم آیرودینامیک ترین سوپراسپرت ساز های دنیاس.مثل بنز بهترین تونل باد رو داره.

    بگذریم…وقتی فراری انزو تولید شد ضریب آیرودینامیکش دقیقا 0.7 بود..
    که تو همه پبچ ها عملکرد فوقالعاده نشون داد.

    با اینکه لافراری تست رسمی نشده بدونبن لافراری هم همینو ثابت میکنه.البته یه چیزایی گفته شده که آیرودینامیک ترین سوپرکاره.
    خواستم بگم این نیروی down force که گفتین مربوط به علم آیرودینامیکه.
    یعنی ماشین هر چی آیرودینامیک باشه فشار بادی که از ماشین رد میشه رو بتونه بدنه تحمل کنه و امواج باد بطور متقارن از انتهای ماشین بطور موازی رد شن ماشین میتونه تو سطح جاده با سرعته زیاد جلو بره…
    این کار رو هم فراری استادشه..

    پاسخ
    1. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      اولاً دوست عزيز من خودم عاشق لافرارى هستم و بحثى كه كردم صرفاً براساس اصول آيروديناميك بود،شما دوباره كامنت قبلى من رو بخون،اگر صحبت منطقى بود در خدمتم!!!البته زياد كار سختى نيست،شما طراحى لافرارى رو با تسلا مقايسه كنى كاملاً واضحه كه نيروى پسا در فرارى نسبت به تسلا بيشتره به دلايلى كه بالاتر گفتم والبته اين ايرادى نداره چون در طراحى اين ماشين مواردى مثل زيبايى و اصالت فرارى وهمچنين چسبندگى بيشترماشين به سطح جاده مد نظر بوده چون اصطكاك خيلى كم براى ماشين مسابقه اى خيلى هم خوب نيست و ميتونه خطرناك باشه!
      ثانياً مگه ما گفتيم down forceمربوط به نانو تكنولوژيه؟؟؟
      سوماً آيروديناميك فقط اون چيزى كه شما گفتى نيست وشامل خيلى موارد ديگه ميشه،از جمله ناحيه ى خلع نسبى كه در هنگام حركت پشت ماشين ايجاد ميشه وبخش مهمى از درگ يا نيروى پسا رو تشكيل ميده و هر چه قدر اين ناحيه كوچك تر باشه درگ خودرو كمتر و مصرف سوخت و عملكرد ماشين بهتر ميشه و اين يكى از مهمترين دغدغه هاى طراح هاست!

      پاسخ
  23. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    فراری هم تو عبور دادن جریان هوا از بدنه و هم برخورد جسم سیالش با هوا بهترین نتیجه آیرودینامیک رو تو سوپراسپرتا داره!!!

    پاسخ
  24. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    به نظر من تسلا با مدل s احیاء شد.جالب اینجاست که این خودرو لوکس با وزنی بیش از دو تن و موتور الکتریکی،0تا 100 رو زیر 6 ثانیه میره.فروش این خودرو در آمریکا رو به افزایشه،با قیمتی حدود 50 هزار دلار،5 سرنشین هم هست،داشبورد این خودرو جزء زیباترین ها است.

    پاسخ
  25. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ولی اصلا از CLA خوشم نمیاد ! طرحش پختگی مرسدس رو نداره

    پاسخ
  26. علی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    با سلام به دوستان گرامی
    این مطلب خیلی شک برانگیزه چون خود مردسد با اون آزمایشگاه عظیم 66/1 که حسرت کلیه شرکتهای دنیاست داره اینو تست کرده بود تازه به نقلی در ساختش هم از نظر کلیه کارشناسان آلمان و آمریکا و حتی ناسا استفاده کرده بود حالا چه طور یه مجله می یاد با اجاره یه تونل باد به این عدد دست پیدا می کنه عجیبه؟؟؟البته باید منتظر بشیم ببینیم پاسخ بنز چیه چون ما داریم در مورد بنز بحث می کنیم نه یه کمپانی تازه به دوران رسیده بلکه اولین خودروساز دنیا و این به نظرم یعنی اعتبارش واسش از همه چی مهمتره چون نیازی به دروغ گفتن نداره و همه مردم محصولاتش رو دوست دارند پس یه شرکت معمولی نیست
    خواهشی که از دوستان دارم اینه که لطفا بحث های بیهوده و صد من یه غلز رو اینجا نکنید آدم یه طرفه به قاضی نمی ره که به هر حال این ادعایی بوده که مطرح بوده و باید صحت و سقمش معلوم بشه خیلی از این بحث های بیخوده هیچ باری که نداره باعث دلخوری افراد از همه و متاسفانه کسانی که ادعای بزرگتریشون می شه باید این بحث ها رو جمع کنند نه اینکه خودشون یه پایه بحث بشند
    با تشکر از دوستان گرامی

    پاسخ
  27. ارباب امیر پاشا خان
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    من کاری به راست و دروغ بنز ندارم ولی تسلا رو باید برگ برنده ی آ»ریکا دونست.فکر نمیکنم تا چند سال هیچ کدوم از خودزوسازی های آلمانی و ژاپنی نظیرشو بتونن بسازن.
    مطمئنا الان چندی از ژاپنی دوست ها و عاشقان آلمانی بی ام و i8 و i3 و یا حتی تویوتا پریوس رو مثال می زنن ولی حتما خودشون هم می دونن که با وجود این هر سه ی این ماشین ها در زمینه هایی بهتر از تسلا هستن ولی در مجموع و با در نظر گرفتن همه ی جوانب تسلا برنده ی قطعی این رقابت هست.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      با سلام
      خدمتتون که عارضم تنها دلیلش عدم نیاز کارخانه و مردم به همچین ماشینهایی و ریسک بالای تولید و هزینه های جانبی زیادشه اگه تسلا قیمت مناسبی داشت حرفی نبود ولی با این قیمت و تولید انبوه و مشکلات جامعه و مردم برای شرکتهای گردن کلفت دنیا شاید خیلی مقرون به صرفه نباشه الان ب ام و با ریسک دو مدل i3 و i8 رو تولید کرده که امید هم داره فروش خوبی داشته باشه ولی باید صبر کردی و دید وگرنه مطمئن باش تکنولوژی خیلی از شرکتها از تسلا بالاتره

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.