بررسی مزدا ۳ سدان مدل ۲۰۱۴

با وجود بزرگانی در صحنه رقابت خودروهای متوسط و کوچک خانوادگی، مزدا ۳ جدید آمده است تا بازی را در بین خودروهای کامپکت تغییر دهد. مزدا ۳ به وضعیت خوبی در مصرف رسیده و در عین حال، لذت رانندگی را از دست نداده است.

2014 Mazda 3i 2.0l Touring Sedan
2014 Mazda 3i 2.0l Touring Sedan

فاکتور اصلی در این رابطه، تکنولوژی اسکای‌اکتیو در کمپانی مزدا است؛ چیزی که با توجه به نام آن، اندکی عجیب و غریب می‌نماید، ولی باعث شده که مصرف سوخت در پیشرانه بهینه شود و وزن کلی خودرو کاهش یابد. هر دو موتور ۲ و ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با آخرین تغییرات در مزدا ۳ قابل‌دسترسی هستند. تیم مهندسی مزدا از نواحی مختلف خودرو نظیر موتور، سیستم تعلیق و دیفرانسیل تا جایی که توانسته وزن را کم کرده و در عین‌حال، ساختار بدنه بنابر نیازهای ایمنی خودرو را ارتقا داده است. خودروی بررسی شده در این جا یک تورینگ سدان با موتور ۲ لیتری است که از سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک استفاده کرده است و وزنی به اندازه ۱۳۲۲ کیلوگرم دارد. اگر بخواهیم مقایسه‌ای از لحاظ وزن با مدل‌های قبلی مزدا ۳ داشته باشیم، می‌توان مدل تورینگ ۲۰۱۲ را مثال بزنیم که با موتور ۲ لیتری و سیستم گیربکس ۶ دنده دستی، وزنی در حدود ۱۲۹۱ کیلوگرم داشته است. چنین تغییر وزنی با وجود قوانین سفت و سختی که برای ایمنی خودرو وجود دارند و هر روز به آن‌ها اضافه می‌شود، می‌تواند بسیار مناسب باشد. همه‌ی این حساسیت‌ها، ناشی از این است که وزن یکی از مسائل مهم در هر خودرویی است و می‌تواند یکی از فاکتورهای بازدارنده شتاب‌گیری اتومبیل باشد.

2014 Mazda3 Sedan
2014 Mazda3 Sedan

در پیست، شمارنده مزدا ۳ در مدت ۷/۶ ثانیه رسیدن به مرز سرعت ۶۰ مایل بر ساعت و یا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد و این سدان کامپکت مسافت یک‌چهارم مایل را در زمان ۱۵/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۳/۲ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. این آمار در مقایسه با رقبایی چون فولکس‌واگن جتا 1.8T، کیا فورته 2.0، هوندا سیویک 1.8 و تویوتا کرولا 1.8، در جایگاهی متوسط قرار دارند.


جاذبه موتور ۲ لیتری در مزدا ۳ به خاطر مصرف سوخت آن است. مزدا ۳ با موتور ۲ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۷/۸۴ لیتر و در جاده ۵/۷۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند و این در حالی است که با موتور ۲/۵ لیتری، مصرف سوخت مزدا ۳ به ۸/۴ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در جاده می‌رسد. البته خودروی تست در یک حالت ترکیبی تنها توانست مصرف سوخت ۸/۱۱ لیتر را از خود نشان دهد.

2014 Mazda3 2.5 liter inline 4 engine
2014 Mazda3 2.5 liter inline 4 engine

سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک مزدا، جذابیت زیادی را در رانندگی ایجاد کرده است و برنامه‌ریزی آن به گونه‌ای است که دور موتور را همیشه در یک حالت بهینه نگه می‌دارد. همچنین تغییر دنده‌ها در آن بسیار مناسب و آرام است و واکنش به پدال شیفترها نیز خوب است. کنترل خودرو در ترمزگیری، وضعیت خوبی دارد و هنگام فشار بر روی پدال ترمز، احساس می‌کنید که واقعاً در حال توقف خودرو هستید. مزدا ۳ سدان از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ساعت، می‌تواند درفاصله ۵۰/۹ متر به صورت کامل متوقف شود.

2014 Mazda3 Sedan Interior
2014 Mazda3 Sedan Interior

مواد به کار رفته در طراحی کابین مزدا ۳، برای این کلاس خودرو، کیفیت بالایی دارند. صندلی‌های جلو، دوخت بسیار خوبی داشته و سطح راحتی در داخل کابین بالاست. امکانات استاندارد زیادی در مزدا ۳ ارائه شده‌اند. لیست بلند بالایی از امکانات ایمنی وجود دارند که شامل مواردی چون مانیتورینگ نقاط کور و سیستم هشدار ترافیکی عقب خودرو هستند. تیم طراحی مزدا ۳، به چیزی دست یافته که کمتر کسی به آن رسیده است: یک سدان جمع و جور کاربردی که ظاهر خوبی هم دارد.


مزدا ۳ تورینگ سدان تست با قیمت نهایی ۲۳۲۳۵ دلار، به پکیج تکنولوژی ۱۶۰۰ دلاری مجهز بوده است. این پکیج شامل امکاناتی چون سیستم راهبری، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، سیستم صوتی Bose با ۹ اسپیکر، رادیوی ماهواره، دوربین عقب، دو پورت USB، سیستم کنترل هوای دوگانه و سیستم تحویل و ارسال پیامک صوتی است. قیمت پایه تورینگ اتوماتیک ۲۱ هزار و ۴۴۰ دلار است و این در حالی است که تریم‌های اتو کومبو با قیمت ۱۸۷۹۰ دلار و اسپرت با قیمت ۲۰۲۹۰ دلار نیز در دسترس هستند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۳۲۳۵ دلار (قیمت پایه: ۲۱۴۴۰ دلار)
  • نوع موتور DOHC 16-valve inline-4 با چرخه اتکینسون، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۵۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۰۳/۳۷ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدل‌ شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۸ متر.
  • عرض: ۱/۷۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۲۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۷/۹ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۹ ثانیه با سرعت ۱۴۳/۲۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۴/۰۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۷/۸۴ لیتر در شهر و ۵/۷۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۸/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

[jwplayer mediaid=”69727″]
[jwplayer mediaid=”69734″]
[دانلود ویدئوی نگاهی به طراحی بیرونی مزدا 3 سدان 2014]
[دانلود ویدئوی کابین مزدا3 سدان 2014]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

69 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    به نظر من مزدا نمونه ی یک خودروساز موفق هست.پله پله ترقی کرد و هر روز خودروهاش بهتر شد.مزدا 323 که پدربزرگ این ماشین محسوب میشه هم ماشین خوبی در زمان خودش بود و حالا هم که مزدا 3 داره به خوبی خودشو نشون میده.طراحی های مزدا هم از نظر من در بین ژاپنی ها اگه بهترین نباشه حتما جزو سه تای اوله.

    پاسخ
      1. محمد حسین
        سوابق: (184 دیدگاه) ,

        ولی به نظر من مانیتورشو از رو c کلاس زده

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          نه دوست عزیز ، تقریبا جفتشون در یک زمان با این

          مانیتور معرفی و رونمایی شدند .

    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      بازاریابیش خیلی خوبه! شعارهای جالبی انتخاب میکنه واسه ماشیناش مثل
      zoom zoom و soul of the sport car.این نشون میده که بیشتر اسپرت هست البته محصولات لوکس هم داره.کلا از مزدا خیلی خوشم میاد.

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        من بشخصه
        طراحیه نسل قبلشو
        خوب نمیدونم
        و لی طراحی تهاجمی و البته جلوپنجره جدیدش واقعا بهتره

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          زوندا جان نسل قبلش دیگه واقعا خیلی اسپرت طراحی شده بود به همین دلیل طرفداراش محدود شدن.ولی این مدل میتونه جوونا و بزرگسال ها رو با هم جذب کنه.

    2. محمد حسین
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      ولی چرغ های جلوش از چراغ های تیز بین تیبا که بهتر نیست

      پاسخ
    3. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      فروش خوبی رو تجربه خواهد کرد

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        فقط توی عکس دوم احساس میکنم رینگاش یه کمی کوچیکه.2 اینچ بزرگتر باشه دیگه همه چیش عالیه عالیه.

        پاسخ
        1. محمد حسین
          سوابق: (184 دیدگاه) ,

          شاهین جان راست میگی تمام ابهت ماشین به نظر من به رینگاشه

      1. محمد حسین
        سوابق: (184 دیدگاه) ,

        ببخشید زیاد حرف می زنم ولی اگه صندلی هاشو چرم کرم کار کنه خیلی
        ناز خواهد شد

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          داداش این چه حرفیه.سایت مال نظر دادن هستش دیگه.
          با این قیمت و امکانات و کیفیتی که داره اگه کلا صندلی هم نداشته باشه بازم عیبی نداره!!! 🙂

    4. مک میسل فقط المان فقط فولکس
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      فقط میتونم بگم کم نداره از رقیباش

      پاسخ
    5. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      مزدا 3
      تو کلاس سدان کامپکت
      همیشه بهترین بوده و اگرم نبوده
      دوم
      در تست جدیدی که موتورترند
      سدان های کامپکت
      رتبه بندی به اینصورت شده:
      7.دوج دارت
      6.جتا
      5.النترا
      4.کورولا
      3.سیویک
      2.سراتو
      1.مزدا 3
      شده

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        داداش یه جوری نوشتی فکر کردم مزدا 3 آخر شده! 🙂
        ممنون بابت اطلاع رسانیت.

        پاسخ
        1. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          خواهش;-)
          شاهین عزیز
          خیلی فعالی
          تو 2 روز 54 تا نظر
          من که سعی میکنم ازت یاد بگیرم
          اواتارتم دوست دارم

        2. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم زوندا جان.راستش خیلی وقته که میام این سایت و دلیل اینکه تا حالا نظر نمیدادم این بود که سعی میکردم اطلاعات خودرویی خودمو افزایش بدم و از شما دوستان خیلی چیزها یاد گرفتم.البته شاید یه کمی زیادی نظر میدم حالا! 🙂
          امیدوارم که بیش از پیش از نظرات همدیگه استفاده کنیم.ممنونم ازت.

        3. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          این رده بندی واقعا تعجب اوره.الانترا که سال قبل(شایدم دو سال قبل بود،دقیق خاطرم نیست) اول شده بود الان رتبه ی 5 رو داره.کرولا رتبه ی 4 و جتا رتبه ی 6 که خیلی ناامید کننده اس.رقابت جوریه که اگه یکی کمی تعلل بکنه ناک اوت میشه.

  2. GTR-50
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    با کیفیت ترین خودرو ایران مزدا -هندلینگ با شتابشم حرف نداره

    پاسخ
    1. فرهاد
      سوابق: (359 دیدگاه) ,

      البته اگه از گند کاریهای بهمن صرف نظر کنیم

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        کاش بهمن واردات تمام مدل های مزدا رو آغاز میکرد
        اینو که دیگه فک نکنم بتونن مونتاژ کنن
        عاشق تمام مدلهای مزدام و فکر میکنم تو ایرام بهش ظلم شده و مزدا رو به صدتا هیوندایی و کیا ترجیح میدم

        پاسخ
    2. طوفان
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      موافق نیستم مزدا هیچوقت یک ماشین درجه 1 نبوده . لااقل تو ایران

      پاسخ
  3. javid
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    واقعااز نظر من مزدا 3 از همه رقیباش بهتر و خوشکلتره

    پاسخ
  4. GTR-50
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    با کیفیت ترین خودرو تو ایران شتابو هندلینگشم عالیه

    پاسخ
  5. TIGER
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    به نظر من ماشین عالییه. قیافشم خوشگل و بی نقصه

    پاسخ
  6. کرمانشاه
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    ما هر دو نسل قبلو داشتیم واقعا عالیه و از رقباش بهتره فقط حیف رو سرعت گیرا گیر میکنه.امیدواریم این نسلشم بیاد تو ایران با قیمت معقول(بعیده).

    پاسخ
  7. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    حرف نداره ، مصرف سوختش هم عالیه ، قدرتش هم خیلی مناسبه ، فروش خوبی رو تجربه کرده مزدا 3 ؛ در کل لایک

    پاسخ
  8. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    مزدا سه سدان(البته سدان نیست ولی ما بهش میگیم سدان)
    1.طراحی داخلی بی نظیر در کلاس، با مواد و متریال فوق العاده با کیفیت که بنظر من فرق چندانی با یه ماشین لوکس شهری از نظر کیفیت قطعات داخلی نداره.
    2.طراحی خارجی ، پویا و جذاب.
    پشت ماشین خیلی بالاست، من بدم میاد یه سدان پشتش بالا باشه….
    3. قیمت فاجعه بار ارزونه….یعنی مشتری شک میکنه. پیش خودش میگه : ” مگه میشه یه ماشین با این همه مزایا اینقدر ارزون باشه؟”
    4. مشخصات موتوریش در حد کلاس خودشه.
    5.فضای پای سرنشینان عقب کمه، مشکلی که در دو نسل قبلی هم شاهدش بودیم
    6.پدال لطفا مطلب در مورد تست تصادف های اس یو وی / کراس آور های مید سایز بازار امریکا توسط iihs بذار. مطمئن باش اگه میتونستم، خودم برات مینوشتم . ولی یقین بدار که نمیتونم. برا همین بهت رو زدم…..

    پاسخ
    1. فرهاد
      سوابق: (359 دیدگاه) ,

      فکر کنم چون یه خورده به طولش اضافه شده مشکل فضا ی پای عقبم
      حل شده باشه

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      زیگما چرا بهش نمیشه گفت سدان ؟؟؟

      در ضمن مزدا 323 مشکل فضای پای عقب نداشت .

      اگر هم منظورت مزدا 3 زوم زوم است که اون نسل جدید نداشته و فقط یک فیس

      لیت قوی داشته . میتونی یک نگاهی به کد بدنه و شاسیشون بکنی .

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        منظورم مزدا 3 است. این نسل سوم هست. دو نسل پیش مشکل کمبود فضا داشتند
        این با توجه به انداره صندوق عقبش Notchback هست . قانونا اینطوره ولی در در بازار امریکا و ایران و … که Notchback اشنا نیستند همون سدان صداش میکنن.
        حالا چرا اینطور ساختنش?تا در برخی از کشور ها از مالیات سدان ها معاف بشه
        چند مدل اپل هم اینجوری داریم اگه خواستی اسمشون رو بهت میگم…..

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          فک کنم اگه شیشه عقب با درب صندوق بالا بیاد میشه ناچبک مثل زانتیا و جنتو

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          نه عزیز اتفاقا شیشه عقب در این مدل ماشین ها بالا نمیاد

      2. دانشجو مملکت
        سوابق: (114 دیدگاه) ,

        به این مدل ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻫﺎچ بک FAST BACK -ﻓﺴﺖ ﺑﻚ (ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﻘﻒ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺷﻴﺐ ﻣﻼﻳﻢ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻋﻘﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ . ﺑﻚ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺷﻴﺸﻪ ﻋﻘﺐ ﺛﺎﺑﺖ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ

        پاسخ
    3. xsajad
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      دوربین عقب داره دیگر اون قدر هم بد نیست البته متاسفانه مشکل جای صندلی عقب رفع نشده و فضای کمی داره

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        دوست عزیز توی عکس های بالایی دیده میشه که فضای پای سرنشین های عقب خیلی هم کم نیست.

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          از نظر یه غربی این فضا کمه
          توضیحات بیشتر،حالشو ندارم…..

        2. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          تنها مشکلی که به
          مزدا 3 وارده
          کمبود فضای صندلی عقب
          طوری که برای 3 نفر مناسب نیست
          و
          این ثر صورتیه که بیشترین فضای پا و سرنشینان عقب تو این کلاس
          مربوط به کرولاست
          البته اگه خواستید برایه حرفام منبع بدم

  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    ماشین زیبا و مناسب و خوش قیمتیه.از زرق و برق اضافی خبری نیست و داخلش ساده و جالب طراحی شده.با این وجود ظاهر اسپرتی داره و نسبت به نسل قبلش خیلی پیشرفت داشته با اینکه مزدا 3 قبلی هم ماشین خوبی بود.اما فکر کنم نسل جدید مزدا 3 افزایش قیمت شدید چند هزار دلاری داشته اگر اشتباه نکنم.افرین به مزدا

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      دوست عزیز قیمت پایه ی این خودرو 16945 دلار هست.افزایش قیمت داشته ولی نه اونقدر زیاد.با تشکر

      پاسخ
      1. فرهاد
        سوابق: (359 دیدگاه) ,

        تو یکی از سایتا خوندم فقط 270 دلار افزایش قیمت داشته
        که واسه این همه تغییر هیچه

        پاسخ
  10. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    نکته قابل توجه قیمت مناسبشه با توجه با ارتقا ایمنیش هست . تو این رنج قیمت یعنی کمتر ازاپتیما و سوناتا میشه . اما حیف که خیلی دیر به بازار میاد.

    پاسخ
  11. مصطفی
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    واقعا جذابه از همه لحاظ

    امیدوارم نسل جدید از نظر هندلینگ و مخصوصا نرمی پیشرفت خوبی داشته باشه

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    خودرو های ژاپنی در بازار ایران طرفدارن زیادی داره
    و تعجبی هم ندااره زیرا کیفیت بسیار بالایی دارند
    مزدا ۳ نیسان تیانا سوزوکی کیزاشی تویوتا کرولا
    و…
    خودرو های ژاپنی مدتهاست در ایران است
    یکی از اولیناشون ماکسیما بود که هنوزه طرفداران زیادی داره
    درود بر ژاپن درود بر مزدا درود بر نیسان درود بر سوزوکی
    درودبر تویتالکسوس درود بر میتسوشی و،،،

    پاسخ
    1. طوفان
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      در اینکه خودروهای ژاپن به خصوص تویوتا با کیفیتند شکی نیست اما خودروهای کره ای در ایران فروششون به مراتب بیشتر از همتاهای ژاپنی هست .

      پاسخ
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    مزدا کارش خیلی درسته . ماشینی که تمام مشخصات هوندا سیویک و تویوتا کرولا

    را داره ، و علاوه بر ان ، از ظاهر و عملکرد اسپورت و هندلینگ بالا هم

    برخورداره . چیزی که نه هوندا و نه تویوتا دارند .

    ولی انصافا مزدا و هوندا با اینکه از تویوتا کوچک تر و ضعیف تر هستند ،

    در بیشتر کلاسهاشون طراحیشون خیلی بهتر از تویوتاست .

    مثلا همون مزدا 3 را با کرولا مقایسه کنید .

    یا همین نسل های جدیدشون . مزدا یک سر و گردن بالاتره . بعدش هوندا . و

    بعدشم تویوتا .

    حتی اکورد هم از کمری زیباتره .

    تغییر و تحول و شباهت نداشتن نسبت به نسل قبلی در هوندا و مزدا بیشتر

    رعایت میشه تا تویوتا .

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      میلاد جان واقعا مزدا به اونچه که استحقاقشو داشته نرسیده.باید خیلی بیشتر از اینها بفروشه.مطمئنا انتخاب من بین مزدا 3 و تویوتا کرولا،مزدا 3 خواهد بود.

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        ولی تو امریکا
        کرولارو بیشتر میخرن
        دلایلش هم که مشخصه

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          تویوتا امتحانشو پس داده ولی مزدا هم ماشین خوبیه.من اگه پول داشتم و البته یه خونواده ی پرجمعیت(!) جفتشونو می خریدم که خوب و خوب تر رو انتخاب کرده باشم!

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود . بله شاهین جان . قبول دارم حرفتو .

        پاسخ
    2. علی
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      با اینکه از لحاض طراحی مزدا موفق تر از
      تویوتا و هوندا است ولی تویوتا تنوع بیشتره
      به مزدا ۳ مزدا مزدا ۶ و مزدا ۲
      ۲۰۱۳ نگاه کنید چراغ های جلو ورینگش
      خیلی شبیه به هم هست ولی
      کرولا اریون 86 کمری
      همگی با هم فرق دارن

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اینکه خودروهای مزدا یک چارچوب طراچی مشخصی دارند نکته ی منفی هست؟ این همون هویت هستش که مزدا داره.شما با دیدن این طراحی ها توی همه ی کلاس ها میتونی اطمینان داشته باشی که این طراحی فقط و فقط مال مزدا هست،نه خودروی دیگری.با تشکر.

        پاسخ
        1. طوفان
          سوابق: (152 دیدگاه) ,

          بله ولی این کار دست مشتری رو برای انتخاب باز نمی ذاره . همه خودروهای مزدا کپی هم هستند و برای همه جور سلیقه طراحی نشده اند .

  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    پدال موتورهای 2000 سی سی مزدا که به سیستم اسکای اکتیو مجهز هستند ، 120

    اسب بخار قدرت دارند . نه 155 اسب بخار . خودت در مقاله های قبلی نوشتی .

    راستی یک ایراد کوچیک این ماشین داره ، اون هم اینه که قسمت عقب و درب

    صندوق عقب خیلی نسبت به جلوی ماشین بالاست . دید عقب و حرکت با دنده ی

    عقب خیلی سخت میشه .

    پاسخ
  15. خودم
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    هی بدک نیست.اما به دل هم نمیشینه.اما طراحی عقب خودرو جالبه.یه جورایی از سواری فورد فوکس الهام گرفته.از عقب سبک آمریکایی داره تا ژاپنی

    پاسخ
  16. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه دستشون درد نکنه ولی چه فایده بیشتر ما نمیتونمیم برای مصرف شخصی اینو بخریم قیمتش خوبه اما میاد اینجا از خودروهای لوکس خارجیها هم لوکس تر میشه البته قیمتش

    پاسخ
  17. mostafa mn
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین از اواخر سال پیش تو اینجا وارد شد (منطقه آزاد انزلی)
    تو اون زمان النترا با قیمت ۵۵-۷۰ و اپتیما با حدود ۶۸ -۸۰ جزو پرفروشترین‌ها بودن بین سدان ها
    اما مزدا ۶ که با موتور ۲ لیتری وارد شد اینجا الان پر فروش‌ترین ماشین سدان اینجاست با قیمت حدوداً ۶۵ تومن
    البته مزدا ۶ با موتور ۲.۵ و فول آپشن یه چیزی حدود ۱۱۰ میلیون قیمت داره اینجا
    ولی‌ خیلی‌ استقبال خوبی‌ ازش شد! هم قیمتش خوبه هم ظاهر هم برند
    در کل می‌شه گفت فوق العاده‌ست

    پاسخ
  18. علی رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من تا حالا چند تا ماشین مختلف داشتم
    ماشین های ژاپنی یه حس نرمی و آرامش به آدم میدن و آدم داخلشون احساس امنیت می کنه
    مزدا یه ماشین آروم و بی سروصداست که برای آرامش ساخته شده و این هم از این خصوصیت استفاده کرده

    پاسخ
  19. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    مصداق بارز جمله “هر روز بهتر از دیروز”…

    احسنت بر ژاپنی خ=های سختکوش

    پاسخ
  20. Rasool
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    پس کی میخواد وارد بشه دق داد مارو اگه کسی اطلاع داره خبر بده

    پاسخ
  21. طوفان
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    چه عجیب وقتی طراحی پشتش رو دیدم فکر کردم دارم یه ماشین کیا رو میبینم شایدم هیوندای سوناتا ! وقتی ژاپن از کره تقلید میکند …

    پاسخ
  22. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    میخواستم بدونم مزدا 6 basic بهتره ادم بگیره یا مزدا 3 2015 full option ?

    پاسخ
  23. رضا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    سلام به نظرمن مزدا ماشین خیلی خوبیست وماشینای چینی برابرش هیچن

    پاسخ
  24. رضا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    سلام به نظرمن مزدا ماشین خیلی خوبیست وماشینای چینی برابرش هیچن. چینیا حتی موتورشون هم بهشون نمیخوره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.