مزدا

بررسی مزدا CX-5 مدل 2017 جدید

تنها پس از سال از عرضه‌ی مزدا CX-5 گذشت اما از هر ۴ خودروی مزدا که فروخته را یکی از این کراس اوورهای شیک تشکیل داده است. این خودرو اولین محصول از خط تولید احیا شده‌ی مزدا است که دو خط‌مشی برجسته‌ی جدید کمپانی را نشان می‌دهد: زبان طراحی کودو و تکنولوژی اسکای اکتیو.

2017 Mazda MX-5
دومین نسلی که در این نوشته حاضر است طراحی استراتژیک خود را از مزدا ۳ الهام گرفته و برخی از خوش‌چهره‌ترین تناسبات ابعادی را در کلاس خود نشان می‌دهد. مهم‌ترین کراس اوور مزدا جلوپنجره‌ی کرومی جدید و شیک، چراغ‌های جلوی صیقلی و چراغ‌های عقب نازک‌تر، کابین جدید و صندلی‌های حمایتی‌تر و رنگ قرمز زیبا را دریافت کرده است.

2017 Mazda MX-5
مزدا همچنین ادعا می‌کند که میزان صدا و لرزش این خودرو به‌طور چشمگیری کاهش یافته و سیستم کنترل G-Vectoring جدید فرمان پذیری خودرو را ارتقا داده است.

2017 Mazda MX-5
ما نسخه‌ی پیش‌تولیدی این خودرو را که مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۲ لیتری توربودیزل را در مونت فوجی آزمایش کردیم. این خودرو قدرت ۱۷۳ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری داشته و به گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک متصل است. البته به احتمال زیاد گیربکس ۶ سرعته ی دستی نیز در دسترس خریداران بریتانیایی قرار خواهد گرفت.

طبق گفته‌های مهندس ارشد این خودرو ماسایا کودوما، تغییرات صورت گرفته در پیشرانه باعث شده تا پاسخ پدال گاز افزایش یابد. این تأثیر حس شدنی است. حتی در اولین پیچ، حرکت تیز خودرو در دورهای پایین فوراً ظاهر شد.

2017 Mazda MX-5
بوست پیشرانه در دورهای حدود ۲۵۰۰ شروع شده و تا ۴۵۰۰ باقی می‌ماند و در این میان باید به مزدا به خاطر تولید پیشرانه‌ای که دوستدار افزایش دور خود است آفرین گفت. گیربکس دوباره برنامه ریزی شده نیز به خروج سریع‌تر از پیچ و معکوس‌های سریع‌تر کمک می‌کند.

2017 Mazda MX-5
به منظور بهبود آسایش و رفاه مهندسان با قرار دادن نرم‌کننده‌های صدای طبیعی داخل پیستون‌ها باعث کاهش سروصدا و خشنی ذاتی پیشرانه‌های دیزلی شده است. نتیجه‌ی این کار کم شدن سروصدا در مقایسه با نسل قبلی CX-5 است البته باید گفت هنوز هم ‌صدا و لرزش پیشرانه‌ی دیزلی وجود دارد. در کل آسایش خودرو بهبود یافته که بخشی از آن به استفاده از مواد جاذب صدای جدید بازمی‌گردد.

2017 Mazda MX-5
این کراس اوور همیشه بهتر شاسی را در کلاس خود داشته و سیستم فرمان جدید CX-5 نیز به لطف کنترل G-Vectoring مزدا حتی تیزتر از قبل پاسخ می‌دهد. این سیستم سه پارامتر را در نظر دارد: سرعت خودرو، موقعیت پدال گاز و سرعت چرخش فرمان. تکنولوژی یاد شده گشتاور پیشرانه را در پاسخ به ورودی‌های فرمان کاهش داده و مزدا ادعا می‌کند این سیستم دقت بیشتری را برای فرمان خودرو به ارمغان می‌آورد.

2017 Mazda MX-5
در اطراف ستون‌های A خودرو تقویت‌های ساختاری اضافی صورت گرفته و از فولادهای مستحکم‌تر و با کشش بیشتر در شاسی سود برده شده تا خودروی ما کیفیت سواری بهتر و حتی چابکی بیشتری داشته باشد.

2017 Mazda MX-5
سیستم چهارچرخ محرک CX-5 همیشه کار نمی‌کند. اکثر اوقات شاهد انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هستیم اما زمانی که لاستیک‌ها کشش خود را از دست دهند این سیستم گشتاور ورودی به چرخ‌های جلو را کم خواهد کرد تا چسبندگی موردنظر به دست آید. مزدا این سیستم هوشمند را i-Active AWD می‌نامد. ما سطحی خیس در جاده را یافته و خودرو را به پیچ بردیم و این سیستم با کارایی خود باعث عبور بی‌زحمت خودرو از شرایط مذکور شد.

2017 Mazda MX-5

این خودرو از پکیج ایمنی به‌روز شده‌ی i-Activsense مزدا بهره می‌برد که شامل ترمز خودکار، هشدار توجه راننده، کروز کنترل تطبیقی بر مبنای رادار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج خودرو از خط، پایش نقاط کور و چراغ‌های جلوی فعال LED می‌باشد.

2017 Mazda MX-5
داخل خودرو شاهد همان طراحی شیک ظاهری هستیم. طراحی داشبورد ساده‌تر و ظریف‌تر از قبل بوده و ردپای طراحی‌های لوکس اروپایی را می‌توان در آن دید. طراحی افقی داشبورد و کنسول باعث شده کابین پهن‌تر و جادارتر به نظر آید.

مزدا CX-5 جدید از هر جنبه‌ای که فکرش را بکنید پیشرفت داشته و حدس می‌زنیم که یکی از بهترین کراس اوورهایی باشد که می‌توان آن را خرید.

مشخصات مزدا CX-5 2.2L Diesel Turbo AWD

قیمت: ۲۸ هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: ۱۷۳ اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    و باز هم شاهکاره دیگر از مزدا ! واقعا اینکه این ماشینارو تو خیابونای کشور نمیبینیم جای تاسف داره :( مزدا در عین سواری فوق العاده و زیبایی , کیفیت تویوتا هم داره واقعا از کامل ترینه ژاپنی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    فوق العاده هست لامصب جنتلمنه واسه خودش چشای عصبی و خمارش خیلی به قیافش میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NOBLE

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قیمتش که خیلی مناسبه.
    نقطه ضعفی در این ماشین نمیبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      این ماشین عالیه اما واقعا یه نقطه ضعف داره اونم اینه که سیستم awd مزدا عملا براد جادهای خیس طراحی شده و تو آفرود اصلا کارایی نداره اما هستن رقبایی که تو این بحث قویتر باشن اما یکی از بهترین گزینهای خرید محسوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shahin

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    عجب اعجوبه ای این ماشین.قاتل اسپرتیج و توسانه و میتونم بگم بین ژاپنی ها هم تاج ریاست روی سرشه.اگه بیاد ایران ….در این حد شیکه که میتونم با لکسوس مقایسش کنم در حالی که از لحاظ قیمت نصف لکسوس ان ایکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. وحید

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ,عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amir.dp

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    از سری قبلش پیشرفت ظاهری و فیزیکی خوبی کرده وبه نوعی میشه گفت عروس همه چی تمومه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. h112

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    awd بودنش بی خاصیته…فیلم های تستش رو تو یوتوب که میدیدم اصلا ماشین های مزدا نتیجه خوبی ندادند…بهترین عملکرد رو awd سوباروو داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h112

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (434 ديدگاه)

      system x mode subaru

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ali

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    این نسل جدیدشو خیلی دوست دارم و جاشم تو ایران واقعا خالیه… نمیدونم چرا مزدا بصورت وارداتی ماشیناشو ایران عرضه نمیکنه ؟!! یعنی بازار ایران براش مهم نیست ؟ با این همه طرفدار که داره داخل ایران…( این ماشین و هوندا سیویک رو تو کلاس خودشون خیلی میپسندم..)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین وی

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (463 ديدگاه)

      دست سپاهه وارداتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا بعد از اون ورشکستی واقعا داره پله های ترقی را داره طی می کنه وبه نظر من بعد از ۵ سال دیگه مزدا یکی از شاخ ترین ها میشه.البته همین الان هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خود شرکت مزدا هیچوقت نگفته ماشین من آفروده دوستانی که سوبارو نام بردن اول به این نکته توجه کنند…دوم اینکه با تجربه دوساله که از مزدا ۶ دارم واقعا مزدا در سری جدید غوغا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مصطفی

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا بسیار جذابه. حیف که وارد نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فردين

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر شما این مدل وارد بازار میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا