تجربه رانندگی با اتومبیل مزدا 2

مزدا 2 از سال 1996 وارد خط تولید کمپانی ژاپنی مزدا شده است و تا سال 2014 در سه نسل به بازار عرضه شده و به تعداد 2.4 میلیون عدد فروخته شده بود. حتی این اتومبیل در سال 2008 به‌عنوان بهترین خودرو سال جهان دست یافت. تا اینکه در سال 2014 نسل چهارم آن هم رونمایی شد.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

این اتومبیل در بازارهای مختلف نام‌های متفاوتی من‌جمله mazda 121 ،metro و دمیو (Demio) دارد.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

اتومبیل Mazda2 در کلاسی به رقابت با دیگر خودروسازان می‌پردازد که مدعیان قدری در آن حضور دارد. رقبایی مثل تویوتا یاریس، هوندا جاز، فولکس واگن پولو و یا در سطحی بالاتر رقبایی مثل رنو کلیو و فورد فیستا. به طور خلاصه این کلاس پر است از رقبایی که همگی مدعی‌اند.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

سؤال اینجاست آیا Mazda 2 در کل اتومبیل خوبی است؟ بله و خیر مقاله را بخوانید تا دلیلش را بدانید.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

سری انجین های این اتومبیل به طور کلی بهبود یافته‌اند مدل پایه که با نام neo شناخته می‌شود از موتور 1.5 لیتری دیزلی با تکنولوژی skyactive استفاده می‌کند که قادر است 106 اسب بخار قدرت و 139 نیوتون متر گشتاور را تولید بکند مصرف سوخت هم با گیربکس دستی 15 درصد نسبت به نسل قبلی کمتر شده و اکنون به 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است. و برای مدل گیربکس اتوماتیک با 19 درصد بهبود نسبت به نسل قبل به 5.5 لیتر در صد کیلومتر رسیده است.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2
2015 Mazda 2
2015 Mazda 2
2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

مدل‌های میانی و نهایی که به ترتیب با نام‌های maxx و genki شناخته می‌شوند از انجین مشترک سود می‌برند این انجین دارای سیستم start – stop بوده و نسبت تراکم آن 13:0:1 است و اجازه می‌دهد مصرف سوختی حتی بهترازمدل neo داشته باشد به ترتیب برای گیربکس‌های دستی و اتوماتیک اعداد 5.2 و 4.9 را ثبت کند.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

در رانندگی در اتوبان انجین این اتومبیل بسیار دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد و مشخصاً وقتی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ترکیب بشود حتی بهتر هم می‌شود. گیربکس این اتومبیل یک اتوماتیک معمولی است ولی هدفمند عمل می‌کند به‌طوری که به‌محض اینکه شروع به سربالایی رفتن یا وارد پیچ شدن کنید دنده سنگین‌تر را انتخاب می‌کند.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

نسل قبلی مزدا 2 یکی از بهترین هندلینگ ها را در این کلاس خودرویی به نمایش می‌گذاشت. با وجود اینکه این نسل نسبت به نسل قبلی کمی افزایش وزن داشته (1027 کیلوگرم تا 1058 کیلوگرم) در حالی که وزن نسل قبلی در مدل‌های مختلف در حدود ( 1010 کیلوگرم تا 1037 کیلوگرم) بوده است. اما این ماشین سواری بهتری نسبت به نسل قبل دارد ولی سیستم فرمان الکتریکی آن در سرعت‌های پایین نسبت به سیستم فرمان الکترو هیدرولیکی مدل قبلی کمی دیر عکس‌العمل نشان می‌دهد.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

در داخل شهر باید زحمت بیشتری برای فرمان دادن نسبت به بیرون شهر بکشید. در حالی که در بزرگراه‌ها وضعیت بهتر است و احساسی مانند راندن یک خودروی بزرگ‌تر را به شما می‌دهد

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

کمپانی مزدا تحت رهبری فلسفه zoom–zoom از کمک‌فنرهایی سفت‌تر از حد معمول در این خودرو استفاده کرده که نتیجه‌اش هندلینگ بسیار زیرکانه این خودرو است. مزدا 2، سر پیچ‌ها بسیار استوار و قاطع است دقیقاً مثل اینکه به زمین چنگ زده باشد و در این مورد از نسل قبلی‌اش بسیار بهتر است و از نظر هندلینگ در سگمنت خودش حرف اول و آخر را میزند.

2015 Mazda 2
2015 Mazda 2

تنها چیزی که در این ماشین انتظار داشتیم بهبود یابد و نیافته، میزان نفوذ صدا به داخل کابین است. که در مدل genki با استفاده تایرهای دیواره کوتاه و رینگ‌های 16 اینچی، شدیدتر احساس می‌شود طوری که صدای برخورد تایرها با زمین در سرعت‌هایی حتی به کمی 60 کیلومتر در ساعت هم شنیده می‌شود.

2015 Mazda 2 Interior
2015 Mazda 2 Interior

مزدا 2، پیشرفت چندین پله ای در کیفیت و جنس مواد داخل کابین داشته است. این ماشین داشبورد بسیار شکیلی دارد در مدل genki که از نظر تجهیزات کامل‌ترین مدل حساب می‌شود می‌توان تریم های رنگی برای داشبورد و تودوزی داخل کابین از جمله روکش صندلی‌ها سفارش داد ولی در مدل‌های پایین‌تر خیر.

2015 Mazda 2 Interior
2015 Mazda 2 Interior

جای پا و فضا هم برای راننده و سرنشین جلو کاملاً خوب طراحی شده، در میان دو صندلی هم جا لیوانی‌های بزرگی تعبیه شده و روی درها هم فضایی برای جا دادن اشیا قرار دارد

2015 Mazda 2 Interior
2015 Mazda 2 Interior

در ردیف عقب اما این ماشین فضای چندانی برای سرنشینان ندارد. روی درها هیچ فضایی برای قرار دادن اشیا تعبیه نشده و تنها یک جا نقشه ای در قسمت پشت صندلی سرنشین جلو قرار دارد. حجم صندوق عقب این ماشین هم پایین‌تر از استاندارد کلاسش است و حجمی در حدود 250 لیتر دارد جایی که اتومبیل Honda jazz ، 350 لیتر در اختیار صاحبش قرار می‌دهد.

2015 Mazda 2 Interior
2015 Mazda 2 Interior

سیستم لمسی و بسیار هوشمند و چندرسانه‌ای mzd connect که دارای جهت‌یابی ماهواره ای است به طور استاندارد در مدل genki قرار دارد و دارای صفحه 7 اینچی است و به‌وسیله ی یک اهرم گردان که مشابه سیستم i- drive ب ام و است کنترل می‌شود. ولی مدل‌های پایین‌تر از همان سیستم صوتی که در اتومبیل Mazda 3 neo وجود دارد بهره می‌برند.

2015 Mazda 2 Interior
2015 Mazda 2 Interior

تنها یک ورودی usb در مدل‌های maxx و neo وجود دارد ولی در مدل genki دو ورودی usb تعبیه شده است.

2015 Mazda 2 Interior
2015 Mazda 2 Interior

مانیتور مرکزی این خودرو بسیار شفاف است و کاربردی بسیار آسان دارد ولی ماشین دوربین دید عقب ندارد که اگر مایل به سفارش آن باشید باید 420 دلار در مدل genki و 778 دلار در مدل‌های maxx و neo بپردازید. هم چنین سنسور پارک جلو و عقب در هیچ مدلی از این خودرو وجود ندارند و برای سفارش سنسورهای جلو باید 599 دلار و سنسورهای عقب 299 دلار بپردازید.

2015 Mazda 2 Interior
2015 Mazda 2 Interior

مزدا 2 توسط کمپانی سازنده به مدت 3 سال و بدون محدودیت پیمایش گارانتی می‌شود و در هر 10,000 کیلومتر نیاز به سرویس شدن دارد.

2015 Mazda 2 Interior
2015 Mazda 2 Interior

در نهایت این ماشین چیزهای زیادی دارد که شما را تحت تأثیر قرار بدهد مثل هندلینگ فوق‌العاده و کیفیت خوب اجزای داخلی اما گنجایش فضای داخلی و میزان نفوذ صدا می‌توانست بهتر از این باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

41 دیدگاه

  1. مسعود
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    آخه چرا حق سوارشدن از اين نوع خودروها رو نداريم?

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        دوستان ببخشید اینجا نظر میذارم ولی موضوع مهمیه
        خیلی هم جالبه البته مربوط به این مطلب نیست
        .
        .
        روزنامه جام جم:
        در حالی که مردم از کیفیت خودروهای تولید داخل گلایه داشته و از سازمان های نظارتی مانند سازمان ملی استاندارد توقع دارند به این موضوع ورود کند.این سازمان میگوید فاقد امکانات و تجهیزات لازم در این باره است.به عبارت بهتر این پرسش همیشه باقی است که اگرخودرو های تولیدی کشور استاندارد است،چرا این امر خود را در کیفیت این خودرو ها نشان نمیدهد؟
        پاسخی که نیره پیروز بخت رییس سازمان استاندراد کشور به این پرسش پاسخ داد که در نوع خودش جالب بود.
        پاسخی که وی درباره ی استاندارد خودرو داده،این است:
        (برای کنترل کیفیت خودرو ها،امکانات لازم را نداریم)
        او مهمترین این امکانات را مرکز تست جاده ای خودرو عنوان کرد که 13سال است برای دریافت زمین این مرکز در کش و قوس است وهنوز نتیجه نگرفته است.خانم پیروز بخت خاطر نشان کرد که کشوری چون رومانی و استرالیا که اصلا خودروساز هم نیستند،مرکز تست و ازمون جاده ای را دارند و ایران به عنوان یک خودروساز چنین امکاناتی را در اختیار ندارد
        اطلاعات بیشتر:روزنامه جام جم شنبه 10 ابان.
        خب…………………..
        نظرتون چیه؟

        پاسخ
        1. یه پسر
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          دلم می خواست توانایی شو داشتم یه مرکز تست فول امکانات براشون می خواستم

          بعد خواهش می کردم ازشون که این مسئله واضح رو امتحان کنند و به یقین برسن که چیزی تحت عنوان کیفیت وجود نداره حداقل تو پراید

          در ثانی مثلا اگه سازمان استاندارد هم قبول کنه و بر فرض محال گواه بی کیفیتی اینا باشه

          مطمئنا مافیای تولید خودرو شرمنده و سرشکسته که نمیشه

          این دوستمون اقای نعمت بخش مسئول انجمنشون می اد همه چیزو تکذیب می کنه

          …و من الله توفیق

      2. ياكان
        سوابق: (74 دیدگاه) ,

        مرد حسابي بگو چون مسوولاي نا لايق و دزد داريم! مزدا 2 چيه كه نتونيم پولشو داشته باشيم؟ بگو برا اينكه تو ايران زندگي مي كنيم!

        پاسخ
  2. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    آخه ماشین ژاپنی که بد نمیشه
    ولی سلیقه حرف اول رو میزنه تو انتخاب خودرو

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا وعالی.ولی در این کلاس پیش رقبایی مثل 208 و کلیو و پولو حرفی واسه گفتن نداره.سه نسل قبلیش فقط 2400000 دستگاه فروش داشته!واسه این کلاس خیلی کمه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      امیر کلا با ژاپنی مشکل داری یا نظرات شخصیت اینه که ژاپنی ضعیفه ؟لازم شد یه مطلب درباره ایسوزو بنویسم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل amir
        amir
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        احسان جان من طرفدار اروپایی هستم البته ژاپنی هم بدم نمیاد ولی اروپایی را ترجیح میدم.

        پاسخ
  4. لاکی استریک
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    من مزدا ۲قدیمی که دارم خیلی کم صداست نسبت به بقیه ماشینای هم کلاس همیشه ادم حس میکنه ماشین خاموشه اما صدای بیرون یکم میاد داخی اما ازار دهنده نیست

    پاسخ
    1. یه پسر
      سوابق: (1125 دیدگاه) ,

      منظور صدای دست اندازه هاست ؟

      من ماتیز دارم خیلی اتاقش تو دست اندازه سر و صدا می کنه منظورم یه مقدار بیشتر از پراید

      یه مقداری هم ثباتش تو خیابون کم شده

      دوستان اگه راهکاری دارن بگن که من این کوچولوی 12 سالمو یه مقدار به حال بیارم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل A
        A
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        به مرور زمان پیچ ها و بست های داشبورد خراب میشن و داششبورد شل میشه و خیلی صدا میده
        باید داشبورد رو باز کرد و محکم بست که این کار برای درست کردن سروصدا منطقی به نظر نمیاد
        یا بهتره بگم اصلا کار منطقی نیست
        فکر نکنم کار دیگه ای بشه کرد

        پاسخ
        1. یه پسر
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          نه اصلا صدا از داشبورد نیس

          صدا یااز چرخ هاس و یا از کمک هاس که تو دست اندازه ها اینگار اصلا وجود ندارن

          تو چاله صدای کوبیده شدن ماشین رو می ده

          گاهی هم که اینگار چر خها جیر جیر می کنه
          که این قسمتش یکم ترسناک میشه

          البته بعضی ها نشستن می گن با توجه به مدل ماشین و خیابون ها یه چیز طبیعی

          با این حال در مورد این پیشنهادتون خیلی متشکر رضا جان

        2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          اقای ی پسر از فرمونت هم صدای جیر جیر میاد؟
          یا فرمون درسته و هیچ مشکلی نداره؟
          اگر فرمونم صدایی بده بدون که جلو بندیت داغونه.
          کمک ها هم چون فابریکه و یا چینیه اذیت میکنه.
          برو کمکایERTYGOK امریکایی بنداز رفع میشه.
          البته یکم گرونه.

        3. یه پسر
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          خیلی ممنون مکسیل جان

          اما فکر می کنم صدا جیر جیر از چرخها باشه

          چون چرخش فرمون که کاملا بی عیبه و صدایی نداره

          غیر از اون هم صدای جیر جیر خاصی از جلو نمی شنوم البته بازم باید دقت کنم شاید اشتباه می کنم و صدا از جلوست

          یعنی علت این مشکلات می تونه از جلو بندی باشه ؟

          بازم خیلی ممنون

          از پدال و دوستان هم عذر می خوام بحث رو منحرف کردم

      2. تصویر پروفایل A
        A
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        شاید برای لاستیک ها باشه
        روی ماشین من لاستیک بارز بودو به خاطر همین توی دست انداز ها خیلی می کوبید و صدا می داد لاستیک ها شو عوض کردم مکسسس گرفتم که خیلی هم معروف نیست ولی کاملا مشکل ماشینم حل شد
        می خوام بگم لاستیک توی اینجاها خیلی اثر داره
        شاید لاستیک های ماشین شما خیلی خشک و سفت هست

        پاسخ
        1. یه پسر
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          خیلی ممنون

          به این توجه نکرده بودم

          حتما این یه مورد پیگیری می کنم

        2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          رضا فکر نکنم از لاستیک باشه…
          چون لاستیک صدا جیر جیر نمیده،بیشتر صدا ها مربوط به اسکلت چرخ و جلو بندیه.

  5. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    خیلی دلم می خواد بدونم قیمتش چقدره

    فک کنم از 15000 تا بیشتر نباشه

    با این حال فوق العاد است مخصوصا طراحی داخلیش

    و جذابتی که مدل فول آپشنش با تزئینات اختیاریش داره

    من بشخصه این کلاس ماشین رو خیلی دوست دارم

    ای کاش که حداقل واردات این خودرو ها با این مصرف پایین و حجم به این کمی حداقل آزاد می شد

    ای کاش

    (* شرط مسلمان شدن انسان شدن است)

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    موتور و مصرف سوختش عالیه
    قدرتی که این موتور تولید میکنه با این حجم خیلی خوبه
    از بقیه رقبا خیلی بهتر
    طراحی داخلش مثل سوپرکارهاست
    امکاناتش که حرف نداره
    کاش مزدا وارد ایران می شد
    لذت رانندگی ماشین های مزدا عالیه
    ادم کیف می کنه با مزدا رانندگی کنه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    فرید جان ممنون مطالبی که می نویسین خیلی خوب و کامل هست

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    واقعا حرکات و نوآوری های مزدا فوق العاده س . طوری عمل میکنن که نه تنها از رقبا عقب نمیمونند بلکه آروم آروم دارن بهشون نزدیک میشن شاید بودجه تحقیق و توسعه مزدا نصف بنز هم نباشه ولی داره در حد اونا پیشرفت میکنه بدون بلند پروازی بی مورد

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    سوال
    ایا کیفیت هوندا سیویک مثل تویوتا کورولا هست؟؟؟

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    فرید جان ممنون عالی بود

    پیشرفتش رو نسبت به یاریس تشویق میکنم

    و بیشتر از یاریس قبولش دارم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      درود
      من یاریس رو میپسندم تا مزدا.
      چرا؟
      چون که باسابقس چون که ماشین خوبیه چون که ژاپنی اصله وتو خود ژاپن بیشتر مطرحه چون با دوام و چون امتحانشون پس داده.
      (ایران&المان)

      پاسخ
  11. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    یاریس هم مث این کوچولوی ژاپنی زیباست و کم مصرف اما اولویت من طراحی اسپرته که تو مزدا یه مشخصه بارزه

    پاسخ
  12. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    مزدا داره به اوج خودش میرسه
    مزدا 6 و 3 و حالا هم مزدا 2 جدید
    در کل مزدا به بزرگی میتسو و هوندا و تویوتا(از لحاظ تعداد کارخانه و دارایی) نیست اما کارش درسته.

    و همچنان در انتظار ورور مزدا 3 جدید به ایران 🙁

    پاسخ
  13. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    بدون محدودیت پیمایش تا 3 سال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بابا گلی به جمال مزدا…

    این حرکتش نشون میده از محصولاتش کاملا مطمئنه………..

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه دوستان
    چرا نمیتونیم ماشین خوب سوار بشیم؟
    به دلیل انحصار طلبی بعضی ها و بعضی خودرو سازها ما باید بیکیفیت ترین ماشینها را با سه برابر قیمت جهانی سوار بشیم.
    در تمام دنیا ماشینها رو با اقساط بدون بهره سه تا پنج ساله با یکسوم قیمت خریداری میکنند ولی در ایران خیلی جالبه
    مردم ایران خیلی پولدار هستند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.