پکیج تیونینگ اتو اکس برای مزدا میاتا

مزدا به این زودی‌ها برنامه‌‌ای برای ارائه یک نسخه‌ تهاجمی‌تر و قدرتمندتراز MX-5 ندارد؛ بنابراین فرصت مناسبی برای کمپانی‌های تیونینگ فراهم شده تا آپگریدهای خاص خود را برای این رودستر عرضه کنند. همیشه تیونرهای با سابقه یکی از گزینه‌های اصلی برای انجام چنین کارهایی محسوب می‌شوند، ولی قبل از اینکه آنها برای این رودستر کوچک دست به کار شوند، «اتو اکس» که یک کارگاه تیونینگ ژاپنی است، با اشتیاق کامل به سراغ ارتقای MX-5 رفته است.

Mazda MX5 Autoexe
Mazda MX5 Autoexe

البته پکیج تیونینگ اتو اکس برای MX-5، بیشتر در جهت ارتقای عملکرد این خودرو ارائه شده و در عین حال، کاملاً به فلسفه و مشخصات حاکم بر آن، یعنی وزن کم و رانندگی پر هیجان، وفادار مانده است.

Mazda MX5 Autoexe
Mazda MX5 Autoexe

این خودرو با نشان‌های افتر مارکت JDM همراه خواهد بود و بنابراین، تجهیزات ارائه شده در پکیج تیونینگ، مواردی ساده، امّا تأثیرگذار هستند. در نتیجه مزدا MX-5 تبدیل به خودرویی با عملکرد بهتر و گزینه‌ای مناسب‌تر، حتی برای حضور در پیست می‌شود.

Mazda MX5 Autoexe
Mazda MX5 Autoexe

با توجه به آپگریدهای مختلف در رابطه با عملکرد مزدا، زیبایی‌های مهندسی کاملاً در این خودرو به نمایش گذاشته می‌شود؛ از جمله تجهیزاتی مانند یک سیستم تعلیق اسپورت مخصوص «کاجیما» که بر اساس فلسفه «مهندسی دینامیک» کاجیما تاکائو (Kajima Takao)، یکی از مهندسان اصلی مسئول نسل NC، اولین نسل MX-5، توسعه داده شده است. یک میله استرات جدید، میله کراس کف و یک فریم مهاربندی شده، تنها برخی از المان‌های مورد استتفاده برای افزایش صلبیت و استحکام شاسی خودرو هستند.


در مورد موتور، یک فیلتر هوا که طراحی آن به گونه‌ای است که مقاومت در برابر جریان هوا را بین ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد، می‌تواند سفارش داده شود. همچنین یک فیلتر روغن اسپورت و یک انبار اگزوز دوگانه مرکزی با فشار اگزوز کم از دیگر تجهیزات مورد استفاده در این پکیج تیونینگ اتو اکس هستند. مزدا MX-5 پس از انجام تمام این تغییرات و آپگریدهای سیستم اگزوز، تنها اندکی بر قدرت آن افزوده می‌شود. با این حال، با توجه به اینکه آمار شتاب این خودرو هنوز اعلام نشده، نمی‌توان یک نتیجه‌گیری کلی در این رابطه انجام داد.

Mazda MX5 Autoexe
Mazda MX5 Autoexe

Mazda MX5 Autoexe
Mazda MX5 Autoexe

ظاهر خودرو نیز چندان بد نشده است؛ اتو اکس در جلوی MX-5 یک سپر با اندکی تغییرات به همراه چراغ‌های روز جدید LED در نظر گرفته و در عقب نیز از یک اسپویلر بر روی در صندوق عقب و یک دیفیوزر کوچک استفاده می‌کند. همچنین چرخ‌های آلیاژ آلومنیومی «وولک» را نباید فراموش کرد که در ظاهر کلی خودرو بسیار تأثیرگذارند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. ZIPPO
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    این مدل مزدا هم خیلی خوش فرم و زیباست
    هیوندای جنسیس کوپه هم خوبه و دوست داشتنی
    موتور 3800 روش گذاشته
    تیون هم نمیخواد
    خیلی از ماشین های تا 500 میلیون تومان هم تو سرعت و شتاب جلوش کم میارن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل farzad
      farzad
      سوابق: (160 دیدگاه) ,

      هیوندای جنسیس تو شتاب جلو ماکسیما کم نیاره ماشین 500 میلیونی پیش کش

      پاسخ
      1. ZIPPO
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        هیوندای جنسیس خیلی راحت ماشیین های مثل ماکسیما و تینا واریون رو پشت سر میگذاره
        و خیلی از مدل های بی ام و سری 3 و پنج و مرسدس سری C و E و خیلی ماشین های دیگه
        چرا واقعیت های مسلم رو انکارمیکنید
        فیلم های رسمیش هم هست توی یوتیوب ( نه فیلم های الکی و شخصی ساز با موبایل )

        پاسخ
        1. ZIPPO
          سوابق: (239 دیدگاه) ,

          معلومه که میتونه
          شما اگه یک کم اطلاعات داشتی متوجه میشدی که جنسیس سری 3 و 5 و کلاس C , E که مجهز به کیت سری ام بی ام و و کیت AMG مرسدس نباشه رو هم درشتاب وهم در سرعت نهایی سوسک میکنه وهمینطور لکسوس ES IS GS
          اون هایی هم که مجهزبهکیت هستند تو شتاب جنسیسو میزنن اما باز هم تو سرعت نهایی برگ برنده با جنسیسه

        2. armin
          سوابق: (337 دیدگاه) ,

          حتی اگه لامبورگینی رو هم کنار بزنه الان خز ترین ماشین ایرانه … مخصوصا زردش :)))

        3. میثم
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          عوضش سر پیچ میفرست راننده رو با همون شتاب فوق العاده به دیار باقی!البته دورازجون همه راننده هاش!

    2. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      داداش من پارسال جنسیس کوپه اتاق جدید که قدرتش 348 اسب بخار بود
      فول اپشنش رو 32 هزار دلار خرید دفترچه اش نوشته بود مصرف سوخت ترکیبی حدود 10 لیتر ولیخودم میرونم تو شهر 18 الی 20 تا میسوزوند ولی این ماشین اگه بیاد ایران. با این بنزین بی کیفیت بازهم از 8 تا بیشتر نمیسوزونه
      من به صداقت ژاپنی ها ایمان دارم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1481 دیدگاه) ,

        ما با جن کوپ اتاق جدید 2013 با نیسان 370z درگ گذاشتیم به معنای واقعی له شدیم
        در حالی که 100 سی سی هم حجم موتورش از ما کمتر بود

        پاسخ
    3. me84
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      عقبش منو یاد آلفا میندازه . کاملا اروپایی .
      اما جلوش کاملا ژاپنیه.
      ولی در کل خیییییییلی دلرباست.

      پاسخ
  2. ali2240
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    این ماشین واقعا جانشین شایسته ای بزای نسل گذشتشه
    امیدوارم بتونه ب زودی ب ایران راه پیدا کنه

    پاسخ
  3. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    خیلی هم عالی!!!
    MX-5 از اول معرفیش با تعریف و تمجید روبرو شد واقعاً هم نازه.
    مزدا کارش درسته!!!
    فقط پدال جان عنوان مطلب خیلی تو ذوق میزنه نوشته شده تبونبنگ به جای تیونینگ.
    لطفاً اصلاح شود.

    پاسخ
  4. kasra fj cruiser
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    لطفامزدای ژاپنی روباجنسیس کوپه کره بادوم زمینی مقایسه نکن جنسیس کوپه شایدبدک نباشه ولی عمرقطعاتش خیلی پایبنه ضمنااستهلاکش مثلانسبت به gt86خیلی خیلی بالاتره….زندهبادژاپن….زنده باد gt86که به قول جرمی کلارکسون میشه ازتک تک 200اسب بخارش استفاده کرد..نابودبادجنس چینی وکره ای

    پاسخ
  5. Kasra.AMG
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    به این میگن جهان سوم.متاسفانه… 🙂

    پاسخ
  6. سجاد13
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    پلاک منطقه ازادش تو رشا از نزدیک دیدم خیلی خوشگله و کوچیکو جمع و جور. اگه پدال تو لاین یا اکثر بچه ها تو تلگرام باشن با نام یه گروه بنام پدال خوبه. عکسم اینجور موقعها میتونم بگیرم اونجا شیر کنیم با بقیه و..

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1467 دیدگاه) ,

      موافقم
      یه گروه تو تلگ بزنیم دورهم جمع شیم.
      فقط نمیدونم چطور کل کلا رو اونجا میشه مدیریت کرد.

      پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    ظاهرش اصلا اون طوری نشده که از مزدا انتظار میرفت با چراغهای جلو عجیب که درکشون خیلی سخته
    ولی در کیفیت و لذت رانندگی این مدل خیلی چیزها گفته شده که عالیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.