طراحی و ساخت مزدای مفهومی توسط دانشجویان.

سبک طراحی محصولات جدید مزدا، طراحان را به وجد آورده و تعدادی از دانشجویان دانشگاه کلمسون و پاسادنا را برای ساخت یک خودروی کانسپت برای این شرکت ترغیب کرده است. نارنجی عمیق 3 (Deep Orange 3 Concept) گرچه چندان نام با مسمایی به نظر نمی‌رسد، اما در عوض از یک طرح کاربردی و آینده نگرانه جذاب بهره می‌گیرد.

Mazda Deep Orange 3 Concept
Mazda Deep Orange 3 Concept

این هاچ بک خوش هیکل دارای دو ردیف صندلی 3 تایی است تا 6 سرنشین را به راحتی در خود جای دهد. شاسی این خودرو پیش از این در نمایشگاه سما 2012 رونمایی شده بود و اکنون نوبت بدنه و قوای محرکه است.

Mazda Deep Orange 3 Concept
Mazda Deep Orange 3 Concept

چهره این خودرو متناسب با خودروهای جدید مزدا و مفهوم کودو است. بنابراین شباهتهای زیادی بین این ماشین و محصولات نسل جدید مزدا وجود دارد.

mazda clemson deep orange 3
mazda clemson deep orange 3

موتور بنزینی این خودرو 1.5 لیتر حجم دارد و در کنار موتور الکتریکی در مجموع قادر است عملکردی مناسب را ارائه کند. جاییکه شتاب صفر تا صد 7.5 ثانیه ای و مصرف سوخت 5.5 لیتری بارزترین نشانه های آن هستند. روش انتقال نیروی هیبریدی این خودرو هم منحصر به فرد است. جایی که به صورت خودکار می‌تواند انتقال نیرو را روی محور جلو، عقب یا هر دو محور سوئیچ کند.


طراحی دیپ اورنج 3 یکی از برنامه های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی خودرو دانشگاه کلمسون Clemson با همکاری دانشجویان کالج طراحی پاسادنا و شرکت مزدا می‌باشد و نشان می‌دهد که مراکز دانشگاهی نیز نقش عمده ای در تحولات صنعت خودرو ایفا می‌کنند.

12 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    بهتره دانشج. ها سعی کنن دنبال اینجور چیزا نرن

    پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (40 دیدگاه) ,

        بابا جشنئاره خوارزمی ما بهتر از ایناست

        پاسخ
  2. محمدرضا
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    مراکز دانشگاهی نیز نقش عمده ای در تحولات صنعت خودرو ایفا می‌کنند.
    یکی از اون چیزهایی که هرگز توی ایران بهش توجه نشده.
    ماشین قشنگیه ولی اون شش نفر به نظرم توش راحت نیستن. بیشتر از ساختن ماشین خوشحالن

    پاسخ
  3. ــــــیّدعلے ذوالفقاری
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    از بس سوشی خوردن مغزشون شکوفا شده، مثل ما نیستن که زیتون پرورده را با آب و تاب بخوریم و توهم خاویار بزنیم…

    پاسخ
  4. هادی مرتضوی
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    خوشبحالشون که انقدر ب کار دانشجوهاشون اهمیت می دن…ارتباط صنعت و دانشگاه ازون جمله های کلیشه ایه تو مملکت ما که مسؤولین فقط حرفشو می زنن و هیچ گاه طرفشم نرفتن (مثل کرسی های آزاد اندیشی که سال هاست قراره تو دانشگاها راه بیوفته!!)

    پاسخ
  5. skazi 68
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    بابا تو ایران دیپلم میگیری همه حال میکنن بعدشم ننه بابا میگن بسته برو خدمت از درس چیزی در نمیاد دروغ میگم بگو دروغ میگی

    پاسخ
    1. aryamehr
      سوابق: (190 دیدگاه) ,

      راست میگن دیگه از درس چی در میاد؟؟ای کاش خودم بعد دیپلم ب جای دان میرفتم تخصص یاد میگرفتم

      پاسخ
  6. امید
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    کاش میشد از دانشجوهای ما هم حمایت میشد100% طرح ها و ساخت خودروهای دانشجوها و جوونای خلاق ما از اونا بهتره—ولی متافسانه نه حمایتی میشه نه تجهیزات و وسایل و… ساختن خودرو رو در دست جوونای ما نمیدن…….و این به معنای واقعییه تاسفه که ما از همه عقبیمو داریم درجا میزنیم……….

    پاسخ
  7. فرامرز
    سوابق: (749 دیدگاه) ,

    موتورش رو با موتور روز دانشمندان ایران خودرو مقایسه کن! دانشمندای تقلبی ما از دانشجوهای اونا 20 سال عقبن و این نتیجه پارتی بازی، دلالی و دزدی مدیران بی کفایت ماست!

    پاسخ
  8. بنده خدا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    با این اوضاع تا اخرت اجدادمون باید پراید سوارشن من خودم دست بکار میشم یه ماشین میسازم !!!!!!!!
    نخندید حالا ببین؟؟؟؟!!!!!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.