6 نکته مهم درباره مزدا CX-5 جدید 2017

مزدا روزهای خوشی را پشت سر می‌گذارد و کراس اوور جمع‌وجور CX-5 این خودروساز که در سال 2013 معرفی شده بود در سال 2016 فیس لیفتی را تجربه نمود. هم‌اکنون مزدا نسل دوم این خودرو را با ظاهر و زیرساختی جدید معرفی کرده است. در این نوشتار 6 نکته‌ی مهم و جدید CX-5 2017 را برای شما ذکر کرده‌ایم.

  • رنگ قرمز کریستال سول

2017-mazda-cx-5-front-side-view-on-stage
رنگ قرمز کریستال مزدا جلوه‌ای ویژه به این خودرو بخشیده و این روزها اکثر مدل‌های مزدا با این رنگ معرفی می‌شوند. مدل مسابقه‌ای RT24-P نیز با رنگ قرمز ویژه‌ی مزدا عرضه شده است.

  • نسبت‌های ابعادی جدید

2017-mazda-cx-5-side-view-on-stage
برای مدل جدید 2017 مزدا ستون‌های A را 35 میلی‌متر عقب کشیده که بنا به گفته‌های شرکت باعث بهبود میدان دید راننده شده است. مزدا همچنین مرکز ثقل مدل جدید را پایین‌تر آورده است.

در تصاویر این‌گونه به نظر می‌رسد که نسل جدید دماغه‌ی طویلی دارد اما در حقیقت از نزدیک کاملاً کوچک دیده می‌شود مخصوصاً وقتی آن را از نمای سه‌چهارم جلو می‌بینیم. به لطف اورهنگ کوتاه عقب، نسل جدید کوتاه‌تر از مدل قبلی به نظر می‌رسد؛ اما در واقعیت هر دو خودرو طول تقریباً یکسانی دارند.

  • کابین ارتقا یافته

2017-mazda-cx-5-interior-from-back-seat
مزدا به منظور دسترسی آسان کنسول مرکزی و دسته‌دنده را بالاتر آورده است. CX-5 2017 همچنین اولین محصول مزداست که صندلی‌های خم شونده را با مکانیسمی دومرحله‌ای عرضه می‌کند. صندلی‌ها نرم‌تر و راحت‌تر بوده و از طراحی جدیدی برای در برگرفتن بدن سرنشین سود می‌برند. صندلی‌ها عملکرد گرم شوندگی نیز دارند.

  • تکنولوژی جدید

2017-mazda-cx-5-interior-from-passenger-seat
از تجهیزات این خودرو می‌توان به هدآپ دیسپلی اشاره کرد که مسیرهای ناوبری را روی شیشه‌ی جلو نشان می‌دهد. همچنین صفحه‌نمایش دیجیتالی TFT رنگی و 4.6 اینچی در داخل نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته است.

  • پیشرانه‌ها

2017-mazda-cx-5-rear-side-view-on-stage
مزدا به عرضه‌ی پیشرانه‌های 2 و 2.5 لیتری بنزینی و 2.2 لیتری دیزل ادامه خواهد داد. این شرکت مشخصات پیشرانه‌ها را اعلام نکرده اما احتمالاً مشخصاتی مشابه با مدل‌های کنونی خواهند داشت. مدل 2016 در آمریکا دارای پیشرانه‌ی 2.5 لیتری 184 اسب بخاری است و البته هنوز استفاده از پیشرانه‌ی 2 لیتری مشخص نیست. مزدا نیمه‌ی دوم سال 2017 پیشرانه‌ی 2.2 لیتری دیزلی را نیز در آمریکا عرضه خواهد کرد.

  • صدای لذت‌بخش آرامش

2017-mazda-cx-5-front-view
ما از راندن مدل 2015 این خودرو در تست‌های طولانی‌مدت خود لذت برده‌ایم اما یکی از معدود نقاط ضعف این خودرو ورود صدای زیاد جاده به کابین بوده است. اگرچه که این یک انتقاد معمول در کلاس کراس اوورهای کامپکت است اما مزدا تلاش داشته تا مدل جدید از این حیث بهبود بیابد. مزدا روی کاهش صدای جاده‌های ناهنجار و صدای باد و لاستیک‌ها تمرکز داشته است. این شرکت ادعا می‌کند مدل جدید در سرعت 100 کیلومتر در ساعت سطح صدای مکالمه‌ی بهتری (10 درصد) نسبت به مدل قبلی دارد.


منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

16 دیدگاه

  1. اسطوره
    سوابق: (3812 دیدگاه) ,

    عجب صورتی داره…
    .
    مخصوصا از نمای جلو…
    خوشگل و خشن… متین و با وقار…

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (156 دیدگاه) ,

      واقعا محصولات مزدا رو خیلی دوست دارم بهم ارامش میده.خدا کنه یه دونه بخرم

      پاسخ
  2. علي دانشمند
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    دریک کلام جاش تو بازار ایران خالیه اگه تونست بیاد حکمرانی میکنه تو سگمنتش
    ژاپنی نیست که هست زیبا نیست که هست دیگه چی میخواین؟؟
    رنگ سفید کابینش رو خیلی چشم نوازتر کرده

    پاسخ
  3. ReventОn
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    واقعا مزدا یه ایتالیاییه ژاپنیه!

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (69 دیدگاه) ,

      و هوندا یه آمریکاییه ژاپنیه!

      پاسخ
      1. ReventОn
        سوابق: (136 دیدگاه) ,

        هوندا کجا آمریکا کجا، مثه این میمونه بگیم سورنتو یه لندکروز کره اییه!

        پاسخ
  4. تصویر پروفایل Mehdi TuRbO
    Mehdi TuRbO
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    این خودرو عالیه همه چی تمومه هم کیفیت هم زیبایی هم امکانات

    پاسخ
  5. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    این مزدا عجب ماشینیه به نظر من بهترینه تو همه سگمنت ها.

    پاسخ
    1. ReventОn
      سوابق: (136 دیدگاه) ,

      کلا مدل های مزدا ازیه چیز رنج میبرن، اونم نبود یه زیر مجموعه قوی برا هات کردن مدل هاشه مثل M Power, AMG, turbo s,F sport,RS، که امیدوارم که درس شه

      پاسخ
  6. بنتلی
    سوابق: (1065 دیدگاه) ,

    فک نکنم کسی بتونه ازین خودرو ایرادی بگیره…نسل قبلش ب اندازه کافی خوب بود…این نسلش دیگه عالی شده…واااقعا خودروی دوس داشتنی ای هس

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    خیلی بهتر از قبل.

    پاسخ
    1. فرهاد کرمستجی
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      این جمله مشکلش چی بود اونی که منفی داده!!! یعنی بدتر شده؟:)))

      پاسخ
  8. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    اصلا ادم نمیفهمه باید به کدوم نقدو برسی اعتماد کنه
    مثلا برای فیس لیفت های مزدا بعضی از سایتها از نویز و صدای کابین گله میکنن بعضی جاها میگن خیلی اروم و کم صداست
    مثال های دیگیی هم هست مثلا تو اکثر سایتها و مجلات میگن میتسوبیشی لنسر هندلیگش عالیه بعد کار اند دراویر میاد میگه نخیر حتی ۴ چرخ متحرکش هم اندازه کرولا هندلینگ نداره
    به هر حال هر چی بیشتر ریز میشیم تو داستان متوجه میشیم نقدها واقعا سلیقه ای و کمتر فرم علمی و عملی داره به نظرم بین این همه سایت استرالیایی کار ادوایس داره واقعا متعادل و منصفانه نظر میده و یکم با وسواس بیشتر نمره میده به ماشینها

    پاسخ
  9. hamid3x
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    عکس رخ چلوپنجره اش شبیه کروکودیل میمونه خیلی مخوف شده،کلا از سادگی گذشته مزدا فاصله گرفته تو طراحی به سبک خاصی رسیده،بطوریکه مزدا 6رو ببینی راحت بین کمری و سوناتا و اکورد قابل تشخیص و تمایزه برعکس این محصولات که حتما باید از رو ارم مطمئن شی ،کراس اورشم که تو همه تست ها رتبه اول داشته یا دوم،
    بقول دوستم کوفت شه از گلوشون نره پایین اونا که نون یه ملتو اجر کردن،

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.