مزداهوندا

نبرد نزدیک مزدا ۳ و هوندا سیویک 2016

هنگامی که صحبت از سدان‌های کامپکت با تمرکز بر رانندگی سرگرم کننده پیش می‌آید مزدا ۳ همواره یکی از گزینه‌های خوب است. در واقع، این ویژگی و سایر ویژگی‌های این خودرو باعث شد که در سال ۲۰۱۴، از طرف وب‌سایت autoguide مزدا ۳ به عنوان خودرو سال انتخاب شود.

2016 Mazda3 vs Honda Civic
۲۰۱۶ Mazda3 vs Honda Civic
اما از طرفی رقیب وطنی مزدا ۳ یعنی هوندا سیویک جدید نیز توانست از طرف وب‌سایت autoguide عنوان خودرو سال ۲۰۱۶ را تصاحب کند. خب حالا تصمیم‌گیری دشوارتر شد، کدام‌یک از آن‌ها انتخاب بهتری هستند؟

2016 Mazda3 vs Honda Civic
۲۰۱۶ Mazda3 vs Honda Civic
با توجه به لغو تحریم‌ها احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود این دو سدان محبوب به کشورمان خواهیم بود و با توجه به سابقه خوب هر دو آن‌ها در بازار کشور و بازه قیمتی ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی که برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود، مطمئناً استقبال خوبی از این دو خواهد شد. پس پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید تا ویژگی‌های هر کدام را بررسی کنیم و ببینیم که کدام‌یک متناسب با اولویت‌ها و سلایق ما هستند.

کدام‌یک استایل بهتری دارد؟

در کنار یکدیگر، مزدا هنوز هم بعد از این همه سال بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و طراحی آن طی سال‌ها تکامل یافته است. اگر چه طراحی سیویک نسبت به قبل بهتر شده و همچنین مانند یک ماشین بالغ به نظر می‌رسد، اما همچنان کارشناسان برای دسته بندی آن به مشکل بر می‌خورند.

2016 Mazda3
۲۰۱۶ Mazda3
در داخل، هر دو فضای داخلی راحت و زیبایی ارائه می‌کنند که حس ارزنده بودن را منتقل می‌کند. در کابین آن‌ها هیچ چیز گیج کننده، زشت و یا بی‌کیفیت نیست. مزدا با تمرکز بر روی برخی از جزئیات مثل دوخت قرمز رنگ، استفاده از چرم، استفاده از کلیدهای بزرگ‌تر دکمه‌های واقعی و یک کلید ولوم باعث ارائه یک تجربه لمسی بهتر شده است. سیویک کلیدهای کمتری دارد و ولوم کنترل صدا ندارد که باعث می‌شود کمی کمتر کاربر پسند باشد.

2016 Mazda3 Interior
۲۰۱۶ Mazda3 Interior
من مجموعه کیلومتر شمار کاملاً دیجیتال سیویک را دوست دارم و کارکرد سیستم سرگرمی کاربر پسند آن را ترجیح می‌دهند. صفحه نمایش لمسی پاسخگو است و حرکت در منوها به اندازه کافی آسان می‌باشد. صفحه نمایش دیجیتال داخل داشبورد علاوه بر کیلومتر شمار، تمام اطلاعات مهمی که اغلب به آن نیاز دارید را نمایش می‌دهد و شما می‌توانید با شخصی‌سازی تنظیمات، اطلاعاتی را که می‌خواهید نمایش داده شوند را مشخص کنید.

2016 Honda Civic Interior
۲۰۱۶ Honda Civic Interior
مزدا دارای صفحه نمایش لمسی و یک کنترلر چرخشی است که مانند جوی استیک کار می‌کند، اما نمی‌توان به وسیله آن همه گزینه‌های روی صفحه نمایش را کنترل کرد، ولی در عوض شما را در حرکت در منوها به خوبی یاری می‌کند. در سیستم سرگرمی مزدا بیش از حد از منوهای پر پیچ و خم استفاده شده، که باعث سردرگمی کاربر می‌شود و از ویژگی کاربر پسندی آن می‌کاهد.
ویژگی‌های آن‌ها نسبت به یکدیگر

2016 Mazda3 Interior
۲۰۱۶ Mazda3 Interior
سیویک نسبت به قیمت خود ویژگی‌های مناسب و مجللی ارائه می‌کند که عبارت‌اند از: شارژر بی‌سیم تلفن همراه Qi، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی حفظ مسیر، اپل CarPlay، اندروید اتو، و همچنین دوربین بزرگ LaneWatch که تمام نقاط کور را پوشش می‌دهد. تمام این ویژگی‌ها تنها در سیویک وجود دارد و در مزدا نمی‌توان آن‌ها را یافت.

مزدا از ویژگی‌های نظارت بر نقاط کور و یک صفحه نمایش سر بالا برخوردار است، اما چندان ارزنده به نظر نمی‌رسند و مفید بودنشان اثبات نشده است.

2016 Mazda3 Interior
۲۰۱۶ Mazda3 Interior
سیویک همچنین فضای بیشتری برای بالای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب فراهم کرده است و فضای صندوق عقب آن هم بسیار بزرگ‌تر است.

تجربه رانندگی

ما همیشه مزدا ۳ و بسیاری از محصولات مزدا را به واسطه رانندگی دینامیک آن‌ها دوست داریم. مزدا در ارائه تجربه رانندگی خوب مهارت دارد و حتی در یک ماشین جمع و جور، نیز قادر به ارائه یک رانندگی جذاب است. شما می‌توانید روح میاتا را در هر خودرو مزدا احساس کنید، و مزدا ۳ نیز از این قاعده مستثنا نیست. به عنوان مثال فرمان مزدا پاسخگو، سخت و کاملاً موزون است، چیزی که برای یک خودرو در این بخش قابل توجه است. مزدا همچنین گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدال شیفتر ارائه می‌دهد، چیزی که در هوندا نمی‌توان یافت.
اگرچه مزدا از موتور بزرگ‌تر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان ۱۸۴ اسب بخار بهره می‌برد که ۱۰ اسب بخار بیش‌تر از هوندا با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۷۴ اسب بخار به همراه دارد. توربو واقعاً به افزایش بهره‌وری سیویک کمک کرده است. مزدا هنوز هم کمی خشن هست و موتور و انتقال قدرت آن به نرمی سیویک نیست. درست که گیربکس سیویک CVT است، اما یکی از بهترین CVT هایی است که من تاکنون تست کرده‌ام. به طوری که در حین رانندگی من فراموش کردم که گیربکس سیویک CVT است. این یک CVT خوب است و خبری از پاسخگویی نامناسب و هیچ‌کدام از ویژگی‌های بدی که در بسیاری از CVT ها احساس می‌شود نیست.

2016 Honda Civic Engine
۲۰۱۶ Honda Civic Engine

مقایسه مشخصات

2016 Honda Civic
در مقابل
2016 Mazda3
وسیله نقلیه هوندا سیویک ۲۰۱۶ برتری مزدا ۳ ۲۰۱۶
موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو چهار سیلندر ۲.۵ لیتر
توان ۱۷۴ اسب بخار مزدا ۱۸۴ اسب بخار
گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر مزدا ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس CVT شش سرعته اتوماتیک
وزن تقریبی ۱۳۲۵ کیلوگرم سیویک ۱۳۸۳ کیلوگرم
فضای حمل بار ۴۱۶ لیتر سیویک ۳۵۷ لیتر
شروع قیمت ۱۸۴۶۰ دلار مزدا ۱۷۸۴۵ دلار
قیمت مدل تست شده ۲۶۵۰۰ دلار مزدا ۲۵۴۹۵ دلار

مصرف سوخت شهری

(در ۱۰۰ کیلومتر)

۷.۶ لیتر سیویک ۸.۴ لیتر
مصرف سوخت بزرگراه(در ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۷ لیتر مزدا

۶.۱ لیتر

هوندا از نظر قدرت و پویایی در رانندگی به پای مزدا نمی‌رسد، اما این بدان معنا نیست که کاملا تنبل است. این اسپرت‌ترین (غیر از مدل Si) سیویک هست که تا به حال دیده ایم، اگر چه آن‌طور که باید اسپرت‌ نیست، اما رانندگی‌ آن قابل پیش بینی است و احساس اعتماد به نفس را در راننده ایجاد می‌کند. هوندا همچنین در تعویض دنده کمی سریع‌تر از مزدا عمل می‌کند.

2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
موتور توربو هوندا حجم کمتری دارد، بنابراین مصرف سوخت کمتری نیز دارد. بعد از پیمایش یک مسافت یکسان که شامل رانندگی در شهر و اتوبان بود مصرف ترکیبی در مزدا ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نمایش داده شد درحالی‌‌که سیویک ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوزاند، بنابراین به لطف گیربکسCVT، موتور کم‌حجم‌تر و وزن کمتر‌، تفاوت بزرگی در مصرف سوخت ترکیبی آن‌ها به وجود آمده است.

2016 Mazda3
۲۰۱۶ Mazda3

آسایش

یکی از اولین چیزهایی که پس از رانندگی با هر دو اتومبیل متوجه می‌شوید این است که سیویک چقدر احساس راحتی بیشتری ایجاد می‌کند. رانندگی آن نرم است و داخل کابین بسیار ساکت‌تر از مزدا است این راحتی در جاده‌های ناهموار بیشتر به چشم می‌آید. از سوی دیگر، اگر چه در مزدا احساس می‌کنید خودرو کاملاً به جاده چسبیده، اما به دنبال آن هنگام عبور از ناهمواری‌ها احساس خشن‌تری به شما منتقل می‌شود. این تقابل راحتی بیشتر و عملکرد بهتر است.

2016 Mazda3
۲۰۱۶ Mazda3
بسیاری از مردم هنگامی که پشت فرمان سیویک جدید می‌نشینند، با خود می‌گویند “آیا این یک سیویک است؟” همه با مشاهده ویژگی‌های لوکس و بالغ سیویک شوکه شده بودند. اگر من چشمان مسافران را می‌بستم و به آنها می‌گفتم این یک آکورد بود، آنها تفاوت بین این دو را تشخیص نمی‌دادند. این یکی از بزرگ‌ترین دلایلی است که ارزش سیویک را بالا برده است. این احساس باعث می‌شود سیویک یک کلاس بالاتر از مزدا ۳ به نظر برسد اما با این حال مزدا هنوز هم یکی از بهترین‌ها در این بخش است.

جمع‌بندی: مزدا ۳ در مقابل هوندا سیویک

اگر لذت رانندگی برای شما فاکتور مهمی است مزدا ۳ انتخاب مناسبی است. با توجه به تجربه رانندگی آن، مزدا از این نظر در سگمنت خود یکی از بهترین‌ها است.

2016 Mazda3
۲۰۱۶ Mazda3
اما از جهات دیگر، هوندا سیویک موقعیت بهتری دارد. سیویک کمی گران‌تر از مزدا هست، اما شما ویژگی‌های بیشتری در اختیار خواهید داشت، مصرف سوخت کمتر، راحتی بیشتر و امکانات آن در این قیمت، آن را ارزنده‌تر از قبل کرده است.

2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic

هوندا سیویک ۲۰۱۶

دوستشان داریم

  • مجلل و بالغ‌تر
  • مصرف سوخت کمتر
  • جادارتر
  • آسایش
  • امکانات بیشتر
بیخیالشان شوید

  • کمی گران‌تر
  • طراحی ضعیف‌تر داشبود

مزدا ۳ ۲۰۱۶

دوستشان داریم

  • قدرت بیشتر
  • پویایی بهتر رانندگی
  • فضای داخلی زیباتر
  • طراحی بهتر داشبورد
بیخیالشان شوید

  • سنگین‌تر
  • احساس خشن در ناهمواری‌ها
  • امکانات کمتر


[دانلود ویدئو] منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. SE 0008

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدا برکت بده به ماشین خارجی من که خودم پرشیا دارم هرروز یجاش خراب میشه پیرم کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Payamfg

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      خدایی باهات همدردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. كاپيتاليسم

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (194 ديدگاه)

    هردو عالی هستند ، و انتخاب بینشون سر بهتر بودن نیست فقط سلیقه است
    ولی با احترام به مزدا ، سیویک (یکی از پرفروش ترین خودروهای امریکا) رو بیشتر میپسندم خصوصا مدل کوپه ، 174 اسب با مصرف 7.6 عالیه ، ظاهرش و داخل کابین هم زیباست
    اما اگر مقایسه بین اکورد و مزدا 6 بود ، مزدا 6 رو اتخاب میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (52 ديدگاه)

      کاملا موافقم باهات مزدا عالیه ولی سیویک یه هوا سرتره در کل جفتشون فوق العادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امین آریامن

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    انتخاب بین دو تا غول کیفیت واقعا سخته..
    سلیقه ای میشه..
    من که میگم مزدا..ن فقط بخاطر بحث فنی بلکه بخاطر برندش بخاطر اسمش..بخاطر Cx3 بخاطر میاتا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    هردو یکی از بهترینها تو کلاس خودشون هستند
    واقعا سخته انتخواب بینشون
    من مزدا 3 مدل 2016 رو از نزدیک دیدم خیلی خوشگله ولی سویک جدید رو ندیدم ولی کاملا مشخصه که خیلی زیبا هستش
    قیمت جهانی هردوشون هم خیلی مناسبه
    مثل بی ام و و بنز میمونن
    مزدا مثل بی ام و اسپورت با هندلینگ بالا
    هوندا مثل بنز نرم و لوکس
    ولی در کل
    I❤JAPAN

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كاپيتاليسم

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (194 ديدگاه)

      اقا سامان ممنون بابت عکسها من همیشه با دیدن ماشینهایی که میزارید لذت میبرم
      نمیدونم ماشین خودتون چیه اما ایشالا همیشه بهترینها رو سوار بشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داش ما کوچیک شماییم. وظیفمونه
        داش خودم سمند دارم ولی 3 سال پیش پول یه کامارو اس اس رو دادم به یه اپارتمان که اونم رو هواست نه سندش معلومه نه سازندش
        نتیجه اعتماد احمقانه خودم :(

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. نیما

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اقایون این مقاله کلا اشتباه هست !!! مزدا 3 حجم موتور 1600و 2000 اسکای اکتیو داره همچین موتور 2500 سی سی که تو مقاله گفته شد مربوط به خودروی مزدا 6 هست اونم مدل گرند توریسمو که بالاترین موتور هست
    ضمنا من ساکن رشت هستم و با این خودرو اشنایی کامل دارم یکی از بهترین خودروهای منطقه ازاد هست با قیمیت 50 الی 75 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajad

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      بستگی به این داره که سفارش کدوم کشور باشه ، اما صحبت شما درسته که موتور مزدا ۶ ه ولی روی مزدا ۳ هم نصب کردن.
      تفاوت رنگ مشکی مزدا و هوندا عالیه ، از رنگ هوندا بیشتر خوشم میاد .
      اما اگر امکان خرید داشته باشم ، در خریدن مزدا شک نمیکنم چون از همه چیز هندلینگ و لذت رانندگی برام مهمه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ويكي

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (145 ديدگاه)

      نه دوست عزیز مزدا 3 موتور 2500 هم داره.. کلا مزدا3 با 3 تیپ معمولی با موتور 2000 سی سی داره که میشه i SPORT – iTOURING – iGRAND TOURING و 2 تیپ 2500 سی سی که شامل sTOURING و s GRAND TOURING میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mohsen

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    تو دنیا بین اینا گیر میکنن تو ایران بین الانترا و سراتو…تغییر را احساس کنید!
    من که مزدا 3 رو ترجیح میدم چون سواریش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی رضا

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ما بین النترا و سراتو گیر کردیم؟ مطمینی؟
      اگه اینجوری باشه بنده دست که هیچ پای مسئولین رو هم میبوسم
      مردم ما بین پراید و تیبا گیر کردن اونم با کلی قسط و وام النترا و سراتو که حتی تو خودامریکا هم جز گزینه های خوب محسوب میشن… آدم یه چیزایی میشنوه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hamid

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      داداش تو منطقه ازادم بین النترا سراتو مردم گیر کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. میثاق

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام اقا من تا بحال تو اهواز مزدا 3 موتور بالا 2000 ندیدم …یا این مطلب اشتباس یا وارد ایران نشده …درکل من هوندا رو انتخاب میکنم برند خوب. واقعا خشن و یک ماشین کامل ب تمام معنا با امکانات خوب ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ويكي

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (145 ديدگاه)

      دوست عزیز وارد نشده چون بخوای مزدا 3 با موتور 2500 بیاری تقریبا هم قیمت مزدا 6 پایه در میاد . بخاطر همین بجای مزدا3 با موتور 2.5 لیریش میرن مزدا 6 میارن
      …….مزدا 3 سری i میشه 2 لیتری سری s میشه 2.5 لیتری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    دوستان مقاله بنظرم درست نیست هیچ جاش!
    موتور 2.5 لیتری برای مزدا 6 نه مزدا 3
    موتور 1.5 لیتری هم برای هوندا city نه civic

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام، من هر دوی این ماشین ها را داشتم (البته نه ۲۰۱۶) سیویک ۲۰۱۴ و مزدا ۳.
    بنظرم سواری، موتور و نرمی مزدا خیلی بهتر از سیویک است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali ayat

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    هوندا یه سرو گردن بالاتر بود چون جدید تر بود وگرنه اگه مزدا این مدلشو بروز کنه قطعا بهتر از هوندا میشه انتخاب من هوندا سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. دوج

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدوارم میتسو هم هر چه سریعتر با محصولات جدیدش تو همچین مقایسه هایی قرار بگیره ،در طول خواندن متن همش احساس میکردم جای لنسر خیلی خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. vahid956

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (474 ديدگاه)

    فقط هوندا ماشینی که میدونی بدون دردسر یه عمر برات کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کامران

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    هوندا سیویک راحت 500000 کیلومتر بی دردسر کار میکنه و نسبت به مزدا خیلی اقتصادی تره ، ظاهر هم که طراحی چراغ های عقب فوق العاده زیباس و هد لایت هم که عالیه
    مزدا 3 خیلی خوبه ولی هوندا سیویک یه چیز دیگس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بشخصه مزدا 3 را بیشتر میپسندم .سواری وهندلینگ فوق العاده ای داره .

    تجربه سواری با سیویک ندارم اما اینطور که تو این بررسی اومده سیویک بیشتر بدرد جاده های ما میخوره چون هر 50 متر حداقل چند تا چاله عمیق داریم !! که سفتی مزدا و افتادنش در این چاله ها باعث ناراحتی سرنشینا میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    هردو عااااالین از هر جهت مخصوصا کیفیت وهندلینگ
    ولی هوندا باحال تره>>مخصوصا طراحی وظاهرش که اسپرت تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mehran jj

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هوندا بهتره ولی بازار دست دوم خوبی نداره راحت نمیتونی بفروشیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. همایون

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که فکر کنم اگه اینا وارد بشن مزدا فروش بیشتری تجربه کنه چون از موقعی که گلرنگ فامیلی موتور رو خرید با سود وحشتناک داره خودروهاشو میفروشه الان آکورد اختلافش با کمری داره میره بالای 30 تومن حتما سیویک هم یه جوری قیمت گذاری میکنه که رقباش بشن اپتیما و سوناتا نه مزدا 3 و الانترا و سراتو
    در کل گلرنگ هرجا وارد شده داره به مردم بیچاره زور میگه و با پول زیادش رقباشو یکی یکی میخره فامیلی موتور(هوندا)بعد هم بقیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. صادق

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود
    آقا از این مقایسه ها نذارید…
    آدم سرگیجه میگیره تا یکیشون رو انتخاب کنه ;)

    ولی جدای از اینکه توی ۹۹ درصد موارد مزدا ۳ انتخاب اولم هست، اما اینبار هیچکدومو انتخاب نمیکنم، چون میترسم پشیمون بشم چرا اون یکی رو انتخاب نکردم ….!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Archi KHAN

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    نظرسنجی :

    هوندا سیویک لایک
    مزدا 3 دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. shz

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خیلی سخته که بگی کدوم بهتره.ولی نمیدونم چرا سویک رو بیشتر دوست دارم……….آها علتشو پیدا کردم چون طرحش نسبت به ماشینای دیگه تکراری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Rouzbeh

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    مهم اینکه جفتشون ژاپنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یاسین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خداییش حضار محترم راست میگن!انتخاب بین این دو خودرو سخته.اگر مثلا تویوتا و سوزوکی بود یه چیزی یا مزدا و نیسان یه چیزی ولی تقابل این دو چالش بر انگیزه!و ملاک بنده که البته شخصیه و بهم نخندین!هفده ساله یه موتورسیکلت هوندا سوارم هنوز مثه ساعت داره برام کار می کنه!پس امیدوارم هوندا ماشینش هم مثه موتورسیکلتش باشه!با تشکر از نویسنده مطلب«»

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. moein

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر حالا کدوم بهتره ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ایمان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    همیشه وقتی صحبت های متعصبانه طرفدارای ام جی6 می شنونم نا خودآگاه یاد این 2 تا ماشین می افتم و دلم واسه ام جی دوست ها میسوزه!!!!!
    چرا اینا نباید تو بازار ایران باشن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sina

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    با اینکه اینجا نوشته مزدا لذت بیشتری داره ولی قیافه سیویک یه جوری انگار از مزدا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. صدرا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    تا جایی که میدونم مزدا 3 فقط در نسخه های آمریکای شمالی و استرالیا نسخه 2.5 لیتری داره. اروپا ظاهرا 2 لیتری هست. سفارش خاورمیانه هم 1.6 لیتری و 2 لیتری داره. که 1.6 لیتری 3 تیپ داره و 2 لیتری هم یک تیپ که فول هستش. البته این متن برای سفارش خلیج فارس خیلی درست نیست چون در نسخه 2 لیتری سفارش خلیج فارس هشدار دهنده خروج از مسیر، ترمز اظطراری، کروز کنترل تطبیقی رو داره. من خودم نسخه 1.6 لیتری رو دارم. با اینکه 105 اسب بخار بیشتر قدرت نداره ولی گشتاور خوبی داره نسبتا و انصافا با این قدرت کمش سواری و رانندگی لذت بخشی رو داره. البته یکی از مشکل های همیشگی مزدا صدای اتاق و به صدا افتادن بعضی قطعات کابین بخصوص در سرما هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. England

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    HONDA CIVIC

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احمد باقری

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند، کاربردی، کم هزینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. usa &japan

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    جفتشون عالین اما من سیویک رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. American and japan

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    وااااقعا تصمیم سختی هست.من تنها مشکلی که با سیویک دارم طراحی نمای عقب چرتش هست.واااقعا از عقب زشته.ولی جلوش خوشکله.سواری مزدا رو خیلی نپسندید با توجه به نسل قبل.خیلی خشکه.ولی خب هندلینگ خوبی داره.و مسخره ترین مشکل توی مزدا ارتفاعش از سطح زمین هست که وااااااقعا آدمو دیوونه میکنه.یعنی تو بخوای از N بری به D هم کفش باز میگه غییییژژژژ.خیلی میگیره به کف خیابون.تازه این مشکل رو فقط وقتی دارم که تنهایی توی ماشین بشینم.توی مسافرتا که صندوق پره و ماشین پر از سرنشین ببینید چه مکافاتیه…

    کلا کرولا 2016 سفارش آمریکا رو ترجیح میدم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا