مزدا

پایان تولید مزدا 5 بدون مدل جایگزین

مدل ۲۰۱۵ از مزدا ۵ رسماً آخرین مدل سال این مینی‌ون خواهد بود. همچنین این کمپانی برای این مینی‌ون ۶ سرنشینه که از سال ۲۰۰۵ در بازار امریکا حضور داشته، هیچ‌گونه جایگزینی درنظر نگرفته است. توقف تولید مزدا ۵ چندان هم جای تعجب ندارد؛ چرا که در سال‌های اخیر در یک کلاس خودرویی به‌تنهایی حضور داشته است. مزدا ۵ بر اساس پلتفرم خودروهای کامپکت مزدا ساخته شده و در حال حاضر، جثه‌ای کوچکتر از مینی‌ون‌های شناخته شده مانند هوندا ادیسه دارد و پس از خروج کیا روندو در سال ۲۰۱۰، هرگز یک رقیب واقعی برای خود نداشته است. تنها ون کامپکت دیگری که بیش از ۵ سرنشین گنجایش دارد، فورد ترانزیت کانکت است که در آخرین بازنگری در طراحی‌اش، یک نسخه ۷ سرنشینه با فاصله محوری بلندتر اضافه کرده است.

Mazda5 2015
Mazda5 2015
مزدا ۵ هیچ‌گاه یک مدل پرفروش برای مزدا نبوده و در بهترین حالت، تعداد ۲۲۰۲۱ دستگاه از آن در سال ۲۰۰۸ به فروش رفته است. در همین حال، تمایل بازار به سمت مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور در سال‌های اخیر، آمارهای فروش را از این هم پایین‌تر آورده است. مزدا در سال ۲۰۱۴ تنها ۱۱ هزار و ۶۱۳ دستگاه از مینی‌ون خود به فروش رسانده که فاصله زیادی نسبت به آمار ۹۹۱۲۲ دستگاه از CX-5 کراس‌اور در همین سال دارد. بنابراین، مزدا به جای ارائه یک نسخه جدید از این ون کوچک، به فکرد معرفی مدل‌های کراس‌اور جدید خواهد بود. علاوه بر مدل‌های کنونی CX-3 و CX-5، مزدا به دنبال یک کراس‌اور دیگر در خط تولید خود است. این مدل جدید قرار است تا در قالب کانسپت «کوئرو» در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت رونمایی شود.

Mazda5 2015
Mazda5 2015
Mazda5 2015
Mazda5 2015
Mazda5 2015
Mazda5 2015
Mazda5 2015
Mazda5 2015
Mazda5 2015
Mazda5 2015
البته اگر هنوز به خریدن یک مزدا ۵ مدل ۲۰۱۵ علاقه‌مند هستید، مزدا همچنان به فروش خودروهای باقیمانده ادامه خواهد داد. قیمت مزدا ۵ از ۲۲۰۶۰ دلار برای مدل پایه اسپوتر شروع می‌شود و تا ۲۵ هزار و ۵۹۰ دلار برای تریم سطح بالای گرند تورینگ ادامه می‌یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    تا حالا ندیده بودمش بهتر دیگه تولید نشه چقدر زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bee

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (80 ديدگاه)

      اگه یکی به در ماشین بزنه کجا باید ببری صافکاری!؟
      فکر میکنم باید کلا عوض کنی وگرنه هیچ صافکاری اون خط ها رو نمیتونه دربیاره,مگه ببری به ی مجسمه ساز بدی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ALL CARS

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        دست گذاشتین رو موردی که خیلی ها منجمله خود من بهش فکرنکرده بودیم
        ایول

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Xman

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        برادر من ! فک کردی خارج مسل ایرانه؟ توی خارج از کشور چیزی به اسم صافکاری نیست! اونجا اکه یه خط رو در بیوفته کله درو کمپلت میندازن دور به جاش یه در جدید از کمپانی میگیرن! برید بپرسد میفهمید!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خاصیت ماشینهای ون اینه که زیبا نیستن هرچند که بنظرم این ماشین با توجه به سال ساخت و کلاسی که درش قرار میگیره طراحی خوبی داره.
    اصولا مزدا همیشه طراحی خوبه داشته و داره
    اون خطوط زیبا و متفاوت روی نمای کناری از مدل فیورایی و زبان طراحی کودو گرفته شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کار عاقلانه ای بوده توقف تولیدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    واقعا لذت میبرم از مزدا .
    هرچی که تولید میکنه ، براش وقت میذاره . حتی برای ون هاش . نمیگه چون ونه میتونه زیاد خوشگل نباشه . حتما باید اون ون رو به استاندارد های طراحیش نزدیک کنه . واقعا برای طراحی وقت و هزینه صرف میکنه . افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farokh

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاملا موافقم به نظرم مزدا یکی از متفاوت ترین خودروسازای ژاپنیه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا