جیپچشم اندازدوجشورلتفوردفولکس واگنکادیلاکلکسوسلندروور-رنجروورمزدا

بهترین پیشرفت‌ها در خودروهای مدل ۲۰۱۴

پیشرفت در مدل جدید یک خودرو لزوماً به معنای نامناسب بودن مدل قبلی نیست. در لیستی که در ادامه می‌آید، هر کدام از ۱۴ خودروی معرفی شده در مدل ۲۰۱۴ خود، شرایطی متفاوت نسبت به قبل داشته‌اند؛ این موضوع می‌تواند بیشتر به توجه خودروسازان به نقدهای رسانه‌ای و نظرات مشتریان برگردد. خودروسازان در مدل‌های جدید خود چنین مواردی را درنظر می‌گیرند تا رضایت مشتریان هر چه بیشتر حاصل شود. در این لیست، تعدادی مدل ۲۰۱۵ نیز از خودروها وجود دارد که با توجه حضور آن‌ها در بازار، این مدل‌ها نیز گنجانده شده‌اند.

کادیلاک CTS

CTS مدل ۲۰۱۴ یک خودرو با سواری لذت‌بخش است که می‌تواند برای حکومت آلمانی‌هایی مانند آئودی و ب‌ام‌و یک تهدید به حساب آید.

2014 cadillac cts 2.0t
۲۰۱۴ Cadillac CTS 2.0t

شورولت کوروت استینگری

صندلی‌های شل و ول، وضعیتی کمتر از حدّ ایده‌آل برای نشستن راننده و حس یک کابین ارزان‌قیمت؛ این‌ها همه مواردی است که در C7 کوروت استینگری حذف شده است. نقطه‌های مثبت قبلی مانند موتور کوچک پر سر و صدای V8، هندلینگ بی‌نظیر و طراحی فوق‌العاده، همگی در مدل جدید نیز حضور دارند.

2014 Chevrolet Corvette Stingray
۲۰۱۴ Chevrolet Corvette Stingray

شورولت ایمپالا

باید مدل قبلی و مدل کنونی را از نزدیک دید تا تفاوت ایمپالای ۲۰۱۴ را کاملاً درک کرد. طراحی این شورولت بزرگ هم از بیرون و هم در داخل کابین، بی‌نظیر است و در شرایط مختلف رانندگی، ثابت می‌کند که مهندسان شاسی جنرال‌موتورز چقدر در کار خود مهارت دارند.

Chevrolet Impala 2014
Chevrolet Impala 2014

فورد فیستا ST/1.0L EcoBoost

در همین حال که فیستای معمولی برای ۲۰۱۴ ارتقا یافته، مهم‌ترین گام، و در واقع گام‌های رو به جلوی فورد فیستا، مدل‌های جدید فیستا ST و ۱.0L اکوبوست هستند. اولی یک خودروی سبک و کم‌مصرف است که از یک پیشرانه چهارسیلندر توربو ۱۹۷ اسب‌بخاری، یک سیستم گیربکس ۶ دنده دستی و سیستم تعلیق پایین‌تر و با صلبیت بیشتر استفاده می‌کند. ۱.0L اکوبوست نیز از یک فن‌آوری خلاقانه در یک موتور یک لیتری توربوی سه سیلندر استفاده می‌کند که مصرف سوخت‌های هیبریدی را به چالش می‌کشد.

2014 Ford Fiesta ST
۲۰۱۴ Ford Fiesta ST

هیوندای جنسیس سدان مدل ۲۰۱۵

با اینکه اولین نسل از هیوندای جنسیس به عنوان یک خودروی لوکس سدان چندان دلچسب نبود، ولی ورژن جدید یک لوکس به تمام معناست. کار هیوندای در مورد موتورهای فوق‌العاده کنونی جنسیس متوقف شده و به جای آن بر بهینه‌سازی طراحی داخلی و تجربه رانندگی تمرکز شده است. در همین‌حال، از لوتوس برای سیستم تعلیق بهتر، کمک گرفته شده است.

2015 Hyundai Genesis
۲۰۱۵ Hyundai Genesis

جیپ چروکی

مدل لیبرتی شاسی‌بلند جیپ یک طراحی خام و ناخوشایند بود؛ در نتیجه کاملاً قابل‌توجیه است که این برند به دنبال یک نام قدیمی و خوشنام در بین محصولات قدیمی خودش برای جایگزین لیبرتی بگردد. با این حال، جیپ چروکی جدید نسبت به مدل قدیمی طراحی متفاوتی دارد و البته این تفاوت از نوع «خوب» است. چروکی در حال حاضر قابلیت خارج از جاده بسیار خوبی دارد، ظاهر بسیار تهاجمی دارد و هندلینگی نیز مانند گرند چروکی.

2014 Jeep Cherokee Trailhawk
۲۰۱۴ Jeep Cherokee Trailhawk

لندروور رنج روور اسپورت

رنج روور اسپورت اولیه آن به قدری که از عنوان «اسپورت» انتظار می‌رود، عملکرد بالایی نداشت. دلیل این موضوع شاید بیشتر به وزن بالای خودرو برمی‌گشت. مدل جدید اسپورت که آلومینیوم بیشتری در آن به کار رفته، به جای پلتفرم لندروور LR4 از پلتفرم رنج‌روور استفاده می‌کند که باعث خودرویی سریع و واقعاً اسپورتی باشد.

2014 land-rover range-rover sport supercharged
۲۰۱۴ land-rover range-rover sport supercharged

لکسس IS350 F Sport

همانند فیستاهایی که در این لیست بودند، در این مورد نیز به عضو جدید خانواده اسپورت لکسس IS اشاره می‌شود؛ یعنی بالاتری سطح IS350 F اسپورت که در یک مقایسه با ب‌ام‌و سری ۳ و کادیلاک ATS توانست پیروز و سربلند بیرون آید. قدرت خروجی موتور در این خودرو، هیجان زیادی را ایجاد می‌کند و تجربه رانندگی در داخل کابین بسیار لذت‌بخش است. این مدل در مقایسه با شرایط یکنواخت نسل قبلی IS، پیشرفت زیادی داشته است.

2014 Lexus is350 F-Sport
۲۰۱۴ Lexus is350 F-Sport

مزدا ۳

مزدا ۳ از همان ورودش در بازار از سال ۲۰۰۴ با طراحی دلپذیر و رانندگی هیجان‌انگیزش در میان بهتر خودروهای کامپکت بوده است. نسل سوم باز هم بر اساس چارچوب طراحی مدل قبلی ساخته شده است؛ امّا در این میان بهینه‌سازی‌های زیادی در آن انجام شده و با همان مقدار قیمت، امکانات بیشتری در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

2014 mazda 3 grand touring hatchback
۲۰۱۴ Mazda 3 grand touring hatchback

مزدا ۶

هر چه درباره مزدا ۳ گفته شد، در اینجا هم می‌تواند صدق کند. مزدا ۶ از یک شاسی با دیفرانسیل جلو و یک کابین کلاسیک استفاده می‌کند و بهترین تجربه رانندگی را در کلاس خود ایجاد می‌کند؛ چیزی در حدّ رانندگی با هوندا آکورد و ویژگی‌های بی‌نظیرش. تنها مشکل مزدا ۶، این است که نسبت به گذشتگان خود از ویژگی‌های اسپورتی کمتری برخوردار است. مدل قبلی مزدا ۶ از بسیاری از خودروهای کلاس متوسط اسپورتی‌تر بود.

2014 Mazda 6 Sport
۲۰۱۴ Mazda 6 Sport

مزدا CX-5

اگر فکر می‌کنید که در این لیست بیش از حد به خودروهای ساخت مزدا اشاره شده، ما نیز به همین شکل نگران هستیم. ولی باور کنید این که مزدا ۳ و مزدا ۶ در مدل جدید خود از بهترین پیشرفت‌ها را داشته‌اند، دلیل نمی‌شود که پیشرفت‌های صورت گرفته در CX-5 را فراموش کنیم. در مدل جدید این خودرو، باز هم یک قدم بلند دیگری برداشته شده است. موتور جدید ۲/۵ لیتری چهار سیلندر که می‌تواند به صورت یک آپشن در این خودرو مورد استفاده قرار گیرد، کاستی‌های قدرت ناشی از موتور استاندارد ۲ لیتری را جبران خواهد کرد.

2014 mazda cx-5 grand touring
۲۰۱۴ Mazda cx-5 grand touring

رام ۱۵۰۰ اکودیزل

اضافه کردن تنها یک موتور دیزل به لیست آپشن‌ها کافی است تا یک رام ۱۵۰۰ ارتقا داده شود. در نتیجه یک مدل ۱۵۰۰ اکودیزل خواهیم داشت که عملکرد بی‌نظیری در یدک‌کشی دارد و یک خودروی مطیع با مصرف سوخت ۸/۴ لیتر در جاده است؛ یعنی یک لیتر کمتر از مدل پایه با موتور V6 که در دنیای تراک‌ها عدد قابل‌توجهی است.

2014 RAM 1500 ecodiesel longhorn
۲۰۱۴ RAM 1500 ecodiesel longhorn

سوبارو لگاسی ۲۰۱۵

این که طراحی جدید لگاسی را چیزی بهتر از مدل‌های قبلی بدانیم، کار بسیار مشکلی است. لگاسی قدیمی به صورت استاندارد با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک ارائه می‌شد و محبوبیتش بیشتر به خاطر طراحی‌های عجیب و غریبش بود. لگاسی در مدل جدید امّا، راه خود را در پیش گرفته است. البته فاصله خود را حاکمان این کلاس خودرو مانند هوندا آکورد و تویوتا کمری کمتر کرده است. در همین حال، اندکی ویژگی‌های «سوبارویی» را حفظ کرده تا همچنان یک طراحی منحصر به فرد داشته باشد.

2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy

فولکس‌واگن جتا

وقتی نسل کنونی فولکس‌واگن جتا معرفی شد، همه آن را به خاطر بازگشت به عقب در زمینه ذائقه بازار اروپا ملامت می‌کردند. البته فولکس‌واگن بعداً بسیاری از ویژگی‌هایی را که از جتا ۲۰۱۱ حذف کرده بود، دوباره به این خودرو بازگرداند؛ ویژگی‌های مانند سیستم تعلیق مولتی‌لینک در عقب، کیفیت بالای موارد به کار رفته در طراحی کابین و دیسک‌های ترمز عقب. جتا همچنین موتورهای پنج سیلندر پرمصرف و قدیمی را کنار گذاشت و به جای آن از موتورهای آرام و با کارآیی بالای ۱/۸ لیتری توربو استفاده کرد.

2015 Volkswagen Jetta
۲۰۱۵ Volkswagen Jetta

خودروی ۱۴+۱: فورد F-150 مدل ۲۰۱۵

گنجاندن F-150 پیکاپ جدید در این لیست، آن هم با یک شماره اضافه، شاید کمی زیاده‌روی باشد؛ ولی ابعاد پیشرفت‌های فنی که در مدل جدید این پیکاپ صورت گرفته، نمی‌تواند نادیده گرفته شود. F-150 در حال حاضر در بین قدیمی‌ترین پیکاپ‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد. مدل جدید این خودرو نیز کماکان از همان فرمول F-150 های قبلی پیروی می‌کند. امّا در عین حال با استفاده از آلومینیوم، کاهش قابل‌توجهی را در زمینه وزن خودرو داشته است. هنوز تا نتیجه‌گیری در مورد تغییرات حاصل از حضور F-150 جدید در بازار، زمان زیادی باقی مانده است؛ ولی ۳۱۷ کیلوگرم وزن کمتر، چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن صرف‌نظر کرد.

2015 Ford F-150
۲۰۱۵ Ford F-150

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. یه پسل باهوش

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    دوستان من می خوام خودکشی کنم

    سشنبه نزدیک بود یه تیبا اقساطی ثبت نام کنم

    الان که دارم می نویسم تنم به لرز می افته

    چه برسه به …

    شکر خدا بخیر گذشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      جیپ، لکسوس، سوبارو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mostafa mn

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    nemishe to in list ye chizi ro be onvane behtarin entekhab kard
    ama mazda 6 vaghean fogholadast
    ba motore 2 litri o technology sky active va nesbat tarakom 1.20
    masrafe sokhtesho resondan be 4.5 litr dar har 100km
    ke vaghean fogholadast

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. h112

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    این مطلب 100% از یه سایت آمریکایی نقل شده.چون بیشتر ماشین ها آمریکایی بوده و ماشین هایی که آمریکایی نبودند، حضوری موفق در آ مریکا دارند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. من

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (249 ديدگاه)

    این فورد فیستا جدیده همانا ندیده پراید خودمونه؛ کسی میدونه قیمتش چنده؟ مدیونید اگه فکر کنید میخوام با قیمت پراید خودمون مقایسه کنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سجاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کاش اخر این پستها یک عکس هم از مثلاً اولین سری سمند یا پراید و آخرین سری (2014) شون هم بذارید .
    همین مزدا 3 و جنسیس که تو این پس بهشون اشاره شد ، محل ممکنه کسی که باهاشون آشنایی نداره ، با دیدن تصویر مدلهای 2 سال متفاوت بفهمه که دقیقاً یک مدل هستن!
    .
    اما ما با دلخوشیم به تغییر شکل چراغها و سپرها و نصب فناوری های فوق پیشرفته ABS و ایربگ (تازه اونهم به اجبار پلیس).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سجاد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تورو خدا این عکس رو بذارید ملت ببینن :
    http://8pic.ir/images/5g3el85n8brrw25mv7ch.gif

    عکس صفحه اول سایت ایرانخودرو هستش .
    سیر تحول سمند رو نشون میده . اول قالپاق داشت ، بعداً رینگش آلومینیومی شد ، بعدش سپر و چراغش تغییر کرد . . .
    .
    ملت نخوان این شاهکار طراحی (!!!) پسوند ملی داشته باشه کی رو باید ببینن؟
    .
    اصلاً جا داره یه مطلب برید فقط برای صفحه اول سایتهای خودروسازان ایرانی و مقایسه با خارجی ها . . . مثلاً وارد صفحه شورولت که میشی عکس 10-15 تا مدل رو گذاشته که همین یکسال اخیر وارد بازار کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. 3 چرخه

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جای میتسو خیلی خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن بیگی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فکر نمیکنید جای پراید و سمند، داخل این لیست شما خالیه .هر کدوم از این دو خودرو هشتاد تا آپشن و مدل دارند و در سال جدید هم چند تا چراغ خطر و داشبورد در رنگهای مختلف به اونها اضافه شده!!
    بهتره که بگم :اقا واقعا بی انصاف تشریف دارید . آخه چرا درخصوص پراید و سمند بعنوان شاهکارهای صنعت خودرو کشور، در اینجا عکس و مطلب نگذاشتید ؟!
    لااقل اگه از این دو خودرو چیزی مد نظر نداشتید از تولیدات چینی آشغال،ببخشید جدید و به روز خودرو سازان داخلی یکی رو معرفی میکردید مثل لیفان ،جک ،چیلی ، چری، جیلی ،میلی،لیلی ،شیلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا