مزدا

نسخه تارگا از مزدا MX-5 معرفی شد

در جریان نمایشگاه خودرو نیویورک، مزدا از نسخه جدید بهترین خودرو سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد. مزدا MX-5 RF برخلاف Miata از طراحی بدنه فست‌بک بهره می‌برد که سقف خودرو مستقیماً در صندوق‌عقب خودرو جای می‌گیرد.

2017 Mazda MX-5 RF
۲۰۱۷ Mazda MX-5 RF
2017 Mazda MX-5 RF
۲۰۱۷ Mazda MX-5 RF
2017 Mazda MX-5 RF
۲۰۱۷ Mazda MX-5 RF
مهم‌ترین تغییر MX-5 RF در مقایسه با Miata سقف تارگای آن و البته شیشه پشت صندلی است. در سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت، سقف می‌تواند در عرض ۱۲ ثانیه باز یا بسته شود و به‌راحتی در محفظه عقب جای گیرد. فضای صندوق‌عقب MX-5 RF طبق استاندارد خودروهای کروک یا کانورتیبل، ۴.۶ فوت مکعب (۰.۱۳ مترمکعب) است. آخرین کانورتیبل مزدا در سال ۲۰۱۵ منتشر شد که ۱۷۰۰ دلار بر قیمتش افزوده شد. درهرحال تنها تفاوت ایجادشده همین سقف نیست. چرم مخصوص ناپا نیز در نسخه پرمیوم استفاده‌شده است که قطعاً بر قیمت آن تأثیر خواهد گذاشت.

2017 Mazda MX-5 RF
۲۰۱۷ Mazda MX-5 RF
2017 Mazda MX-5 RF
۲۰۱۷ Mazda MX-5 RF
2017 Mazda MX-5 RF
۲۰۱۷ Mazda MX-5 RF
در آمریکای شمالی، خودرو MX-5 RF استاندارد، با موتور دو لیتری Skyactiv-G که ۱۵۵ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، عرضه خواهد شد. در بازار جهانی از موتورهای Skyactiv-G 1.5 لیتری استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود که این خودرو به یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی متصل شود و البته نوع اتوماتیک آن نیز احتمالاً به‌عنوان یک آپشن در دسترس قرار گیرد. مزدا دقیقا مشخص نکرده است که وزن خودرو جدید چقدر خواهد بود ولی احتمال می‌رود که از کانورتیبل نسل قبل ۷۷ کیلوگرم سنگین‌تر باشد؛ ولی در کل، تغییرات وزن MX-5 RF در مقایسه با نسخه قبل نمی‌تواند بیش از ۹۰ کیلوگرم باشد. مزدا میاتا دنده دستی ۱۰۵۷ کیلوگرم و مدل اتوماتیک نیز ۱۰۸۰ کیلوگرم وزن داشت. طراحان خودرو نیز در رابطه با وزن دقیق خودرو موضوعی را بیان نکردند ولی گفتند که هدفشان این بوده است که تعادل بین این نسل و نسل قبل برقرار شود.

مزدا معتقد است که MX-5 RF به کمک سیستم تعلیق خاص و فرمان الکتریکی (استفاده از سنسورهای هوشمند که با اندازه‌گیری گشتاور تولیدی، کنترل راحت خودرو را به‌وسیله فرمان میسر می‌سازد.)، همان رانندگی هیجان‌انگیزی که از یک Miata انتظار داشتیم را برآورده خواهد کرد؛ البته با آرامش بیشتر و اصلاحات گسترده‌تر. درزهای مخصوصی در سقف خودرو به کاررفته است تا صدای ورودی به داخل کابین، کمتر شود. همچنین مکان چرخ‌های عقب نیز برای فراهم آوردن یک کابین آرام‌تر، اصلاح‌شده است.

طی کنفرانسی که در هنگام رونمایی از مزدا MX-5 RF انجام شد، دریافتیم که دو حرف RF از دو کلمه Retractable Fastback به‌دست‌آمده است که بیانگر طراحی فست‌بک و کانورتیبل بودن آن است. به عقیده این خودروساز ژاپنی، تغییرات به‌اندازه‌ای بوده است که خودرو جدید لایق نامی جدید باشد. در یک ماه گذشته، افراد و گروه‌های زیادی بیش از ۱۰۰ نام را موردبررسی قرار داده‌اند تا سرانجام توانست نام RF را برای خودروی جدید انتخاب نمایند. البته لازم به ذکر است که گرچه خودرو با نام MX-5 Miata RF شناخته می‌شود ولی قرار نیست دو حرف RF در پشت خودرو هک شود. مزدا در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با موضوعات مربوط به فروش خودرو بروز نداده است ولی وی اظهار کرد که کانورتیبل(هاردتاپ) نسل قبل در مقایسه با سافت‌تاپ همان نسل فروش بیشتری داشته است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    این نوع سقف جمع شونده رو خیلی دوستت دارم مثل پورشه 911 تارگا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ashkan

      ۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      911 تارگا عالیه
      یعنی رویای من تو پورش همین 911 تارگا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهنام طیبی

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شبیه یکی از مدل های استون مارتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (307 ديدگاه)

    فرق هارد تاپ و سافت تاپ چیه یکی بگه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pooya_SK

      ۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (398 ديدگاه)

      اینکه دیگه از اسمش فرقاش معلومه ماشین با سقف هارد تاپ یعنی ماشین هایی که سقف فلزی و سخت دارن و ماشین های سافت تاپ هم ماشین هایی که سقف پارچه ای و نرم دارن دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرداد خیاط محمدی

      ۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      هارد همون خودروهای کانورتیبل یا کروک هستش که سقفشون به رنگ بدنه و همچنین از جنس بدنه است (فلزیه)
      ولی سافت تاپ یه سقف از جنس فلز نیست بلکه سقفیه که شبیه یه جور پارچه خیلی مقاومه که با چندتا میله به خودرو وصله که معمولا اگه جزو خودرو نباشه هم میشه بعدا براش تهیه کرد.
      این تصویر مربوط به یک هارد تاپه : https://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/z4/z4/2009/allfacts/design/_shared/img/retractable_hardtop.jpg&imgrefurl=http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/z4/z4/2009/allfacts/design/hardtop.html&h=303&w=1024&tbnid=P-G2EtQFQ94fKM:&docid=RE6pPOCysEK8gM&ei=viz4VvKIGYm9ygOE5YHIAw&tbm=isch&ved=0ahUKEwjy3_HFxeHLAhWJnnIKHYRyADkQMwhEKB8wHw&biw=1600&bih=789
      اینم یه سافت تاپ : https://www.google.com/imgres?imgurl=https://assets.passionperformance.ca/photos/1/2/3/123992_2014_Jaguar_F-type.jpg&imgrefurl=http://www.guideautoweb.com/en/galleries/19993/2014-jaguar-f-type-fierce-and-fantastic/?im%3D11&h=640&w=1024&tbnid=l5FZXIc3BjJOyM:&docid=zgMANUc0sC84LM&ei=8yz4Vo7wD4TVygPUibDIBg&tbm=isch&ved=0ahUKEwjOtYvfxeHLAhWEqnIKHdQEDGkQMwhEKB8wHw&biw=1600&bih=789

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    مزدا با مدل mx-5 جهش بزرگی کرد !
    کاش لااقل تو ایران هم بصورت رسمی وارد بشه ، بتونیم ببینیم اش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فروش خیلی خوبی داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sm

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    عالیییییی من عاشق این ماشین شدم ☆☆☆☆☆☆☆☆

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مبارکت باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    فقط کوپش کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    عجب طراحی زیبا و منحصر به فردی داره هدلایت های پشت ،دیفیوزهای برآمده داره که حالت خاصی دارن این می تای رو پسندیدم به امید اینکه عشاق این اتوموبیل بهش برسند بخصوص در ایران عزیزم
    و از تیم طراحی شرایر درخواستمند است مه یک مدل هم از کیا رو به این سبک و سیاق طراحی کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا