مزدا

پیش‌نمایش CX-7 آینده مزدا با کانسپت کوئرو

اولین پیش‌نمایش از چیزی که احتمالاً تبدیل به کراس‌اور متوسط جدید مزدا خواهد شد، تبدیل به جاذبه اصلی این کمپانی در نمایشگاه اتومبیل امسال در فرانکفورت شده است. کوئرو (越える، Koeru) که در ژاپنی به معنای «فراتر رفتن» یا «تخطی و تجاوز» است، به زودی تبدیل به CX-7 جدید مزدا خواهد شد. این خودرو، طولی به‌اندازه ۴۶۰۰ میلی‌متر و عرضی برابر ۱۹۰۰ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز ۱۵۰۰ میلی‌متر است که اندکی بزرگتر از CX-5 و البته کم ارتفاع‌تر از آن و در واقع یک کراس‌اور با جثه بسیار کوچکتر نسبت به یک شاسی‌بلند است.

Mazda Koeru concept
Mazda Koeru concept
به نظر می‌رسد که «مزدا» خودش نیز این دیدگاه را قبول دارد و در مورد سیستم‌های فرمان و تعلیق با تمرکز بر نیازهای راننده، بهینه‌سازی‌های آئرودینامیک، تکنولوژی‌های حذف سر و صدای بیرونی (NVH) و سواری‌ راحت‌تر در این خودرو بحث می‌کند.

Mazda Koeru concept
Mazda Koeru concept
Mazda Koeru concept
Mazda Koeru concept
از لحاظ طراحی، این مدل از یک طراحی جلوپنجره استفاده کرده که به‌تازگی مشخصه جدید کمپانی شده است. همچنین چراغ‌های نازک LED تا این جلوپنجره امتداد پیدا می‌کنند؛ چیزی که اگر در مدل نهایی تولیدی دیده شود، ممکن است علامت سؤال‌های زیادی را ایجاد کند.

Mazda Koeru concept
Mazda Koeru concept
Mazda Koeru concept
Mazda Koeru concept
علی‌رغم پوشش پلاستیکی موجود بر روی گلگیر چرخ‌ها، سقف شیبدار بدنه و ارتفاع کم از سطح زمین، کاملاً شخصیت کوئرو را برملا می‌کنند. به‌علاوه، مزدا در زیر کاپوت کوئرو از یک موتور «اسکای‌اکتیو» استفاده کرده که چندان تعجب‌برانگیز نیست. البته مزدا جزئیاتی در مورد پیشرانه خودروی تولیدی منتشر نکرده، ولی از همین الان می‌توان انتظار داشت که برخی موتورهای بنزینی با مصرف بهینه و همین طور، نمونه‌های دیزلی که در حال حاضر در دیگر محصولات این کمپانی دیده می‌شوند، به این منظور استفاده شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر مرادی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    چه رخ خفنی….مزدا در سربالایی پیشرفت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      مزدا همیشه تو طراحی فوق العاده و کیفیت عالی و قیمت معقول پیشرو بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. amir

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    چقدر از دنیا عقبیم این شاهکاره مزدا میشه اگه با همین قیافه تولید شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      یک درصد هم امیدوار نباشید با این قیافه تولید بشه. کلا کانسبت ها فقط برای تفریح طراحی میشن. نسخه تولیدی زمین تا آسمون طراحیش فرق خواهد کرد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nissan...Japan

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (45 ديدگاه)

        اگه طراحی کانسپت مورد پسند عموم قرار بگیره شرکتا سعی میکنن با تغییرات کمتری به بازار عرضه کنن مثل دوج وایپر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سکوت

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    این که همون مزدا 3 هاچ بک هستش فقط رینگ 50 انداختن زیرش شاید 10سانت بلند تر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      رینگ50؟؟؟
      رینگ50 دیگه چیه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ali

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    مزدا قدیم وانت مزید و ما پراید الان اون داره این ماشینا رو میزنه ولی ما همچنان داریم پراید میزنیم
    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. وحید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چه تغییراتی جزئی و زیرکانه ای
    البته کابین تغییر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. با

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی زیبا و خفن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. 1A1

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خیلی عالی.جیرون شده.به به به.یه دس بزنید به طراحش و شرکتش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فردید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    زیبایی منحصر به فرد و قیمت های خوبِ خوب، واردکننده ی رسمیِ احمق که مانع از ورود می شود. دست به دعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. saeid

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بسم حق
    سلام رفقا
    یه مدت نبودم
    چطورین پدالیای قدیم
    از یه کانال به گوشم رسیده
    مزدا قراره 6 رو به زودی تو ایران تولید کنه :)
    ان شا الله ایران ما هم باز ساخته میشه
    نشد
    خودمون میسازیمش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تغییرات جزئی جالبی ارائه کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ALiHidden

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    چ طراحی تیز و خشنی داره…!

    جالبه

    فقط کاشکی بزرگتر بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یوسف

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (743 ديدگاه)

    کلیت طراحیش خیلی خیلی به مدل CX-3 شبیه هستش و خیلی اسپرت تر و فاختر تر شده مخصوصا طراحی کابین و نمای پشت نسبت به CX-3 خیلی بهتره (البته طبیعیه چون قراره گرون ترم باشه).
    حدس من اینکه این کانسپت با حداقل تغییرات به تولید میرسه چون بر خلاف کانسپت های مرسوم که خیلی طراحی اغراق شده ای دارن این کانسپت خیلی به مدل های اخیر شرکت شبیهه و میتونه موفقیت بزرگی برای شرکت باشه (با توجه به طراحی و کیفیت عالی) به شرط داشتن قیمت رقابتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. AHMADREZA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عجب چیزیه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. shahab

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد
    بر عکس اسپورتیج خیلی جلوش باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mahsa

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حییییییییییف که عمرا تا بیست سال دیگه انحصارگران بزارن بیادایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه مزداcx7 دارم. یه ایراد برقی داره که عاجزم کرده …. کجا میتونم مراجعه کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا