موتور دیزلی ۱/۵ لیتری برای مزدا 3

مزدا یک موتور دیزل دیگر به گزینه‌های پیشرانه مزدا 3 اضافه کرده تا به این ترتیب مشتریان بیشتری را به خود جذب کند. موتور ۱/۵ لیتری اسکای‌اکتیو-دی دیزلی، قدرتی به میزان ۱۰۳ اسب‌بخار در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و حداکثر گشتاورش نیز برابر ۲۷۰ نیوتن‌متر است که در ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد. در نتیجه، نسخه‌های هاچ‌بک و فست‌بک از مزدا 3 می‌توانند در عرض ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب بگیرند و حداکثر سرعتی برابر ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت داشته باشند. مزدا همچنین آپشن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را ارائه کرده که البته تنها در نسخه هاچ‌بک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

Mazda3 Diesel 2016
Mazda3 Diesel 2016

جذابیت این گزینه پیشرانه جدید، مطمئناً برای عملکرد نیست؛ بلکه بیشتر به راندمان مصرف‌ سوخت مربوط می‌شود. موتور ۱/۵ لیتری اسکای‌اکتیو-دی دیزلی مصرف سوختی معادل ۳/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و همچنین در هر کیلومتر، ۹۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

Mazda3 Diesel 2016
Mazda3 Diesel 2016

این موتور که قبلاً در زیر کاپوت مدل کوچکتر مزدا 2 و شاسی‌بلند CX-3 معرفی شده، دارای یک نسبت فشردگی پایین در حد 14.8:1، نسبت پخش بالای سوخت در انژکتورها و یک طراحی منحصر به فرد در محفظه احتراق است. مطابق گفته مزدا، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که راندمان و عملکرد بهتر و همین‌طور سطح آلودگی کمتری در موتور حاصل شود.

2015 Mazda3
Mazda3 Interior

قیمت مدل جدید مزدا 3 با موتور ۱/۵ لیتری اسکای‌اکتیو-دی دیزل از ۱۸ هزار و ۸۹۵ پوند در بازار بریتانیا شروع می‌شود؛ جایی که از اوایل دسامبر سال جاری میلادی منتظر این مدل خواهند بود.

Mazda3 Diesel 2016
Mazda3 Diesel 2016
Mazda3 Diesel 2016
Mazda3 Diesel 2016

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

13 دیدگاه

    1. Mehdi Turbo
      سوابق: (204 دیدگاه) ,

      خیلی دوست داشتم منم تو این برنامها ک مربوط ب ماشین شرکت میکردم،تو ایران ک تفریح دیگ ای نیست،ممنون سامان جان.

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    سامان پارسال که تبریز دانشجو بودم میومدم پیست جای خوبی بود دورهم جمع میشدیم یه ذره حال میکردیم.

    پاسخ
  2. شایان
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    اوووف عجب مصرف سوختی عجب قیمتی خدایا ما چه گناهی کردیم با این قیمت باید چینی سوارشیم خدا شاهده اگه همین ماشین زیر پای مردم بود از صرفه جویی که تو بنزین میشد با صادراتش میشه حقوق ۱۰ تا کارخونه مثل ایران خودرو و سایپا رو داد.

    پاسخ
  3. سینا5445
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    قیمتش 68 میلیونه :))
    ***که اگه بیاد 150 تومن میفروشن

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1655 دیدگاه) ,

      دوست عزیز
      ” قیمت مدل جدید مزدا 3 با موتور ۱/۵ لیتری اسکای‌اکتیو-دی دیزل از ۱۸ هزار و ۸۹۵ پوند در بازار بریتانیا شروع می‌شود ”
      با پوند 5500 تومان میشه ، 105-104 میلیون ، شما چطوری حساب میکنی که میشه 68 میلیون ؟؟!
      تازه من فکر کنم این ماشین پاش به ایرانِ عزیز (!) برسه بالای 250-200 برا مردم آب میخوره

      پاسخ
      1. Ashkan
        سوابق: (312 دیدگاه) ,

        دوست عزیز در صورتی که از مبدا انگلیس بیاد به پوند حساب میشه
        وگرنه شما الان برو پولتو از پوند به دلار چنچ کن فرقی نمیکنه برای مثال شما گیفت کارتهای پوند و دلار رو نگاه کن میفهمی
        در ضمن اگه اشتباه نکنم نسخه 2 مزدا 20 یا 22 هزار شروع میشه پس آدم خر نیست بره 1.5 به پوند خره وقتی الان میشه 2 شو با دلار خرید در ضمن شما برو مزدا 6 نگاه کن از 90 تا 115 تو مناطق آزاد فروش میره

        پاسخ
      2. MaZi Zo0M Z0oM
        سوابق: (32 دیدگاه) ,

        اصلا بیاد بشه 20 میلیون یا بیاد بشه 200 میلیون.مگه نسخه های دیزلی میتونه با گازوئیل های ما دووم بیاره که حالا حرص قیمتش رو بخوریم؟سمند 7-8 ساله قراره دیزلی بشه و بیاد تو بازار،با کدوم گازوئیل…؟

        پاسخ
    2. فرزاد
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      قیمت مزدا 3 2015 .تو اهواز با پلاک اروند فول ابشن نزدیک 80میلیونه

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    ببینید چقدر برای کاهش مصرف سوخت، تلاش می کنن. کارشون واقعا جای تقدیر داره.

    پاسخ
  5. محسن دهقانیان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    موتورهای دیزلی به سه دلیل عمده راندمان خیلی بهتری نسبت به انواع بنزینی دارن
    اول بدلیل نداشتن سیستم جرقه زنی وحذف تمام متعلقات ان
    دوم بدلیل این که گازوییل درحقیقت یک نوع روغن سبک است وموتور درهنگام کارکردن روغن کاری میشود
    سوم بدلیل این که دور موتور دیزل بسیار پایین است و حد اکثر گشتاور در حدود ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دور در دقیقه بدست میاید اصطحلاک موتور وقطعات ان خیلی کم است
    بنابر این موتورهای دیزلی میتوانند مدتها بدون وقفه کار کنند
    امید است با افزایش کیفیت گازوییل داخلی و تغییر سیاستهای صنعت حمل ونقل کشور شاهد ورود اتومبیلهای سواری دیزل باشیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.