»» نگاهی به مازراتی کواتروپورته

زمانی که پورشه تازه به ایران راه پیدا کرده بود تعداد زیادی از مردم نمیدونستند که پورشه ماشینه یا خوردنی در همون موقع کسانی که عشق ماشین بودند چنان ذوق زده شده بودند انگار که قراره بود بهشون پورشه بدن. حال زمان به عقب برگشته و دوباره همین اتفاق داره میفته ولی  اینبار نه با اسم پورشه بلکه با اسم مازراتی.
maserati quattroporte

Maserati quattroporte

شرکت مازراتی در سال 1914 توسط برادران مازراتی تاسیس شد . ابتدا کار انها تقویت و تیونینگ ماشین های دیگر بود تا اینکه در سال 1926 نخستین ماشین با نام مازراتی تولید شد . بعد ها با استخدام بهترین مهندسان و طراحان این شرکت شهرت و اعتبار یافت تا اینکه به یکی از لوکس ترین شرکت های اتوموبیل سازی تبدیل شد و انقدر تو کارشون موفق شدند تا اینکه ادم های معروفی چون سوفیا لورن خواستار این ماشین شدند جالب است بدانید این اولین باری نیست که مازراتی وارد ایران میشه چون اولین بار محمد رضا پهلوی یه دونه مازراتی برای خودش خریده بود بعد از سالها مازراتی ورشکست شد و الان فیات سهامشو خریده و کم کم داره به شکوه قبلی خود بازمیگرده . حال به بررسی تنها ماشین چهار در این شرکت یعنی مازراتی کواتروپورته میپردازیم.
maserati quattroporte logo

maserati quattroporte logo

کواتروپورته به زبان ایتالیایی به معنی چهار در است. به نظر من کواترو ماشین مظلومیه نه بخاطر قیافه غم زده اش بلکه بخاطر اینکه  خودشو این چیزی که هست نشون نمیده مثلا با اینکه همه چیز کواترو از بنز کلاس اس معمولی بهتره با این حال فروش این مدل بنز 15 برابر فروش مازراتی بود .
Maserati Quattroporte first generation 1963

Maserati Quattroporte first generation 1963

حالا بریم سراغ مهم ترین قسمت ماشین یعنی موتور : موتور این ایتالیایی مظلوم یه موتور 4.8 لیتری V8  که تو اصطبلش 425 اسب بخار جا داده که این همه قدرت باعث شده که با وجود وزن 2.06 تنی این ماشین، البته اگه توش بشینید میشه 2.1 تن ( وزن یک کرگدن ) صفر تا صدش فقط 5.3 ثانیست یعنی شتاب این کرگدن از شتاب پورشه باکستر 2012 بیشتره !! سقف سرعت این ماشین 280 کیلومتر در ساعته البته خیلی باید جرات داشت تا با چنین جواهری 280 تا رفت چون مثل این میمونه که با الماس کوه نور استب هوایی بازی کنیم که در عین باحال بودن ولی خطرناکه .
maserati quattroporte sport gt-s engine

maserati quattroporte sport gt-s engine

مازراتی برای اینکه ثابت کنه هنوز شکوه خود را از دست نداده تو این ماشین دست به هنر زده مثلا داخل کابین این ماشین یه صورت دستی یا نیمه دست ساز ساخته شده این درحالی است که پورشه داخل کابین های ماشیناشو با دستگاه های پیشرفته میسازه . خوب حالا یه سوال : دوست دارید تو کابین کدوم ماشین بنشینید ؟ من که صندلی های دست ساز و ترجیح میدم همانطور که فرش دست بافو به فرش ماشینی ترجیح میدم.
maserati quattroporte interior

maserati quattroporte interior

دیگر امکانات این ماشین سیستم های ترمز abs, fpb, msp, asr, ebd, msr که خلاصه این حروف سه رقمی اینه که با وجود این همه سیستم ترمز حتی یه بچه 4 ساله هم میتونه با این ماشین تصادف نکنه . این ماشین همچنین دارای قفل مرکزی و سنسور سرعت و سنسور کیفیت هوا و سنسور دنده عقب دکمه های چند کاره روی فرمان و پرده برقی و……. است که الیته وجود این امکانات نکته مثبت نیست چون وقتی که این همه پول واسه یه ماشین میدیم لازمه که این امکاناتو داشته باشه.
درضمن اگر هر دفعه بارها تو پمپ بنزین از اینا دیدیم فکر نکنید کارگر پمپ بنزین مازراتی خریده دلیلش مصرف شهریه این ماشینه که حدود صدی 21.3 لیتره!
این ماشین تو 3 مدل s-gts ، gts، sport توزیع میشه و اگه چشمتونو گرفته حدود 700-650 میلیون شایدم بیشتر از تو بالشتتون در بیارید و به شرکت ارتا تک موتور یه سری بزنید اینم شمارش: 0218588
نویسنده: امیر وزیری
۱۷
خرداد
۱۳۹۱

مزراتی   



16,994 بازدید کننده

۳۵ دیدگاه

  1. واقعاَ ربّنا آتنا…
    یه جورایی فراری ضعیفتر وارزون تر حساب میشه . برند سلطنتی ایتالیا + طرح پنین فارینا+ موتور دست پرورده ی فراری = توهم محض .

  2. ولی به قیمتش نمی ارزه من اگه انقد داشتم بجای این یه پانامرا توربو یا cl500 می خریدم که از نظر فنی و امکانات خیلی از این بهتره.
    تازه ما یه خری داریم تو 100 کیلومتر کمتر از این ینجه می خوره!!!!

  3. خب دوست عزیز نویسنده … وقتی چیزی نباشه مردم هم نمیشناسن … این لحن صحبت کردن درست نیست ها ! شاید به شما هم یه برندی رو در بارش بگن شما نشناسی!

    • مردم خودشونم باید یه خورده برن دنبال اطلاعات…خیلی از مردم ایران حتی حاضر نیستند یه بارم که شده دکمه ی موس کامپیوتر رو لمس کنند.متاسفانه تو ایران مردم اکثرا دوست دارن بدون اطلاعات زندگی کنند تا مسئولیتشونم کم تر باشه :)

  4. شیما خانم مثلا شما کدوم برند رو نمیشناسى ؟ شما که گفتى مهندسى ؟ از یه خانوم مهندس بعیده!

  5. گمون میکنم این مدل مازاراتی همونی باشه که “ایزل بایراکتار” سوارش میشد:دی

  6. چند روز پیش تو اخبار می گفت 15 درصد مردم سنگاپور میلیاردر هستن،و به نظر گوینده این درصد خیلی زیاد به نظر می رسید.

    پیش خودم گفتم اگر آمار ایران هم به دست میاوردن بیشتر تعجب می کردن

    شاید مولتی میلیاردر “”کمتر”" داشته باشیم ولی ماشالا میلیاردر کم نداریم

    کسایی هم که حاضرن برای ماشین 600-700 میلیون بدن هم کم نیستن،شبا یه سر به خیابونای بالا شهر تهران بزنید خودتون متوجه می شید

    نیازی هم نیست پولاشونو از زیر بالش در بیارن
    مثالاَ اگه خیلی الاف هم باشن 1 میلیاردشو می زارن تو بانک و ماهی 17 میلیون سود می گیرن

    دیگه چی می خوان!؟
    امثال این آدم ها مازراتی سوار نشن من سوار بشم!

    فکر نکنید این صحبتها خواب و خیاله
    انقدر این تیپ آدم ها تو همین ایران خودمون دارن زندگی می کنن

    • عزیز جان منظور از ملیاردرهایه سنگاپور به دلار هستش نه تومن :-)
      پس …..
      اوکی؟!

  7. فکر می کنیم انقدر پولدار شدیم که یک کواتروپورته 600 میلیونی می تونیم بخریم
    یعنی معادل 60 پراید یا 40 تا 206 و ….

    بیایم این ماشینو بخریم بریم تو جاده که ملت حواسشون پرت شه بکوبن به در دیوار!؟

    یا داری تو لاین سبقت باهاش می ری از اونجایی که بیشتر از 120 بری باید 100 چوق پیاده بشی ولی یه پراید میاد پشتت چراغ میده اون موقع چه حالی میشی!؟

    به نظر من این ماشین با سطح امکانات و پرستیژ کشورمون تناقض داره

    ببخشید این حرف می زنم ولی مقصر خودمون هستیم

  8. از علی آقا تعجب کردیم. چطور برند مازاراتی رو با فراری یا لامبورگینی مقایسه میکنی. در دنیای امروز کدوم مدل مازراتی در لیست بهترینهاست؟؟
    مازراتی در برابر لامبو مثه پیکان در برابر پژوست. جالب توجه است امسال برترین برند خودروسازی جهان BMW شد. این خودروسازها مثه مازراتی یا بوگاتی یا حتی برند آمریکایی SSC ارزشی ندارن که. چون 1سال یارو زحمت میکشه میاد بهترین اتومبیلشو عرضه میکنه که اون هم در برابر ماشینی مثه آوانتادور که تولید انبوهه مثه اسباب بازیه.
    این نکات رو بیاموزید

    • کسى که میتونه مازراتى بخره بیمشم میکنه.براش خیالى نیست که یکى دیگه.

  9. 260 تا 360 تومن قیمتشه لطفا اطلاعات درست بدین

    مصرف سوختش تو GTS حداکثر 18 لیتره

    و مدل معمولیش من خودم باهاش صدی 14 تا میسوزونم

  10. به جای خودش قا بل تقدیره.در حال حا ضر یکی از لوکس ترین شرکتهای اتوموبیل سازی است باید قبول کرد.هدف صرفا مقایسه نیست.چون همه انگشتای یه دست شبیه هم نیستن.هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/نمیشه یه شبه به فراری یا لامبورگینی و بوگاتی رسید.

  11. اقا رضا عزیزم ارزون ترین مازراتی قیمتش 400 میلیونه بعد تو میگی قیمت این از 260 شروع میشه !!!! اینو من نمیگم تو همین سایت این مطلبو نوشته شما مثل اینکه قیمتو برحسب دلار تومنی 100 تومن حساب کردید

    • حسین قیمت معمولی اش را گفته ولی سفرشیش همین قیم 400 تا به بالا است

  12. اقا شما چرا الکی بحث میکنید…اصلا نمیشه فراری یا لامبو رو با این مقایسه کرد…این یه ماشین لوکس به حساب میاد.

  13. دوست عزیز گفتم فراری ارزون تر یعنی یه سطح پایین تر . با فراری مقایسه نکردم .کلاَ هیچ چیزی رو با فراری مقایسه نمیکنم.
    چون طراحش پنین فاریناس، مثلاَ گرن توریسمو رو همون کسی طراحی کرده که 599 رو طراحی کرده و از ظاهر ماشین هم مشخصه. گیربکس و موتورشم فراری براش میسازه تو کارگاه رنگ اسکاگلیتی هم رنگ میشه ولی نه مثل فراری . تو یه قسمت از برنامه ی تاپ گیر هر سه مجری میگن این از آستون مارتین راپید و پانامرای توربو بهتره حالا ببین می ارزه یا نه . ماشین که همش سرعت نیست یه جیزایی هست که توصیفی نیست . ماشین باید هویت داشته باشه.

  14. این اقا رضا اومده صحبت مصرف مازراتی رو می کنه من فک نکنم کسی که مازراتی سوار شه به فکر بنزین باشه لا مصب دروغ کنتور نداره دیکه…

  15. دمت گرم علی…خوشم اومد.تازه این مازراتی گرن توریسمو چیزی از سرعت کم نداره… با سرعت297-300 km/h تست و اب بندی میشه یعنی بیشتر هم میتونه بره…

  16. حیف که ممنوع کردن میخواستم دو تا بخرم اشکال نداره جاش تیبا میخرم

  17. فقط کافی طبق حرف دکتر () 3 ماه یارانه هارو خرج نکنیم اونوقت راحت میتونیم یکیشو بخریم . خیلی راحت!

  18. میتونن به جای این ماشین که در ایران کمتر کسی شناخت نسبت بهش داره مدلهایی از فولکس واگن یا نیسان وارد کنند که شناخته شده تر هستن.البته اینم بگم که مازراتی یک برند قوی حتی قابل مقایسه با بنز میباشد.

  19. قیمتش چه جوری حساب میشه؟ من از تو سایتش آپشن های مختلف رو هم انتخاب کردم کلا شد 180k $
    مدل gts

  20. اگه پولش رو داشتم و وقت که باهاش برم تو خیابونا دور دور حتما میخریدمش…موضوع اینه که همه ی اینا رو اگه داشته باشم؛اما جنبه اش رو ندارم…

  21. ماشینه خوبیه ! اسمش هم دهن پر کنه .
    اگه من همچین بضاعتی داشتم حتما مازراتی می خریدم . چون واقعا ماشین تکی هستش !

    الان دیگه توی کشور پر شده از پورشه و بنز CLS و …
    حداقل توی تهران ، خیابون های بالا پر شده . مخصوصا پورشه کاین و پانامرا .

  22. یه پراید بخر حالشو ببر
    چرا؟؟؟؟ مازا و فرا و لاما

    هزینه آرزون تو مایه های مفت
    مصرف پویین
    خراب هم که شد نده تعمیرش کنن بندازش دور یکی دیگه بخر
    آخه میشه با پول مازا 60 تا پراید بخری
    هر سال هم بخوای عوض کنی به فرض، تازه به دنیا اومده باشی:
    می تونی تا 60 سالگیت یه نو سوار بشی تا اون موقع هم خدا بزرگه گلو….

  23. میشه LPG بش وصل کرد؟

    لطفاراهنمایی کنید قصد خرید دارم فوری

  24. اتوبان چمران بودم که یه دفعه یه پرادو از پشت زد به یه ماشین خیلی مدل بالا. بعد همه پیاده شدن و دور اون ماشین مدل بالاجمع شدن………….. یکی از توی جمعیت با لحن مسخره بلند داد زد که آقا یه میلیارد و نیم چند تا صفر داره… بعد همه زدن زیر خنده…. اون آقاهه هم که ماشین مدل بالا داشت کلی ناراحت شد . فکر کنم بنده خدا تازه ماشینشو خریده بود. منم تا اون روز خدایی مازاراتی ندیده بودم که اولین بار یه مازاراتی له و لورده دیدم.
    بعد پیش خودم گفتم آخه آدم چرا باید این همه پول بابت یه ماشین بده که بعدش هم یکی دیگه بیاد بزنه و داغونش کنه… به نظر من خریدن این ماشین اشتباهه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری