مازراتی

5 نکته درباره مزراتی لوانته S 2017

شاسی بلندهای شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای لوکس و اسپورت به منزله‌ی معدن طلا هستند. پورشه با ساخت شاسی‌بلند کاین سود زیادی نصیب خود کرد، خودرویی که به سرعت به پرفروش‌ترین مدل کمپانی بدل گردید. جگوار نیز به دنبال به دست آوردن همان موفقیت با تولید کراس اوور اف پیس است.

مزراتی لوکس ساز بعدی از کشور ایتالیا است که دست روی سگمنت شاسی بلندها گذاشته است. مزراتی لوانته S در نظر دارد با طراحی خارجی و کابین زیبای خود پورشه کاین را شکست دهد. مهم‌تر آنکه این خودرو با قوای محرکه‌ی قدرتمندی عرضه می‌شود. این خودرو درعین‌حال که خودروی خانواده بوده اما اسپورت بودن را فراموش نکرده است.

ما این شانس را داشته‌ایم تا زمان مناسبی با لوانته S در داخل و خارج جاده رانندگی کنیم. با گذشت مدت کوتاهی موارد زیادی دستگیرمان شد که ۵ تای آن‌ها را برای شما بازگو کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  1. این خودرو منحصربه‌فرد است

2017-maserati-levante-front-end
اشتباه گرفتن این خودرو با سایر خودروهای موجود در یک پارکینگ کاری سخت است. با وجود کاپوتی طویل و تناسباتی فربه مانند، لوانته ذات اسپورت خود را به نمایش می‌گذارد. سپس چراغ‌ها و جلوپنجره به همدیگر رسیده و در نهایت نیزه‌ی سه شاخ مزراتی را به بیننده نشان می‌دهد. پشت جلوپنجره پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ساخت فراری قرار گرفته است. مزراتی این پیشرانه را با دو خروجی عرضه می‌کند: مدل‌های پایه قدرت ۳۴۵ اسبی داشته درحالی‌که مدل‌های S قدرت ۴۲۴ اسب بخاری را ارائه می‌کنند.

چیزی که به برجسته‌تر شدن این خودرو کمک می‌کند صدای تولیدی آن است. شما هرگز صدای مزراتی را فراموش نخواهید کرد. این صدا خشن و به‌طور غیرقابل اشتباهی ایتالیایی است.

  1. اما لوانته S آشنا نیز هست

2017 Maserati Levante
اما به همراه تمامی قطعات و بخش‌هایی که لوانته S را جالب‌توجه می‌کنند، قطعات آشنایی نیز وجود دارد. سوئیچ‌ها، دسته‌دنده، سیستم اطلاعات سرگرمی و… مخلوطی از چیزهای آشنایی هستند که در محصولات اخیر فیات کرایسلر دیده این. ما مطمئن نیستیم که مالکان مزراتی با دیدن این قطعات در شاسی‌بلند ۸۰ هزار دلاری خود خیلی خوشحال شوند. هرچند این موضوع خیلی هم بد نیست چراکه بسیاری از افراد سیستم اطلاعات سرگرمی UConnect را یکی از بهترین نمونه‌ها می‌دانند؛ اما موضوع بد اینکه تمامی دکمه‌های فیزیکی که برای کنترل سیستم بکار می‌روند در هنگام تست عمل نکردند و مجبور شدیم همه‌ی کنترل‌ها را از صفحه لمسی انجام دهیم.

همچنین باید خاطرنشان ساخت لوانته از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیکی استفاده می‌کند که مشابه گیربکس جگوار اف پیس است. هرچند شیفتر الکترونیکی این خودرو گیج‌کننده است. دیگر محصولات فیات کرایسلر که از این شیفتر استفاده می‌کنند به خاطر رفع این مشکل فراخوان شده‌اند بنابراین دیدن آن در لوانته جای تعجب دارد.

  1. لوانته روی جاده خیال‌انگیز است

2017 Maserati Levante
در جاده فراموش خواهید کرد که لوانته S یک کراس اوور است. قدرت فراری واقعاً این خودرو را به سرعت‌های هشداردهنده‌ای می‌رساند. شتاب لوانته S تنها ۵.۷ ثانیه است. در بحث شتاب گیری این خودرو با کاین S هم قیمت برابری می‌کند. دیگر بخش فوق‌العاده‌ی این خودرو توزیع وزن فوق‌العاده و تحویل قدرت است. لوانته S توزیع وزن ۵۰/۵۰ در جلو/عقب داشته و سیستم چهار چرخ محرک آن به‌طور معمول نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد اما می‌تواند در مواقع لزوم نیمی از قدرت را به چرخ‌های جلو نیز منتقل کند.

این خودرو از فرمان هیدرولیکی سنتی بهره می‌برد که همین امر کنترل خوبی را ایجاد می‌کند. بدون شک لوانته S شاسی‌بلندی است که قادر است هیجان زیادی ایجاد کند، چیزی که در خودروهای بزرگ به ندرت دیده می‌شود.

همچنین برخی تجهیزات کمک‌راننده همانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو با ترمزهای خودکار وجود دارد.

  1. آفرود؟ نه خیلی زیاد

2017 Maserati Levante
آفرود کردن قطعاً در این زیبای ایتالیایی امکان‌پذیر است که این امر به لطف سیستم تعلیق بادی با ۵ حالت مختلف صورت می‌گیرد. سیستم چهار چرخ محرک لوانته نیز در انتقال قدرت از عقب به جلو کاملاً سریع عمل می‌کند اما یک مشکل بزرگ در بحث آفرود به تایرهای پیرلی ای بازمی‌گردد که روی جاده تمرکز دارند. علاوه بر این به منظور استفاده بهتر در آفرود شما نیازمند این هستید که به خوبی از موقعیت چرخ‌های جلو اطلاع داشته باشید و با وجود کاپوت طویل لوانته دانستن این موضوع کاری سخت است.

  1. کابین خودرو چگونه است؟

2017 Maserati Levante
جدای از سوئیچ‌ها و سیستم اطلاعات سرگرمی آشنای لوانته، کابین این خودرو دقیقاً مشابه خودرویی با بهای آغازی ۸۳ هزار دلاری است. صندلی‌های چرمی لوانته S با دوخت‌های زیبای قرمز و مشکی همراه شده و لوگوی مزراتی نیز در پشت‌سری‌ها به چشم می‌خورد.

شاید برخی افراد ساعت آنالوگ مزراتی را قدیمی بدانند اما به عقیده‌ی ما شیک و جذاب است. هرچند جدای از سقف نرم، لوانته فاقد آن بافت مخصوصی است که در چنین بازه‌ی قیمتی انتظار دارید. حتی ب ام و X5 ها و مرسدس GLE های فول نیز از چرم و مواد بسیار باکیفیت و خاص استفاده می‌کنند. این احساس خاص بودن را نمی‌توان درباره‌ی لوانته گفت.

  • قضاوت نهایی

2017 Maserati Levante
برای مزراتی، این یک ورود خوب به بازاری است که جیپ‌های پرپولی را می‌طلبد. مشتریان این خودرو را دوست خواهند داشت و شاید اهمیتی به انتقادات کوچک ما ندهند. خریدن یکی از این خودروها مبلغ ۸۳ هزار دلار را نیاز دارد. البته این مبلغ بدون احتساب هزینه تحویل و برخی تجهیزات نظیر کابین بهبود یافته‌ی زگنا، تجهیزات کمک‌راننده و… است. شاید برخی افراد پورشه کاین S را ترجیح دهند؛ اما شاید برخی نیز دنبال خودرویی جالب‌تر و منحصربه‌فردتر باشند و لوانته S دقیقاً همان خودرو است.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    از نمای جلو به شدت زشت. اون دو تا چراغ کوچیک نه کاربرد مه شکن داره نه زیبایی خاصی داره.
    جلوپنجرش ، کلا 8 تا ستون داره و آدم حس میکنه دست از بین اون ها رد میشه.
    داخلش هم تعریفی نداره.
    عقبش قشنگه.
    فقط خاصه و آرم یک نیـزه ی 3 شاخه رو یدک میکشه ، فقط همین.

    آئودی Q5 یا پورشه کاین خیلی با شکوه تر و زیباترن.

    خرید مزراتی لوانته یک تصمیم اشتباهه ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      پدال !
      با عرض سلام و درود ،
      ببخشید یک انتقادی داشتم ،
      .
      جدیدا سر تایید شدن نظرات خیلی گیر میدی.
      اومدین نرم افزار تایید کامنت ها رو به لغات بسیار زیاد و غیر منطقی حساس کردین.
      میام از کلمه ی ” خریـدن” استفاده میکنم ، کامنتم میره واسه تایید. بعد که تبدیل به ” خرید” میکنمش کامنتم تایید میشه.
      خیلی وقت ها تایید کامنت ها 24 ساعت طول میکشه.
      آخه این درسته ؟!

      این سیستم تایید کامنت اصلا جواب نمیده ، اصلا هم موثر نیست. هر روز هم متاسفانه حساسیتش داره بیشتر میشه و اعصاب خردکن تر میشه.
      بازم میگم ، اصلا جوابگو نیست ، خیلی وقته عضو این سایتم و کامنت ها رو میخونم ، رکیـک ترین و بدترین حرف ها رو بعضی از کاربران زدن ، نظرشون هم نرفته واسه تایید و نمایش داده شده ، بعد از 5 ساعت دیدم که کامنتش رو حذف کردید. اون موقع که فایده ای نداره.
      ولی من و بعضی دوستان که 2 کلمه حرف حساب ! میخوایم بزنیم هی دیدگاه هامون میره واسه تایید.

      .

      خواهشا اینقدر زیاده روی نکنید.
      حساسیت سیستم تایید کامنت به بعضی کلمات خیلی خوب و به جاست.
      به شرطی که اون کلمات حداکثر 30 تا باشن. آدم خیلی از اون لغات رو اصلا استفاده نمیکنه که به مشکلی بخوره.

      من به قوانین سایت شما احترام میذارم و هیچ وقت از هیچ کدومش تخطی نکردم.
      شما هم بی زحمت مراعات ما رو بکنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        مجید من تو کل سایت های ایرانی فقط پدال رو دیدم که اینجوری باشه
        بعضی وقتها یه عکس اپلود میکنی یا از اپارات یه فیلم لینکش رو میزاری تا تایید بشه کلا اون مطلب قدیمی شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. دانيال

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      ???ببین همین امروز سوارش شدم r8 که ۶ ماه پیش خریدم ۴ ماه بعد فروختم *** پورشه همیشه پورشه هست شتاب زیر ١ ثانیه بزنه اپشن از اسمون بیاره بازم پورشه هست ولی این شاسی بلند فراریه توش بشین اون وقت بپرون مازراتی رویایه تو یه روز یه مازراتی سوار شو لوانته بورو تو خیابون یه روزم پورشه سوار شو برو دوستان من این ماشینو امروز سوار شدم و کامل تست کردم کیفیت داخل بینظیر سواری عالی زیبایی داخل واقعا معرکه وقتی ماشینو استارت میزنین هیچ برندی یادتون نخوتهد اومد طراحی بدنه منحصر به فرد کسانی که تو ایران مازراتی رو میبینن عده ای از حسادت مشکل دارن ولی اگه پوله این ماشینو بدن انتخابشون مازراتی هست ایتالیایی طراحی موتور فراری برند همین ماشینه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        رفیق دانیال حق بت میدم جو ایران بد جور روت اثر گذاشته ………….
        هیچ کجای دنیا مازراتی رو بر تر از پورشه نمی دونن جز ایران ………..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        منم همین پارسال بود یه میباخ exelero خریدم میدونی که کدومو میگم دقیقا همونی که تو دنیا کلا یکی بیشتر ازش نیست از همون خواننده رپ معروف حدود ۹ میلیون دلار خریدم اما حیف که با حال نکردم و پشیمون شدم میدونی چرا چون نه که من از رپ خوشم نمیاد و ماشینم قبلش دست خواننده رپ بوده دیگه هیچی مجبور شدم بدمش به پسر خاله ی سرایدار سر کوچه ی رفیقم اینا تازه به هزار شرمندگی مگه قبول میکرد ….
        .
        میدونی چیه آخه خالی بندی که کنتور نمیندازه که ….
        .
        .
        گیریم که شما راست بگی دوست مرفه بی درد من
        تو کشور ما مازراتی متاسفانه فقط یک اسمه واسه پز دادن
        کسی مازراتی رو برتر از پورشه بدونه یعنی از خودرو هیچی نمی دونه
        نه این که مازراتی بد باشه اصلا منظورم این نیست
        نکته اینجاست که فیات با بی تدبیریش مازراتی رو پایین نگه داشته
        .
        حرف آخرم هم اینه که پول عقل فهم شخصیت و بزرگی نمیاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. دانيال

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11 ديدگاه)

          من شغلم پزشکی هست و دلیلی نمیبینم که دروغ به شما بگم من audi r8 رو lease کردم میدونی چیه lease کردن … اینجا یه کارگر ساعتی ١١-١۴ دلار پول میگیره ببین چقدر میشه lease یه مکلارن 570 s میدونی چنده میباخ سوار ١٩٩٨ دلار در ماه ? ببین اینجا برو لامبورگینی بگو میخوام ماشینو تست کنم گواهینامه میدی سوار میشی پس به من نگو مازراتی یه برند لوکس و گرونه که اگه بهترشو میخوای میری فراری میخری پورشه لوکس بودن مازراتی رو نداره یه بار یکی از دوستان گفت rolls Royce یا s مگه اس چی کم داره لوکس که هست هم سریعتره هم امکانات بیشتر داره پورشه فنی بودنش برندس ولی لوکس بودن به مانیتور و ٠-١٠٠ تو ٣ ثانیه بزنه نیست اینجا کسی پوله زیادی نداره که بابت قیمت فضایی اپشن پورشه بده یه پانامرا ٢٠ تا سری ٧ یا ٢٠ تا اس هرچی باشه بنز و بی ام و سرن پول دارترن اینو یادت نره و مازراتی برندی نیست که هرکسی سوار شه سرویس ١٢٠٠ دلار سرویس پورشه ٢٠٠ تا شما هم برو میباخ سواری کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Alireza mansori

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          خوشم میاد فقط طرفدارای پورشه اینجا بدمیگن از مازراتی ?من نمیدونم این ماشین باهاشون چیکار کرده بابا دست از سرش بردارین اولین ببینینش بعد انقد بد بگین هر چقدرم بد باشه اخرش مازراتیه برند خاصه مهران جان صاحب این ماشینا که از اسمون نیومدن یا من یا تو یا یکی دیگه صاحب یکیشون میشیم اگه خدا بخواد آدم فضائیا که صاحبشون نیستن شما دیگه زیادی جدی گرفتی r8 که بوگاتی نیست برا اونا مثل ماشین ١۶٠ تومنیه اگه برا ما حساب بشه میشه ۶٠٠ تومن بابا اینجا ولوو اینقده چیزه عجیبی نگفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          بیخیال شو دانیال.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Ace

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ای دانیال بد جنس ????
        کلی من رو عصبانی کردی. ???
        افسردگی گرفتم ???

        دوست عزیز ، برو ان شالله حالت که بهتر شد بیا با هم صحبت کنیم ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امين

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (6 ديدگاه)

          اقا ace عصبانی نشو رفیق اقا راست میگه منم شنیدم لیس میکنن قیمتش خیلی خوبه هروقتم بخوای پس میدی یه چیزه دیگر میگیری حالا یکی پیدا شده تجربه داره که نباید اینطوری کنیم تجربشو گذاشته برامون ارث باباش که نیست ما ایرانیا بجای اینکه پشت هم باشیم همدیگرو مسخره میکنیم درست نیست به خدا مازراتی جزو لوکس تریناس همه میدونن پورشه مهندسی قوی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    اصن قابل قیاس با پورشه کاین S یا حتی ماکان نیس …

    ( با احترام ، در یک کلاس خودرویی بودن یا نبودن را نخواین برا بار هزارم برامون توضیح بدید اساتید ! )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین وی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    با اینکه موتورش برای فراریه ولی مزراتی بیشتر لوکس بودن رو تداعی میکنه به جای پرفورمنس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kamran

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ? عشق به تمام معنا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. faramarz

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    حرف نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. faramarz

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    حرف نداره!عالییییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Reza

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    یک رویا پردازی کوچولو
    اگه قیمت دلار عادلانه بود و همین طور هزینه های گمرک و چیزای دیگر
    و این می تونست وارد بشه
    الان بجا یک ماشین مثل سوزوکی ایران خودرو می تونستم این سوار شیم
    افسسسسسسسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      دوست عزیز نمی خوام رویات را خراب کنم
      اما قیمت پایه ی این ماشین حدود 70 هزار دلاره و سوزوکی ویتارا حدود 20 هزار دلار
      اگه تعرفه گمرک و چیزای دیگه بقول شما صفر هم باشه
      قیمت دلار هم خیلی رویا گونه هزارتومان باشه
      بازم این ماشین میشه 70 میلیون ، ویتارا میشه 20 میلیون …

      اما اون افسسوس ات را پایه ام ، بیا باهم بخوریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. نت

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چراغ کوچیک دایره ای زیر چراغ جلو خیلی بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Reza

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    منظور من قیمت فعلی سوزوکی ویتارا بود که حدود 140 میلیون هست .
    اگه قیمت دلار و هزینه های دیگه عادلانه بود میشد با 140 میلیون اینو سوار شد .
    با شرایط فعلی و گران بودن بیش از حد ارز در واقع ملت دارن مجانی کار می کنند .
    یه کارگر ساده در خارج حداقل 1500 دلار در ماه در میاره که درآمد یک مهندس در اینجا هم اینقدر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا