مازراتی

حضور مزراتی لوانته در باشگاه بدن‌سازی منصوری

شاید از آن دورانی که مزراتی اساساً خودروهایی اسپورت می‌ساخت و پا به پای کمپانی‌هایی چون فراری و لامبورگینی می‌تاخت خیلی نگذشته باشد؛ و درحالی‌که این شرکت از سال‌های دهه‌ی ۶۰ میلادی به ساخت سدان های ۴ درب مشغول بوده اما این روزها بیشتر از آنکه به فکر عطش سرعت و هیجان طرفداران باشد، به ساخت مدل‌های لوکس‌تر روی آورده است.

mansory_maserati_levante_01
در این میان منصوری خواسته تا کمکی به برقراری پلی بین این دو بخش کرده باشد؛ بنابراین در میان تمامی مدل‌های شاخصی که این تیونر نام آشنا به ژنو خواهد آورد، لوانته مدلی خاص بوده و بیشتر شبیه گرن توریسمو MC خواهد بود.

mansory_maserati_levante_02
واضح‌ترین تغییر این خودرو کاپوتی مشکی با ورودی بزرگ هوا در وسط است که در تضادی زیبا با رنگ نارنجی بدنه بوده و البته این رویه به داخل خودرو نیز تسری یافته است.

mansory_maserati_levante_04

mansory_maserati_levante_03
منصوری قوس چرخ‌ها را وسعت بخشیده و تمامی بخش‌های آئرودینامیکی لازم را به این خودرو افزوده است: اسپویلر لبه‌ای جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر، اسپویلر سقف و…
تمامی این قطعات همان‌گونه که حدس می‌زنید از جنس فیبر کربن بوده و توسط خود منصوری ساخته شده‌اند.

mansory_maserati_levante_05
این گلگیرهای بزرگ باید پذیرای رینگ‌های غول‌آسایی نیز باشند و البته همین‌گونه هم هست. رینگ‌های ۲۲ اینچی گیرا در هر گوشه‌ی خودرو خودنمایی کرده و نیروگاهی ارتقا یافته آن‌ها را به حرکت وا می‌دارد. با به‌کارگیری فیلتر هوا و اگزوز جدید و همچنین برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی لوانته قدرت ۴۶۵ اسب بخاری تولید کرده که ۳۵ واحد بیشتر از لوانته S استاندارد می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi DODGE

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    تمام کارای منصوری همشون عالین
    این یکی حسابی زیباست
    حیف این اشخاص که مجبور به رفتن شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      حالا اگه مجبورنمیشدن برن میموندن با این وضعیتی که درمملکت حاکمه اینجا چکار ی میتونستن بکنن هر استعدادی توایران هست وقدرش دونسته نمیشه باید بره اون ور آب تا به ی جایی برسه وگرنه عمرشو به فنا داده اینجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. CNA

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (235 ديدگاه)

      ولی اگر می ماند چه میشد؟؟؟
      قاعدتاً هیچی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. OMID-LAMBO

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (414 ديدگاه)

    اگه منصوری یه شرکتی بود که میتونست ماشینایی بسازه که 0-100 مال خودشه
    میتونست رقیب خیلی از شرکتای خودروسازی خصوصی و خاص مثل پاگانی یا کونیخ زگ باشه
    اونتادور 700 اسبی تحویل میگیره 1250 اسبی تحویل میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir amini

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دوست عزیز همین الانش 200 تا پرسنل داره بقیه شرکتا بین 30 تا 50 تا پرسنل دارن این با این همه پرسنل یک چهارم لامبورگینی پرسنل داره و اندوخته مالیشم زیاد بخاد میتونه خودش ماشین تولید کنه ولی نمیخاد وارد مقوله ساخت خودرو بشه همین الانش از بوگاتی بیشتر پرسنل داره بوگاتی 70 نفر پرسنل داره این 200 نفر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یاسین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    یکی از تیون های منصوری که خیلی دوست داشتم ویرون بود عجب تیونی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Haigle

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظرم مزراتی لوانته استانداردش چندان چنگی به دل نمیزنه ولی با کیت ها و تیون های مختلف واقعا بهتر و زیباتر میشه مثلا همین تیون منصوری یا تیون استارتک که پدال چند روز پیش معرفیش کرده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Madjid

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    عکس اول بی نهایت زشته ،
    بدون اسم مزراتی اگر به این ماشین نگاه کنی از قیافش متنفر میشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا