مازراتی

ده پرسش در رابطه با مازراتی گیبلی

در این فرصت به وجود آمده، می‌خواهیم به ۱۰ سؤال مختلف در مورد خودروی مازراتی گیبلی ۲۰۱۴ پاسخ دهیم. این سوالات از بین پرسشهای متداول کاربران درباره این خودرو، شامل موضوعاتی مختلف درباره‌ آن، انتخاب شده اند. حال بیایید با هم به بررسی پرسش‌ها و پاسخ‌های مربوط به این خودرو بپردازیم:

2014 Maserati Ghibli S
۲۰۱۴ Maserati Ghibli S
نام آن چگونه تلفظ می‌شود؟
به لطف قرارگیری عجیب و غریب حروف صامت و صدا دار در نام گیبلی، حدس می‌زدیم که این سوال می‌تواند برای خیلی‌ها مطرح شود، و حدس ما درست بود. شیوه‌ی تلفظ صحیح نام آن از نظر آوایی ghee-blee می‌باشد. نام این خودرو از یک گردباد در آفریقای شمالی برگرفته شده است. با این حال ما تلفظ ایتالیایی آن را به کار می بریم!

2014 Maserati Ghibli S
آیا این خودرو بوی فراری می‌دهد؟
نه، ولی بسته به راننده‌ی آن، می‌تواند بوی قورمه سبزی هم بدهد!

2014 Maserati Ghibli S
آیا موتور شش سیلندر ۳ لیتری توربو دو قلوی آن بر اساس موتور Pentastar کرایسلر ساخته شده است؟
کار ریخته گری موتور مازراتی در کارخانه‌ ریخته گری کرایسلر در ایالت ایندیانا انجام شده است، ولی تا آن جایی که ما خبر داریم ریخته گری اساسی آن متفاوت از موتور پنتا استار می‌باشد. همچنین، ما با اطمینان می‌توانیم بگوییم که صدای موتور آن به هیچ وجه شبیه صدای موتورهای پنتا استاری که ما ویدئوی آنها را دیده ایم نیست.

2014 Maserati Ghibli S
آیا گیربکس ZF از نسل قبلی خود بهتر می‌باشد؟
با توجه به نسل قبلی گیبلی، اگر منظور شما آن خودروی تک توربو با گیربکس چهار دنده‌ی اتوماتیک باشد که در اوایل دهه‌ ۹۰ عرضه شد، بله، گیربکس هشت دنده‌ی اتوماتیک ZF قبلی بسیار بهتر است. اگر منظور شما از نسل قبلی خودروی مازراتی Quattroporte با گیربکس دستی می‌باشد، باز هم ZF از آن بهتر است.

2014 Maserati Ghibli S
آیا شاسی، سیستم تعلیق، موتور و سایر اجزای این خودرو مشابه سایر خودروهای گروه فیات می‌باشد؟
بخش اعظم بدنه، سیستم تعلیق و گیربکس هشت دنده‌ی اتوماتیک ZF این خودرو همانند خودروی بزرگتر کواتروپورته می‌باشد.

2014 Maserati Ghibli S
آیا تفاوت زیادی بین گیبلی و کواتروپورته وجود دارد؟
از نظر ابعاد، گیبلی ۲۹ سانت طول کمتری دارد، فاصله‌ی بین دو محور آن ۱۷.۳ سانتی متر کوتاه تر می‌باشد، و عرض آن ۲.۵ میلی متر کمتر از کواتروپورته می‌باشد! از نظر ظاهری نیز این دو خودرو شباهت‌هایی با هم دارند، ولی دقیقاً مشابه یکدیگر نیستند. کاپوت عقب گیبلی از جنس استیل است، در حالی که کاپوت عقب کواتروپورته، آلومینیومی می‌باشد. اگر چه هر دو خودرو مجهز به یک نسخه از موتور توربو دو قلوی شش سیلندر ۳ لیتری گیبلی می‌باشند (مدلی که دارای ۴۰۴ اسب بخار نیرو است)، ولی کواتروپورته، با یک موتور هشت سیلندر ۳.۸ لیتری توربو دو قلو با ۵۲۳ اسب بخار نیز عرضه می‌شود.

2014 Maserati Ghibli S
آیا با آن می‌توان برن اوت انجام داد؟
در مدل Q4 S شاید نتوان آن را انجام داد، زیرا مدل تمام چرخ متحرک گیبلی می‌باشد، ولی با مدل دیفرانسیل عقب آن می‌توان به راحتی یک برن اوت انجام داد.

2014 Maserati Ghibli S
اگر گیبلی را بتوان در یک کلمه خلاصه کرد، آیا واژه‌ی “ایتالیایی” برای آن مناسب می‌باشد؟
بله

علت عرضه‌ این خودرو را چگونه تحلیل می‌کنید؟
برای مازراتی، با در نظر گرفتن اندازه کوچکتر و قیمتی مناسب‌تر (در مقایسه با سایر مازراتی ها)، گیبلی به طور بالقوه به معنی فروش بیشتر به خریداران جدید می‌باشد. برای ما، و عموم مشتریان بازار خودرو، گیبلی به معنای امکان خرید یک سدان اسپرت اصیل ایتالیایی در قیمت‌هایی که تقریباً قابل رقابت با سدان های لوکس قوی آلمانی می‌باشد است. گیبلی خودرویی سریع می‌باشد، صدای زیبایی دارد و کاملاً جذاب می‌باشد، از برخی جهات شبیه جگوار می‌باشد. مازراتی امیدوار است که بتواند همان واکنش احساسی مثبتی که خریداران را در طول سال گذشته به خرید خودروهای جگوار ترغیب کرد را به‌دست آورد.

فروش این خودرو را چگونه پیش بینی می‌کنید؟
با توجه به این که آگهی تلویزیونی این خودرو برای اولین بار در طول پخش مسابقات سوپر بول آمریکا پخش شد، اکنون کمتر آمریکایی را می‌توان یافت که این خودرو را نشناسد. مازراتی انتظار دارد که تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند، بازار آمریکا می‌تواند کمک زیادی به مازراتی در دستیابی به این هدف خود داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. zooto

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مازراتی خوبه………..خیلی هم خوبه…
    فقط شما طراح سوال های تان را عوض کنید که فوق العاده بشه…
    فکر کنم خیلی ها با من موافق باشن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در دنیای خودروهای اسپرت مطمئنا ایتالیا یکی از بهترینهای دنیاست.
    محشره!!!!!!!!!!!!
    از فراری …..تا لامبورگیتی و ………..

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. مهدي اطمينان

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من مازراتی نسل جدید که از سال ٢٠١۴ به بعد به بازار عرضه شد هم نکته منفی داره و هم مثبت ؛ نکته منفی اینه که ظاهر این ماشین از پشت شبیه کیا اپتیما هست و اونچنان درخور نام مازراتی نیست و نکته منفی دیگه اینکه داخل این ماشین همیشه خیلی ساده بوده و طرح داشبرد خیلی چشم نواز نیست ،
    نکته مثبت اینکه طراحی بیرون این ماشین از جلو سمت درب موتور و چراغها حقیقتا اغوا کننده هست و حس جنگجویی که خصلت خودروهای ایتالیا هست رو بهمراه داره

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا