مازراتی

فراخوان‌های مزراتی چه زمانی پایان می‌پذیرد؟!

همان‌گونه که مستحضر هستید خودروهای ایتالیایی خیلی به خاطر کیفیت ساخت و قابلیت اعتماد در بین مردم شناخته نشده‌اند. برای مثال مزراتی اگر می‌خواهد که مشتریان برندهای تثبیت شده‌ی آلمانی را جذب خود کند باید بیش از این‌ها روی کیفیت ساخته‌هایش تمرکز داشته باشد.

maserati-quattroporte-2017-1600-01
متأسفانه به نظر می‌رسد مزراتی نه تنها در این جهت حرکت نمی‌کند بلکه روز به روز فراخوان‌های بیشتری از سوی این خودروساز ایتالیایی اعلام می‌شود.

maserati-quattroporte-2017-1600-1d
اخیراً دو فراخوان از سوی NHTSA برای ساخته‌های مزراتی اعلام شده که یکی برای اتصال مدار کوتاه الکتریکی و دیگری برای نشت سوخت بوده است.

maserati-levante-2017-1600-16
فراخوان بزرگ‌تر تعداد ۳۹۳۸۱ دستگاه از مدل‌های کواتروپورته، گیبلی و لوانته ی ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ را دربر می‌گیرد. بنا بر گفته‌ها احتمال درآمدن بخش تنظیم کننده‌ی صندلی وجود داشته و این امر باعث اتصال کوتاه می‌شود؛ اما فراخوان دوم تعداد ۱۰۸۷۹ دستگاه از کواتروپورته ها و گیبلی های ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ را به خاطر نشت احتمالی سوخت در برمی‌گیرد.

maserati-levante-2017-1600-32
این دو فراخوان حدود ۵۰ هزار خودرو را در آمریکا به لیست بلندبالای فراخوان‌های مزراتی اضافه می‌کنند. ماه گذشته نیز طبق خبری که در پدال منتشر شد، تمامی مدل های لوانته S فروخته شده در آمریکا به خاطر نقص گیربکس فراخوان شدند. یک ماه قبل‌تر از آن نیز سه فراخوان دیگر اعلام شده بودند.

maserati-ghibli-2014-1600-1c
فراخوان‌ها نه تنها نشان دهنده‌ی مشکلات مربوط به کیفیت ساخت و میزان اعتماد به شرکت هستند بلکه نشانه‌ای بد برای برندی به شمار می‌روند که در حال تلاش برای حضور پررنگ در کلاس لوکس‌های طبقه متوسط است. به نظر می‌رسد اعلام فراخوان‌های متعدد در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی در زیرشاخه‌های گروه فیات-کرایسلر است.

maserati-ghibli-2014-1600-4a

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Man

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    پدال جان اگر امکانش هست مطالب مربوط به خودرو های داخلی رو بیشتر بزار تا ما هم حال کنیم فراخوان مزراتی . دلمونو خون نکن دیگه . بیشتر این مطالبی که میزارید ما دستمون ازشون کوتاهه . فقط دلمونو خون میکنه. البته این مطالبم حذف نکن ها این مطالبم دوست داریم .فقط یکم بیشتر مطالب داخلی هم بزار ممنون .
    در آخر هم یه دعایی بگنیم همه فیضش رو ببرن الهی به حق این پنج تن این خودرو سازهارو …………
    بلند بگو آآآمیییییییین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز.
      در دنیای اینترنت بالغ بر 20 سایت هست که بصورت تخصصی اخبار خودروهای داخل رو پوشش میده.
      بیشتر از 100 سایت و روزنامه و مجله و … داریم که بصورت غیر تخصصی اخبار خودروهای داخل رو مینویسن.

      فقط یک پدال و 2-3 سایت دیگه (تازه اونم اگر به خوبی پدال باشن) وجود داره که اخبار روز برند های خارجی رو برای مخاطب فراهم میکنه و فرصتش رو میده تا از دیدن و شنیدن اخبار لامبورگینی ، بنز ، فراری ، پاگانی ، آئودی ، شورلت، تویوتا و … لذت ببریم.
      همین لذت اندک رو هم از ما نگیر.

      ما نمیخوایم اخبار رانا ، ساینا، تیبا، جیلی ، تیگو، جک ، یکسره جلوی چشممون باشه.
      سایت های دیگه ، بسیار ، وجود دارند که اون اخبار رو واسه شما درج کنن.

      با احترام ??

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Mehdi

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اوف.. همه برندا بزرگ همچون مرسدس هم فراخوان دارن،، چرا این قدر بزرگش میکنید فراخوان مازراتی رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اخه مازراتی کلا تو 2016 تمام تولیدش حدود 50 هزار دستگاه بوده اونوقت اینهمه فراخوان ولی بنز یا bmw بالای 2 میلیون تولید دارن کلا مازراتی مشکل داره چرا چون با رونمایی از گیبلی قرار بود به تولید بالای 70 هزار دستگاه برسن که نرسیدن بعد با لوانته به تولید بالای 100 دستگاه که با این روند بعید میدونم برسن مازراتی نسبت به قیمت در مقابل المانی ها چیز خاصی ارائه نمیده نه کیفیت برتر نه امکانات بیشتر من همون سه گانه المانی به اضافه عزیز برادر پورشه را به این برند ترجیه میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ghost

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (193 ديدگاه)

      دوست عزیز مازراتی ماشیناش نسبت به هم رده هاش گرون تره فراخوان هم ربطی به میزان تولید نداره بعد اینا به کنار بحثه وفاداری به برند می مونه اعتماد به برند و از این صحبتا که بگذریم مازراتی می خواد بازاریو بدست بیاره که دست برند های لوکسیه که چند ساله حاکم بازار لوکس های معمولی ( پایین تر از مازراتی از لحاظ لوکس بودن) هست خوب این یک روزه رخ نمی ده که

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. تيرداد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      مازراتی یه برند لوکس هست و قابل مقایسه با بنز و بی ام و نیست لوکس بودن که به اپشن داشتن نیست فراری رو نگاه کن بعد بگو نکنه از فراری سر ترم هست مازراتی تازه تو فکر فروش افتاده قیمتاش پایین اومده همه برند ها اینطوری شدن الان s رو با بنتلی مقایسه کن بعد حرف بزن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امير علي

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    واقعاً مازراتی داره ضعیف کار میکنه الان شما مازراتی رو با پورشه مقایسه کنید واقعاً از هیچ لحاظی به پورشه نمیرسه نه از امار فروش نه طراحی داخلی و خارجی و نه تکنولوژی در صورتی که با یه مدیریت خوب پتانسیل اینو داره که از پورشه هم جلو بزنه.با یه طراحی انقلابی در ظاهر و باطن خودرو و استفاده کردن از تکنولوژی های روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ghost

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (193 ديدگاه)

      از لحاظ طراحی به پورشه نمی رسه؟ شوخی می کنی یا جدی میگی؟ عینک تعصب رو از رو چشات بردار میبینی طراحی های پورشه فقط از لحاظ استایل جالبن نه هیچ چیز دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        طراحی های پورشه ، عمق داره.
        تا از نزدیک یک دور کامل دور ماشین نچرخی و از همه ی زوایا بهش نکاه نکنی نمیتونی بفهمی.
        هر چی بیشتر ببینی ، بیشتر عاشق میشی.
        .
        به عینک و لنز و میکروسکوپ و تلسکوپ و پریسکوپِ !!! تعصب هم ربطی نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (227 ديدگاه)

          هیچ خشونتی نداره طراحی پورشه در مقابل مازراتی ……

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. alpha

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          طراحی های پورشه بسیار بهتر از مازراتی هستند.
          لوانته که در برابر کاین واقعا حرفی نداره که بزنه.
          کواتروپورته هم در مقابل پانامرا فرصت عرض اندام نداره
          .
          طراحی های پورشه بسیار خشن تر ، تهاجمی تر و جالب تر از مزراتی هستند.
          .
          این نظر منه.
          خودم گفتم ! خودم هم لایک کردم ! بقیش هم واسم مهم نیست !
          ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. تيرداد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      الان شما گرن توریسمو رو با ٩١١ مقایسه کن بیرونه کدومشون بهتره تازه ماله ٢٠٠٨ ه طراحیش پورشه اون زمان چطوری بوده؟ الانش چی شما سوار مازراتی بشو بد بگو همش که سرعت نیست سری ٧ یا اس با rolls Royce مقایسه کن لوکس بودن ربطی به اپشن نداره مازراتی لوکس ساز اسپرته نه سوپر اسپرت اگه بیشتر میخوای فراری میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علي

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      من نمیدونم شما چقدر وضع مالیتون خوبه ولی باید در حد و اندازه ی این ماشین باشه که نظر بدین دربارش بشین توش رانندگی کن میبینی پورشه یا مازراتی پورشه یه اسپرت ساز با تکنولوژی هست مازراتی یه ماشین لوکس که اسپرت بودن ذاتش هست ولی اولویتش نیست والا برای من کافیه شتاب ۵ ثانیه ای اگر برای شما کمه ک اون به بحث دیگه هست دیگر دوستان ما هودوی ماشین هارو داریم دیگه ببینید خودتون انتخاب کنین کدومو وقتی میبینید بیشتر حال میکنید و جذبتون میکنه من که مازراتی اگه توانایى داشتید بخرید چی کدوم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ویلیامز

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    بدون درنظر گرفتن فراخوان دیزل گیت در تحقیق 30ساله بازار آمریکا،فولکس و آئودی بیشترین فراخوانو داشتن بعد این دوتا هم ب ترتیب فیات کرایسلر و هوندا و هیوندا و بی ام و قرار داره.کمترین میزان فراخوان هم با افتخار برا خودروساز باکیفیت پورشه هس،بعد اون ب ترتیب مرسدس و کیا و تسلا و مزدا هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Alpha

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    متاسفانه مازراتی تحت تملک فیات اصلاً و ابداً به اون چیزی که لیاقتش رو داشت نرسید.
    فیات وقتی از قطعات بی کیفیت خودش در کابین و موتور مزراتی و آلفا استفاده کرده بود ، در حقیقت ضربه ی فلج کننده رو به این شرکت ها زد
    الان هم داره نتیجه ی همون ضربات رو میبینه.
    .
    .
    در ایتالیا فقط فراری و لامبورگینی کیفیت دارند.
    لامبورگینی به خاطر مدیریت آئودی.
    فراری به خاطر وسواسی که 70 ساله روی کیفیت داشته و این تحسین برانگیزه
    ماشین های قدیمی فراری جزو با کیفیت ترین اتومبیل های کلاسیک اند
    .
    .
    حالا میفهمم فراری چرا از فیات جدا شد. در واقع جدا نشد. فرار کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یوسف

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    فراخوان‌های مزراتی چه زمانی پایان می‌پذیرد؟!

    پاسخ: هر وقت از زیر مدیریت نالایق و ضعیف فیات اومد بیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دقیقا تا تیتر رو خوندم اومدم این حرفو بزنم که شما زحمتشو کشیدی
      واقعا واقعا واقعا فیات لایق این نیست که چنین زیرمجموعه هایی مانند فراری، مازراتی، آلفا رومئو، لانچیا، کرایسلر، دوج و جیپ داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یوسف

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (740 ديدگاه)

        ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. pooriya

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بزرگترین آرزو اینه که مازراتی و آلفا از شر فیات خلاص شن و به مجموعه بزرگ و لایق فولکس‌واگن یا ب ام و بپیوندن مخصوصا ب ام و فکرشو بکن محصولات اینده مازراتی و الفا تحت مهندسی و مدیریت ب ام و ساخته بشن چ شود اونوقت الهه زیبایی ایتالیایی و مهندسی بی عیب و نقص آلمانی ب ام و وای ….
    قبلا هم همچین چیزی وجود داشته مثل اشرافیت و پرستیژ بی بدیل انگلیسی و مهندسی ب ام و المانی شده رولزرویس فعلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      چی می گی دوست عزیز چه طور ممکنه شرکت ها میلیاردها دلار صرف پیشرفت بکنن و بعد بیان اون تکنولوژی و پیشرفت رو در اختیار دیگر شرکت ها قرار بدن اگه به حرف تو بود باید الان تکنولوژی همه شرکت ها برابر می بود
      این چیزا با حمایت مالی حل می شه فکر کردی اگه الان بی ام و بیاد مازراتی رو بخره فورا همه مهندسا و طراح های مازراتی رو بیرون می کنن و مهندس ها و طراح های بی ام و میان و جاشونو می گیرن
      یا اگه به حرف تو بود و تکنولوژی فلوکس و بی ام و در ماشین های بنتلی و رولزرویس به کار می رفت باید همینطور که برای خودروهای بی ام و و فلوکس واگن فراخوان می شه باید برای این رو زیر مجموعشون هم فراخوان می شد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alpha

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دقیقا میدونم چه نتیجه ای میخوای از این بحث بگیری !!!

        .

        هیچ کس نمیاد مهندسان و کارمندان رو اخراج کنه .
        .
        اتفاقا به خاطر تجربه ای که دارن صاحبان جدید تمایل دارند تا از همون افراد استفاده کنن.
        .
        ولی تاثیر یک مدیریت جدید بر فعالیت های شرکت زیر مجموعه قابل انکار نیست.
        .
        .
        هر کسی میدونه مدیریت مهم ترین بخش یک شرکته.
        .
        .
        همه هم میدونن بنتلی و رولزرویس از زمان مدیریت فولکس و BMW اینی شدن که الان هستند.

        چرخ جگوار-لندرور رو هندی ها دوباره چرخوندن.

        مک لارن رو سرمایه و نفوذ مالکان خلیج فارسی که سوپراسپرت سریع از کارخونه ی تحت تملک خودشون میخوان ، جلو می بره.

        استون مارتین به خاطر سرمایه ی ایتالیایی ها داره پیشرفت میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ویلیامز

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          چی میگی برا خودت؟…باز شروع کردی ک!…پیشرفت بنتلی و رولزرویس هیییچ ربطی ب مدیریت آلمانی و فولکس و بی ام و نداره و اگه ب یه شرکت دیگه هم فروخته میشدن فقط با حمایت مالی پیشرفت میکردن…اگه مدیریت آلمانی خوب بود یه فکری برا مایباخ بیچاره میکرد ک دوباره از بنتلی و رولزرویس شکست نخوره و ازش فقط یه اسم باقی نمونه…بنتلی و رولزرویس بخش مهندسی و طراحی خودشونو دارن و انجین درحال توسعه بنتلی و پلتفرم جدید رولزرویس هم توسط همین بخش ساخته شدن،البته این فقط یه نمونش هس.فقط ب خاطر کاهش هزینه این دوشرکت مجبورن از بعضی قطعات فولکس و بی ام و استفاده کنن و این هییچ ربطی ب تواناییشون نداره…درمورد جگوارلندرور هم باید بگم تاتا هیییچ دخالتی درمدیریتش نداره و فقط ب عنوان حامی مالی هس.درسال 2015 این جگوار لندرور بود ک باعث مثبت شدن سود تاتا شد وگرنه تاتا ضرر میداد .
          درمورد مکلارن هم باید بگم این دنیس بود ک مکلارنو ب اینجا رسوند و موفقیت مکلارن هیچ ربطی ب سرمایه گذاری عربی نداره چون دنیس بارها خواسته سهامشونو بخره و بندازتشون بیرون.
          درمورد موفقیت استون مارتسن هم باید بگم ک هیییچ ربطی ب سرمایه ایتالیایی ها نداره و اصن سهامدار ایتالیایی نداره!.این پیشرفت شگفت انگیز در چن سال اخیر فقط ب خاطر مدیریت فووق العاده اندی پالمر انگلیسی بوده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ویلیامز

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      پوریا جان اصل کار رولزرویس کیفیت و راحتی و سواری لذت بخش و سفارشی بودن و دست ساز بودن و لوکس بودن هس ک این هییچ ربطی ب بی ام و نداره.اگه هم رولزرویس از بعضی قطعات بی ام و استفاده میکنه ب خاطر کاهش هزینه هس و مجبوره.رولزرویس بخش مهندسی و طراحی خودشو داره و در تولیدات جدیدش از پلتفرم خودش استفاده میکنه.البته این فقط یه نمونشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا