مازراتی گیبلی 2014

سرانجام اولین تصاویر رسمی از گیبلی، یا همان بچه کواترو پورته توسط مازراتی منتشر شدند. سدان متوسطی که با قیمتی نزدیک به ب ام و 535i و بنز کلاس E و جگوار XF در جستجوی آوازه است.

Maserati Ghibli 2014
Maserati Ghibli 2014

مازراتی گیبلی با دو موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربو بنزینی و دیزلی پا به عرصه تولید خواهد گذاشت. این یعنی دیدن اولین پیشرانه دیزلی در قلب مازراتی. بعلاوه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو از طریق سیستم Q4 را به هر چهار چرخ بر عهده خواهد گرفت.

احتمالا تا دو سال آینده مدلهای 8 سیلندر گیبلی هم معرفی خواهند شد. موتور V6 ظاهرا 404 اسب بخار قدرت تولید می کند که نسبت به کادیلاک CTS جدید با موتور مشابه اما 420 اسبی پایینتر است.


مازراتی اواخر این ماه، گیبلی را در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی می کند و این یعنی حساب ویژه این شرکت روی بازار شرق آسیا و مخصوصاً ثروتمندان نوظهور این منطقه برای رسیدن به هدف تولید 50 هزار دستگاه خودرو. ببینیم مازراتی چه ویژگیها و مشخصاتی را از این خودرو به ما نشان خواهد داد.

***************************************************

بروز رسانی-نمایشگاه شانگهای: به نمایش گذاشتن گیبلی در اتوشوی شانگهای 2013 با خبرهای خوبی همراه بود؛ مازراتی برای نخستین بار پرده از مشخصات فنی آن برداشت . . .

2014 Maserati Ghibli
2014 Maserati Ghibli

پیشرانه 3.0 لیتری V6 توربوی این خودرو که با همکاری با Paolo Martinelli (مدیر اسبق بخش فنی تیم موتوراسپرت فراری) ساخته شده، 275 اسب بخار قدرت به همراه 600 نیوتن متر گشتاور را به چرخ ها منتقل می کند تا گیبلی صفرتاصد را در کمتر از 6.3 ثانیه طی کند. مصرف ترکیبی این پیشرانه 6.0 لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز 160 گرم در هر کیلومتر است.

اما مازراتی همین پیشرانه را با توربوهای دوقلو نیز عرضه می کند که در اینصورت با 330 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاوری که در اختیار چرخ های عقب قرار می گیرد، گیبلی در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. مصرف ترکیبی این مدل 9.6 لیتر اعلام شده است.

2014 Maserati Ghibli
2014 Maserati Ghibli

در آخرین مرحله مازراتی برای آنهایی که بدنبال هیجان بیشتر هستند، مدل های گیبلی S را پیشنهاد می کند که با بهبود پیشرانه و رسیدن قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 410 اسب بخار و 550 نیوتن متر، شتاب 5.0 ثانیه ای و حداکثر سرعت 285 کیلومتر برساعتی را در اختیار راننده اش قرار می دهد. دیسک های ترمز این مدل 360 میلیمتری در جلو و 350 میلیمتری در عقب بوده که به کالیپرهای شش (در جلو) و چهار پیستونه (در عقب) ساخت برمبو مجهز شده اند.

2014 Maserati Ghibli
2014 Maserati Ghibli

گیبلی همچنین 29 سانتیمتر در طول و 20 سانتیمتر در فاصله محوری درقیاس با کواتروپورته، کمتر دارد. رینگ های استاندارد آن 18 اینچ بوده اما سفارش مدل های 19 تا 21 اینچی نیز برای مشتریان امکان پذیر خواهد بود.

47 دیدگاه

  1. ضعیف قلب
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    من تازه به جمع شما پیوستم
    امیدوارم که بتونم از تجربیات شما و این سایت ، بهره بگیرم.
    من مقیم کشور قطر هستم و اگر گاهی اوقات فارسی نوشتنم ایرادی داشت ، بخشیدن با خودتون.

    پاسخ
    1. ma
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      چه بخوایم چه نخوایم ما تو ایرون زندگی می کنیم.وقتی یه سوپر اسپرت میبینیم که هیچ. وقتی یه تویوتا کمری 12000 دلاریم میبینیم فقط میتونیم حسرت بخوریم.پس یه عده هی نیان بگن بحث خودروسازان وطنی چه ربطی به موضوع داره.آره ما هم عاشق لامبو هستیم ولی وقتی آدم یه پراید 6 ملیونی رو باید 16 ملیون بخره گریش میگیره میفهمین یعنی چی!!!!!!!!!!!!!آره شاید شما بچه پولدارا نفهمید ولی بقیه خوب میفهمن!!!!!!!!

      پاسخ
      1. sean
        سوابق: (90 دیدگاه) ,

        توی همه جای دنیا با معادل 800 میلیون سوپر اسپورت سوار می شی!

        توی ایران پورشه پانامرا هم نمی دن

        پاسخ
  2. بی نام
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    ما مردم از خودروسازان عذر خواهی می کنیم !
    خودروسازهای عزیز

    سلام

    اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم که باید طی نامه ای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند که توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه می کنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان (نهاد که می دانید کجاست؟ یکجایی نزدیکی های گذاره!) بلند می شود. ما در برابر همه خوبی ها و خدمات بی مثال شما هیچ کاری نکردیم جز پررویی، ناشکری و تهمت زدن.

    این شما بودید که به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی که بوق داشت، درهایش از دو طرف باز می شد، لاستیکهای امکان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق داشت، شیشه هایش بالا و پایین می رفتند، ضبطش نوار می خورد، سپرش مشکی بود و کلی مزایای دیگر!این شما بودید که خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛ واقعا کدام یک از ملتها این امکان را داشته اند که سوار فندک شوند؟! چه کسی را سراغ دارید که بتواند خود و خانواده اش را سوار فندکش کند و برود سیزده بدر؟!این شما بودید که در نمایندگی های مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف کردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید که چند بار برای یک عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!

    این شما بودید که بعد از فروش ماشین هایتان بی خیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جاده ها رها شویم. این شما بودید که با تعبیه کردن نواقصی در ماشین ها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان کشیدید. خدا را شکر میکنیم که ما را گیر خودروسازی های بی معرفت و نارفیق خارجی نینداخت !دیگر بس است. هرچقدر از کمالات شما می گوییم بیشتر شرمنده می شویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.

    و اما ما!

    ما ملتی بودیم با پاچه هایی تنگ که دیگر نمی شد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچه اش کرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم که اگر یک وقتی شلوار پایمان کردیم کلی پاچه گشادتری داشته باشیم!ما مردمی بودیم که نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه کردن، پول عیدی های چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم کنیم. ما ملتی بودیم که به این فکر نکردیم که شما و خانواده هایتان بدون این عیدی ها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید کرد!ما مشتری های خوبی نبودیم. ما بجای اینکه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و کاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (که از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فکر کردیم که اصلا چه کسی خودروها را گران کرد؟!

    ما آنقدر منحرف بودیم که متوجه نشدیم آقای معاون اول می تواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شرکت کند و به صورت زنده و مستقیم و با چه کیفیتی انواع رقص های سنتی را ببیند!ما انقدر بی حیا بودیم که در قبال کاهش پانصد ششصد هزار تومانی قیمت پراید بجای اینکه سجده شکر بجا آوریم شروع کردیم به جمع و تفریق کردن قیمت کل قطعات پراید! حال آنکه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت کیلو پسته اعلا خرید و کل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!ما بجای اینکه از شما بخاطر آسان کردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشکر باشیم هی دم از ترمز ای بی اس، کیسه هوا و… زدیم؛ انقدر که جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما که در افتخاری دیگر وانت پراید هم برای ما به ارمغان آورده اید؟! فکرش را بکن! اهل و عیال را می ریزیم پشت وانت پراید و درحالی که خواننده دارد چه چه می زند در جاده چالوس می گازیم. یا اینکه چهارصد کیلو پسته را بار می زنیم و گاز می دهیم؛ فقط حواسمان هست که صدای ضبط را زیاد بالا نبریم که یک وقت از خواب بلند نشویم!

    آری خودروسازان عزیز! ما بد مردمی بودیم برای شما. اُف بر ما!

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      دوستان و مخاطبین عزیز سایت پدال چند صباهی است که برخی از افراد به قصد عناد و سود جویی با اهداف از پیش تعیین شده قصد دلسرد کردن ما مردم شریف را از کشورمان و صنعتمان به خصوص صنعت خودرو سازی را دارند که با گذاشتن نظرات و نشان دادن سیاه نمایی از وضعیت کشور قصد دارن به اهدافشان که همان نابودیه کامل صنعت کشور است برسند …. بدانید که با توجه به حجمه های سنگین و اعتلافات بزرگ جهانی در منزوی کردن کشور عزیزمان ایران و با تبلیغات گسترده در سیاه نمایی امور مردم شریف و انقلابی ما هیج گاه امید خود را از ایران اسلامی از دست نخواهند داد و همواره استوار و محکم خواهند ایستاد …
      اکنون در مرحله حساسی هستیم که چنان چه صبر پیشه کنیم از این وضعیت به سلامت بیرون رفته و باز به همان نقطه طلایی که شایسته مردم عزیزمان هست خواهیم رسید و به صنعت اول خودرو سازی جهان دست خواهیم یافت….
      والسلام…

      پاسخ
      1. خودرو
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        بله کاملا موافقم توی اینترنت داشتم میگشتم به یه خبر جالبی دست پیدا کردم گفتم بد نیست دوستان یه نگاهی بهش بندازن

        یک کارشناس اقتصادی به «عصرخودرو» گفت:

        حفظ تولید در شرایط سخت کنونی شایسته تقدیر است

        عصرخودرو: یک کارشناس اقتصادی گفت: ارتقا کیفی در محصولات تولیدی خودروسازان در چند سال اخیر شاید با اهداف و برنامه ریزی های آنان منطبق نبوده است
        به گزارش «عصرخودرو» حمید فولاد زاده افزود: اما با در نظر گرفتن مشکلات و موانعی که برای صنعت و تولید کشور به ویژه خودروسازی به وجود آمده است می توان گفت عملکرد آنها از حد انتظار نیز مطلوب تر بوده است.
        وی با اشاره به چالش های اقتصادی و صنعتی کشور در سال های اخیر اظهار کرد: وقتی تامین نقدینگی برای پرداخت ابتدائی ترین نیازهای فعالیت اقتصادی مانند حقوق کارگر و خرید مواد اولیه دغدغه اصلی یک صنعتگر می شود، نمی توان از او انتظار داشت همپای قدرت های بزرگ جهانی پیش برود.
        وی ادامه داد: صنعتگران بارها عنوان کرده اند که برای یک انتقال ساده پولی با خارج از کشور با مشکل مواجه هستند، در این شرایط همین که تولید را حفظ کرده و در زمینه های کمی و کیفی دستاوردهایی نیز به دست آورده اند باید مورد تقدیر قرار گیرند.
        .فولاد زاده افزود: اگر بخواهیم تنها از منظر کیفیت در امر تولید خودرو نگاه کنیم باید گفت خودرو محصولی است که از تولیدات حدود 60 رشته صنعتی دیگر ساخته می شود و برای افزایش کیفی خودرو ضروری است، تولیدات این رشته ها افزایش کیفی پیدا کنند.
        این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تولید کنندگان قطعات مورد نیاز تولید خودرو معمولا بنگاه هایی کوچک تر هستند که از نابسامانی های اقتصادی اخیر لطمه دیده اند، افزود: وقتی قطعه سازان افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه ای مانند مواد پلیمری، آلومینیوم، چدن، فولاد و … را تجربه کرده اند، چگونه می توان انتظار داشت در کنار این افزایش هزینه ها به افزایش کیفیت های آنچنانی نیز دست یابند؟
        وی تصریح کرد: برخی از قطعات و مواد اولیه صنعت خودرو نیز از خارج کشور تامین می شود که محدودیت های بین المللی و نوسانات نرخ ارز باعث شده است تا دست صنعتگران خودرو و قطعه سازان برای انتخاب گزینه های کیفی تر بسته تر باشد.
        تین کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه برشمردن این مشکلات به معنای عدم افزایش کیفی قطعات و محصولات نهایی در صنعت خودرو نیست، افزود: نگاه کارشناسانه به خودروسازی و تولیدات این صنعت نشان می دهد که با وجود مشکلات متعدد و عدیده ای که در مسیر حرکتی آنها وجود داشته یا به تازگی ایجاد شده، اما در زمینه های کمی و کیفی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته اند که شایسته تقدیر است.
        این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: در ساختار اداری، نظارتی و اقتصادی کشور سازمان ها و مجموعه هایی که وظیفه نظارت بر کیفیت و استانداردسازی تولیدات کشور از جمله خودرو را دارند، کم نیستند. از این رو بهتر است اظهارنظر در خصوص میزان ارتقای کیفی محصولات تولیدی کشور به عهده آنها گذاشته شود.

        پاسخ
      2. بی نام
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        حسین من ازت یه سوال دارم
        گفتی بــــــاز به نقطه ی طــــــــــــــــلایی میرسیم؟!!!!!!!
        مگه ما اصلا نقطه طلایی داشتیم عزیز؟
        من یادم نمیاد.فقط اگه یادم بندازی ممنون میشم داداش.
        بابا ملت نمیتونن 17 تا پیاده بشن واسه یه پراید.میفهمی این مبلغ واسه یه خونواده معمولی ینی چی؟ میفهمی درآمد چند وقتشونه؟ بابا بس کنید این شعارهای پوچ و تو خال رو

        پاسخ
      3. alireza
        سوابق: (19 دیدگاه) ,

        حسن جان من واقعا دوست دارم کمی با تو در کمال احترام و دوستی صحبت کنم . بالاخره هممون ایرانی هستیم و یک مشکل داریم . لطفا جواب بده . من طرز فکرم نزدیک به این اقای بی نام هستش که جوابتو داده جوابشو بده ببینیم کدوممون راست میگیم و کودوممون گول حرفای بعضی هارو خوردیم.
        اگه واقعا جوابی داری بگی لطفا بگو چون با جواب ندادنت هم خودتو خراب میکنی هم کسانی که به حرفت اعتقاد دارند. اگه هم کسی مانند حسن فکر میکنه لطفا حرفشو بزنه.

        پاسخ
      4. خودرو
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        بله کاملا موافقم توی اینترنت داشتم میگشتم به یه خبر جالبی دست پیدا کردم گفتم بد نیست دوستان یه نگاهی بهش بندازن

        یک کارشناس اقتصادی به «عصرخودرو» گفت:

        حفظ تولید در شرایط سخت کنونی شایسته تقدیر است

        عصرخودرو: یک کارشناس اقتصادی گفت: ارتقا کیفی در محصولات تولیدی خودروسازان در چند سال اخیر شاید با اهداف و برنامه ریزی های آنان منطبق نبوده است
        به گزارش «عصرخودرو» حمید فولاد زاده افزود: اما با در نظر گرفتن مشکلات و موانعی که برای صنعت و تولید کشور به ویژه خودروسازی به وجود آمده است می توان گفت عملکرد آنها از حد انتظار نیز مطلوب تر بوده است.
        وی با اشاره به چالش های اقتصادی و صنعتی کشور در سال های اخیر اظهار کرد: وقتی تامین نقدینگی برای پرداخت ابتدائی ترین نیازهای فعالیت اقتصادی مانند حقوق کارگر و خرید مواد اولیه دغدغه اصلی یک صنعتگر می شود، نمی توان از او انتظار داشت همپای قدرت های بزرگ جهانی پیش برود.
        وی ادامه داد: صنعتگران بارها عنوان کرده اند که برای یک انتقال ساده پولی با خارج از کشور با مشکل مواجه هستند، در این شرایط همین که تولید را حفظ کرده و در زمینه های کمی و کیفی دستاوردهایی نیز به دست آورده اند باید مورد تقدیر قرار گیرند.
        .فولاد زاده افزود: اگر بخواهیم تنها از منظر کیفیت در امر تولید خودرو نگاه کنیم باید گفت خودرو محصولی است که از تولیدات حدود 60 رشته صنعتی دیگر ساخته می شود و برای افزایش کیفی خودرو ضروری است، تولیدات این رشته ها افزایش کیفی پیدا کنند.
        این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تولید کنندگان قطعات مورد نیاز تولید خودرو معمولا بنگاه هایی کوچک تر هستند که از نابسامانی های اقتصادی اخیر لطمه دیده اند، افزود: وقتی قطعه سازان افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه ای مانند مواد پلیمری، آلومینیوم، چدن، فولاد و … را تجربه کرده اند، چگونه می توان انتظار داشت در کنار این افزایش هزینه ها به افزایش کیفیت های آنچنانی نیز دست یابند؟
        وی تصریح کرد: برخی از قطعات و مواد اولیه صنعت خودرو نیز از خارج کشور تامین می شود که محدودیت های بین المللی و نوسانات نرخ ارز باعث شده است تا دست صنعتگران خودرو و قطعه سازان برای انتخاب گزینه های کیفی تر بسته تر باشد.
        تین کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه برشمردن این مشکلات به معنای عدم افزایش کیفی قطعات و محصولات نهایی در صنعت خودرو نیست، افزود: نگاه کارشناسانه به خودروسازی و تولیدات این صنعت نشان می دهد که با وجود مشکلات متعدد و عدیده ای که در مسیر حرکتی آنها وجود داشته یا به تازگی ایجاد شده، اما در زمینه های کمی و کیفی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته اند که شایسته تقدیر است.
        این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: در ساختار اداری، نظارتی و اقتصادی کشور سازمان ها و مجموعه هایی که وظیفه نظارت بر کیفیت و استانداردسازی تولیدات کشور از جمله خودرو را دارند، کم نیستند. از این رو بهتر است اظهارنظر در خصوص میزان ارتقای کیفی محصولات تولیدی کشور به عهده آنها گذاشته شود.

        پاسخ
      5. jj
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        برادر “صباح” رو که اشتباه نوشتی عزیز! بقیه برادران مثل اینکه متوجه نگردیده اند!

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      واقعا عالی بوددددددددددددددددددددددددددددددددددد.ویکتور هوگو هم با این ذهنش چنین جملاتی رو نگفته بود . معرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررکه بود . بی نهایت زیبا

      پاسخ
    3. شهریار
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی گفتی

      پاسخ
    4. جواب
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام راستش این متن رو دیدم دلم به حال خودم و کشورم سوخت 254 نفر که برای
      تخریب تولید داخلی و 3 نفر برای کمک به کشورمون ، تولید کنندگان با مشکلات زیادی روبرو هستند
      1.قیمت بالا مواد خام
      2.تکنولوژی قدیمی و پائین بجای وارد شدن تکنولوژی جدید خودرو لوکس وارد میشه
      3.کارگر بسیار گران قیمت و کم بازده یعنی از شما 254 نفر
      4.رقبا بسیار قدرتمند چه از لحاظ تبلیغات چه از لحاظ رسانه
      5. دید افراد نسبت به تولید داخلی
      6.جنس تقلبی با نام مارک ایرانی ببرن شرکت خودشون نمیدونن کدوم اصل هست
      میدونید یک فرد چینی روزی 15 ساعت با کمترین دستمزد کار میکنه
      تمام خودرو سازی های خارجی فشار روی کارکنانشون هست و در صورت بد عملکردن
      اخراج میشن با یک تخلف زندگیشون رو از دست میدن
      کدومتون تو رشته خودش موفق بوده ؟؟؟
      اول به خودت نگاه کن

      پاسخ
      1. جواب
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        اقای بی نام ، از بیرون اب گفتن شنا مثل اب خوردن هست راحت هست
        ولی وقتی توی اب افتادی و داشتی غرق میشدی میفهمی که شنا کردن
        توی اب زلال نه توی باتلاق سخته
        بجای اینکه توی رشته خودمون بهترین بشیم توی تخریب بهترین میشیم
        کشور بدون متخصص در ضمینه فنی خودش سخته پیشرفتش
        تا وقتی که باور نداشته باشیم به خودمون هیچ نمیشیم

        پاسخ
    1. ابی
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      چه جلو داشبرد قشنگی داره
      ولی دندش رو کپ ب ام و زدن

      پاسخ
    2. بانک عکس خودرو (carimage.ir)
      سوابق: (98 دیدگاه) ,

      واقعا زیباستـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      .

      پاسخ
    3. alireza
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      سلام جناب خودرو
      ممنون از متنتون .
      ما الان حدود 30 سال هست که خودروسازی مستقل داریم چرا تو این سی سال هیچ کاری نکردند ؟ ایا سی سال برای رساندن کیفیت خودرو به استاندارد جهانی کمه ؟ چند شب پیش اخبار اعلام کرد که خودروسازها به زودی خودروهای دو ایربگه میسازند ! بعد از سی سال تازه میخواهند دو تا ایربگ بذارند. بابا برید چین رو نگاه کنید روی هم 5 سال نیست که خودروسازی داره اما خودشو رسونده به کیفیت استاندارد.برید خودروسازی برزیل رو نگاه کنید که اینم روی هم 5 سال از عمرش نگذشته ولی خودشو رسونده به استاندارد. دیگه کره که جای خود دارد.
      این متنی که شما گذاشتید همه اش دروغ و بهونه است برای اینکه گند کاریشان را بپوشانند.

      پاسخ
  3. Infinite
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    طراحی بسیار زیبایی داره. از طراحی کواتروپورته 2013 خوشم نیومده بود ولی این مدل واقعا زیباست.
    _________________________________________________________
    خبر جدید:
    بوگاتی در صفحه ی فیسبوک خودش خبر از یک ابرخودروی 1600 اسب بخاری با شتاب کمتر از 2 ثانیه دادهـ…

    پاسخ
  4. مسی
    سوابق: (268 دیدگاه) ,

    عجب عظمتی داره ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه

    پاسخ
  5. peiman09
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    بالاخره مجبور شد … الان هم خیلی باید تلاش کنه تا در حد همکلاسی های آلمانی یا انگلیسی خودش بکشه بالا .. اگه مصرف سوخت بالاشو پایین نیاره حرفی واسه گفتن نداره .

    پاسخ
  6. perna
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    آقای ضعیف قلب عزیز
    شما که توی قطر زندگی می کنی می تونی یه راهنمایی کوچیکی بکنی که چرا اینقدر عربا مایه دارند؟
    سواله برام واقعا. دولت بهشون یارانه های کلان میده یا کلا حقوق اونجا خیلی بالاست

    مرسی

    پاسخ
  7. ma
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به زودی صاحب اینترنت ملی خواهیم شد.اونوقت میخوام ببینم پدال از کجا مطلب پیدا میکنه بذاره!!!!!!!!!!!
    بابا بچسبید به همین خودروهای ناب خودمون!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. hossein
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      آره راست میگی به زودی به این فیض نائل خواهیم شد و باید راجب تایپ های مختلف خودروی مشهور kia pride مطلب بخونیـــــــــــــــــــــــــــــم.!!!!

      پاسخ
  8. مهزیار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه ولی مطمئنا در رقابت با کلاس ای و سری 5 کم میاره…

    پاسخ
  9. edris
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    حسین واقعا خوابی یا خودتو زدی بخواب آخه آدم انیقدر …………

    پاسخ
  10. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    حسن جان نمیدونم خوابی یا خودتو زدی به خواب !
    با فرض این که خوابی !! یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه دیگی که واسه من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه!
    خودرو سازی که پراید رو 17 میده به مردم همون بهتر که نابود شه

    پاسخ
  11. peiman09
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    کسی که خواب میشه بیدارش کرد اما کسی که خودش زده به خوابی نه !!

    پاسخ
  12. hamed
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    با اون نامه بیشتر از ماشین حال کردم.دمت گرم/

    پاسخ
  13. محمد.............
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    محرف نماینده قم جالب …………
    آیا ساختن قطعات اتومبیل برای جوانان از ساختن هواپیماهای جنگنده سخت‌تر است؟

    پاسخ
  14. ضعیف قلب
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سلام خدمت perna عزیز اولا تشکر بابت سؤال شما و ثانيا در جوابتون بايد بگم که
    بحران اقتصادی که از سال 2008 و تا حالا که ادامه داره .، برای خیلی کشورها مصیبت بود اما برای قطر برکت بود!!!
    و بیشترین سود و درآمد قطر از نفت و گاز است
    و حالا شما تصور بکنید کشوری که کل جمعیتش فقط 300هزار نفره ،با این همه پول هنگفت چکار کنه!
    البته واسه ما مقیمیها که قطری بحساب نمیایم خیلی فرقی نداره .
    مثلا یک کارمند حکومتی غیر قطری اگر حقوقش 1000دولار باشه، قطری حقوقش 15هزار دولار است!!!!!!!!

    پاسخ
    1. perna
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      ماشالله به ملکتشون

      خوش بحالشون
      باز هم مرسی از جوابت

      پاسخ
  15. ضعیف قلب
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    اما راجب خودرو :
    در قطر با وجود اینکه اینهمه قطریها وضع مالی توپی دارند ، اما هیچ خودرویی به اندازه تویوتا مورد اطمینان ن ومرغوب نیست ..
    و 80در صد از قطریها صاحب لاند کروزر هستند .
    و جالب اینه که تمام خودروهای شرکتهای دیگه بعد از 5سال اگر خواستی بفروشی 60در صد از قیمتش از دست میدند مانند BMW X5-BMWX6-RANG ROVER -PORCHE ceyan و حتی مرسیدس بنز .
    اما این تویوتا لاندکروزر و هایلوکس و کامری هستند که بعد از 5سال تنها 30در صد از قیمتش از دست میدند!!!!!

    پاسخ
  16. محمدعلی
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    اولا که اگه ما بخواهیم خودرو درست کنیم توانش رو داریم ولی برا مسولین به صرفه نیست هزینه کنند چون هزینه باعث کاهش درامد اونها میشه دوما مسولین اصلا ارزشی برای جون ملت قائل نیستند . شرکت مرسدس به خاطر اینکه سرنشین ها و راننده و عابر پیاده در هنگام حادثه هیچ اتفاقی براشون نیفته اومده رو کاپوت و رو کمربند ایمنی ایربگ گذاشته بماند 20 تا ایربگ اضافی داخل خودرو گذاشته . مت هم از سال 1985 تا به حال خودرو سازامون هیچ غلطی نکردن حالا بیایم ازشون حمایت کنیم ؟؟؟؟ والا من یکی دوست دارم سر به تنشون نباشه .
    فقط میخام بدونم کدوم یک از مسولین ما پراید یا پژو 405 سوار میشن ؟؟؟؟

    پاسخ
  17. پوراحمدی
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    دوستان من شما روزگار این حسین آقا رو سیاه کردین ولش کنین بنده خدا رو. حالا بنده خدا تیبای هاچ بک و پراید دنده اتوماتیک رو دیده دلش خوش شده چیکارش دارید بذارید خوش باشه

    پاسخ
  18. alireza
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ایول داداش که خودتو بی نام معرفی کردی -دمت گرم زدی تو خال -همه حقیقت رو گفتی -دستت طلا

    پاسخ
  19. arash.cc
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اقایون ماشین باز فعلا مازراتی و بقیه رو ول کنید بچسبید به حجمه های سنگین جهانی!!!اقا حسن فامیل مدیر عامل سایپا هستی یا ویران خودرو!جون خودت راستشو بگو

    پاسخ
  20. amir
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ميدونيد بچه ها هميشه پيش خودم فكر ميكنم اينها همه يه خوابه!!! اين منجلابي كه واسه ما جوونا درست كردن يه خوابه!!! ولي حيف… ما تو كشوري هستيم و زندگي ميكنيم كه از لحاظ منابع طبيعي نفت گاز و غيره… اكثر كشورهاي دنيا حسرت ما رو ميخورند. ولي مردم خودمون بي نصيب… يعني جووناي ما بايد حسرت اون عرباي ملخ خور رو بخورن؟!! چرا ما اينقدر بدبختيم كه به يك فرقون بايد 17 18 ميليون پول بديم؟؟

    پاسخ
  21. erfan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    حالا قیمتش اعلام کنین لطفا هنوز ارتاتاک کواتروپورته نیاورده ما باید با 2011 سر کنیم

    پاسخ
  22. محمد.............
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    اینا خودشون پولشون میلیاردیه و واسشون فرق نداره پراید 6 یا 60میلیون باشه
    اینا خر پولان که اصلا نگاه به قیمت ماشینای داخلی هم نمیندازن این خودروسازا هم که جز خر پولان پس چرا بیان به فکر مردم باشن
    کافیه تا ابد پراید و پزو رو مونتاز کنن بدن مردم پول حروم بخورن.خاک تو سرشون که حاظر نیستن کمتر بخورن و بیشتر به کیفیت توجه کنن
    به خدا قسم نونشون حرومه
    آخ که چقد ما جوونا بد بختیم بخدا چقد حسرت
    بخدا از پارسال پول جمع کرده بودم یه کمری 2007 کار کرده بخرم امسال که پولم جمع شد همون ماشین 3 برابر شد قیمتش
    دلم به حال خودم و جوونای مث خودم میسوزه
    خیلیا هم بدن پول واسه پراید لگن جمع کردن که(خدایا)پول اونم حالا ندارن. آخه مگه ما همونایی نبودیم که میگفتیم پرید 6 تومن نمی ارزه حالا کارمون به جایی رسیده میگیم کاش برگرده به قیمت 10 تومنی قبلیش
    افسوووووووووووووس

    پاسخ
  23. علی
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    وقتی عکس این ماشین خارجی ها رو آدم میبینه روحیه اش عوض میشه.حالا چه برسه به اینکه توش بشینی و برونی.خدایی یه لحظه به این فک کنید که صبح بشینی تو همچین ماشینی و بری سرکار.چقد فرق میکنه با اینکه بشینی تو سمند پایه گاز سوز صفر صبح استارت بزنی ببینی نمیره رو cng. و عصبانی بلند میشی میری سرکار و تا شب ذهنت درگیره و همه کارای مردم رو فرمالیته تحویل میدی.چون ذهنت درگیره.

    پاسخ
  24. Speed3
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    راست میگن دیگه!خیلی در مورد خودروسازان بی انصافین !دو سه سال صبر کنین سایپا زده تو گوشه تویوتاو مزدا!آخه کدوم ماشین خارجی تونسته با یه تعویض چراغ اینقدر فروش کنه؟!این نشون اصالت و کیفیته..تو خیابون نگاه کن کدوم مزدایی به سرعت پراید می تازه؟!تو همون خیابونی که مزدا3 50 تا به زور میره پراید می بینی 120 تا میره!!بعد بگین سایپا بد..شماها دیگه کی هستین!!

    پاسخ
  25. yalda
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    متاسفانه ماخودمون باعث این مشکلات شدیم اگ ما ماشین های سایپاو ایران خودرو رو نخریم فک نمیکنین اونهاهم حداقل ب فکرکاهش قیمت بیافتن؟ اماما باپیش خریدداریم حمایتشون میکنیم و اونها همین رو میخوان
    سزای گران فروش نخریدن است

    پاسخ
  26. ایران خودرو
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من واقعا وقتی این ماشین هارو می بینم گریم می گیره واقعا شرمنده ملت ایرانم :**(
    من خودم به شخصه آشغالایی کی بیرون می دمو سوار نمی شم .
    ملت فقط وقتی سوار ماشینایه ما شدین زیاد گاز ندین این ماشینا زیاد برای کورس و لایی عالی نیستن
    لذا زنده شما برای ما لازمه چونکه محصولات دیگری نیز در راهن و الله تعالی که خداوند هم مارا خواهد بخشید به هر حال خود شما خواستین که رو پای خودمون وایسیم پس آه و اوه نکنین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.