مسابقاتمیز خبر

بازنشستگی فیلیپه ماسا راننده باسابقه فرمول یک

راننده‌ی فرمول ۱ تیم ویلیامز فیلیپه ماسا اعلام کرد که در پایان سال از رقابت‌ها کناره‌گیری می‌کند.

f1-massa-announces-retirement-6
این راننده‌ی ۳۵ ساله‌ی برزیلی در حال حاضر سومین سال همکاری خود با تیم ویلیامز را پشت سر می‌گذارد و پس از ۱۴ سال رانندگی پشت فرمان خودروهای مختلف مسابقات، در مسابقه‌ی نهایی خود در ابوظبی دویست و پنجاهمین گرند پری خود را جشن خواهد گرفت. ماسا، کار خود را با تیم سائوبر در سال ۲۰۰۲ آغاز کرده و پس از آن نیز در تیم‌های فراری و ویلیامز به کار خود ادامه داده است.

f1-massa-announces-retirement-1
او حتی در سال ۲۰۰۸ نزدیک بود با تیم فراری قهرمان مسابقات شود اما در مسابقه نهایی کم آورد و موفق به کسب چنین عنوانی نشد.

f1-massa-feature-cs-1
ماسا در کنفرانسی خبری اظهار داشت:

من باید در ابتدا از همسر و پدرم، از کل خانواده‌ام، مدیر برنامه‌هایم نیکلاس و کل مردمی که در طی این سال‌ها حمایتم کردند تشکر ویژه داشته باشم. خدا را شکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشت و از همه مهم‌تر اینکه از من محافظت نمود. همچنین تشکری خالصانه از کسانی دارم که در این چند سال با آن‌ها کار کرده‌ام.هر تیمی باعث کسب تجربه‌ای خاص برای من شده است. من خاطرات بسیار خوبی در طی این سال‌ها داشته‌ام و از همه‌ی تیم‌ها تشکر می‌کنم که باعث شدند من به جایگاه کنونی برسم. شغل من چیزی بیش از آنچه که انتظار داشتم بوده و به آن چیزی که به دست آورده‌ام افتخار می‌کنم. این افتخاری بزرگ است که با تیم ویلیامز از این مسابقات خداحافظی می‌کنم. این یک روز عاطفی خواهد بود، وقتی‌که حرفه‌ی خودم را با جشن گرفتن دویست و پنجاهمین گرند پری در ابوظبی به پایان می‌رسانم.

فیلیپه ماسا
فیلیپه ماسا
در اولین فصلی که ماسا در تیم ویلیامز حضور داشته ۳ پودیوم و یک پل پوزیشن را به دست آورده و در رتبه‌بندی در رده‌ی هفتم قرار گرفته است. امسال او تا به اینجا در رده‌ی دهم قرار دارد.

آلونسو، باتن و ماسا
در این کنفرانس خبری معاون مدیر تیم ویلیامز نیز صحبت کرده و از اینکه سه فصل با ماسا کار کرده خوشحال است و اعلام کرده از اینکه ماسا دیگر در کنار آن‌ها نخواهد بود ناراحت است:

فیلیپه در زمانی که تغییرات زیادی در حال رخ دادن بود به تیم ما پیوست و تجربه، شجاعت و تعصب او فاکتوری مهم در تغییر مثبت تیم ما بود. هر کسی که ماسا را می‌شناسد قطعاً می‌داند که او چه آدم خونگرم و با دقتی است. او عملکرد خیلی خوبی در تیم ما داشته و من فکر می‌کنم که حضور ماسا در هر تیمی باعث افتخار آن گروه خواهد بود. می‌دانم که این یک تصمیم آسان برای فیلیپه نبوده اما همگی به این تصمیم احترام می‌گذاریم. من می‌خواهم به خاطر تلاش‌های زیاد او در سه سال گذشته تشکر کنم و آرزو دارم که در زندگی خود همیشه موفق باشد. او همیشه عضوی از خانواده‌ی ویلیامز خواهد بود.

تنها راننده‌ی قطعی ویلیامز برای سال ۲۰۱۷ بوتاس است و البته شایعاتی مبنی بر حضور جنسن باتن در سال آینده در ویلیامز به گوش می رسد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ferrari

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    حیف شد که بدون قهرمانی کل از فرمول یک خداحافظی میکنه. به نظرم لیاقت کسب این عنوان رو داشت. برای فیلیپه ماسا ارزوی موفقت دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حیف

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. « مجید . فقط ماشین آلمانی . فقط پورش »

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با آرزوی موفقیت برای این راننده ی کهنه کار و دوست داشتنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    راننده خوبی بود، حالا شاید به اون چیزی که آرزوی هر راننده ای هست، دست پیدا نکرد، ولی به هر حال، تلاش خودشو کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. audi sq7

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    موقعی که تو تیم فراری بود وسط مسابقه یک چیزی مثل قوطی نوشابه خورد به سرش و ی یک چند روزی رو تو کما بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا