مسابقات

تست‌های اولیه برای فرمولا تاندر 5000

وقتی فرمول یک موتورهای قدرتمند و باشکوه V-8 تنفس طبیعی را کنار گذاشت و به جای آنها از موتورهای توربوشارژر V-6 استفاده کرد، هوادران به‌خوبی می‌دانستند که روزگار صدای لذت‌بخش موتورهای F1 به سر آمده است؛ چرا که توربوشارژرها به معنای نویز کمتر و نویز کمتر به معنای تجربه سطح پایین‌تر تماشای مسابقات هستند. امّا بازگشت احتمالی مسابقات فرمولا تاندر ۵۰۰۰، احتمالاً باعث می‌شود که دوباره سر و صدا به دنیا رقابت‌های خودروهای چرخ‌باز برگردد.

formula-thunder-5000-front
در حال حاضر، یک نمونه‌ اولیه در حال تست در پیست‌های مسابقه محلی استرالیا و نیوزیلند قرار دارد و تصاویر برخی از آخرین دورهای آزمایشی این خودرو منتشر شده است.

formula-thunder-5000-04
کریس لمدن (Chris Lambden)، مالک سابق تیم مسابقات قهرمانی تورینگ کار استرالیا، کسی است که در رأس تلاش‌ها برای احیای فرمول ۵۰۰۰ قرار دارد؛ مسابقاتی که در فاصله سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲ برگزار می‌شد. نمون اولیه خودروی ویژه این مسابقات از یک شاسی «سوئیفت فرمولا نیپون» استفاده می‌کند و مجهز به یک پیشرانه ۵ لیتری تنفس طبیعی V-8 با قدرت ۵۷۰ اسب‌بخار است. برای انتقال قدرت نیز از یک گیربکس ۶ سرعته ترتیبی بهره گرفته می‌شود. همچنین این مدل دارای یک طراحی دریچه هواست که به نظر می‌رسد مستقیماً از خودروهای فرمول یک در دهه ۱۹۷۰ گرفته شده است. شاید تنها چیزی که این وسط کمبود آن احساس می‌شود، حضور شخص آقای جکی استوارت (Jackie Stewart) و زلف‌های پریشان مشهورش باشد.

formula-thunder-5000-rear
«لمدن» نه‌تنها می‌خواهد نشان و صدای فرمولا تاندر ۵۰۰۰ و گذشته فرمول یک را به موتوراسپورت بازگرداند، بلکه قصد دارد که از رانندگان با استعداد جوان برای جذابیت بیشتر این مسابقات استفاده کند. وی اخیراً در مصاحبه با Motorsport می‌گوید:

امیدوارانه به دنبال  نسل جدیدی از رانندگان جوان و با استعداد برای تکرار نمایش‌های خارق‌العاده گذشتگانی چون «آلن جونز»، «کوین بارلت»، «اسپنسر مارتین»، «وارویک براون» و دیگر ستاره‌های دهه ۱۹۷۰ هستیم؛ کسانی که طرفداران موتوراسپورت واقعاً‌ عاشق آنها بودند. سری {جدید} FT5000 دارای یک خودروی چرخ‌باز واقعاً چالش‌برانگیز، قدرتمند و سریع خواهد بود. نمایش و صدای یک مجموعه از آنها در مسیر مسابقه حتماً جذاب و شگفت‌انگیز می‌شود.

البته شاید برای دیدن و شنیدن صدای آنها، اندکی زمان بیشتر نیاز باشد.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. madjid911 GT2

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .یاد فرمول 1 با V12 بخیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      وای قلبم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا