مسابقات

جایگزینی سری مسابقات GP2 با مسابقات فرمول 2

بیش از یک دهه است که مسابقات GP2 سنگ بنای اساسی حضور رانندگان در فرمول ۱ به شمار می‌رود؛ اما سرانجام با پایان سال جاری این مسابقات خاتمه خواهد یافت و مسابقات قهرمانی فرمول ۲ فیا جایگزین آن خواهد شد.

gp2
این معامله که اساساً یک تغییر نام است مسابقات GP2 را با سری مسابقات خودروهای تک‌سرنشین فیا که شامل فرمول ۱، قهرمانی اروپایی فرمول ۳ و سری‌های F4 که در ۱۲ کشور دنیا برگزار می‌شوند را دوباره ادغام کرده و در یک راستا قرار خواهد داد.

rs5149_jordanking20150905_0120
رئیس فیا ژان تود می‌گوید:

تکمیل کردن این فرایند با گروه فرمول ۱ و تولد مسابقات فرمول ۲ یک قدم بسیار مهم است. این سری مسابقات فرصتی بی‌نظیر برای راننده‌هایی فراهم خواهد کرد که هدف نهایی آن‌ها رسیدن به مسابقات فرمول ۱ است.

rs4557__rg_9303
مسابقات GP2 در سال ۲۰۰۵ توسط مدیر اسبق فرمول ۱ یعنی برنی اکسلستون و مدیر اسبق رنو فلاویو بریاتوره و به عنوان مسابقاتی تمرینی برای راننده‌هایی که می‌خواهند در فرمول ۱ حضور یابند محسوب می‌شود. از آن زمان تاکنون ۳۰ راننده از GP2 به فرمول ۱ راه یافته‌اند که از آن جمله می‌توان به نیکو رزبرگ و لوئیس همیلتونی اشاره کرد که هر دو با قهرمانی در GP2 به فرمول ۱ راه یافتند.

71358rsf_a8c9718
مسابقات F2 از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۸۵ برقرار بود اما در آن زمان با مسابقات فرمول ۳۰۰۰ جایگزین شد؛ اما این مسابقات توفیق چندانی نیافت.

خودروهای GP2 توسط Dallara ساخته شده و از پیشرانه‌های ۸ سیلندر ۴ لیتری بهره می‌بردند. در سال ۲۰۱۱ مسابقات GP2 آسیایی با مسابقات اصلی ادغام شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. NOBLE

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    موتور 4 لیتری خیلی مناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا