مسابقات

جوان‌ترین راننده تاریخ مسابقات رالی جهانی

اولیور سولبرگ ۱۵ ساله فرزند پیتر سولبرگ معروف که چندین قهرمانی را در مسابقات رالی جهانی به دست آورده جوان‌ترین راننده‌ای خواهد بود که تاکنون در سطح بالاترین مسابقات رالی شرکت کرده است. او برای اولین بار در ۲۲ آوریل در سری مسابقات اسکاندیناوی در نروژ پشت فرمان خواهد نشست.

petter-solberg-psrx-volkswagen-sweden-vw-polo-gti-with-his-son-oliver-solberg
اولیور می‌گوید:

من بسیار هیجان زده‌ام. من در خلال تست‌ها در بلژیک ۵ دور با خودرو رانندگی کردم و باید بگویم که هیجان بسیار زیادی داشت. خودرو بسیار سریع بود و شتاب گیری شگفت‌انگیزی داشت.

او ادامه می‌دهد:

من در پیست‌های زیادی رانندگی کرده‌ام و رانندگی با کراس کارت مهارت‌های مسابقه را به شما آموزش می‌دهد و این مزیت‌های زیادی دارد.

اما قهرمان رالی جهان پیتر سولبرگ که هفته‌ی پیش در بارسلونا خودروی جدید موتوراسپورت فولکس‌واگن پولو GTi را معرفی کرد در ابتدا برنامه‌ای برای قرض گرفتن سیتروئن DS3 برای فرزند خود در این فصل نداشت اما گفته بود اگر اولیور بتواند گواهی‌های مربوطه را دریافت کند اجازه‌ی شرکت در مسابقات را به او خواهد داد.

2014 FIA World Rallycross Championship
اولیور می‌گوید:

پدرم گفت اگر من بتوانم گواهینامه را بگیرم می‌توانم خودرو را قرض کنم. البته او هرگز فکر نمی‌کرد که من توانایی گرفتن گواهینامه را داشته باشم.” او ادامه می‌دهد: “من دنبال گواهی سوئد بودم اما باید به خاطر مسابقات رالی گواهینامه لیتوانی را دریافت می‌کردم. برای دریافت گواهینامه‌ی ملی باید حداقل ۱۶ سال سن داشت.

اما پیتر سولبرگ نیز در مصاحبه با موتوراسپورت گفت:

من کمی شگفت زده‌ام زیرا اینکه اولیور بتواند این کار را انجام دهد برنامه‌ریزی نشده بود. من هرگز فکر نمی‌کردم که او بتواند گواهینامه را بگیرد. من در ابتدا کمی بدبین بودم اما او خودرو را تست کرد و به نظر می‌رسید که کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، پس چراکه نه. من خودرو و قطعات را دارم بنابراین به او اجازه دادم تا یک سال رانندگی کند. او می‌خواهد در رالی شرکت کند و من هم می‌خواهم او دنبال آرزوهایش باشد و راه خود را پیدا کند.

سولبرگ کوچک سیتروئن DS3 را امتحان خواهد کرد. این خودرو همان مشخصات خودروی قهرمان سال پیش در آرژانتین را دارد. در نهایت اولیور می‌گوید:

اگر من تست‌های خوبی داشته باشم و چیزهای زیادی یاد بگیریم، فکر می‌کنم که شانس خوبی خواهم داشت. هیچ فشاری وجود ندارد، من به نتایجی که پدرم به دست آورده فکر نمی‌کنم. من تنها از او یاد می‌گیرم و تلاش می‌کنم تا مهارت‌های خودم را افزایش دهم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    در یک کلام حال دنیا رو میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Mahdi DODGE

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    15 ساله ما هم تو کلش اف کلنسه متاسفانه
    نا گفته نماند 30 40 ساله هامون هم بازی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (88 ديدگاه)

      همینجوریه دیگه یه نفر عاشق فوتباله یه نفرم عشق ماشین ولی تو ایران به دنیا اومده یا باید بعضی وقتا بره به عنوان تفریح کارتینگ یا باید با بازی های کامپیوتری اتومبیل رانی یا استراتژی مثل کلش سرشو گرم کنه دیگه یکیش خود من

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. javadm4

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    نهایت آرزوی مارو تو داری بچچچچچچچچه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا