مسابقات

همه چیز درباره رالی داکار [اینفوگرافی]

آغاز رقابت‌های ورزشی اتومبیلرانی و سرعت در سال جدید میلادی، رالی داکار در امریکای جنوبی است. رالی داکار در مسیر ۸۵۰۰ کیلومتری خود از کشورهای مختلف امریکای جنوبی شامل آرژانتین، بولیوی و شیلی عبور می‌کند و مانند مسابقات هر ساله، محل رقابت‌ ماشین‌های ویژه، کشنده‌ها، موتورسیکلت‌ها و چهارچرخه‌ها خواهد بود. این وسایل نقلیه در طی مسیر مسابقه دو هدف دارند: اول اینکه در مسیر سخت مسابقه، سالم باقی بمانند و دوم این‌که این رقابت خارج جاده‌ای را برنده شوند.

MINI All4 Rally 2014 Dakar
MINI All4 Rally 2014 Dakar
در رقابت‌های سال ۲۰۱۴، راننده‌ها و موتورسیکلت‌سوران عنوان‌دار زیادی پیدا می‌شود. سیریل دسپرس فرانسوی با موتور KTM 450 به دنبال ششمین مقام خود در رالی داکار است. یکی از قهرمانان سابق بخش موتورسواری، راننده اتومبیل شده است. این شخص، استفان پیترهانسل از فرانسه است که خودروی مسابقه‌ای #۳۰۰ مینی All4 (طراحی بر اساس کانتریمن) را می‌راند و راهنمای کهنه‌کار، ژان‌پل کوترت، وی را همراهی می‌کند. خودروی شماره ۳۰۰ مینی، به تنهایی می‌تواند باعث پیروزی هر راننده‌ای شود. پیترهانسل، در صورت برنده‌شدن در رقابت، یکی از دو شرکت‌کننده‌های رالی داکار خواهد بود که توانسته هم در رشته موتورسیکلت و هم در رشته خودروی مسابقه، موفق ظاهر شود و تنها کسی خواهد بود که در دو رالی متوالی این عناوین را کسب کرده است. همچنین، در صورت موفق شدن پیترهانسل، این افتخار نصیب خودروی مینی All4 می‌شود که بتواند برای بار ششم به این عنوان دست پیدا کند.

در کلاس‌های مختلف رقابت‌های رالی داکار، نام‌آوران هر رشته، با رقیب‌هایی بسیار سخت روبرو هستند. موتورسوار اسپانیایی با یک موتور هوندا، ژوآن بارِدا بورت، به سختی در تعقیب سیریل دسپرس خواهد بود. استفان پیترهانسل و ژان‌پل کوترت با راننده پیشتاز، کارلوس ساینز، روبرو هستند. کارلوس ساینز، دارای دو عنوان قهرمانی جهانی است و برای سال ۲۰۱۴، با خودروی SMG بوگی با حمایت مالی ردبول، وارد رقابت‌ها شده است. مدل خودروی ساینز، سرعت مناسبی دارد، امّا استقامت لازم را ندارد.

از زمانی که رالی داکار در مسیر به طول ۵۵۰۰ کیلومتر در طول اروپا و افریقا، در دهه ۱۹۷۰ شروع به کار کرد، رکورد‌های مختلفی از خود به جای گذاشته است. دانستن برخی آمار، شاید به درک اهمیت این رقابت‌ها، کمک کند.
اینفوگرافی رالی داکار
اینفوگرافی رالی داکار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    تشکر ویژه از کسی که اینفوگرافی آخر رو تهیه کرده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. به تو چه من کی ام

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    پدال دمت گرم به خاطر مطلب زیبات..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. *عرفان*

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ما تو ایرانم ما یه کویر بسیار عالی داریم.مثل امریکا تیست اما برای مسابقات داخل کشور عالیه..
    وسیعترین کویر ایران که از دامنه های جنوبی البرز تا مرکز ایران گسترش دارد . طول آن 800 کیلومتر و عرض آن در حدود 600 کیلومتر می باشد.
    اما حیف که هیچ اسپانسری نیس که مسابقاتی را در کویر ساپورت کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. زیگما

      ۲۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      مرد حسابی مردم نون شب ندارن بخورن اون وقت تو توی فکر اسپانسر واسه مسابقه توی کویر های ایران هستی؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. *عرفان*

        ۲۱ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        چرا به خودت میگیری . مگ گفتم شما بیا اسپانسر شو…آخه زیگما جان مگه من گفتم الان برگذار کنن…یه نظری دادیم. فک نکنم تا 10 سال دیگم تحقق پیدا کنه.
        فلا ک به فکر آب رسوندن به کویر و یونجه کاشتن تو کویرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. sahand

        ۲۱ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (136 ديدگاه)

        عرفان جان تو نوشتت اشتباه داری,درستش اینه:
        فک نکنم تا 100 سال دیگم تحقق پیدا کنه..
        البته نظر شخصی من1000 سال هست!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. hozan

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    آقا من از بچگی عاشق رالی جهانی و رالی داکار بودم.
    رالی جهانی=لایک
    رالی داکار=دیس لایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. «« میلاد * فقط آلمان * فقط بنز »»

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    اول از همه جا داره که از اقای انیس حسینی بابت اینفوگرافی رالی

    داکار تشکر ویژه داشته باشم.

    به نظر من تو این رالی ، مسابقه ی کامیون ها از همه جالب تر است.

    حیف که ما نمی تونیم پخش مستقیم این مسابقه را ببینیم.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن.د

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    بسیار آموزنده و مفید بود.
    دستتون درد نکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۲ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دوستان پورشه هم وقتی برای اولین بار در رالی داکار شرکت کرد مقام اول رو کسب کرد این قضیه بر میگرده به حدود 30 سال پیش که مدل 953 که یک 911 با تغییر اساسی بود. ودر2 سال بعد یعنی سال 1986 با مدل افسانه ای 959 شرکت کرد ودوباره قهرمان شد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. حمادي

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    فقط ماشین این مطالب فایده نداره که فردا یادمون میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. juve

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    دستتون درد نکنه.

    ولی اگه امکانش هست در کنار این مطالب خارجی ، مطالبی هم از خودرو های موجود در ایران مخصوصا همین پراید پژو و .. خودمون بزارید که مثلا چه کارهایی انجام بدیم که بیشتر از اینا لذت ببریم و … .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرقاسمی

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام 3سال پیش مسابقه صحرا گذاشته بودند اما به خاطر رعایت نکردن اصول اخلاق اسلامی خذف شد
    توی بعضی ازسایت هادرباره مسابقه کویر هست بدون مجوز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیرقاسمی

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    این هم ادرس یک هتل وسط کویرwww.hotelbali.ir

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمدرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام میشه بگین تا حالا کسی از ایرانم شرکت کرده یا نه؟ یا برای شرکت تو این رالی چیا باید انجام داد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نوید (6*6)

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    بهترین رالی دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کسی میدونه قیمت این موتورها البته هوندا 2015 چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا