فرمول یک روسیه و پیروزی دوباره مرسدس

مرسدس در این فصل همواره جایگاه‌های اول و دوم را از آن خود کرده مگر اینکه حادثه ای پیش‌آمده باشد. قدرت خودروهای این تیم جای هیچ مانوری برای رقبا باقی نگذاشته است و شاید مقداری هم از هیجان این فصل کاسته باشد.

لوئیس همیلتون قهرمان فرمول یک روسیه شد
لوئیس همیلتون قهرمان فرمول یک روسیه شد

در روسیه این بار لوئیس همیلتون مقام نخست را به دست آورد اما ستاره واقعی سوچی، هم‌تیمی او یعنی نیکو رزبرگ بود که با وجود مشکل در چرخ‌ها و وقفه در دور دوم، توانست به جریان مسابقه برگشته و مقام با ارزش دومی را کسب کند.

vett-b-1-886x563

start-p-886x590

alon-24-886x590

bott-32-886x590

rosb-lowe-hami-bott-886x590

russia-f1

gros2-886x590

hami-51-886x590

hami-31-886x590

guti-11-886x590
والری بوتاس هم مقام سوم را از آن خود کرد. تیم مکلارن با موتورهای مرسدس هم رتبه‌های چهارم و پنجم را به دست آورد. این تیم سال آینده از موتور هوندا استفاده خواهد کرد. فرناندو آلونسو هم در جای ششم قرار گرفت. رانندگان ردبول نیز پشت سر وی قرار گرفتند. ریکاردوی جوان توانست طبق بیشتر مسابقات این فصل از سباستین فتل باسابقه جلوتر قرار گیرد. بنابراین ردبول برای ازدست دادن فتل و جذب یک راننده جوان و خوش آتیه چندان متضرر نخواهد شد.
دور بعدی مسابقات حدود سه هفته دیگر در آمریکا پیگیری می‌شود.

20 مهر ماه 1393  –  پیست سوچی روسیه  –  53 دور  –  310.6 کیلومتر
رده بندی نهایی امتیاز زمان/تاخیر سرعت میانگین به مایل بر ساعت
1
Lewis Hamilton – Mercedes
25 1:31:50.744 202.346
2
Nico Rosberg – Mercedes
18 +13.657 Sec 201.846
3
Valtteri Bottas – Williams
15 +17.425 Sec 201.709
4
Jenson Button – McLaren
12 +30.234 Sec 201.242
5
Kevin Magnussen – McLaren
10 +53.616 Sec 200.397

31 دیدگاه

    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      مرسدس انگار خیال داره هتریک کنه تو این جام

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    می گم این تیمای ته جدولی با چه رویی دارن مسابقه میدن؟!

    پاسخ
  2. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    روزبرگ غیر از اولین اشتباه تو ترمز گیری اولین پیچ عالی بود 52 دور با یک ست لاستیک و ریکاوری از رده بیستم به دوم بعد از پیت استاپ

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    روز از نو و روزی از نو. باز مرسدس اول شد. البته چیزی که عیان است چه لازم به بیان است.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      ماشلاه این مصطفی و این دراگون این جارو پاتوق خودشون کردن!
      حرفی برای گفتن نمیمونه

      پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    دوستانی که اطلاعات خوبی دارند به من جواب بدن :

    اون تیم هایی که آخر میشن با چه هدفی در طی سالها در مسابقات شرکت میکنند ؟

    خب این همه هزینه . این همه دنگ و فنگ برای رتبه ی اخری ؟؟؟

    منظور من برند خاصی نیست . منظور من 3 تا تیم اخر لیسته .

    خب چرا نمیان مسابقه را ترک کنند ؟؟؟

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      میلاد موندن واسه دلخوشی.هدفشون بیشتر تبلیغ اسپانسرهاست

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل پوریا موسوی(SPMسابق)
      پوریا موسوی(SPMسابق)
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      سلام داداش میلاد.به نظر من حتی حضور داشتن تو فرمولا وان هم به تنهایی میتونه باعث پیشرفت یه تیم بشه.فرمولا وان برای اعضای یه تیم همش مث یه آزمون و خطاست.مث یه آزمایشه.هزینه ها هم حتما یه سودی براشون داره دیگه.ولی در هر حال اگه من بودم برا حفظ آبرو هم که شده کلا خداحافظی میکردم

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      سلام میلاد جان

      در پاسخ به سوالت باید بگم رانندگان فرمول یک برای رسیدن به این سطح 8 مرحله رو طی میکنن که از کارتینگ شروع میشه و به فرمولا 3 و 2 در نهایت فرمولا وان منتهی میشه
      در مورد تیم ها هم همینطوره…اگه نگاه کنی شرکتای زیادی تو دنیای خودرو هستن که علی رقم تمام توانایی هاشون تو این مسابقات معتبر جایی ندارن مثل گروه VW یا فورد یا GM.
      پس حضور تو این سطح از مسابقات هم برای کمپانی و هم راننده خودش یه نوع افتخاره خیلی ساده مث حضور ایران تو جام جهانی 🙂

      پاسخ
    4. enzo
      سوابق: (214 دیدگاه) ,

      بودن و رقابت کردن تو f1 خودش کلی پرستیژ داره مخصوصا برای جذب اسپانسر و کسب درآمد
      تمام تیما از قهرمان تا تیم آخر ، به نسبت رتبه ای که کسب میکنن انتهای فصل یه رقم میلیون دلاری از فدراسیون جهانی که از محل درآمدای وارد شده اسپانسرا ، حق پخش تلویزیونی و سهم بلیط فروشی و… هست سهم میبرن
      به غیر از بحث درآمدزایی تیما با بودن تو f1 کلی استفاده تکنولوژیکی میبرن . f1 محل نبوغ و خلاقیت بهترین مهندسا و طراحای دنیای خودرو هست
      البته برای بردن یا بودن بین تیمای برتر هم نیاز به هزینه های خیلی سنگین مالی و داشتن نیروی انسانی متخصص کافی هست که بازم معلوم نیست صد در صد تو کوتاه مدت جواب بده برای همین مثلا میبینیم تیماای مثل bmw یا تویوتا بعد از چند فصل رقابت و نتیجه نگرفتن کنار میکشن ومیرن تو سریای دیگه شرکت میکنن چون بودن تو F1 دیگه براشون نمیصرفه

      پاسخ
  5. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    چرا تو تهران این قالیباف یه پیست فرمول 1 نمیزنه

    واسه ما پل طبیعت گردی رو اتوبان زده!!!!

    پیست بزن

    پاسخ
  6. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    یه زمانی Redbull اول میشد حالا کاملا جلو مرسدس کم آورده

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    داش دراگون پیروزی های پی در پی مرسدس فقط به خواطر موتور ماشیناشه.تو این زمونه مهارت رانندگ کم تر به حساب میاد.

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      نه راننده مهمترین فاکتوره مصطفی

      مگه فراری چیش از موتور کمه

      پاسخ
    2. emad
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      در پاسخ به برادر مصطفی البته حق مرسدس هست که بعد از 4 سال هزینه(کاشت ) روی نیروی محرکه و شاسی امسال برداشت کنه . در تیم فراری قسمت شاسی به قسمت موتور فشار اورد که نیروی محرکه کوچکتر باشد که دیدییم امسال چی شد(نیروی محرکه ضعیف ) . رنو هم که باید به سادگی بگیم که مشکل اصلیش در قسمت هیبرید و کنترل حرارت باتری ها در اول فصل و موتور ضعیف (حالا ) هست. کانال+ فرانسه برنامه ای در رابطه با موتورهای این فصل فرمول 1 گذاشته بود . توی این برنامه کسی که نمی خواست هویتش معلوم شود می گفت که موتور مرسدس نسبت به نزدیکترین رقیبش (شاید فراری ) 80hp قدرت بیشتر و 14kg وزن کمتر دارد .طبق گفته این فرد 80hp نزدیک 0.7 ثانیه و 14kg وزن کمتر نیز 0.7 ثانیه که در مجموع 1.4 ثانیه فقط از نظر موتور (یا درست تر نیروی محرکه ) که شامل موتور درونسوز+ موتور الکتریکی می باشد از باقی تیمها سریعتر می باشد. جدای از اینکه شاسی w05 نیز شاسی خوبی و شاید بهتر از شاسی ردبول (از نطر تولید داونفورس ) به دلیل طراحی موتور و شاسی زیر یک سقف (در مرسدس فکتوری (برکلی و برکسورث ))است .

      پاسخ
  8. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    ولی فراری خیلی ناامیدکننده مسابقه میده
    این چه وضعشه

    پاسخ
  9. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    آرزوم بود راننده فرمول 1 شم ولی حیف شده به تاریخ پیوستم

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (355 دیدگاه) ,

      درود . تجربه کردم میدونم چی میگی

      پاسخ
  10. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    این حرفها همش چرته باید یه زمینه ای باشه آخه

    همینجور الابختکی نمیشه که

    پاسخ
  11. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    مصطفی خیلی عاشق فوتبال و نیماری؟؟؟!!!
    برعکس منی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      این نیمار هم دوست داشتم تو جام جهانی فلج میشد میرفت پی کارش ای خدا..

      پاسخ
  12. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    مرسدس و همیلتون واقعاً دهن همه رو باز نگه داشتن!!!!!!

    ایول داره کار جفتشون

    پاسخ
  13. نا صر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هواهمیشه بارانی نیست دوست داران مرسدس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.