مسابقات

فرمول یک شانگهای، داغ شدن رقابت

مرحله دوم مسابقات فرمول یک این فصل در پیست ۵۴۵۱ متری شانگهای و در ۵۶ دور برگزار شد. لوئیس همیلتون که مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود با اقتدار کامل فاصله خود از رقبا را حفظ کرد.

hamilton
مکس ورشتاپن در این مسابقه با رانندگی فوق‌العاده خود توانست در دور ۱۱ از فراری‌ها پیش افتاده و به رتبه دوم برسد. به یاد داشته باشیم که او مسابقه را از جایگاه ۱۷ شروع کرد و این موضوع ارزش بالای کار او را بیشتر نمایان می‌سازد. دنیل ریکاردو نیز پشت سر هم‌تیمی خود قرار گرفت تا نشان دهد که خودروهای ردبول توانسته‌اند مشکلات ابتدایی فصل را برطرف کنند و دورهای سریعی در این پیست را به نام خود ثبت نمایند. با این حال این پایان ماجرا نبود.

ricciardo

vettel

chinese-grand-prix-shanghai-03
خودروهای فراری برخلاف مسابقه اول در استرالیا، این بار ابتدا در سایه ردبول قرار گرفتند. شاید این موضوع بود که باعث تحریک فتل شد تا ابتدا از کیمی رایکونن و سپس از دنیل ریکاردو در دور ۲۳ سبقت بگیرد. سرانجام در دور ۲۷ با قفل کردن چرخ‌های ورشتاپن، فتل توانست به آسانی از او سبقت بگیرد. بعلاوه تعویض تایرهای ورشتاپن نیز مزید بر علت شد تا رتبه او از دوم تا ششم افت کند. اما اشتباه بوتاس باعث شد تا ورشتاپن به راحتی از او سبقت گرفته و دوباره تا رتبه سوم بالا رود. رقابت درون تیمی ریکاردو و ورشتاپن در پایان مسابقه برای کسب مقام سوم در نهایت به نفع راننده جوان‌تر تمام شد.
روزگار تیره تیم مک‌لارن با موتورهای هوندا نیز در این فصل همچنان ادامه دارد و هر دو خودروی این تیم در میانه مسابقه از دور خارج شدند.

در نهایت، لوئیس همیلتون، یک قهرمانی آسان را به دست آورد اما هم‌تیمی دیگر او، والتری بوتاس بسیار ضعیف‌تر نشان داد و ممکن است بسیاری از طرفداران مرسدس، باز هم از خداحافظی نیکو رزبرگ، قهرمان فصل قبل تأسف بیشتری بخورند. همیلتون با این قهرمانی، هم امتیاز با فتل شد. اما فراری در مجموع همچنان با عملکرد تیمی بهتر، امتیازات بیشتری دارد.

race-results
قرارگیری سه تیم مختلف مرسدس، فراری و ردبول در روی سکوها، نشان می‌دهد که باید یک فصل جذاب‌تر و با هیجان بیشتر را انتظار داشته باشیم.

driver-standings

constructor-standing
رکورد سریع‌ترین دور در این پیست همچنان متعلق به مایکل شوماخر با زمان ۱:۳۲.۲۳۸ ثانیه است که در سال ۲۰۰۴ ثبت شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. امره Emrah

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    انقد از این همیلتون بدم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اعتمادیان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      مثل منی دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امره Emrah

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (162 ديدگاه)

        خواهش میکنم عزیزم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Madjid

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    امسال ماشین های فراری و‌ مرسدس کاملا در یک سطحن و رقابت تا اینجا که خیلی هیجان انگیز بوده.
    آیرودینامیک و چسپندگی ماشین های فراری این فصل با اختلاف اندک حتی از ماشین های مرسدس هم بهتره ‌‌و فکر کنم سباستین فتل بهترین ماشین ۲۰۱۷ رو‌ داره. با این حال مرسدس و لوئیس همیلتون خیلی خاطرجمع و با اعتماد به نفس کار کردن.
    مکس ورشاپین هم عالی عمل کرد و خودش رو ۱۳ رتبه بالا کشید. در سن ۱۹ سالگی اینجور دست فرمونی مشخصه که آینده ی درخشانی در فرمول ۱ داره.
    اونجایی هم که مکس ورشاپین قفل کرد ، رفت وسط‌ چمن ها و فتل ازش سبقت گرفت اوج کم سن و‌ سالی و‌ ناپخته بودن ورشاپین رو‌ نشون میده ، که به نظر من ورشاپین تا همین جا هم که اومده و به رتبه ی سوم رسیده خودش خیلی ارزشمند هست.
    مرد امروز فرمول ۱ ورشاپین بود ، با وجود اینکه رومن گروژان نمیذاشت ورشاپین عبور کنه ولی ورشاپین خیلی خوب تونست​ جلوی ریکیاردو بگیره که حتی با وجود چندین مرتبه DRS هم نتونه ازش سبقت بگیره.
    جالب بود که مهندس تیم مرسدس در مکالوات رادیویی اشتباهی ( والتری بوتاس ) رو ( نیکو) خطاب کرد.
    .
    به نظر من والتری بوتاس هنوز در تیم مرسدس و این سطح از فرمول ۱ جا نیافتاده و در گرند پری های بعدی خیلی جا برای بهتر شدن داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      حرفهای صباغ و عینا میزنی این خوب نیست ماشین مرسدس هنوزم بهتر از فراریه والا هیچوقت همیلتون اول نمیشد فتل از همیلتون یه سر و گردن بالاتره مرسدسم رفت با یه داغون عقب مونده قرارداد بست هه حتی از یه ماشین معمولی نمیتونه سبقت بگیره در مورد مسابقه اگر اون اتفاقم برای ورشتاپن نمی افتاد بازم فتل نهایت تویه دور بعد میگرفتش چون خیلی راحت اومد فاصله رو جبران کرد تنها جایی که فتل خراب کرد شروع مسابقه بود که همون دلیل نذاشت اول بشه در هر صورت امسال فراری نزدیک مرسدس شد ولی بهش نرسید فتل اگر تمرکزشو و حفظ کنه و کمی دقت کنه احتمالش زیاد قهرمان بشه همیلتون در سطحش نبود و نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        ماشین امسال فراری از مرسدس بهتره اینو میشه از اختلاف همیلتون و وتل در استرالیه که 9ثانیه بود با اختلافشون در مسابقه ی امروز که حدودا 6 ثانیه بود فهمید ضمن اینکه فراری بازهم دچار اشتباه در استراتژی شد و وتل زمان ازدست داد بعدش که مسابقه به حالت عادی برگشت وتل جایگاه ششم رو داشت که بازهم به دلیل ترافیک یکم زمان از دست داد اما راحت جبران کرد. اگر فراری در استراتژی ها اشتباه نکنه امسال وتل و فراری قهرمانن
        Forza Ferrari

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ب ام و سلطان :
          زمان جواب همه ی سوالات رو خواهد داد ، چه در مورد مرسدس و چه راجع به فراری.
          هنوز هیچ چیز معلوم نیست.
          غیر از اون هم مرسدس و فراری و رنو و …. هیچ‌فرقی واسه من نمیکنه کدوم قهرمان بشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Erfan

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    هرچی پارسال همیلتون با بدشانسی روبرو میشد امسال همه چیز براش روبراه پیش میره، از سیفتی کارهای اول بگیر تا آخر مسابقه که اشتباه پیت استاپ مرسدس برا بوتاس بود،نه همیلتون. وتل خوب کار کرد اما اگه رایکونن رتبه بهتری میگرفت توی رده بندی تیمی فراری بالاتر می بود، بازم شکر که مثل پارسال مسابقات ی طرفه پیش نمیره و هیجان بالاتری داره، مکس ورشتاپن هم که چاشنی این جذابیت هاس ، همه چیز فوق العاده بود براش بجز ی اشتباه توی ترمزگیری،شاید الان مرسدس از کارش پشیمونه که جای بوتاس چرا این صندلی رو به ورشتاپن ندادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    متاسفانه ماشینای فرمول 1 ببن سال های 2000تا 2010 از الان سریع تر بودن واین واقعا جای تاسف داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. چقر بد بدن

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    این راننده ها فرمول یک بعد از اینکه مسابقه تموم میشه بازم کلاه ایمنی رو سرشونه موقع عکس گرفتن و جشن و خوشحالیم برش نمیدارن مگه جنگه این چه قانونیه قیافه طرف نمیوفته تو عکسا که.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    مسابقه رو کامل دیدم.
    اگه مدیران فراری چند لحظه ( تا زمان تصادف ماشین sauber) صبر میکردند و لاستیک های ماشین فتل رو عوض نمیکردند رقابت جذاب همیلتون و وتل رو شاهد بودیم.و احتمال داشت دوباره وتل قهرمان بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. BMW

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (572 ديدگاه)

    شرکت های فقیره آمریکایی پول شرکت در این مسابقات گران رو ندارن تنها خاصیتشون تولید کردن ماشین ارزون با بی کیفیت ترین مواد و کمترین ایمنی ??? علی منتظرتم ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. BMW

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (572 ديدگاه)

    ماشاءاللّه فتل نابغه فرمول یک به امید قهرمانیت ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Infinite

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    به عنوان طرفدار تیم مرسدس باید بگم از این که این تیم امسال رقیبان رو در کنار خودش می‌بینه و حس می‌کنه خوشحالم. این شرایط می‌تونه مرسدس بنز قوی‌تری رو بسازه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا