مسابقات

قهرمانی آلونسو در هوکنهایم

فرمول یک هوکنهایم آلمان در یک هوای آفتابی در حالی آغاز شد که فرناندو آلونسو، روز قبل در یک هوای بارانی برای تعیین خط، جایگاه اول را بدست آورده بود. راننده اول تیم فراری بدون کوچکترین خطایی از ابتدا تا انتهای مسابقه در جایگاه نخست ایستاد و بر خلاف چند مسابقه قبلی، قهرمانی را در لحظات آخر از دست نداد. این سومین قهرمانی این فصل برای این راننده اسپانیایی بود.

سومین قهرمانی فرناندو آلونسو در آلمان
سومین قهرمانی فرناندو آلونسو در آلمان

سباستین وتل از تیم ردبول دومین راننده ای بود که از خط پایان گذشت. در حالیکه تا دور ۶۶ هنوز جنسن باتن از تیم مک لارن در این جایگاه قرار داشت. با اینحال داوران بعد از بازبینی فیلم سبقت او، بعلت خروج هر چهار چرخ از پیست و تشخیص تاثیر این حرکت در جاگذاشتن باتن، ۲۰ ثانیه پنالتی برای وی در نظر گرفتند. بدین ترتیب کام وتل با سقوط به رده پنجم این مسابقه تلخ شد.  مارک وبر رقیب بزرگ آلونسو هم مقامی بهتر از هشتم آن هم در خانه بدست نیاورد.

Fernando Alonso Ferrari
Fernando Alonso
Fernando Alonso Ferrari
Fernando Alonso
Felipe-Massa-Ferrari
Race Start

شوماخر هم هفت بار پیاپی رکورد سریعترین زمان طی پیست را شکست که بهترین زمان او ۱ دقیقه و ۱۸ ثانیه بود. با اینکه شوماخر از جای سوم مسابقه را آغاز کرد، اما در جایگاه هفتم به پایان رساند.
لوئیس همیلتون هم صدمین مسابقه جایزه بزرگ خود را با ناکامی پشت سر گذاشت و در دور ۵۹ از مسابقه خارج شد.
مسابقه بعدی یکشنبه هفته آینده در مجارستان برگزار خواهد شد.

Results
۰۱. Alonso Ferrari 1h31:05.862
۰۲. Button McLaren-Mercedes + 6.949
۰۳. Raikkonen Lotus-Renault + 16.409
۰۴. Kobayashi Sauber-Ferrari + 21.925
۰۵. Vettel Red Bull-Renault + 3.732
۰۶. Perez Sauber-Ferrari + 27.896
۰۷. Schumacher Mercedes + 28.960
۰۸. Webber Red Bull-Renault + 46.900
۰۹. Hulkenberg Force India-Mercedes + 48.100
۱۰. Rosberg Mercedes + 48.800
۱۱. Di Resta Force India-Mercedes + 59.200
۱۲. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.400
۱۳. Massa Ferrari + 1:16.800
۱۴. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:16.900
۱۵. Maldonado Williams-Renault + 1 lap
۱۶. Petrov Caterham-Renault + 1 lap
۱۷. Senna Williams-Renault + 1 lap
۱۸. Grosjean Lotus-Renault + 1 lap
۱۹. Kovalainen Caterham-Renault + 2 laps
۲۰. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps
۲۱. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps
۲۲. Glock Marussia-Cosworth + 3 laps
۲۳. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 laps
Did Not Finish
Hamilton McLaren-Mercedes 58

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. surena

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    وتل بعد از مسابقه به تشخیص داوران مستحق جریمه زمانی تشخیص داده شد. طبق نظر داوران هر چهار چرخ اتومبیل وتل در هنگام سبقت از جنسون باتن از پیست خارج شده و این خارج شدن چهار چرخ باعث ایجاد مزیت و برتری برای او تشخیص داده شد که جریمه‌اش یکبار عبور از pit stop بود که چون مسابقه تمام شده بود جریمه تبدیل به ۲۰ ثانیه اضافه شد. بدین ترتیب وتل از مکان دوم به ۵ام پایین رانده شد و جنسون باتن دوم ، کیمی رایکونن ۳ام و کامویی کوبایاشی ۴ام و وتل ۵ام شد و فاصله امتیازی فرناندو الونسو و وتل ( به نظر من رقیب اصلی فرناندو الونسو) به ۴۴ امتیاز افزایش پیدا کرد.
    مسابقه بعدی هم تو مجارستان هستش ، اطریش اصلا تو تقویم فرمول یک نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شايان

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اولا در جواب سورنای عزیز که اصلا امتیاز کم نمیکنن به این حالت اکر فتل مقصر باشه شاید توی تعیین خط مسابقه بعدی جندتا بله بیاد بائین اونم اکر مقصر باشه دوما کی کفته اکر کل ماشین بیرون باشه خطاست من حداقل 8 ساله دارم فرمول1 میبینم اکه قرار بود اینجوری خطا باشه دیکه باید مسابقاتو جمعش کنن تازه اکر هم قرار باشه امتیاز کم کنن باید از همیلتون کم کنن نه فتل جرا که اون یک دور عقب بود و باید اجازه میداد راننه های جلویش زاحت ازش عبور کنن انکلیسای کثیف جنسشونو نشون دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. bavaria

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ىعوا نکنین عزیزان شوماخر قهرمانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. surena

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    شایان عزیز من نگفتم از وتل امتیاز کم کردن ، چون مسابقه تمام شده بود جریمه‌اش رو به جریمه زمانی تبدیل کردن که باعث شده چند پله پایینتر قرار بگیره تو رده‌بندی مسابقه آلمان. بعد مطلبی که من گفتم حالت خبررسانی داشت و نظر شخصی نبود که شما بخواهی جواب من رُ بدی. بهتر بود قبل از پست زدن یه سایت خبرگزاری در مورد فرمول یک رو نگاه میکردی.
    در مورد جریمه وتل ، مسابقه فرمول یک قراره روی پیست فرمول یک برگزار بشه ، اگر هر چهار چرخ ماشین از پیست خارج بشه یا پیچی رو قطع بکنه به شرطی که این کار باعث ایجاد برتری برای راننده بشه موجب اخطار و جریمه میشه یا با اجازه دادن به عبور ماشینی که به این طریق مورد سبقت قرار گرفته این برنری باید از بین بره. خود وتل هم در کنفرانس خبری بعد از مسابقه گفته بود که در اون شرایط نمیتونسته جنسون رو ببینه و برای جلوگیری از هر گونه تصادم سعی کرده فضای کافی رو به جنسون داده باشه و به این علت از پیست خارج شده. این قاعده کلی فرمول یک هستش.
    در مورد همیلتون ، اگرچه کارش احماقه و بی دلیل بود ولی همیلتون کاری خلاف قوانین انجام نداد. فرناندو الونسو و وتل از همیلتون عبور کردن و همیلتون برای جنسون پرچم ابی دریافت کرد. وقتی برای شما پرچم ابی نمایش داده میشه یعنی یک ماشین سریعتر داره یک دور از شما جلو میزنه ، در این شرایط دو تا کار میتونید بکنید ، اجازه بدین که ماشین سریعتر از شما سبقت بگیره یا سرعتتون رو به طرز قابل توجهی افزایش بدین. در این مورد همیلتون به دستور تیمش سرعتش رو به طرز قابل توجهی افزایش داد و از وتل سبقت گرفت و سعی کرد از فرناندو هم سبقت بگیره. توجه کنید که همیلتون راه وتل رو سد نکرده بود و باعث کندی وتل نشده بود ، در حقیقت وتل سرعت کافی برای رسیدن به همیلتون رو نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. وتل

    ۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    surena ی عزیز مطمئن باش وتل قهرمانه باتن امسال خیلی زور بزنه ششم یا هفتم بشه کار همیلتون خیلی ضد اخلاقی بود تازه من رفتم توی سایت فرمول یک هیچ امتیازی از وتل کم نشد آی سوخت باتن حال کردم توی دور آخر گرفتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    متاسفانه امسال شرایط تایرها خیلی روی نتایج تاثیر داشته و در چند مورد نفر اول به پنجمی نائل شده!
    در سالهای قبل وقتی 2شرکت مشلین و بریجستون حضور داشتند با افزایش گرمای تایرها شاهد دورهای سریعتری بودیم و عمر تایرها خوب بود ولی امسال تایرهای پیرلی ناگهان از عملکرد تهی شده و حتی ماهرترین راننده ها هم نمیتونن تمام عملکردشون رو به نمایش بزارن و کافیه دمای آسفالت چند درجه کم و زیاد بشه تا تمام براوردهای مدیران رو به هم بریزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا