مسابقات

لوئیس همیلتون و سومین قهرمانی پیاپی

انگار تیم مرسدس برای این فصل از مسابقات فرمول یک، حسابی اسب خود را زین کرده است. لویس همیلتون برای اولین بار توانست سومین پیروزی پیاپی در مسابقات فرمول یک خود را به دست آورد. اما سهم عمده‌ای از این قهرمانی را باید به خودروی توربوی مرسدس او اختصاص داد. زیرا هم‌تیمی او، نیکو رزبرگ هم در پشت سر او و البته با اختلاف ۱۸ ثانیه‌ای دوم شد. بدین ترتیب تیم مرسدس با ۴۳ امتیازی که از شانگهای دشت کرد، به امتیاز ۱۵۴ رسید و فاصله خود را با تیم ردبول که در رده دوم قرار دارد به ۹۷ امتیاز رسانید.

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton
همیلتون در سه مسابقه مالزی، بحرین و چین مقام نخست را کسب کرده اما همچنان ۴ امتیاز از هم‌تیمی خود، رزبرگ کمتر دارد.

Lewis Hamilton and Fernando Alonso
Lewis Hamilton and Fernando Alonso
فرناندو آلونسو از تیم فراری هم مقام سوم را به دست آورد. گرچه هنوز باید مشکل سرعت پایین فراری‌ها را در مسیرهای مستقیم به عنوان یک مشکل یادآوری نماییم. به نظر می‌رسد در تیم ردبول با مشکل افت سباستین فتل قهرمان چهار دوره مسابقات جایزه بزرگ مواجه باشیم زیرا دنی ریکاردوی جوان با فاصله ۲۰ ثانیه‌ای او را پشت سر گذاشت.

F1 Chinese Grand Prix Results
F1 Chinese Grand Prix Results
تقریباً سه هفته دیگر مسابقات در قلب اروپا پیگیری خواهد شد. اسپانیا مقصد بعدی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    افرین به مرسدس.این مسابقات رو که میبینم یاد شوماخر میفتم.امیدوارم که هر چه زودتر خوب شه.(کاشکی بعد از خداحافظی از مسابقات درباره بر نمیگشت. :( )
    راستی یاد اون صدای خیلی بد موتور های امسال افتادم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      آفرین مرسدس
      شوماخر یه اسطورست
      مرسدس واقعا در همه چی اوله
      در کیفیت و تکنولوژی و مسابقات و هیچ وقت طرفداراشو مایوس و نا امید نمی کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        فصل های قبل هم همینطور بود فتل میتاخت و بقیه نگاه میکردن چون فتل ماشین خوبی داشت(البته در قابلیت هاش هیچ شکی وجود نداره)حالا هم مثل اینکه نوبت همیلتونه
        مسابقه از شبکه ورزش مستقیم پخش شد گویندش عالی بود
        ولی صدای ماشینا اصلا هیجان نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (244 ديدگاه)

    چقدر وابسته به تکنولوژی شده مسابقات، بعد از اتمام هر فصل فقط توی آماده سازی تیم ها باید برنده رو برای فصل آینده انتخاب کرد نه توی مسابقات!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. enzo

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقاً به نکته خوبی اشاره کردی
      متاسفانه قوانین محدود کننده تستهاو فیریز موتورها موقع شروع فصل باعث شده تیمی که تو پیش فصل بهتر باشه خیلی اختلاف باز کنه با بقیه و اگر یه تیم بخواد وسط فصل آپدیت بزرگی برای پیشرفت ماشینش بده با محدودیت تست و اینجور قوانین روبرو هست . الان جوری شده که تیما باید به جای تست واقعی قطعات وآپدیت ها به تونل باد و سیمولاتورهایی که دارن پناه ببرن که صد در صد جای تست واقعی رو نمیگیره . حتی این محدودیتهای وسط فصل باعث شده گاهی بعضی تیما ازاواسط فصل دیگه بیخیال اون فصل بشن و کارشون روی ماشین فصل بعد رو شروع کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ROLSE ROISE

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    مسابقات کسل کننده ای هستن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    مرسدس همه جا سر بلند بیرون امده!!!!!!!!

    و خواهد آمد!!!!!!ماشین مورد علاقه ام نیست!!!!!!!

    از طرز فکر کمپانی مرسدس خوشم میاد!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Blindman

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    حالم گرفته شد وقتی صدای اگزوزشون رو شنیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammad XX

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    خدا رو شکر فراری اولین پودیومش رو بدست اوورد!
    حالا بیشتر برای مقام دومی امیدوار شدیم. اگه تیم خوب کار کنه سه هفته بعد تو اسپانیا نتیجه بهتری میگیریم.
    لؤیس هم که باز هتریک کرد!
    فقط عملکرد فتل و رایکونن واسم جای تعجب داره. انتظار بیشتری ازشون میره.

    Forza Ferrari

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammad XX

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    پدال چرا نمیشه کامنت گذاشت؟؟
    سه دفعه تایپ کردم غیب شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امید

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    یه افتخار دیگه برای بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. rasoul

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به این میگن یه خودرو ساز تمام عیار!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ehsan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    شخصا طرفدار Alonso هستم ، مرسدس هم این فصل خوب بوده ، فرمول وان یعنی تیم ورزشی و مهندسی ، پس هر دو باید خوب باشند تا تیمی قهرمان بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. خودم

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    من سوار اینا شدم.خیلی سریع میرن.آلمان که رفته بودم تیم ردبول اجازه داد باهاش یک دوری بزنم.خداییش باحال بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      خودم جان حتما میدونی که تکنولوژی این ماشین ها از جنگنده ها هم پیشرفته تره.چطوری تونستی اون نیروی جی فوق العاده زیاد رو تحمل کنی؟!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        شاهین حرفت اشتباهه. تکنولوژی یه صفحه نمایش اف 14 که تازه مال 30 40 سال پیشه از کل این ماشینا بالاتره!
        من مراحل ساخت این فرمول وان هارو دیدم. واقعا مسخرس.
        اون جنگنده در هواست! از قوانین فیزیک که اطلاع دارین؟ این رو زمینه و حداکثر سرعتش مگه چقدره؟ میدونی 2000 کیلومتر بر ساعت چیه؟اصلا درکش هم برای من سخته.
        میدونی 5.8 کیلومتر در ثانیه یعنی چی؟ بله درست شنیدید!5.8 کیلومتر بر ثانیه!
        اصلا ما نمی خواهیم وارد بحث تکنیکی بشیم. شما همینو در نظر بگیر که کل این ماشین ها برای دو هدف ساخته شده و اون مسابقه و تفریحه! ولی هدف از ساخت اون جنگنده چیه؟
        جان؟کشور؟ناموس؟ بنظر وقت و انرژی که واسه حفظ اینا میذارن با این ماشینا برابره؟ ای بابا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad XX

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (201 ديدگاه)

          درست میگی زیگما. مسلما تکنولوژی اینا با یه هواپیمای جنگنده قابل مقایسه نیست.
          اما در حد صنعت خودروسازی، فرمول یک منشا خیلی از تکنولوژی هاست که به مرور وارد ماشین های خیابونی هم میشن. تکنولوژی هایی مثل ترمز کربن-سرامیکی، سیستم بازیابی انرژی ترمز و بازیابی انرژی توربوها، گیربکس نیمه اتوماتیک، نوآوری های آیرودینامیکی و … اول توی این اتومبیل ها به کار رفت.
          وقت زیادی از طرف تیم ها برای تحقیق و ساخت این ماشین ها گذاشته میشه. هزینه تولید هر کدوم هم حدود 5 میلیون دلاره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          زیگما جان حرف شما درسته ولی من اینو توی یه مقاله خوندم اگه تونستم منبعشو پیدا کنم حتما بهتون میگم.ارادت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          ولی تا اونجایی که من اطلاع دارم از موتد و آلیاژهای مشابهی در ساختشون استفاده میشه
          ولی F22 Raptor سلطان آسمانهاست….دیوونشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          البته زیگما جان هدف از ساخت جنگنده ها،همیشه برای دفاع که نبوده.خودت بهتر از من میدونی.ارادت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مصطفی

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (295 ديدگاه)

        می دونستی بدنه پاگانی هوایرا از یه ماشین فرمول1 هم پیشرفته تره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. نيما

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خوش به حال نیکول… ؛)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ساسان.م

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    لوئیس جون ناز شستت ، مبارک باشه پسر ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شایان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    خودتونو بکشین آخرش فتل قهرمانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    چه میکنه این بنز …….

    ما فقط نتایج مسابقه را میبینیم و لذت میبریم .

    ((( فقزتزین مردم کسی است که شخصیت او در ثروتش خلاصه شود )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با سلام
    این مسابقات ترکیبی از علم،آئرودینامیک و هوش راننده است اگه دوستان یادشون باشه در یکی از قسمت های تخت گاز ریچارد هموند یکی از اینها رو تست کر و اصلا نمی تونست باهاش رانندگی کنه حالا چه طور برخی دوستان ادعای رانندگی رو با اینها دارند خدا می دونه تازه اون مجری با سابقه که تجربه سواری با خیلی از سوپراسپورتها رو داره از پسش بر نیومد و اینکه بگیم تکنولوژی این ماشنها پایینه واقعا بی انصافیه چون اگه اینجور بود همه می تونستند توش شرکت کنند ولی ببینید خیلی از شرکت های بزرگ به خاطر هزینه های زیاد این مسابقا که اون هم به خاطر هزینه های زیاد تحقیقا و طراحی و تولید موتور و قطعات ائرودینامیک بدنه هست نتونستند دووم بیارند و از این مسابقات خداحافظی کردند مثل ب او و و یا تویوتا که با اون همه مهارتشون باز از پس فرمول یک برنیومدند پس اگه بگیم تکنولوژی اینها پایینه و پایین تر از ماشینهای دهه 40-30 هست واقعا بی انصافی کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا