مشخصات خودروهای فرمول 1 سال 2017

فصلی دیگر و قوانینی جدیدتر! اما این بار کتاب قانون اجازه خواهد داد تا خودروها سریع‌تر باشند.

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-front-view
به‌طور متناقضی پیشرفته‌ترین مسابقات موتوراسپورت دنیا همیشه تحت تأثیر استانداردها، قوانین و… وضع شده از سوی FIA بوده تا فاصله‌ی کم بین تیم‌ها حفظ شود. همین موارد باعث شده تا مهندسان توجه بسیار زیادی به جزئیات هر خودرو داشته باشند و البته به دنبال روش‌های جدید توسعه‌ای به منظور شکست رکوردهای طی یک دور پیست بروند.

1452080398641

giorgio-piola

giorgio-piola-f1
برای نمونه زمانی که خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 1.6 لیتری توربوی مدرن معرفی شدند به‌طور چشمگیری از نمونه‌های 8 سیلندر کندتر بودند اما هم‌اکنون آن‌ها به اندازه‌ی عصر خودروهای 10 سیلندر قدرتمند هستند.

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-top-view

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-plank-design
و البته سال آینده هیجان بیشتر خواهد بود چراکه قوانین FIA برای سال بعد بیشتر روی پرفورمنس تمرکز کرده که این امر به خاطر تیم‌هایی است که به دنبال چیزی چالش‌برانگیزتر و البته جذاب‌تر برای ما هستند.


قابل‌توجه‌ترین تفاوت بین خودروهای امسال و سال آینده اندازه‌ی لاستیک‌ها است. به منظور کاهش کم فرمانی و افزایش چسبندگی، دیواره لاستیک‌های جلو از 245 به 305 میلی‌متر و پهنای آن‌ها از 325 به 405 میلی‌متر افزایش خواهد یافت.
در حقیقت هر چیز خودروهای جدید پهن‌تر خواهد بود از بال جلوی گرفته تا بال کم ارتفاع‌تر عقب.

[دانلود ویدئو]
علاوه بر این اصلاحات صورت گرفته، قطعات آئرودینامیک تری مثل بادگیرها نیز به خودروها اضافه خواهند شد؛ اما برای فهم هرچه بیشتر با راننده‌ی اسبق مسابقات فرمول 1 آقای Karun Chandhok همراه می‌شویم:

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

18 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    بیشتر از انتظارم تغییر داشتن. بهینه سازی خیلی مناسبیه، مخصوصا افزایش پهنای لاستیک ها که خیلی راحت میتونه میانگین سرعت کل‌ مسابقات رو بالا ببره.

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Mehrbod
    Mehrbod
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    شاید سرعت های بالای 400 را هم دیدیم ..
    شاید هم سبقت گیری در پیچ های تند ، به پیکارها برگرده..

    پاسخ
    1. MPH
      سوابق: (222 دیدگاه) ,

      افزایش چسبندگی میتونه روی سرعت پیچیدن تاثیر بذاره و زمان طی پیست کم میشه ولی حداکثر سرعت تفاوت زیادی نمیکنه

      پاسخ
      1. MPH
        سوابق: (222 دیدگاه) ,

        امسال بوتاس تونست به سرعت 372.5 برسه….

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Mehrbod
        Mehrbod
        سوابق: (130 دیدگاه) ,

        دوست من در همین پیکار مکزیک اگر بوتاس یا هر راننده دیگری می توانست با سرعت بیشتری وارد مستقیمی شود ، بی شک می توانست بیشینه سرعت بالاتری را داشته باشد .
        همین افزایش چسبندگی و کاهش بلندی براگیر ، سرعت ورود به مستقیمی ها را می تواند تا 20 /30 کیلومتر در ساعت افزایش دهد و بی درنگ در سرعت نهایی اثر می گذارد.. موافقید ؟

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    فرمول یک یه صنعته…یه صنعت فوق پیشرفته ، گرون و هیجان انگیز

    پاسخ
  4. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    امیدوارم فراری با این تغییرات بتونه جای مرسدس بگیره

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Mehrbod
    Mehrbod
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    با افزون شدن پهنا خودروها و لاستیک هایشان ، در بسیاری از بخش های پیست ها ، دیگر نمی توان با ایمنی بالا پیشی گرفت و سرانجامی مانند چرخ روی چرخ رفتن در کمین رانندگان فصل دیگر است.. فکر کنم برخورد ها افزایش یابد..!

    پاسخ
  6. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    هرچقدر ادم بیشتر با جزعیاتش اشنا میشه بیشتر مخش صوت میکشه
    فصل بعد حس میکنم مکلارن-هوندا بتونه یه کارایی انجام بده خیلی دارن رو بدنه ماشینشون کار میکنن شاهین جان شما که مطلب میزاری زحمت هم میکشی از فرمول یک یکم بیشتر بزار نفرات هم کمی قربال میشن ادم نفسی میکشه 💕

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3759 دیدگاه) ,

      جزئیات
      سوت
      غربال
      میذاری
      اگر به فکر آرامش روحی فردوسی و سعدی و حافظ هستی یا املا تمرین کن یا با دقت بنویس !

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3759 دیدگاه) ,

        .
        برای شما واقعا زشته در 3 خط 4 غلط داشته باشی.
        اونم کلمات خیلی ساده و پیش پا افتاده ی زبان فارسی.
        در پنجم دبستان تفاوت گذاشتن و گزاشتن درس داده میشه

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          حق با شماست تایپ فارسی من محدود به کامنتهای پدال میشه
          باید اعتراف کنم از ابتدایی املام ضعیف بود
          تایپ فینگلیش هم پدر تایپ فارسی رو در میاره
          با این حال به شما لایک میدیم و اشتباهم رو میپذیرم
          ضمن اینکه خمزه ندارم انگار یا پیداش نمیکنم عین مینویسم 😉

  7. TRX
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    آقای احمد زاده میشه ازتون خواهش کنم یک مقاله از کانسپت mp4-x مکلارن که برای f1 هست تهیه کنید.

    پاسخ
  8. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (550 دیدگاه) ,

    گویا
    هیچ خبری از مسقف شدن خودروها نیست.
    هیچ خبری از کاهش تعداد سیلندر ها نیست.
    هیچ خبری از کاهش حجم موتورها نیست.
    هیچ خبری از حذف سیستم DRS نیست.
    هیچ خبری از سیستم آنتی لگ جدید (سوپرشارژر برقی) نیست.
    هیچ خبری از کاهش چشمگیر آلایندگی و مصرف سوخت نیست.
    هیچ خبری از سوخت جایگزین (مثل اتانول) در مسابقات نیست.

    پس دقیقا چه شکری خوردن ؟
    تمام اینها گواهی بر خدمت بی چون و چرای برگذار کنندگان مسابقات به غولهای نفتیه .

    پاسخ
  9. سیامک
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    این فصل هم که فرراری با این نتایج حالمونو گرفت ، ببینیم فصل آینده چه گلی به سر طرفدارانش میزنه .
    حیف این برند با بیشترین افتخارات F1 که این روزها حالش زیاد خوب نیست . حیف فتل که تو برزخ این روزهای فرراری گرفتار شده …. حیف تیم که فاقد انسجام و هماهنگییه … حیف !

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.