پیروزی رزبرگ در بارسلونا

نیکو رزبرگ، هر مسابقه‌ای را که از خط اول آغاز کرده با برتری به پایان رسانده است. این اتفاق در پیست کاتالونیا نیز تکرار شد و رزبرگ که در تعیین خط توانسته بود سریع‌تر از همه، پیست را طی کند، در مسابقه نیز پیشتازی خود را حفظ کرد و با فاصله ای قابل توجه از رقبا و مخصوصاً هم‌تیمی خود لوئیس همیلتون، از خط پایان گذشت.

Spanish F1 Grand Prix
بدین ترتیب می‌توان گفت که تنها تهدید واقعی برای همیلتون و مدعی شماره دو برای قهرمانی، همین رزبرگ است.

Spanish F1 Grand Prix
رزبرگ با استراتژی دو پیت استاپ در برابر سه پیت استاپ همیلتون، توانست فاصله خود را زیاد کند. یک مشکل جزئی در هنگام پیت استاپ همیلتون نیز 5.3 ثانیه از او زمان گرفت.

Spanish F1 Grand Prix
سباستین فتل که امید می‌رفت در تعطیلات این چند هفته با خودروی بهینه‌شده‌تری در میدان حاضر شود، باعث ناامیدی شد و البته همچنان او و هم‌تیمی‌اش، رایکونن تنها تعقیب‌کنندگان جدی تیم مرسدس به شمار می‌آیند.

Spanish F1 Grand Prix
فرناندو آلونسو هم برای اولین بار، مسابقه را در خانه به علت مشکل مکانیکی خودروی مک لارن خود ناتمام گذاشت که باعث ناامیدی خیل هواداران اسپانیایی وی شد.

Spanish F1 Grand Prix
اکنون همیلتون با 111 امتیاز همچنان صدر جدول این فصل را در اختیار دارد و نیکو رزرگ با 25 امتیازی که دشت کرده و رسیدن به امتیاز 91 در تعقیب وی است. سباستین فتل از فراری، 80 امتیاز دارد و کیمی رایکونن، هم‌تیمی وی نیز 52 امتیازی است. دو راننده تیم ویلیامز هم یعنی والری بوتاس و فیلیپه ماسا با 42 و 39 امتیاز رده‌های پنجم و ششم را در اختیار دارند.

Spanish F1 Grand Prix
مسابقه بعدی، دو هفته دیگر در موناکو برگزار خواهد شد.

نتایج گرندپری اسپانیا- بارسلونا 2015
جایگاه راننده تیم زمان
1 Nico Rosberg Mercedes 1:41:12.555
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:41:30.066
3 Sebastian Vettel Ferrari 1:41:57.897
4 Valtteri Bottas Williams 1:42:11.772
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1:42:12.557
6 Felipe Massa Williams 1:42:33.869
7 Daniel Ricciardo Red Bull Lapped
8 Romain Grosjean Lotus Lapped
9 Carlos Sainz Toro Rosso Lapped
10 Daniil Kvyat Red Bull Lapped
11 Max Verstappen Toro Rosso Lapped
12 Felipe Nasr Sauber Lapped
13 Sergio Perez Force India Lapped
14 Marcus Ericsson Sauber Lapped
15 Nico Hulkenberg Force India Lapped
16 Jenson Button McLaren Lapped
17 Will Stevens Manor Lapped
18 Roberto Merhi Manor Lapped
R Pastor Maldonado Lotus Retired (44)
R Fernando Alonso McLaren Retired (25)

20 دیدگاه

  1. سیاوش
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    عشق است راننده آلمانی با خودرو آلمانی فکر کنم تو موناکو هم رزبرگ اول شه

    پاسخ
    1. یک ایتالیایی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      عملکرد فراری تو این فصل خیلی بهتر شده.

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      شهریار جان، ردبول یه جورایی توی فصل قبل خودش موند

      گویا تغییرات خیلی کمی توی ماشینش داد و فکر میکرد که همون ماشین میتونه این فصل هم دووم بیاره که اینجوری نشد

      با آزاد بودن تغییرات، شاید اواسط فصل تا حدودی به مسابقات برگرده

      پاسخ
  2. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    رزبرگ هم تو تعیین خط دیروز و هم ریس امروز کاملا مسلط بود واین بار بدون هیچ حرف وحدیثی برنده شد و برگشت به کورس
    ولی کلا مسابقه فوق العاده متوسطی بود .1 بار ندیدم تو این پیست کاتالونیا یه ریس قشنگ و به یاد موندنی از آب در بیاد هرسال مسابقاتش معمولی و بدون هیجان خاص تموم میشه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1173 دیدگاه) ,

    درود. فک کنم کم کم دیگه باید مطمئن بشیم که بنز اوله. گرچه از اول هم همین انتظار ازش میرفت. اما انتظار نداشتم فراری بتونه دوم بشه، که انگار داره میشه 🙂

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    تا اینجای کار که بنز خیلی خوب کار کرده. هر سال هم داره بهتر میشه. بقیه تیمها باید یه تغییراتی توی ماشینهاشون بدن نه اینکه با همون ماشینهای قبلی بیان.

    پاسخ
  5. مسعود
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    خیلی خ‌شحالم که نیکو دوباره به کورس برگشت چون پارسالم واقعا حقش قهرمانی بود.
    ماشین بنز طبق امار مهندسین مسابقات هم از احاظ ایرودینامیکب و هم مکانیکی یه سذ و گردن از بقیه بالاتره.
    زنده باد بنز ستاره ای که هرگز از اسمون خودروی دنیا پابین نمیتد.

    پاسخ
  6. رامکال
    سوابق: (196 دیدگاه) ,

    این پیروزی شیرین رو به هواداران خوب تیم بسیار موفق مرسدس بنز تبریک میگم.
    میلاد جان و همچنین رضا و احمد و… مبارکتون باشه.

    پاسخ
  7. بهزاد
    سوابق: (763 دیدگاه) ,

    مسابقه تا زمانی که راننده ها از تایرهای مدیوم استفاده میکردند حالت عادی و هیجانیش دنبال میشد اما زمانی که تایر ها به سخت تغییر کرد اختلاف فراری ها با مرسدس خیلی بیشتر شد و جای تعجب داشت که چرا راننده های فراری با این تایرها مشکل داشتند و زمانهای خوبی ثبت نکردند.

    پاسخ
    1. enzo
      سوابق: (214 دیدگاه) ,

      آره دقیقاً
      تا قبل از پیت استاپ و با تایر مدیوم فراری خوب بود . اختلاف تایما کم بود حتی فتل با رزبرگ هم که جلوش خالی بود و درگیر رقابت نبود خیلی فاصله زیادی نداشت همیلتون رو هم داشت خوب کنترل میکرد ولی با تایر هارد خیلی کمتر از انتظار بودن جوری که رزبرگ هم تو مصاحبه بعدش گفت تعجب کردم چرا فراری تو استینت دوم اینقدر کند شد .
      کلا استراتژی فراری تو این مسابقه به خوبی قبل نبود

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    دوست داشتم همیلتون اول میشد،ولی رزبرگ هم بچه خوبیه،گناه داره بنده خدا 😀
    اگه رقابت فقط بین دو تا تیم نبود هیجانش خیلی بیشتر میشد.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    آلونسو نمیتونه با تیم مک لارن هوندا زیاد دووم بیاره و احتمالا آخر فصل از تیمش جدا میشه … فراری هم زیاد خوب کار نکرد من این دفعه احتمال میدادم که رایکونن سوم بشه ، یا مثه بحرین چهارم ولی پنجم زیاد جالب نیست !!! … شب خوش

    پاسخ
    1. enzo
      سوابق: (214 دیدگاه) ,

      رایکونن تو بحرین رزبرگ رو هم گرفت ودوم شد
      ولی خودش میگفت تو بارسلونا باآپدیتای ایرودینامیکی فراری مشکل پیدا کرده و مشکل ستاپ ماشین رو داشته که مجبور شدن برگردن به همون قطعات قبلی و تو ریس فقط فتل آپدیت جدید رو داشت

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.