مسابقات

پیروزی رزبرگ در روز حادثه‌ها

نیکو رزبرگ، پس از چند مسابقه که در سایه لوئیس همیلتون هم‌تیمی خود قرار گرفته و نهایتاً جایگاه نخست مسابقات فرمول یک این فصل را واگذار کرده بود، در بلژیک از همان ابتدا با استارتی خوب و با آرامش خیال، پیشتاز شد و تا پایان مسابقه نیز این رتبه را حفظ کرد.

Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Race Day - Spa Francorchamps, Belgium
استارت مسابقه بلژیک در پیست ۷ کیلومتری اسپا فرانکوشامپ برای رزبرگ، این بار چالشی به همراه نداشت زیرا مهمترین رقبای او به‌واسطه پنالتی‌های فراوان بسیار دور از او بودند. همیلتون و آلونسو به‌واسطه همین پنالتی‌ها از رده‌های ۲۱ و آخر، مسابقه را شروع کردند. اما همه چیز از همان شروع مسابقه رنگ و بویی دیگر به خود گرفت. راننده‌های تیم فراری، سباستین فتل و کیمی رایکونن برخوردی سطحی با هم داشتند. رایکونن سپس با مکس ورشتاپن از تیم ردبول برخورد داشت و تایرهایش را از دست داد. جنسن باتن و پاسکال ورلاین هم با یکدیگر تصادف کردند و از دور مسابقه کنار رفتند. در دور ششم نیز کوین مگنوسن با دیواره پیست تصادف کرد. باله عقب ماشین کالوس ساینز نیز کنده شد و تایرهایش پنچر شدند. همه این موارد و حضور خودروی ایمنی و پرچم قرمز به کمک همیلتون آمدند تا وی بتواند رتبه خود را تا پنجمی ارتقا بخشد.

Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Race Day - Spa Francorchamps, Belgium

Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Race Day - Spa Francorchamps, Belgium

Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Race Day - Spa Francorchamps, Belgium

Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Race Day - Spa Francorchamps, Belgium
دنیل ریکاردو نیز توانست به‌خوبی خود را به جمع مدعیان برساند هرچند توانایی خودروی او برای غلبه بر مرسدس رزبرگ کافی نبود. هم‌تیمی او، مکس ورشتاپن هم که از جایگاه دوم مسابقه را شروع کرده بود با وجود رانندگی متهورانه، به دلیل حادثه در پیچ اول مسابقه و صدمه ناشی از برخورد جایگاهی بهتر از یازدهم را کسب نکرد.

Nico Rosberg

لوئیس همیلتون که در پایان مسابقه، وقایع و خودروی ایمنی را در روی سکو رفتن خود مؤثر شمرده، فرصت کافی برای عبور از ریکاردو را به دست نیاورد. اما همین عنوان سومی نیز نهایتاً باعث گردید تا او با ۹ امتیاز فاصله از رزبرگ، همچنان در جدول مسابقات این فصل، بالاتر از رزبرگ قرار گیرد.
فرناندو آلونسو نیز بعد از مدتها ناکامی، با موهبت خودروی ایمنی، از رده آخر مسابقه، خود را تا رده هفتم بالا کشید که امتیازی ارزشمند برای او و تیم مک‌لارن را به همراه داشت.

2016-FORMULA-1-BELGIAN-GRAND-PRIX

Driver-Standings

Constructor-Standings

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    آره من داشتم مسابقه رو از شبکه ورزش می دیدم بیچاره مگناسن که فقط یک لاشه از ماشینش موند.ولی ببینید بازهم برای راننده مشکلی پیش نیومد یعنی اگه با ماشین فرمول یک بریم تو خیابون و تصادف کنیم بهتر از پراید و پژو است.
    باریکلا به همیلتون که مسابقه رو از رده آخر شروع کرد و در سومی به پایان رسوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مسابقه عجیبی بود اتفاقات سر پیچ یک همه چیو عوض کرد 3 تا راننده مدعی فراری و ردبول آسیب دیدن و کلی رده از دست دادن 5 6 راننده هم از دور مسابقات خارج شدن در واقع همیلتون 9 تا رده براحتی جلو افتاد با این اتفاقات اما شانس دومش تصادف مگنوسن با دیوار و اومدن سیفتی کار هیچ پرچم قرمز بود که تونست راحت تو همون زمان لاستیک سافت هم بندازه در حالی که اکثر ماشین ها پیت استاپ تعویض لاستیکشونو انجام داده بودن
    شدیدا خوش شانس بود همیلتون
    ورشتاپین هم چندین و چند مسابقه است کارهای بسیار خطرناکی میکنه تغییر ناگهانی مسیر چند باره زمان منطقه دی ار اس و خیلی چیزا دیگه خیلی عجیبه براش پنالتی در نظر نمیگیرن !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      20درصدش خوش شانسیه.
      40 درصد مهارتش.
      40درصد ماشین عالی مرسدس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        همیلتون 80 درصدش خوش شانسیه بقیش ماشین مرسدس گرچه بازم روزبرگ قهرمان این فصل میشه همین طور فصل بعد فرمول یک دیگه به درد نمیخوره یه موقعی خوب بود تا چند سال دیگه شرکت های اتومبیل سازی رو میارن به فرمول e فکر نکنم تا ده سال بعد دیگه فرمول یکی داشته باشیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. new great britain

          ۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          بازم تعصب از شایان عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. سینا

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    صباغ کجایی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. new great britain

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      صباغ قهر کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ساسان

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (96 ديدگاه)

    مهدی صباغ عزیز رو واسه ی اینکه گفت چرااینقدر سانسور میکنید اینجا که خبری نیست ممنوع التصویرش کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Vahid porsche

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      مهدی نیست علیرضا صباغ و گزارشگر مورد علاقه من که متاسفانه قدرشو ندونستن با این مسابقه پخش کردنشون
      الانم ایشون کاناداهستن وقتی برگردن شاید بازم گزارش کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. uss zumwalt DDG-1000

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ای درود به تیم مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      واقعا درود به مرسدس و آلمانی ها
      آلمانی ها در مسابقات اتومبیل رانی بینظیرن .
      اگه تمام افتخارات امریکایی ها و ژاپنی ها و ایتالیایی ها رو در مسابقات اتومبیل رانی جمع کنی بازم به خودرو سازهای آلمانی نخواهد رسید .
      .
      یادمه ۲ سال پیش بود که کنج کاو شدم در این مورد تحقیق کنم که و به نتیجه رسیدم که آلمانی ها در این عرصه سلطنت میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. new great britain

        ۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2777 ديدگاه)

        مهران برای باره هزارم.آلمان تو مسابقات فرمول یک فقط نام یک برند رو یدک میکشه(مرسدس) تمامه مهندسی فرمول یکشون تو بریتانیا انجام میشه چه طراحی و ساخت انجین و همینطور بدنه.حالا من بقیه مسابقات اتومبیلرانی رو نمیدونم ولی تو فرمول e ویلیامز انگلیس پادشاهی میکنه.و همینطور تو فرمول یک بریتانیایی ها بهترین مهندسی رو دارن.
        این در مورد ویلیامز:
        http://www.williamsf1.com/advanced-engineering/case-studies/formula-e
        البته یکم بیشتر سایت ویلیامز رو بگردی خیلی چیزها رو میفهمی.
        تا اونجایی که من میدونم ایتالیا-ژاپن-فرانسه و بریتانیا تو مسابقات فرمول یک انجین میسازن.و بیشترین نقش رو بریتانیا تو توسعه فرمول یک داره.
        مهران جان این بحث ها دیگه تکراری شده خواهشا هی نگو آلمان تو این عرصه سلطنت میکنن.اگه لیست اسم های مهندسین فرمول یک رو نگاه کنی نامه بریتیشها بیشترینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          دوست عزیز متعصب من انگار شما باید به سایت ویلیامز سر بزنی.
          موتور مرسدس بنز چه در فرمول یک و چه در فرمول ای روی ویلیامز کار گذاشته میشه.
          گر چه ویلیامز تیم خوبیه اما تو فرمول یک اگه قلب تپنده مرسدس روش نباشه نمیتونه خوب کار کنه و به مقام چهارم برسه.
          مکلارن هم تا زمانی که مرسدس باهاش بود توی فرمول یک تیم عالی بود ولی از وقتی جدا شدن وضعیت مکلارن شد اینی که الآن هست.
          بعدم یعنی چون تولید و تحقیق روی موتور و بدنه و .. یه خودرو تو انگلیس انجام میشه ، اون ماشین انگلیسیه؟
          مثلا بوگاتی با این که یه کمپانی فرانسوی هست تمام تحقیقاتش تو آلمان انجام میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        من باز هم میگم که آلمان در صحنه موتور اسپرت سلطنت میکنه .
        .
        بخدا قسم شما داری دروغ میگی
        من تمام این موضوعات رو دنبال کردم تمام تکنولوژی های استفاده شده در خودروی مرسدس پتنت خوده شرکته و تنها در بریتانیا ساخته میشه همین .
        تکرار میکنم تنها در بریتانیا ساخته میشه .
        دوست عزیز من انگلیسی بلدم تمام لینک هایی که تا حالا گذاشتی هییییییییییییچ چیز رو جز اینکه خودروی فرمول یک مرسدس در انگلستان تولید میشه نشون نمیده در حالی که همه این تکنولوژی در آلمان توسط شرکت مادر مرسدس توسعه داده میشه بخدا قسم تمام نتیجه گیری هات دروغی بیش نیست .
        .
        .
        ی سوال دارم اگه بریتانیا توانایی تولید موتور فرمول ۱ رو داره پس چرا هیییییییچ وقت برندی مثل مکلارن ویا ویلیامز از موتور خودش در فرمول استفاده نکرده .
        دوست عزیز مگه قهرمانی مک لارن در فرمول ۱ در ۳ سال متوالی ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ با موتور پورشه نبود پس چرا دروغ میگی مگه بعد از اون مکلارن تا حالا از موتور هوندا استفاده نکرد .
        مگه ویلیامز مثل همیشه از موتور رنو استفاده نمیکنه .
        پس کو؟؟؟؟؟ کجاست توانایی ساخت موتور فرمول یک بریتانیا که هنوز موتوری برای خودرو های خودش در فرمول نساخته ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
        .
        .
        بریتانیایی ها در سری مسابقات WEC کجان ؟!در سری مسابقات WRC کجان ؟!سری مسابقات رالی داکار کجان ؟! در سری مسابقات ازاد ۲۴ ساعته مثل لمانز و دیتونا و nurburgring کجان ؟!
        پس کجان بریتانیایی ها که من تا حالا ندیدمشون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
        .
        در تمام این مسابقات که نام بردم آلمانی ها با اختلاف حرف اول رو میزنن و سلطنت میکنن.
        .
        پس بریتانیایی ها کجان دوست عزیز تا کی می خواهی به این دروغ ها ادامه بدی و یا افرادی که اطلاعات ندارن رو منحرف کنی تا کی ؟!؟!؟
        تازه جالبه موتور ۲ لیتری V4 پورشه ۹۱۹ در سری WEC از سوی FIA بعنوان موتور برگزیده انتخاب شد.
        .
        بریتانیایی ها هنوز در ساخت موتور های عادی برای خودرو های تولید انبوهشون موندن بعد بیان موتور فرمول یک اونم در این سطح بسازن خخخخخخخخخخخخخ
        دوست عزیز این حرفا رو جای دیگه نزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ELEMENTO

          ۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درود بر مهران
          آلمانی باز اصیل و با معلومات.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. new great britain

          ۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          مهران جان باشه من دروغ میگم شما راست میگی دیگه این لینک ها که دروغ نمیگن.
          این لینک اولی بدنه مرسدس و بخش آئرو داینامیکش و هر بخشی به جز انجین هست.کامل بخونی نوشته این بخش هم طراحی میکنه هم میسازه.که تو برکلی در شماله غربی لندنه و بسیار پیشرفته هم هست.
          https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brackley/
          اینم بخش ساخت-طراحی و آزمایش انجین -توسعه و همچنین مرکز تکنولوژی های پیشرفته مرسدس اف 1 هستش.
          https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brixworth/
          این در مورد مرسدس.من به هیچ نکته ای برخورد نکردم تویه سایت که اسمی از آلمان برده باشه و بگه تو آلمان طراحی میشه و تو بریتانیا ساخته میشه.من واقعا به هیچ موردی برنخوردم.
          و اما میریم سراغ مسابقات دیگه در مورده فرمولe که برات لینک گذاشتم.
          و این بخون که تکنولوژی هیبریدی ویلیامز در چه خودروهایی استفاده شده.
          http://www.williamsf1.com/advanced-engineering/case-studies/incubating-technology
          اینم یه بخشی از لینک هست که من برات جدا کردم porsche used Williams Hybrid Power’s flywheel in its GT3R endurance racing car, which won its first race in the World Endurance Championship in 2011
          – Audi Sport used a Williams Hybrid Power flywheel in its 2012 and 2013 Le Mans winning Audi R18 e-tron quattro
          عزیزم شما میگی چرا مک لارن خودش موتور اف 1 نمیسازه.من در صورتی بهت جواب میدم که تو هم به من بگی چرا پورشه تو فرمول یک وارد نمیشه. و چرا بی ام و هایپرکار نمیسازه.
          در جواب به دوستومن الف.ی هم احتمالا جوابششون رو گرفتن.و در مورده بوگاتی درسته انجینش تو آلمان ساخته میشه ولی گیربکسش توسط ریکاردو انگلیس ساخته میشه.بعضی قطعاتش هم چندتا کشور ساختن.
          الف.ی عزیز مرسدس بخشه فرمول 1 با اینکه اسمه آلمانی داره ولی تمامه کاره تحقیقات و توسعش و ساختش و طراحیش تو بریتانیا انجام میشه.
          من کامل لینک گذاشتم و توضیح دادم.اگه دوست داشتی مهران جان بخون و باور کن اگر دوست نداشتی باور نکن.
          منم خیلی دوست دارم موتورش رو رولز رویس خودش بسازه.منم خیلی دوست دارم رولز رویس و بنتلی مستقل باشن.و منم خیلی دوست دارم لوتوس موتورشو خودش بسازه و……….ولی اینطور نیست منم باهاش کنار اومدم و باور کردم.بهتره شما هم باور کنی البته هرکسی یه جوری هست خواستین باور کنین خواستین باور نکنین.
          ارادت………

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          جناب new great britain
          من بارها این لینک هارو دیدم و خوندم اما بازهم میگم که هییییییییسچ چیز بجز ساخت خودروی فرمول یک در انگلستان نیست همین و بس
          بازهم میگم تحقیق و توسعه در اشتوتگارت آلمان صورت میگیره اگه مرسدس برای ساخت خودرو های فرمول یک در انگلستان کارخونه تاسیس میکنه معنیش این نیست که برای ساخت خودروی فرمول یک محتاج انگلیسه .
          بعنوان مثال بسیاری از مدل های فولکس در چین تولید میشه پس حالا با منطق شما فولکس برای توسعه خودرو هاش محتاج چینه !!!!و یا صنعت خودرو سازی چین بالاتر از آلمانه !!!!!.
          محض رضای خدا
          کمی فکر کنید شما مرسدس رو چی فرض کردین !!!!
          موضوع فرمول E هنوزبجایی نرسیده که دوست عزیز
          bmw اعلام کرد در حال برنامه ریزی برای حضور در این مسابقاته و پورشه اعلام کرده فرمول e رو رصد میکنه تا در آینده در اون حضور پیدا کنه .
          .
          .
          در مورد بحث فرمول یک پورشه اینو بگم که اخباری از حضور پورشه و آئودی در فرمول یک بود اما به دلیل مشکلات فولکس در این یکی دوساله فعلا کنار گذاشته شده
          .
          پورشه انقدر بزرگ هست که نیازی خاصی به حضور در فرمول نداشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. mehran911

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    پدال عزیز تمنا میکنم کامنتمو هر چه زودتر تایید کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهزاد

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    Mehran جان در کل تاریخ مسابقات فرمول یک پرافتخارترین تیم فراری هست و بعد از اون مکلارن و ویلیامز قرار دارند.
    مسابقات لمانز هم که پورشه بیشترین افتخار را داره و در رالی اگر اشتباه نکنم سیتروئن و پژو و در سایر رقابت های مورد تایید FIA که هر ساله برگذار میشه اگر شما اطلاعات کاملی دارید ما را هم در جریان بگذارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      بهزاد عزیز
      صد در صد فراری خوب عمل کرده و میکنه اما زمان بسیار اهمیت داره.
      مرسدس گذشته درخشانی در مسابقات گرند پریکس داره بخصوص در ده ی ۱۹۳۰s با خودروهای بینظیر و افسانه ای پیکان های نقره ای که عالی عمل کردن راستشو بخواهی خیلی حرف دارم تا در مورد اختراعاتی که در با پیکان نقره ای به صنعت خودروسازی معرفی شدن بزنم اما از حوصله خارجه.
      .
      مرسدس در اولین حضورش در فرمول در سال ۱۹۵۴ و سال ۱۹۵۵ با توجه به تجربه اش عالی عمل کرد و قهرمان شد ولی به دلیل وقوع حادثه دل خراش در لمانز مرسدس از مسابقات فرمول بصورت کامل کنار گیری کرد و موقعیت برای قهرمانی های فراری فراهم شد .
      ولی مرسدس بعد گذشتن چند سال به تامین پیشرانه و تجهیزات برای تیم های مکلارن و ویلیامز می پرداخت
      و بلاخره در سال ۲۰۱۰ با برند مرسدس پتروناس به فرمول برگشت و عالی عمل کرد
      پس در نتیجه فراری بیش از ۵۰ سال زمان داشته تا به این موفقیت ها برسه .
      و حالا به حضور مرسدس فعلا خوب عمل نکرده !
      در مورد سری مسابقات WEC تیم پورشه حرف اول زده و میزنه در موردلمانز هم پورشه باکسب ۱۶ قهرمانی تا سال ۱۹۹۸ از مسابقات کنار گیری کرد و در سال ۲۰۱۴ با وجود ۱۶ سال قیبت به لمانز برگشت در دطی این ۳ سال به ۱۸ قهرمانی رسید و در زمان قیبت پورشه این آئودی بود که ۱۴ قهرمانی در لمانز کسب کرد .
      در مورد ۲۴ ساعته نوربرگرینگ که از سال ۱۹۷۰ در حال برگزاریه bmw با ۱۹ قهرمانی و با فاصله زیاد نسبت به رقبا حرف اول رو میزنه .
      در مورد ۲۴ ساعته دیتونا هم باز پورشه با ۱۸ قهرمانی با اختلاف زیاد بهترین عملکرد رو داره .
      .
      .
      در سری wrc با حضور قدرتمند فولکس گلف در چند سال اخیر رقبا چندان حرفی برای گفتن نداشتن و اما در WRC مهارت راننده هم اهمیت بسیاری داره .
      در کل باید این موضوع رو در نظر گرفت که اگه در مسابقه ای خودرو ساز ها المانی حضور داشته باشند به سختی مقام اول رو از دست میدهند
      .
      راستی یادمه پورشه چند وقت پیش آمار عجیب و خارق العاده ای رو منتشر کرد که در اون بیان شده بود که پورشه در طی ۶۰ سال حضورش در مسابقات حدود ۲۴۰۰۰ قهرمانی کسب کرده تکرار میکنم بیستو چهار هزار قهرمانی یعنی تنها مقام اولی کسب کرده
      و گفته شده بود که هیچ خودرو سازی حتی فکر رسیدن به این رکورد رو هم نمی تونه بکنه …
      البته این خبر در چندین سایت معتبر خودرو انعکاس پیدا کرد که اگه دوست داشتی بگو تا لینکشو بزارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        این چند روز داغونم کردی با این اطلاعات و آمارت.
        خیلی خوشم اومد.
        به خیلی از سوالام جواب داده شد که خودم وقت پیدا کردن جوتبشون رو نداشتم.
        گفته بودم پورشه خدای ماشین هاست…
        حالا فهمیدم خیلی حرف درستی زدم !!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          مجید عزیزم شما لطف داری
          بخدا من این همه نیستم شرمندم نکن دوست عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Vahid porsche

          ۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          رفیق منه ها😎
          خداوکیل دایره المعارف ماشینه این بشر
          کلا نظراتش برای من یک مرجع معتبر محسوب میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    mehran عزیز یک شرکتی در انگلیس هست به اسم cosworth که مشغول طراحی و تولید موتور در زمینه ی اسپرت هست که در سالهای اخیر زیاد خبری ازش نیست ولی سالیان سال در فرمول 1 با تیم های زیادی همکاری کرده و در مجموع تیم هایی که از موتورهای این شرکت استفاده میکردند موفق شدند حدود 170 بار بر سکوی اول جای بگیرند و سایر رده ها و پول پوزیشن ها یی که بدست آوردند.
    نمیدونم چرا این بحث های بی فایده تمام نمیشه و حداقل اگر کمی راجب این موارد تحقیق بشه اصلا جدالی صورت نمیگیره و از شما بعیده که میگید کلی راجب موتوراسپرت تحقیق کردید ولی cosworth را ندیده اید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      آقا بهزاد شک نکن بیشتر از چیزی فکرشو بکنی از cosworth اطلاعات دارم .
      در مورد این شرکت گفته هات درسته ولی آیا قبل ازاین که دیدگاه بزاری از خودت پرسیدی که چرا دیگه خبری از cosworth نیست و یا از خودت پرسیدی این کار تنهایی توسط این شرکت بوده و فورد و رنو در اون نقشی نداشتن .
      بزار روشنت کنم cosworth به دلیل پیشینه اش در ابزار دقیق به فرمول اومد و بدلیل اینکه خودرو ساز های زیادی مشتاق حضور در فرمول یک بودن و توانایی فنی و مالی توسعه موتور رو نداشتن دست به دامن cosworth شدن .
      درحالی که خودروساز های بزرگ مثل فراری و غیره بدون اینکه نیازی به این شرکت داشته باشن قهرمان میشدن و از زمانی که قوانین تغییر کرد و بقیه خودرو ساز های مطرح هم اجازه ساخت موتور و تجهیزات فنی برای فروش رو به بقیه تیم ها رو پیدا کردن و شروع به فروش تجهیزات فنی به بقیه خودروساز های کوچک کردن مثل خودروساز های بزرگ مرسدس و رنو و هوندا و فورد وفراری که این تجهیزات رو میساختن و این موضوع موجب شد cosworth دیگه حرفی برای گفتن نداشته باشه و برای فروش سراغ فرمول ۲ و فرمول۳ بره و با گذشت زمان دیگه جایی در فرمول نداشته باشه .
      اون صدو هفتاد بار رفتن روی سکو در مجموع فرمول ۱و۲و۳ هستش دوست عزیز .
      بهترین پیشرانه ها رو در فرمول ۱ همیشه فراری و مرسدس و هوندا و رنو ساختن ونه cosworth

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    mehran جان تعداد سکوها مربوط به فرمول یک هست و ما کاری با فرمول 2 و 3 نداریم.
    در مجموع 10 بار قهرمانی برای تیم هایی که از این شرکت موتور میگرفتند رقم خورده و جای تعجب داره که گذشته آلمانیها و تعداد قهرمانیشون بسیار برای شما مهمه اما گذشته ی سایرین پیش پا افتاده قلمداد میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      بهزاد جان
      این طور نیست من گفتم که فراری در فرمول عالی عمل کرده و هوندا و رنو هم همینطور
      اما حقیقتا cosworth در حد خودرو سازی مثل مرسدس و فراری نیست
      بخدا حوصله ندارم وگرنه از تاثیر و کمک های فورد در ساخت و توسعه پیشرانه های cosworth برات مینوشتم .
      اما در کل در مورد حرفتو قبول می کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حامد

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تبریک به همه هوادارا مرسدس مخصوصا همیلتون
    مسابقه رو از رده آخر شروع کردن و سوم تموم کردن واقعا به مهارت بالایی نیاز داره همیلتون یه بار دیگه توانایی های خودشه نشون داد.
    دوستان متعصب ما میگن همیلتون شانس آورد که همه تصادف کردن و سوم شد ول من میگم این شانس نیست مهارته که باعث شد اتفاقی براش نیوفته و تصادفی نکنه شانس هیچ معنی و مفهومی نداره و ساده ترین توجیح برای پنهان کردن واقعیته.جایی که همه اشتباه کردن همیلتون با قدرت پیش رفت و مزد زحمتشام گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سلمان

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      احسنت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا