پیروزی رزبرگ، نبرد برای دومی

نیکو رزبرگ، راننده آلمانی تیم مرسدس که در مسابقات این فصل فرمول یک در زیر سایه درخشش لوئیس همیلتون قرار گرفته، این بار در مکزیکوسیتی با وجودی که همچون تعداد زیادی از مسابقات فصل، مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود، توانست این برتری را تا انتهای مسابقه نیز حفظ نماید و سرانجام با یک قهرمانی شیرین، امتیازات شیرین‌تری را دشت کند. چهارمین قهرمانی رزبرگ در این فصل بعد از چهار ماه و از مسابقه اتریش برای وی حاصل شد. در حالی که همیلتون نیز تا انتهای مسابقه او را تعقیب می‌کرد و تنها یک اشتباه کافی بود تا مانند مسابقه قبلی، این قهرمانی نیز از کف وی برود.

Lewis_Hamilton_and_Nico_Rosberg_Mexico_podium
سباستین وتل، از تیم فراری و رقیب رزبرگ در کسب مقام دوم این فصل، ابتدای مسابقه برخوردی با ریکاردو از تیم ردبول داشت و با آسیب دیدن لاستیک‌ها و برخورد به دیواره پیست در دور 52 با خروج از مسابقه و از دست دادن امتیازات آن، مقام دومی جدول را نیز تقدیم رزبرگ نمود.

Nico Rosberg
Nico Rosberg
Nico Rosberg leads Lewis Hamilton
Nico Rosberg leads Lewis Hamilton

Daniel Ricciardo and Sebastian Vettel
Daniel Ricciardo and Sebastian Vettel

والری بوتاس از تیم ویلیامز مرسدس نیز توانست جایگاه سوم را از آن خود کند.

Valtteri Bottas
Valtteri Bottas

لوئیس همیلتون که پیش از این قهرمانی خود در این فصل را در مسابقه آمریکا مسجل کرده بود به رتبه دوم این مسابقه قناعت کرد. همیلتون اکنون 345 امتیاز دارد که برای سایر رانندگان در این فصل دست‌نیافتنی خواهد بود.

RACE RESULTS
RACE RESULTS
Driver Standings
Driver Standings

Constructor Standings
Constructor Standings

مسابقه بعدی دو هفته دیگر در برزیل برگزار خواهد شد.

10 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    وتل صاف رفت تو دیوار، با اون فیلم برداری هم همه هنگ کردن که چه مشکلی پیش اومد. الان دلیلش مشخص شد. راستی به کجای ماشین ریکاردو برخورد کرد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل متین
      متین
      سوابق: (183 دیدگاه) ,

      به سپر جلو ریکیاردو برخورد کرد … ولی واقعا روز بدی برای تیم فراری بود …

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    این مکس ورشتاپن چه میکنه یک شوماخر دیگه تو راهه اگه برای سال بعد یک تیم قوی تر بره میترکونه

    پاسخ
    1. احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      باباش راننده سطح متوسط فرمول یک بوده. همه ی شرایط برای تبدیل شدن به یه سوپرقهرمان رو داره. اگه باباش بتونه ببردش به لوتوس یا تورور روسو میتونه آینده بهتری داشته باشه.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سجاد
        سجاد
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        احسان جان ورشتاپل که الان راننده ی تورو روسو هست، تیم دوم ردبول، شاید منظورت خود ردبول هست.

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل سجاد
    سجاد
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    روزبرگ اینبار هم ترک عادت نکرد و چند دور مونده به آخر نزدیک بود از مسیر خارج بشه و اینبارهم جایگاهش رو از دست بده!
    همه چیز برای شماره یک شدن همیلتون فراهمه، یه تیم قوی و حرفه ای و یه هم تیمیه متزلزل و حواس پرت!
    گذشته از بحث مسابقه حیفه حالا که به آخر مسابقات نزدیک میشیم به گزارش عالی و کم نقص گزارشگر شبکه ورزش(فکر کنم آقای صباغ) اشاره نکنیم ، یجا خوندم گفته بود که از بچگی تو انگلیس بزرگ شده و از هفت سالگی تمام مسابقات فرمول یک رو دیده. این آدم اینقد اطلاعاتش زیاده که من به شخصه حسودیم میشه واقعا مسلطه تمام تیمها و راننده ها و مکانیک ها و مهندسا رو و حتی شاید اونایی که لاستیکا رو عوض میکنن رو هم میشناسه!
    صداش هم بنظر من جذابیت لازم رو داره

    پاسخ
    1. Dr.Zed
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      اره، گویندگیش حرف نداره. خیلی با مزس.

      همیلتون چندتا فرصت داشت براحتی از رزبرگ سبقت بگیره ولی چون مهم، دوم شدن رزبرگ بود، اینکارو نکرد.
      مسابقه دیشب فوق العاده بود،

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل متین
      متین
      سوابق: (183 دیدگاه) ,

      سجاد جان متاسفانه چن هفته پیش وقتی داشتم تحلیلی مسابقه فرمول 1 (فک کنم سنگاپور بود) رو میخوندم، بعضی ها که خودشون رو مدعی تو مسائل فرمول 1 میدونن، از آقای صباغ گله میکردند و ایشون رو طوری خطاب میکردند انگار تازه برای اولین بار داشته فرمول 1 میدیده و به اصطلاح ناشی هستش … این درحالیه که ایشون از 7 سالگی فرمول 1 میدیده … جالب هم اینکه همون آقایون مدعی اون موقع هنوز به دنیا نیومده بودن !!! … ما باید یاد بگیریم تا زمانیکه به حد خاصی توی یه موضوع نرسیدیم دربارش کامنت نزاریم … و به دیگران که از ما توی یه مسئله ای حرفه ای تر هستن حسودی نکنیم … این در شان نه خودشون هست نه سایت پدال …

      اینم یه مصاحبه از ایشون :


      اردیبهشت پارسال بود که رقابت‌های اتومبیلرانی جهانی فرمول یک با عنوان جایزه بزرگ اسپانیا در پردیس سینمایی قلهک پخش شد. پخش زنده رقابت‌های اتومبیلرانی‌ فرمول‌یک به صورت زنده با گزارش فارسی در سینما ایده ساده‌ای بود که در طول۵ ‌ماه به یکی از هیجان‌انگیزترین برنامه‌های ورزشی در تاریخ کشور تبدیل شد. حامی اصلی این کار شرکت ایتالیایی جی‌اکس تولیدکننده کفش و لباس و حامی اصلی تیم فرمول‌یک ردبول ریسینگ بود. گرچه بعد از آن مستند اتومبیلرانی که به مسابقات فرمول یک می‌پرداخت دوبله شد و از تلویزیون پخش، اما هنوز جای خالی گزارش زنده مسابقات فرمول یک در رسانه‌ ملی، حس می‌شد. امسال شبکه ورزش به پخش زنده این سری مسابقات پرداخت. پخش این مسابقات باعث کشف پدیده جدیدی هم شد و آن هم گزارشگر مسابقات است. «علیرضا صباغ» یک خوره تمام‌عیار فرمول یک است که اطلاعات دقیقی دارد و تسلطش بر مسابقات تا حد شناختن مکانیک‌ها هم هست. او که ۳۷ سال دارد و در انگلستان بزرگ شده، می‌گوید از 7 سالگی همه مسابقات فرمول یک جهان را تماشا کرده!

      چرا عاشق فرمول یک شدید؟

      راستش را بخواهید، اصلا گزارشگری کار من نیست. من آرشیتکتم و کار اصلی‌ام معماری است. الان هم عضو هیات‌مدیره سرزمین ایرانیان، بزرگرترین پروژه گردشی ورزشی کشورم. علاقه‌مندی‌ام به فرمول یک به دوران کودکی‌ام برمی‌گردد که خارج از کشور زندگی می‌کردیم. اولین برخوردهایم با فرمول یک زمانی بود که با پدر و مادرم به خرید می‌رفتیم و برای اینکه بی‌حوصله بودند من را در محل خرید تلویزیون می‌گذاشتند و چون روزهای شنبه و یکشنبه هم بود، بیشتر این تلویزیون‌ها مسابقات فرمول یک را نشان می‌دادند و من از همانجا با این مسابقات آشنا شدم.

      پس به درآمد گزارشگری نیاز مالی هم ندارید. چطور گزارشگر شدید؟

      دعوت کردند و چون من علاقه‌مند به این رشته‌ام، صحبت مالی‌ای نکردم. به خاطر علاقه‌مندی خودم و به این دلیل که می‌خواستم این رشته بیشتر از آن چیزی که هست در کشور معرفی شود، گزارشگری این کار را پذیرفتم.

      آنهایی که شما را به این کار دعوت کردند از سوابق و علاقه‌مندی‌تان خبر داشتند؟

      این اطلاع غیرمستقیم بوده. در واقع دوستان برای برنامه‌ای که در سال گذشته می‌خواست پخش شود با باشگاه کارتینگ آزادی تماس گرفتند و آنها هم من را معرفی کرده بودند. آن برنامه که شروع شد، اول به صورت مستقیم پخش نمی‌شد ولی بعدش تبدیل به برنامه‌های پخش زنده شد.

      پس سابقه گزارشگری فرمول یک را داشتید؟

      بله. آن برنامه هفته‌ای یک بار پخش می‌شد. من می‌رفتم درباره همان برنامه صحبت می‌کردم. با توجه به علاقه‌‌ای که مردم نشان دادند، تصمیم بر این شد که این برنامه به صورت زنده پخش شود.

      نکته‌ای که درباره اجرای شما وجود دارد این است که با توجه به نوع گزارش کردن مسابقه و همینطور سطح اطلاعاتی که دارید انگار یک خوره فرمول یک هستید!

      بله. من از 7 سالگی تا الان تمام مسابقات را دیده‌ام! علاوه بر این به خاطر علاقه‌ای که داشتم مطالعه زیادی هم در این زمینه کرده‌ام. تحقیقات زیادی هم داشتم حتی مهندسی ماشین‌ها، خود راننده‌ها و تیم‌ها و تقریبا می‌توانم بگویم همه مسایل‌شان را دنبال کرده‌ام. با توجه به اینکه علاقه‌ داشتم و علاوه بر آن انگلیسی زبان مادری من است، دسترسی به اطلاعات برایم کار سختی نبوده.

      اما مساله اینجاست که فرمول یک خیلی در ایران شناخته‌شده نیست، طرفداران خاصی دارد و پیستی هم برای این ماشین در ایران وجود ندارد…

      بله درست است اما در پروژه سرزمین ایرانیان که در ۳۵ کیلومتری غرب تهران در حال راه‌اندازی است یکی از بخش‌هایش ساخت پیستی با استانداردهای فرمول یک است که البته در حال ساخت است. این پیست طراحی شرکتPUK آلمان است.

      ما ‌اصلا در ایران راننده فرمول یک داریم‌؟

      دو ایرانی خیلی معروف در این زمینه داریم. سهیل عیاری تنها ایرانی‌ای است که پشت ماشین فرمول یک نشسته و دیگری کوروش محمدخانی که راننده فرمول دو بوده.

      مسابقاتی که گزارش می‌کنید، از میان همه مسابقات فرمول یک انتخاب می‌شوند یا همه مسابقات را گزارش می‌کنید؟

      مسابقات فرمول یک، تقویم دارند و هر دو هفته یک بار برگزار می‌شوند. ما هم به صورت زنده همه آنها را پخش می‌کنیم.

      تمرینی برای گزارش کردن مسابقات دارید یا همه آنچه که می‌گویید بداهه است؟

      نه همه‌اش بداهه است. همین الان هم یک برنامه برای فرمول یک پخش کنید، من می‌توانم ساعت‌ها درباره این نوع مسابقات اتومبیلرانی صحبت کنم. ”

      شب خوش …

      پاسخ
  4. davood
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چندتا مسابقه دیگ مونده تا قهرمانی همیلتونو ببینیم
    فوقالعاده بوده .رزبرگ هم همینطور

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.