اسکوتر خاطره انگیز وسپا GTV 300 IE

به نظر نمی‌رسد هیچ‌گاه خاطره موتورهای وسپا از یاد دوستداران این موتورسیکلت در ایران یا جهان پاک شود و تولیدکننده این موتورسیکلت نیز این بار با الهام از مدل‌های اولیه وسپا مدل GTV 300 IEرا در سال 2014 روانه بازار می‌کند که تمامی امکانات لازم برای فراری دادن شما از ترافیک شهری یا توزیع پیتزاها را در اختیار دارد.

Vespa GTV 300ie
Vespa GTV 300ie

این اسکوتر 278 سی سی تک سیلندر، 4 زمانه، دارای موتور Quasar 4 سوپاپه با سیستم تزریق الکترونیکی است. ماکزیمم خروجی توان آن 8/15 کیلو وات در 7 هزار و 500 دور در دقیقه یا 1/21 اسب بخار و گشتاور آن معادل 3/22 نیوتن متر در 5 هزار و 250 دور در دقیقه است که بیشتر از مقدار مورد نیاز برای حرکت با سرعت 80 مایل در ساعت است. تمام توان این موتورسیکلت به وسیله سیستم انتقال اتوماتیک چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همان قدر که میزان کارایی این موتور مهم است میزان مصرف سوخت GTV 300 IE برابر 65 تا 70 مایل با هر گالن است.

Vespa GTV 300 ie
Vespa GTV 300 ie

در مدل جدید سعی شده است طراحی شباهت‌های زیادی با همان مدل‌های معروف دهه 60 و 70 میلادی داشته باشد و این طراحی با فناوری‌های نوین و توان موجود در وسپا GT Range ترکیب شود.

Vespa GTV 300 ie
Vespa GTV 300 ie

به لطف موتور تک سیلندر فوق مدرن 300 سی سی با سیستم تزریق الکترونیکی، توان 22 اسب بخار و گشتاور 3/22 نیوتن متری این مدل می‌توان انتظار داشت این موتورسیکلت زیبا با طراحی زیبای Grigio Apuano بهترین وسپا برای سواری طولانی مدت باشد. وقتی با این موتور وارد خیابان‌ها می‌شوید می‌توانید با رانندگی در سرعت‌های مطمئن ایمنی و سواری آسان و راحت خود را تضمین کنید.

طراحی جلوی این موتور و گاردی که در قسمت جلوی GTV 300 IE تعبیه شده است به برخی از مدل‌های اولیه وسپا بر می‌گردد که در خط تولید Pontedera در کشور ایتالیا تولید می‌شدند. جای دو صندلی از جنس چرم نه تنها زیباست بلکه راحتی و اصالت وسپا را در دو صندلی جداگانه برای شما به ارمغان می‌آورد.
قیمت پایه وسپا GTV 300 IE معادل 7 هزار و 199 دلار است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

25 دیدگاه

  1. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    اینا فقط تو خیابون های اروپا جواب می ده

    با وضع خیابون های ایران مگه عاشق باشی که موتور سواری کنی

    ولی با این حال من خودم طرفدار این تیپ موتور هام چون تو استفاده های دم دستی مث تا نونوایی جایی خیلی گزینه مناسبی هس

    الان تو بازار با این استایل و البته شاید یکم بروز تر و شیک تر

    2 میلیون تومن واسه ادم اب می خوره

    (اتفاقا دو هفته پیش قیمتشو گرفته بودم مدل پرواز 80 سی سی)

    پاسخ
    1. meysam
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      من 5 ساله که موتور سوار میشم البته نه برای تفریح. موتورهای وسپا عالی هستن، فقط یک ایراد دارن و اونم سایز کوچیک تایرهاشه. بخصوص در معابر پر دست انداز کنترلش سخت تر از موتورهای معمولیه و همینطور در سر پیچها. به خاطر همین تایرهای کوچیکش پیش خیلی از وسپا سواران معروفه که امکان نداره کسی وسپا سوار بشه و حداقل یک بار زمین نخورده باشه.

      پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      شاهین جان متاسفانه موتور در ایران خیلی محجور مونده درحالی که در کشورهای مخصوصا شرق اسیا بسیار کاربردی و پراستفاده هست و براحتی میتونه نقش یه تاکسی ساده ارزان و کمخرج و کم مصرف رو بازی کنه(موتورهای 3 چرخ مثلا در چین و هند)

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3138 دیدگاه) ,

        رضا جون توی تهران که خیلی زیاده.البته من از موتور میترسم ولی به نظر من،موتور یعنی Honda CBR و BMW 1000RR!!! 🙂
        عاشق صداشونم.

        پاسخ
        1. چاپلو
          سوابق: (486 دیدگاه) ,

          اینا صداشون واقعا قشنگه هرچند ب ام و 1000 ار ار رو دوس ندارم ادم مجبوره بخوابه رو باک تا فرمونو بگیره واین دوتا مخصوص پیست ان ولی موتور با گازخور وحشی فقط و فقط کراس صداش ادمو نابود میکنه.
          البته سوزوکی DR 650 هم عالیه
          تو شهر ما چون بیابون زیاد داره ملت پرشی زیاد دارن یکی از بهترین پرشی ها هم هونداCRM هس
          من همجور پرشی رو سوار شدم یاماها لانزا.کاوازاکی KDX.یاماها400.هونداCRM.هوندا کراس. تریل.DR650.KTM.تو همشون عاشق CRM هستم بنزین قورت میده اما وای به وقتی که گاز بدی کیپس ازاد کنه
          موتورای پیستی هم سوار شدم هوندا400.هوندا1300 .یاماهاAX1 .ZFX.و…که از همه بیشتر از ZFXخوشم اومد

        2. شاهین
          سوابق: (3138 دیدگاه) ,

          چاپلو جان خوش به حالت داداش! ارزوم اینه یه ماشین داشته باشم و یه Honda CBR! اخر هفته ها رو با موتور برم بیرون!(الان با پای پیاده میرم بیرون!)

        3. چاپلو
          سوابق: (486 دیدگاه) ,

          شاهین یه چیز میگم ولی جون ارمین ناراحت نشیا.
          قبلا هم بهت گفتم که خیلی کم وقت میشه بیام پدال.
          واسه اینکه مشغول کار و دانشگاهم الان یه ماهه هر روز صبح میرم دانشگاه بعد از ظهر میام خونه یه چیزی میخورم میرم مغازه(تعویض روغنی کار میکنم) 12.5 شب بر میگردم خونه میخوام بخوابم میگم یه سر بیام پدال ببینم چه خبره بعد بخوابم.
          یه نیسان مدل 86 پیدا کردم گوشه خیابون به امان ا.. تو فکرم یه پولی بزارم کنار برم تو کارش و تیونش کنم.
          به نظرم عاشقای ماشین دو دسته ان یکی مس ما ها همش میایم پدال و فقط راجع به ساخته های دیگران نظر میدیم یکی هم مس اون پیرمرد عمل میکنه.
          قبول دارم امکانات نیس. شرایط سخته. کسی بها نمیده اما ادم همیشه باید رو به جلو حرکت کنه.اگه نمیتونم ماشین بسازم چه دلیلی داره که نتونم اونو بخرم
          واقعیت اینه من چون تنوع طلبم و عشق یه ماشین خاص نیستم میخوام همه شونو داشته باشم حاضر نیستم واسه رسیدن به یکی از این ماشینا چند سال وقت بزارم و تلاش کنم تا بهش برسم و به عکسش راضی میشم
          نمیدونم چقدر با حرفم موافقی
          من میگم اگه عاشق یه ماشینم با خودم عهد میکنم تا وقتی به اون ماشین نرسیدم نیام پدال.

        4. شاهین
          سوابق: (3138 دیدگاه) ,

          آرمین داداش حرفت حقه به خدا.ولی میدونی من الان اصلا توی شرایطی نیستم که بتونم حتی لاستیک این ماشین رو هم بخرم! من الان دارم تلاش میکنم تا درسمو به بهترین وجه ممکن تموم کنم بعدش یه کار درست حسابی گیر بیارم.
          متاسفانه الان شرایطم جوریه که نه میتونم کار کنم و نه میتونم درسو ول کنم.چند وقت دیگه شاید حتی نتونم بیام پدال.
          در مورد اینکه من نشستم پشت سیستم و از خدا میخوام که خدایا یه ماشین 2014 بنداز تو بغلم،کاملا حق با توئه.فقط با تلاش و کوشش میشه به اونچه که میخوایم برسیم.
          راستی آرمین،یکی از اشناها یه نیسان 83 داره،صفر صفر!!! ماشین 40000 تا کار کرده و تا حالا بار نزدن بهش! 10 سال تخفیف بیمه و…!!!

        5. چاپلو
          سوابق: (486 دیدگاه) ,

          انشاا.. همه مشکلات رو پشت سر میزاری و به چیزای که میخوای میرسی
          نه اشتباه شده منظورم نیسان ابیا نیس اونی که مدنظر منه یه نیسان سواریه که تقریبا یه چیزی تو مایه های تویوتا های مدل 92 هستش یکمی قدیمی تر.منم تا قبلش نمیدونستم همچین ماشینی هم هس.

        6. شاهین
          سوابق: (3138 دیدگاه) ,

          مخلصم داداش! فکر کردم نیسان باربی آبی رو میگی! 🙂

        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          چاپلو جان به جیمیل من سربزن .

          در مطلب لکسس نمیخواد در چین تولید بشه هست .

  2. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    در بازار موتورسیکلت ایران وضعیت بمراتب از خودروسازی اسفناک تره چون تکنولوژی اکثر موتورهای ایران مربوط میشه به دهه 70 که توسط انواع و اقسام سازنگان ایرانی و چینی ساخته میشه و کمترین بویی از تکنولوژی و ایمنی نبردن
    و چون اگثر مردم از موتور بدشون میاد و ذهنیتشون درمورد موتور فقط و فقط مدلهای شبیه سی جی125 که در بین مردم عادی بسیار منفورن…به همین دلیل هیشکی کاری به کار سازندگان نداره و تو این بخش سال های نوری از دنیا عقبیم…

    پاسخ
  3. مهدی ف
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    یک گازی 70خریدیم فک کنم سال 90بابیمش درامد 380هزارتومن چند روز پیش که از در یک موتور فروشی رد میشدم مثل همون داشت نووش 1500000!!!!!اونو واسه داداش کوچکم خریده بودیم اونم اصلا سوارش نشد میگه بدرد نمیخوره رفت دوچرخه خرید از همون موقع تو گاراج داره خاک میخوره البته خیلی به این موضوع ربطی نداشت

    پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    وای خدا یاد فیلم های دهه 80 ایتالیایی افتادم….

    پاسخ
  5. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    زیاد تو کار موتورسیکلت نیستم، ولی با این حال بد جوری عاشق موتورای دوکاتی ام، یعنی از سر و روی موتوراش، وقار میریزه!

    پاسخ
  6. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خاطره انگیز ادمو یاد قدیم ندیما میندازه چقد خوب بود یادش بخیر

    پاسخ
  7. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    اصلا از موتور خوشم نمیاد ، البته نه اینکه متنفر باشم ولی زیاد دور و برش نمیپلکم ، شاید به خاطر این باشه که در بچگی با موتور تصادف کردم

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    اگه وارده ایران بشه با احتسابه عوارض قیمتش چن میشه؟

    پاسخ
  9. pouya
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    خیلی گرونهههههه
    به پول ما تقریبا 24 میلیون تومن درمیاد .حیف پول.من ترجیح میدم پراید سوار شم با این پول
    امروز دلار 3300

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      پویا خان از کی تا حالا کاسب های در مسند قدرت هر جنسی رو که بیارن با همون قیمت حساب میکنن الان کویر موتور (کویر شتر) وسپای ۱۵۰ سی سی رو با قدرت ۱۱ اسب اورده و متوسط ۲۳ تومان میفروشه قابل توجه شما که قیمت جهانیش هم ۴۵۰۰ دلار هستش بنابراین این موتور (اسکوتر) ۱۰ میلیون هم گرون تر قیمت گذاری میشه

      الان مدل های دوکاتی ۱۳۰۰ سی سی با قدرت ۱۸۰ اسب هم اورده با قیمت جهانی متوسط ۲۵ هزار دلار که کویر میفروشه ۱۸۰ میلیون تومان !

      پاسخ
  10. ahmad
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    موتور بهترین و کاربردی ترین وسیله برای معابر داخل شهری است.
    موتور سیکلت اون هم با این وضع ترافیک تهران بهترین وسیله ممکنه ولی این موتور سیکت های ضعیف و کم ضرفیت با قطر لاستیک کوچیک و ظاهر زشت اصلن به درد نمیخورن. همون ساوین و آپاچی بهترن!

    پاسخ
    1. vespa
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      اقا شما اینو با ساوین و اپاچی مقایسه میکنید.
      لاشه ی وسپا می ارزه به 100 تاموتور داخلی.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.