بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و 220

از آنجایی که موتورسیکلت‌هایی با حجم پایین‌تر از 250 سی‌سی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزان‌تر و به صرفه‌تر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوستداران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواست‌های متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم سایت پدال مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکت‌هایی با حجم‌های پایین‌تر از 250 سی‌سی را نیز در کنار مقالات 250 سی‌سی‌ها بررسی کنیم.

اما تنها دلیل انتشار این سری از مقالات بررسی موتورسیکلت‌های کمتر از 250 سی‌سی موجود در بازار ایران نخواهد بود و همان‌گونه که از تیتر این مقاله پیداست، ما در سایت پدال به فکر علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های سنگین نیز هستیم و در قسمت‌های آتی این مقاله به بررسی موتورسیکلت‌هایی با حجم‌های انجین بالاتر از 250 سی‌سی هم خواهیم پرداخت.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از 250 سی‌سی‌ها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گسترده‌تری است که موتورسیکلت‌هایی با این حجم انجین در بازار یافت می‌شوند؛ اما امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از 250 سی‌سی‌هایی برویم که از برخی موتورسیکلت‌هایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گران‌تر باشند.

لوگوی شرکت باجاج
لوگوی شرکت باجاج

1- پولسار (پالس) 200ns:

کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال 2012 (1389 شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکت‌های نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره می‌برد. از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌نماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلی‌ها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگی‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

انجین:
همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده. البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی می‌بینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانی‌ها، باید بگوییم که “میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوت‌های بزرگی دارند اما از آنجایی که در این مقاله قصد مقایسه این دو موتورسیکلت را نداریم، بیشتر از این با این ادعای شرکت سازنده کار نداریم و می‌گذاریم تا با این ادعای خود خوش باشند البته اگر منصفانه به این ماجرا نگاه کنیم تفاوت قیمتی که بین این دو موتورسیکلت وجود دارد خود به خود مقایسه آنها را به کاری عبس و بیهوده بدل می‌کند پس ما هم این موتورسیکلت و ویژگی‌هایش را مستقلا بررسی خواهیم کرد و بررسی Duke 200 را هم بعدا انجام خواهیم داد.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم 199.5 سی‌سی بهره می‌برد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با 17.5 کیلووات (23.7 اسب بخار) در 9.500 دور در دقیقه‌ای و و حداکثر گشتاور 18.3 نیوتون متر در 8.000 دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است. قدرتی که با توجه به وزن 145 کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار می‌رود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا 9 ثانیه‌ای را برای 200ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).
حداکثر سرعت اسمی 200ns در مشخصات آن 136 کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت 136 کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر می‌خواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

چیزی که کمی در مورد انجین 200ns عجیب به نظر می‌رسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع 18 درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع 27 درصد و نسبت به انجین های تک شمع 50 درصد افزایش داشته است. اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition می‌باشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد می‌کند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمی‌کنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانی‌های بزرگ‌تر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند از سیستم‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گران‌تری هم استفاده کنند می‌توانند به همان میزان محصولاتشان را گران‌تر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانی‌های کوچک‌تر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

سیستم سوخت رسانی: در حالی که کمپانی‌های بزرگ دنیا در حال ارتقای سطح سیستم سوخت رسانی انژکتور خود به جهت مصرف و آلایندگی کمتر و کارایی بیشتر هستند ما باید موتورسیکلتی را برسی کنیم که همچنان از سیستم منسوخ کاربراتور برای سوخت رسانی به انجین استفاده می‌کند و ادعای رقابت با KTM Duke 200 را دارد که از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) ساخت کمپانی مطرح BOSCH بهره می‌برد. قرار نبود این دو موتورسیکلت را با هم مقایسه کنیم ولی تا همین اندازه بدانید که شباهت آنان فقط در حد حجم انجین است، همین و بس. سرعت و شتاب پایین هم از جمله معایب مهم این نوع سیسیتم سوخت رسانی هستند.
سیستم خنک کننده: در ابتدا چون در اطلاعات اولیه منتشرشده از سوی کمپانی باجاج، سیستم خنک‌کننده انجین این موتورسیکلت Liquid cooled به معنای مایع خنک نوشته شده بود، خیلی از دوست‌داران موتورسیکلت در ایران منتظر حضور یک موتورسیکلت رادیات‌دار و آب‌خنک بودند، انتظاری که با اطلاعات منتشرشده از این موتورسیکلت در سایت شرکت مونتاژ کننده همخوانی نداشت و در سایت این شرکت سیستم هوا-روغن خنک برای انجین این موتورسیکلت ذکر شده بود که البته این سردرگمی، با عرضه این محصول در بازار کشورمان جای خود را به خرسندی خریداران داد چراکه 200ns از رادیات آب بهره برده و با آب خنک می‌شود و این مورد جزء نقاط قوت این موتورسیکلت محسوب خواهد شد.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

طراحی ظاهری:
در مورد طراحی ظاهر این موتورسیکلت می‌توانیم بگوییم که واقعا همه چیز به خوبی از آب در آمده و تیم طراحان به خوبی توانسته‌اند تا ظاهر یک موتورسیکلت نیکد را برای مخاطب تداعی کنند. هم ترکیب رنگ‌ها و هم خطوط و زوایای بکار رفته شده در طراحی بدنه و مخصوصا شکل چراغ جلو و زاویه قرار گیری آن نسبت به بدنه، همگی از دلایل جذابیت ظاهری این موتورسیکلت نزد نیکد دوستان است. جالب توجه‌ترین نکته در طراحی 200ns را می‌توانیم طراحی اگزوز آن در زیر بدنه بدانیم به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه می‌کنید اصلا اگزوز را نمی‌بینید و این امر به 200ns زیبایی دوچندانی بخشیده است. و در آخر از طراحی و نحوه قرارگیری ترک نشین و همچنین چراغ عقب LED وزیبای این موتورسیکلت هم نمی‌توان غافل شد. نکته دیگری که در مورد شکل ظاهری 200ns وجود دارد شباهت زیاد آن به pulsar 135ls است.
و البته همه این‌ها وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید طرح اصلی این موتورسیکلت زاییده‌ی افکار طراح آلمانی و معروف شرکت خودروسازی BMW ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) است.
در رتبه بندی، محبوب‌ترین رنگ این موتورسیکلت را می‌توان رنگ مشکی دانست و بعد از آن به ترتیب رنگ‌های زرد و قرمز قرار می‌گیرند.

Pulsar 200ns headlight
Pulsar 200ns headlight

مهمترین نقاط قوت :200ns

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.
  • طراحی جذاب.
  • گیربکس 6 دنده.
  • برخورداری از سیستم آب‌خنک

مهمترین نقاط ضعف 200ns:

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب پایین در سرعت بالا.
  • وزن زیاد.
Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

سایر مشخصات Pulsar 200NS :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان : 17.5 کیلووات (23.7 اسب بخار) در 9.500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 18.3 نیوتون متر در 8.000 دور در دقیقه
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
جعبه دنده : 6 دنده
گنجایش مخزن سوخت : 12 لیتر
ترمز جلو: تک دیسک 280 میلیمتری
ترمز عقب: تک دیسک 230 میلیمتری
تایر جلو : 100/80-17
تایر عقب : 130/70-17
قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود 9 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

2- پولسار 220:

یکی دیگر از محصولات کمپانی باجاج هندوستان که نزد موتورسیکلت دوستان در ایران شناخته شده است و خیلی قبل‌تر از 200ns وارد بازار ایران شد پولسار 220 نام دارد. در سال 2009 این کمپانی برای اولین بار اقدام به تولید یک موتورسیکلت با حجم انجین بیش‌تر از 200 سی‌سی نمود، مسئولان باجاج در آن زمان دلیل تولید این موتورسیکلت را قدیمی شدن پولسار200 اعلام کردند و تصریح کردند که بعد از تولید انبوه این موتورسیکلت، پولسار200 را کاملا از خط تولید خارج می‌کنند؛ وعده که با گذشت زمان رنگ حقیقت به خود گرفت و دیگر شاهد تولید پولسار200 نیستیم.

Pulsar 220
Pulsar 220

Pulsar 220 در فروردین ماه سال 1389 برای اولین در ایران عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو شد و هنوز هم که هنوزه طرف داران خاص خود را دارد و خیلی‌ها علی‌رغم قدیمی‌تر بودن، آن را به 200ns ترجیح می‌دهند که البته نمی‌توان تاثیر قیمت را در این نگرش بی دلیل دانست و از طرفی عموما موتورسیکلت دوستان ترجیح می‌دهند تا با هزینه کمتر موتورسیکلتی با حجم انجین بالاتر سوار شوند اما نباید فراموش کرد که همه چیزه یک موتورسیکلت، حجم انجین آن نیست. اگر قرار باشد که بدون ارتقای تکلونوژی فقط به دنبال افزایش حجم انجین باشیم، تنها با مصرف بیشتر، آلودگی بیشتر و ناکار آمادی رو به رو خواهیم شد همانگونه که موتورسیکلت‌‌هایی با حجم انجین کمتر که در این سال‌ها تولید می‌شوند توانایی رقابت با انجین‌هایی با حجم چند برابری خود را که در دهه‌های قبل تولید می‌شدند را دارند و سرانجام این رقابت نیز برتری با اختلاف فاحش در تمامی زمینه‌ها، از آن موتورسیکلت‌های امروزی است.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

انجین:
همانطورکه گفتیم بیشترین حجم انجین تولید شده در کمپانی باجاج را اولین بار بر روی موتورسیکلت پولسار220 شاهد بودیم که البته بعدا از آن هم فقط برای موتورسیکلت اونجر220 این اتفاق تکرار شد. حجم انجین این موتورسیکلت دقیقا 220 سی‌سی بوده و قدرت تولید شده توسط آن نیز برابر با 15.7 کیلووات (21.4 اسب بخار) در 8.500 دور در دقیقه‌ و حداکثر گشتاور 19.12 نیوتون متر در 7.000 دور در دقیقه است. توان 21.4 اسب بخار برای موتورسیکلتی با وزن 150 کیلوگرم چیزی جز شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه را در پی نداشته است، شتابی که می‌توانیم آن را فاجعه بدانیم و طبیعی است که با این وضعیت، کارخانه سازنده حداکثر سرعت اسمی 130 کیلومتر بر ساعت را در مشخصات آن ذکر کرده باشد. پس اگر سرعت و شتاب برای شما مهم است توصیه می‌کنیم که اصلا به این گزینه فکر هم نکنید.

نکته دیگری هم که در مورد انجین این این موتورسیکلت وجود دارد، استفاده از دو شمع در سیستم احتراق است (تفاوت کارایی در قسمت بالای همین مطلب و در قسمت انجین 220ns توضیح داده شد).

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

سیستم سوخت رسانی: پولسار220 هم به مانند 200ns از سیستم سوخت رسانی کاربراتور استفاده می‌کند، از آنجایی در مطالب فوق در مورد این سیستم صحبت کردیم، دیگر مضررات و معایب این سیستم سوخت رسانی را تکرار نمی‌کنیم.
سیستم خنک کننده: این موتورسیکلت برخلاف 200ns از سیستم خنک‌کنندگی هوا – روغن خنک بهره می‌برد که می‌توانیم با توجه به مصرف شهری آن، این سیسیتم را جزء مزیت‌های این موتورسیکلت بدانیم. عملکرد سیستم کاهش دمای انجین در پولسار220 دقیقا به این شکل است که ابتدا با جریان عبوری هوا، انجین خنک می‌شود وسپس با بالاتر رفتن دمای انجین، روغن نیز به چرخه کاهش دمای انجین وارد می‌شود.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

طراحی ظاهری:
ار آنجایی که این موتورسیکلت در طبقه بندی استریت فایتر (Street Fighter) قرار می‌گیرد باید بگوییم که در غیاث با هم ردیفانش، طراحی ظاهری کاملا تاسف بار و ناهمگون به نظر می‌رسد و بیشتر این ناهماهنگی نیز مربوط به اندازه و فرم قسمت سر (Head) موتورسیکلت و نحوه اتصال آن به بدنه است.
اگر چراغ جلوی پولسار220 را مستقل از بدنه بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم که این موتورسیکلت از یک چراغ زیبا بهره می‌برد و علاوه بر این زیبایی این چراغ‌ از جنس چراغ‌های منشوری (پریزماتیک) طراحی شده است تا علاوه بر مصرف انرژی کمتر شاهد روشنایی قابل توجهی باشیم.

Bajaj Pulsar 220 head light
Bajaj Pulsar 220 head light

از لحاظ محبوبیت در رنگ بندی‌های مختلف این موتورسیکلت هم ابتدا رنگ مشکی از محبوبیت بیشتری نزد خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگ‌های قرمز و آبی قرار دارند.

مهمترین نقاط قوت پولسار220 :

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.

مهمترین نقاط ضعف پولسار220 :

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب و سرعت پایین.
  • وزن زیاد.
  • طراحی غیر جذاب.
Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

سایر مشخصات پولسار220 :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه.
حداکثر توان : 15.7 کیلووات (21.4 اسب بخار) در 8.500 دور در دقیقه‌.
حداکثر گشتاور: 19.12 نیوتون متر در 7.000 دور در دقیقه.
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک.
جعبه دنده : 5 دنده.
گنجایش مخزن سوخت : 15 لیتر.
تعلیق جلو: دوشاخ تلسکوپی.
تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی.
ترمز جلو: تک دیسک 260 میلیمتری .
ترمز عقب: تک دیسک 230 میلیمتری
تایر جلو : 90/90-17
تایر عقب : 120/80-17

قیمت: در حال حاضر Pulsar 220 با قیمتی در حدود 7 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

پایان قسمت اول
در قسمت بعد به بررسی 125و KTM Duke 200 خواهیم پرداخت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

185 دیدگاه

  1. امین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    برای استفاده در اتوبان و قیمت مناسب در محدوده ی 6 میلیون چه پیشنهادی دارید؟

    پاسخ
    1. عرفان
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      فقط پالس 220 در ضمن خدمت دوستان عرض کنم که شتاب 220 فقط یه کمی از 200 ان اس کمتره فیلم های تست درگ این دو موتور تو آپارات هست که 220 نهایت یه متر عقب میافته . به نظرم کسایی که به فکر زیبایی و دور دور و رفت و آمد ساده شهری هستن و وضع مالیشونم بد نیست ان اس بگیرن اما در عوض دوستانی که دنبال سگ جونی و استحکام موتور و تعادل در سرعت بالا هستن و مسیر زیادی رو روزانه طی میکنن بدون تردید 220 بگیرن به خدا این همه که میگن ان اس 160 – 170 تا میره دروغه محضه درسته قدرت و شتابش خوبه ولی وقتی کیفیت نداره به درد نمیخوره که اما 220 رفیقم داشت خدا شاهده ما حسرت به دل موندیم که یه بار با دور پایین بره 4 سالم داشتش رسیدگیشم صفر بود اما براش کار کرد موتور چون واقعا با کیفیته تازه شما با تعویض شمع و درآوردن فیلتر هوا و تعویض اگزوز و افزایش مصرف میتونی پا به پای ان اس سرحال بری یا حتی یه کمی جلو بیوفتی دیدم که میگم اما یکی از فامیلامون رو حساب همین حرفا که ان اس 160 تا میره نینجا رو میگیره !!!!! رفت ان اس گرفت خیلی با حوصله و دقیقم آبندی کرد اما آخر سر یه موتور یاتاقان زده با چند میلیون ضرر موند واسش تنها مشکل 220 وزن و فلاپاشه و کاربرات بودن اینها تو ایران عیب که نیست مزیت هم هست !! الآن دیاگ هیوسانگ 80 تومنه فقط دیاگ اما تنظیم و سرویس کامل کاربرات پالس 50 هم نمیشه ما تو ایران زندگی میکنیم نه تو کشور اروپایی انژکتور یه سنسورش تعطیل شه موندی اما کاربرات محاله بزاردت

      پاسخ
  2. پیمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    درود به همگی
    من خودم از سال 1389 پالس 220 دارم و واقعا ازش راضی هستم. توی اتوبان هم مانند یک اتومبیل شاسی بلند، با وقار و پر سرعت حرکت میکنه و همپای ماشینها میره… از نظر ظاهری هم واقعا دوست داشتنی و خوشگله… و همه تعریفش رو میکنن. هر کسی هم که ترکم نشسته از نرمی و سواریش لذت میبره…
    پاینده باشید

    پاسخ
  3. امین خان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    منم ی چند وقت میشه پالس 220 سری اف خریدم منم راضی هستم

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لطفا پالس ns انژکتوری را هم بررسی کنید
    امروز خرید کردم
    مبلغ 9.200.000

    پاسخ
  5. pooyan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    نظرات دوستان گلم قبول ولی..
    ان اس هم قدرت و هم زیبایی و خلاصه همه چیزش از موتورای دیگه ی باجاج سرتره اونایی ک 220 تعریف میکنن شاید سوار ان اس نشدن اگ سوار بشن دیگه هیچ تعریفی از 220 نمیکنند

    پاسخ
  6. Ashka
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت دوستان
    من در کشور هندوستان هستم و میخواهم مونور ان اس ۲۰۰ بخرم آیا شما دوستانی که این موتور رادرین راضی هستید ؟
    باتشکر

    پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام خدمت دوستان
    من ns200خریدم خیلیم ازش راضیم هم از لحاظ کیفیت قطعات ،طراحی زیبا ،سرعت،نرم بودن ،خلاصه که عالیه ،،

    پاسخ
  8. ahmad
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    لگن های هندی!

    نمیدونم اینایی که سوار این آشغالا میشن چرا انقدر اعتماد به نفس دارن!
    خخخخخ

    فیک های اسپرت نما که پشت ظاهر مصنوعیشون یک آشغال متحرک با حجم پایین نهفته است!
    بازار های خودرو رو چینی ها قبضه کردن (با طرح های فیکشون)
    بازار موتور رو هندی ها (با طرح های فیکشون)

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      واسه اینکه ما داریم تو ایران زندگی میکنیم شما با این قیمتا چی پیشنهاد میکنی من خیلی دوست دارم حداقل یه cb 400 سوار شم ولی میخوام با خیال راحت رانندگی کنم که کسی بهم گیر نده

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (148 دیدگاه) ,

        شما یا نمیدونی رانندگی چیه یا نمیدونی خیال راحت یعنی چی!
        یعنی وقتی سوار این آشغالا میشی احساس آرامش میکنی؟!
        خخخخخخ

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      شما که از موتور هایه هندی بدت میاد چرا اومدی اینجا؟؟

      پاسخ
  9. محمدرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان عزیز یه سوالی داشتم ازتون من اپاچی داشتم فروختم الان موندم بین ns…rs…baneli…dok میتونید راهنمایم کنید کدوم بهتر در اومده تو ایران. مرسی و اگر ایرادی در متور ns انژکتور کسی میدونه بکه

    پاسخ
    1. Meysamin
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام
      بین اینهایی که گفتید قطع به یقین duke یه سروگردن بالاتره

      پاسخ
    2. پلشت شناس اعظم
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ان اس موتور خوبیه ، اما خیلی داغ می کنه !! ، دلیلش هم واضحه !. بواسطه ی داغ کردن ، روغن و کولانت رو زود تموم می کنه ! و در مسافت طولانی افت کارائی پیدا می کنه اونم به شدت !.
      ان اس برای مناطق سردسیر موتور خوبیه.
      اما کمک فنر ، کلا کمک ضعیفی داره و چیزی به نام کمک نداره.
      من ان اس دویست امسال رو دارم ، یعنی آخرین مدلش رو.
      در کل به هیچ وجه توصیه نمی کنم ان اس بخرید و حتی آر اس. موفق باشید

      پاسخ
  10. ehsan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بالاخره ما نفهمیدیم کدوم بهتره اونایی که nsدارن میگن موتور ما خوبه اوناییکه220دارن میگن موتور ما خوبه

    پاسخ
  11. اسکندر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من میخام ns بگیرم نظرتون چیه؟

    پاسخ
  12. Omid
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اصلا پالس ان اس و پالس 220 قابل مقایسه نیستن اونایی که سوار شده باشن خودشون خوب میدونن که مقایسه ی مسخره اییه.از هرنظر ان اس سرتره.موتوره 4 سوپاپ سه شمع 6 دنده کجا پالس 220 کجا

    پاسخ
  13. ارین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به دوستان عزیزم. من از سال 89 پالس 220 دارم این موتور واقعا استثنایی بوده از لحاظ موتوری و کمک فنر:::: فقط فلاپاش به صدامیفته که اونم با یه سرویس اچارکشی درست میشه من مصرف کننده این موتورم وروزانه 30 کیلومتر باهاش تردد میکنم فقط هزینه های مصرفی لاستیک لنت روغن برای موتور هزینه کردم درکل کسی که قصد خرید داره پیشنهاد میکنم موتور بدون دردسر پالس 220 بخره …..موفق باشید.

    پاسخ
  14. Karim
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان مگلی 250 سی سی چطور متوریه خوبه آیا ؟

    پاسخ
  15. اسفندیار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ما چقدر بدبخت شدیم هوندا و سوزوکی رو از دست دادیم سوار موتور مرتاضای هندی می شیم!!!

    پاسخ
  16. محمد امیری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.من یک موتور ان اس سفید خریدم برج دو از اون موقع تا الان که برج هشت هستش مشکل کاربراتور داره و هیچ کسی جواب گو نیست حتی نمایندگی به دادم برسید

    پاسخ
  17. قاسم رشیدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من دو تا شو دارم ان اس فقط ۱ ماهه اول خوبه انجینش ضعیفه زود به صدا می افته لش میشه فیلتر هواش جای افتضاحی داره ان اس متور خوبیه ولی ضعیفه اولش لذت میبری ولی ۶ ماه که میگذره حالت بهم میخوره مصرف بنزینش بالاس باکش ۸ لیتره با زاپاس ۱۰ تا
    ولی ۲۲۰ خدا برکتش بده کم مصرفه خیلی سگ جونه اصلا خرج نداره بعد تو کفی من۱۵۸ تا باهاش رفتم ان اس هم ۱۶۵ فرقی زیادی نمیکنه ولی شتاب ان اس عالیه من همه متور ها رو داشتم تا الان ۳۹ متور عوض کردم ۲۲۰ بهترین متور و کمخرج ترینه وقتی تو کفی بهش گاز میدی حس امنیت بهت میده ولی ان اس رو هواس میترسی گاز بدی لاستیکاش که افتضاحه

    پاسخ
  18. mohammad
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    موتور ان اس عالیه من خودم تعمیر کارم تو شیراز.ان اس راننده میخواد همین.هر موتوری رو بد برونی نابود میشه.باهاش سرعت برو اما به درستی.به موقع دنده عوض کن.هیچ باکش نمیشه.هر کی میگه ان اس بده.مطمئن باش راننده نیست.

    پاسخ
  19. Sina
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اولا با موتور بالای 250 سی سی نمیشه حتی از کمربندی شهری رد شد جه برسه به داخلش و اگرم بخوای ردشی باید راننده باشی تا بتونی پولیسو قال بزاری پس کسی دنبال موتور هوندا ١٠٠٠ سی سی نمیره بخره هم بدلیل فقیر بودن ٨٠ میلیون از ٨۵ میلیون ایرانی هم بدلیل ممنوعیت ٢۵٠ سی سی به بالا در شهر پس الان میتونی بفهمی با خیال راحت رانندگی کردن ینی چه جناب آقای ahmad پس همین موتور های هندی و چینیه ارزان و زیر ٢۵٠ سی سی بهترین هست برای ایرانیان والا ما آرزومونه اون موتور ٨ سیلندر یاماها که بالای ٢٠٠ میلیون قیمتشه رو سوارشیم، سایت پدال از شما عزیزان درخواست دارم موتورهای آفرود ٢۵٠ و ٢۵٠ به پایین روهم بررسی کنید،صدالبته موتورهای دومنظوره با پیش زمینه آفرود از جمله دایچی GM 200 که گل سرسبدشونه بدلیل قیمت مناسب نسبت به چیزی که هست.. با سپاس همراه با یه تشکر گنده خارج از مقیاسو اندازه گیری بخاطر سایت یکتاتون.

    پاسخ
  20. عباس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام علیکم.
    از همه عزیزان بخاطر نظراتشون تشکر میکنم.به هر حال هر کسی اول جیبش رو می بینه بعدش باید بره سراغ موتور.
    عزیزانی که دنبال خرید موتور زیر ۲۵۰ هستن،بدونن که واقعا فرق زیادی بین موتور های تو رنج ۱۲۵cc تا خود ۲۲۰cc نیست.
    چرا؟
    چون که واقعا همون انجن ۱۲۵ رو حساب کنید یه بدنه قشنگ مثلا cb400 روش سوار شده باشه.مطمئنا ظاهری خیره کننده داره ولی در محتوا….
    بدونین که قیمت هاشون فقط سر آپشن های اضافیشون میره بالا و لاغیر…

    «البته با تشکر و احترام به نظرات سایر کاربران»

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.