موتورسیکلت

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و 220

از آنجایی که موتورسیکلت‌هایی با حجم پایین‌تر از ۲۵۰ سی‌سی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزان‌تر و به صرفه‌تر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوستداران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواست‌های متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم سایت پدال مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکت‌هایی با حجم‌های پایین‌تر از ۲۵۰ سی‌سی را نیز در کنار مقالات ۲۵۰ سی‌سی‌ها بررسی کنیم.

اما تنها دلیل انتشار این سری از مقالات بررسی موتورسیکلت‌های کمتر از ۲۵۰ سی‌سی موجود در بازار ایران نخواهد بود و همان‌گونه که از تیتر این مقاله پیداست، ما در سایت پدال به فکر علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های سنگین نیز هستیم و در قسمت‌های آتی این مقاله به بررسی موتورسیکلت‌هایی با حجم‌های انجین بالاتر از ۲۵۰ سی‌سی هم خواهیم پرداخت.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از ۲۵۰ سی‌سی‌ها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گسترده‌تری است که موتورسیکلت‌هایی با این حجم انجین در بازار یافت می‌شوند؛ اما امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از ۲۵۰ سی‌سی‌هایی برویم که از برخی موتورسیکلت‌هایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گران‌تر باشند.

لوگوی شرکت باجاج
لوگوی شرکت باجاج

۱- پولسار (پالس) ۲۰۰ns:

کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال ۲۰۱۲ (۱۳۸۹ شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکت‌های نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره می‌برد. از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌نماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلی‌ها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگی‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

انجین:
همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده. البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی می‌بینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانی‌ها، باید بگوییم که “میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوت‌های بزرگی دارند اما از آنجایی که در این مقاله قصد مقایسه این دو موتورسیکلت را نداریم، بیشتر از این با این ادعای شرکت سازنده کار نداریم و می‌گذاریم تا با این ادعای خود خوش باشند البته اگر منصفانه به این ماجرا نگاه کنیم تفاوت قیمتی که بین این دو موتورسیکلت وجود دارد خود به خود مقایسه آنها را به کاری عبس و بیهوده بدل می‌کند پس ما هم این موتورسیکلت و ویژگی‌هایش را مستقلا بررسی خواهیم کرد و بررسی Duke 200 را هم بعدا انجام خواهیم داد.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۹۹.۵ سی‌سی بهره می‌برد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه‌ای و و حداکثر گشتاور ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است. قدرتی که با توجه به وزن ۱۴۵ کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار می‌رود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا ۹ ثانیه‌ای را برای ۲۰۰ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).
حداکثر سرعت اسمی ۲۰۰ns در مشخصات آن ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر می‌خواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

چیزی که کمی در مورد انجین ۲۰۰ns عجیب به نظر می‌رسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع ۱۸ درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع ۲۷ درصد و نسبت به انجین های تک شمع ۵۰ درصد افزایش داشته است. اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition می‌باشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد می‌کند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمی‌کنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانی‌های بزرگ‌تر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند از سیستم‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گران‌تری هم استفاده کنند می‌توانند به همان میزان محصولاتشان را گران‌تر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانی‌های کوچک‌تر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

سیستم سوخت رسانی: در حالی که کمپانی‌های بزرگ دنیا در حال ارتقای سطح سیستم سوخت رسانی انژکتور خود به جهت مصرف و آلایندگی کمتر و کارایی بیشتر هستند ما باید موتورسیکلتی را برسی کنیم که همچنان از سیستم منسوخ کاربراتور برای سوخت رسانی به انجین استفاده می‌کند و ادعای رقابت با KTM Duke 200 را دارد که از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) ساخت کمپانی مطرح BOSCH بهره می‌برد. قرار نبود این دو موتورسیکلت را با هم مقایسه کنیم ولی تا همین اندازه بدانید که شباهت آنان فقط در حد حجم انجین است، همین و بس. سرعت و شتاب پایین هم از جمله معایب مهم این نوع سیسیتم سوخت رسانی هستند.
سیستم خنک کننده: در ابتدا چون در اطلاعات اولیه منتشرشده از سوی کمپانی باجاج، سیستم خنک‌کننده انجین این موتورسیکلت Liquid cooled به معنای مایع خنک نوشته شده بود، خیلی از دوست‌داران موتورسیکلت در ایران منتظر حضور یک موتورسیکلت رادیات‌دار و آب‌خنک بودند، انتظاری که با اطلاعات منتشرشده از این موتورسیکلت در سایت شرکت مونتاژ کننده همخوانی نداشت و در سایت این شرکت سیستم هوا-روغن خنک برای انجین این موتورسیکلت ذکر شده بود که البته این سردرگمی، با عرضه این محصول در بازار کشورمان جای خود را به خرسندی خریداران داد چراکه ۲۰۰ns از رادیات آب بهره برده و با آب خنک می‌شود و این مورد جزء نقاط قوت این موتورسیکلت محسوب خواهد شد.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

طراحی ظاهری:
در مورد طراحی ظاهر این موتورسیکلت می‌توانیم بگوییم که واقعا همه چیز به خوبی از آب در آمده و تیم طراحان به خوبی توانسته‌اند تا ظاهر یک موتورسیکلت نیکد را برای مخاطب تداعی کنند. هم ترکیب رنگ‌ها و هم خطوط و زوایای بکار رفته شده در طراحی بدنه و مخصوصا شکل چراغ جلو و زاویه قرار گیری آن نسبت به بدنه، همگی از دلایل جذابیت ظاهری این موتورسیکلت نزد نیکد دوستان است. جالب توجه‌ترین نکته در طراحی ۲۰۰ns را می‌توانیم طراحی اگزوز آن در زیر بدنه بدانیم به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه می‌کنید اصلا اگزوز را نمی‌بینید و این امر به ۲۰۰ns زیبایی دوچندانی بخشیده است. و در آخر از طراحی و نحوه قرارگیری ترک نشین و همچنین چراغ عقب LED وزیبای این موتورسیکلت هم نمی‌توان غافل شد. نکته دیگری که در مورد شکل ظاهری ۲۰۰ns وجود دارد شباهت زیاد آن به pulsar 135ls است.
و البته همه این‌ها وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید طرح اصلی این موتورسیکلت زاییده‌ی افکار طراح آلمانی و معروف شرکت خودروسازی BMW ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) است.
در رتبه بندی، محبوب‌ترین رنگ این موتورسیکلت را می‌توان رنگ مشکی دانست و بعد از آن به ترتیب رنگ‌های زرد و قرمز قرار می‌گیرند.

Pulsar 200ns headlight
Pulsar 200ns headlight

مهمترین نقاط قوت :۲۰۰ns

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.
  • طراحی جذاب.
  • گیربکس ۶ دنده.
  • برخورداری از سیستم آب‌خنک

مهمترین نقاط ضعف ۲۰۰ns:

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب پایین در سرعت بالا.
  • وزن زیاد.
Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

سایر مشخصات Pulsar 200NS :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان : ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
جعبه دنده : ۶ دنده
گنجایش مخزن سوخت : ۱۲ لیتر
ترمز جلو: تک دیسک ۲۸۰ میلیمتری
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۱۰۰/۸۰-۱۷
تایر عقب : ۱۳۰/۷۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود ۹ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

۲- پولسار ۲۲۰:

یکی دیگر از محصولات کمپانی باجاج هندوستان که نزد موتورسیکلت دوستان در ایران شناخته شده است و خیلی قبل‌تر از ۲۰۰ns وارد بازار ایران شد پولسار ۲۲۰ نام دارد. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی برای اولین بار اقدام به تولید یک موتورسیکلت با حجم انجین بیش‌تر از ۲۰۰ سی‌سی نمود، مسئولان باجاج در آن زمان دلیل تولید این موتورسیکلت را قدیمی شدن پولسار۲۰۰ اعلام کردند و تصریح کردند که بعد از تولید انبوه این موتورسیکلت، پولسار۲۰۰ را کاملا از خط تولید خارج می‌کنند؛ وعده که با گذشت زمان رنگ حقیقت به خود گرفت و دیگر شاهد تولید پولسار۲۰۰ نیستیم.

Pulsar 220
Pulsar 220

Pulsar 220 در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ برای اولین در ایران عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو شد و هنوز هم که هنوزه طرف داران خاص خود را دارد و خیلی‌ها علی‌رغم قدیمی‌تر بودن، آن را به ۲۰۰ns ترجیح می‌دهند که البته نمی‌توان تاثیر قیمت را در این نگرش بی دلیل دانست و از طرفی عموما موتورسیکلت دوستان ترجیح می‌دهند تا با هزینه کمتر موتورسیکلتی با حجم انجین بالاتر سوار شوند اما نباید فراموش کرد که همه چیزه یک موتورسیکلت، حجم انجین آن نیست. اگر قرار باشد که بدون ارتقای تکلونوژی فقط به دنبال افزایش حجم انجین باشیم، تنها با مصرف بیشتر، آلودگی بیشتر و ناکار آمادی رو به رو خواهیم شد همانگونه که موتورسیکلت‌‌هایی با حجم انجین کمتر که در این سال‌ها تولید می‌شوند توانایی رقابت با انجین‌هایی با حجم چند برابری خود را که در دهه‌های قبل تولید می‌شدند را دارند و سرانجام این رقابت نیز برتری با اختلاف فاحش در تمامی زمینه‌ها، از آن موتورسیکلت‌های امروزی است.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

انجین:
همانطورکه گفتیم بیشترین حجم انجین تولید شده در کمپانی باجاج را اولین بار بر روی موتورسیکلت پولسار۲۲۰ شاهد بودیم که البته بعدا از آن هم فقط برای موتورسیکلت اونجر۲۲۰ این اتفاق تکرار شد. حجم انجین این موتورسیکلت دقیقا ۲۲۰ سی‌سی بوده و قدرت تولید شده توسط آن نیز برابر با ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه‌ و حداکثر گشتاور ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه است. توان ۲۱.۴ اسب بخار برای موتورسیکلتی با وزن ۱۵۰ کیلوگرم چیزی جز شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه را در پی نداشته است، شتابی که می‌توانیم آن را فاجعه بدانیم و طبیعی است که با این وضعیت، کارخانه سازنده حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را در مشخصات آن ذکر کرده باشد. پس اگر سرعت و شتاب برای شما مهم است توصیه می‌کنیم که اصلا به این گزینه فکر هم نکنید.

نکته دیگری هم که در مورد انجین این این موتورسیکلت وجود دارد، استفاده از دو شمع در سیستم احتراق است (تفاوت کارایی در قسمت بالای همین مطلب و در قسمت انجین ۲۲۰ns توضیح داده شد).

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

سیستم سوخت رسانی: پولسار۲۲۰ هم به مانند ۲۰۰ns از سیستم سوخت رسانی کاربراتور استفاده می‌کند، از آنجایی در مطالب فوق در مورد این سیستم صحبت کردیم، دیگر مضررات و معایب این سیستم سوخت رسانی را تکرار نمی‌کنیم.
سیستم خنک کننده: این موتورسیکلت برخلاف ۲۰۰ns از سیستم خنک‌کنندگی هوا – روغن خنک بهره می‌برد که می‌توانیم با توجه به مصرف شهری آن، این سیسیتم را جزء مزیت‌های این موتورسیکلت بدانیم. عملکرد سیستم کاهش دمای انجین در پولسار۲۲۰ دقیقا به این شکل است که ابتدا با جریان عبوری هوا، انجین خنک می‌شود وسپس با بالاتر رفتن دمای انجین، روغن نیز به چرخه کاهش دمای انجین وارد می‌شود.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

طراحی ظاهری:
ار آنجایی که این موتورسیکلت در طبقه بندی استریت فایتر (Street Fighter) قرار می‌گیرد باید بگوییم که در قیاس با هم ردیفانش، طراحی ظاهری کاملا تاسف بار و ناهمگون به نظر می‌رسد و بیشتر این ناهماهنگی نیز مربوط به اندازه و فرم قسمت سر (Head) موتورسیکلت و نحوه اتصال آن به بدنه است.
اگر چراغ جلوی پولسار۲۲۰ را مستقل از بدنه بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم که این موتورسیکلت از یک چراغ زیبا بهره می‌برد و علاوه بر این زیبایی این چراغ‌ از جنس چراغ‌های منشوری (پریزماتیک) طراحی شده است تا علاوه بر مصرف انرژی کمتر شاهد روشنایی قابل توجهی باشیم.

Bajaj Pulsar 220 head light
Bajaj Pulsar 220 head light

از لحاظ محبوبیت در رنگ بندی‌های مختلف این موتورسیکلت هم ابتدا رنگ مشکی از محبوبیت بیشتری نزد خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگ‌های قرمز و آبی قرار دارند.

مهمترین نقاط قوت پولسار۲۲۰ :

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.

مهمترین نقاط ضعف پولسار۲۲۰ :

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب و سرعت پایین.
  • وزن زیاد.
  • طراحی غیر جذاب.
Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

سایر مشخصات پولسار۲۲۰ :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه.
حداکثر توان : ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه‌.
حداکثر گشتاور: ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه.
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک.
جعبه دنده : ۵ دنده.
گنجایش مخزن سوخت : ۱۵ لیتر.
تعلیق جلو: دوشاخ تلسکوپی.
تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی.
ترمز جلو: تک دیسک ۲۶۰ میلیمتری .
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۹۰/۹۰-۱۷
تایر عقب : ۱۲۰/۸۰-۱۷

قیمت: در حال حاضر Pulsar 220 با قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

پایان قسمت اول
در قسمت بعد به بررسی ۱۲۵و KTM Duke 200 خواهیم پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۲۷۶ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حیف پول بدی اینا رو بگیری
    اونم نه میلیون پول دو تا پراید
    همش تقصیر این بی عدالتی اقتصادی هست بخاطر پر کردن جیب یه عده آقا زاده مثل شبکه عنکبوتی کل صنایع ما رو گرفته
    و بزرگ این نظام به دولت مردان گوشزد می کنه همیشه توسعه اقتصادی بدون عدالت اقتصادی رو نمی خواهیم ولی کو گوش شنوا در عمل خلافش ثابت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahmood

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      آقا وحید اصلا نظرتو قبول ندارم چون همین موتور ۲۲۰ خیلی‌ از پراید بهتره

      هم تو سیستم ترمز هم تو شتابو این حرفا

      بدشم به نظرم نویسنده اغراق کرده چون ان اس‌ خیلی‌ تو شتاب قویه همون هیوسانگو میگیره

      سرعت نهایی ۲۲۰ هم ۱۵۸ هست چون باهاش رفتم میگم ان اس‌ هم ۱۳۶ تا نمیره ۱۶۰ تا یا شایدم بیشتر راه میره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        سلام
        کدوم هیوسانگو دقیقا؟؟ نیکد،کروز یا اسپرت؟؟
        اگه منظورتون اسپرته که باید بگم هم انجینش 50 سی سی بیشتره، هم انژکتوره، بعد اینجا کی من از هیوسانگ صحبت کردم؟؟؟
        سرعت ها رو هم نوشتم سرعت” اسمی” یعنی سرعتی که خود کمپانی اعلام کرده و گرنه چه دلیلی داره من بخوام از خودم حرف بزنم و این موتورو ضعیف نشون بدم؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. mahmood

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (26 ديدگاه)

          آقا بیژن من قصد توهین نداشتم ولی‌ شما هم یه جور از ان اس‌ نوشتی‌ انگار این بد بخت راه نمیره

          من ان اس‌ دیدم ضد ایکس بگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بیژن دولت سرایی

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          نه محمود جان منم فکر نکردم شما قصد توهین داری..
          اتفاقا خوشحال میشم که دوستان نظرات وتجربیاتشونو بگن ، باور کن یکی از لایکای کامنتتم من زدم، ولی چون منظورتو از هیوسانگ نفهمیدم خواستم بپرسم ازت…
          و در ضمن تمام تلاشمم میکنم که متن بی طرفانه باشه ولی خوب این موتورسیکلت ماکس اسپیدش همینه ، و منم نوشتم “میشه بیشتر رفت ولی بهش فشار میاد”، مگر این که خودت تقویتش کنی…
          از طرفی ترمزشم اینقدرا قوی نیست و خودتو به خطر میندازی خدایی نکرده …
          ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شهاب

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بابا بیشتر از 150 60 تا میره ان اس من خودم با انجین طلایی 160 بیشتر رفتم .بعد هم شاتون میزنه خیلی زود و انگوشتیاشم زود ب صدا میفته در صورتی که نه پالس پره اینجوری بود نه ug4.خداییش شتابش خوبه مقایسه با بقیه ولی ضعفش انجینشه دگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. اپاچی

        ۲۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز موتور 200 سی سی هندی 160تا بره!؟؟؟؟؟
        یکم فکر کن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. asa

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      بیژن جان شما که استاد مایی توی موتور سیکلت میشه راجب موتورهای هارلی دیویدسن مطلب بزاری. واقعا فوق العاده اند . یکی شو تو خیابون دیدم واقعا ابهت داشت. نبودی، صداش دل ادمو میبرد ، هیکلش هم به اندازه پراید بود ، خلاصه قولی بود دیگه. ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        چشم
        انشاا… به زودی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرمااااان

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        آره،آقا بیژن کلا از موتورهای کلاس کروز مطلب بزار،خیلی با ابهتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          اولین کروزی که بررسی میشه ، تو قسمت بعدیه 250 سی سی خواهد بود : هیوسانگ Aquila 250

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      آقا بیژن بنظرتون بهترین موتور250 سی سی که میشه پلاکش کرد و کیفیتش از همه بهتر باشه تو ایران چیه؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        سلام آرمان جان
        فاکتورای زیادی موثرن و میتونن تو انتخاب تاثیر بزارن
        مثلا این که از موتورسیکلت قرار برای چه موردی استفاده کنی، طبقه بندی مورد علاقت چیه، چقدر میخوای هزینه کنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرمااااان

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          سلام خدمت شما،موتورهای ریس اسپورت مثل کاوازاکی نینجا250یا کی تی ام rc200

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بیژن دولت سرایی

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          تو اسپورتای 250 من خودم کاوازاکی نینجارو ترجیح میدم….
          ولی اگه قرار باشه خیلی کم باه موتور بری بیرون میتونی با پولش یه 650 سی سی بگیری آخر هفته ها بری پیست و تو تورای موتورسواری هم شرکت کنی…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. tomcat

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    مرسی از این که جدیدا مطالب مفید موتور سیکلت میزارید…ممنون از آقای سرایی
    نقش موتور سیکلت رو تو شهر های پر جمعیت اصلا نباید نادیده گرفت..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عباس

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    چرا از موتور هندا ۱۲۵ چیزی نمیگین!با ۴۰ سال تولید هنوز دارن قطعاتشو از بقیه کشورها وارد میکنن!حتی کوچیکترین تغییری در این موتور نمیدن،مثالش صدای بسیار زیاده شه،یعنی تو اون کارخونه با اون عظمت یکی نیست حداقل یک اگزوز کم صداتر طراحی کنه!این همه برای پراید و بقیه مطلب میزارید،نمونه بارزش همین هوندا۱۲۵ با اینکه تکنولوژی خاصی نداره یکدفعه قیمتش سه برابر شد،نمیدونم چه قطعه داره که ما قادر به تولیدش نیستم با عمر ۴۰ ساله داریم،هنوز مونتاژش میکنیم که با افزایش قیمت ارزش یکدفعه مثل خودروها قیمتش سر به فلک زد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (154 ديدگاه)

      قسمت آخر منظورم با افزایش قیمت دلار و بهانه تحریم یک دفعه قیمتش سه برابر شد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        سلام عباس جان
        بله حق با شماس…. من نمیدونم واقعا این موتورسیکلت چی داره که بیخیالش نمیشم متعصفانه …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. HELL CAT

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (196 ديدگاه)

      من یه اختراع ساده کردم بعد ثبت کردنش بردم ایران خودرو که باعث کم کردن هزینه هاشون میشد یعنی سود بیشتر و ماشین بهتر برای اونا با خنده انداختنم بیرون دلیلش همینه دوست عزیز نمیخوااان بخوان میتونن الان یه استاد دانشگاه هست که یه موتور خیلی قوی اختراع کرده که اسمشو نمیتونم بیارم قبلش هم ایران خودرو بود تنها فردی که کارت حق تردد در ایران خودرو داشت اون بود و یکی دیگه یعنی هر جا شرکتی به اسم ایران خودرو بود اون حق سرکشی داشت الان داره میره آلمان اصلا محلش نذاشتن چه برسه نه بگن..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. asa

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      عباس عزیز اینها که هندا واقعی نیست ما خودمون باز داریم تولیدش میکنیم. پس نباید انتظار زیادی داشت. بعدشم مگه نشنیدی میگن ما ۱۰۰ سال عقبیم ، تازه هنوز ۴۰ سال شده ، باید یک ۶۰سال دیگه صبر کنیم احتمالا اون‌موقع فوقش یک چراغو اگزوزشو عوض میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر چی بدرد نخور و از تاریخ گذشته هست و از تکنولوژیهای قدیمی استفاده میکنه به هر حال باید یه سر بیاد ایران تا شرکت سازنده و مونتاژ کننده، حسابی پول در بیارن. وا اسفا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    با تشکر از آقا بیژن چه خوب شد که شما مطالب موتور میذارید . ای کاش مطالب کامیون هم بیشتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اوضاع موتورسازی مون از ماشین سازی هم اسفناک تر و خراب تره
    کی میخواد به داد موتور سوارای بیچاره برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hamid...Audi

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    با تشکر از بیژن دولت سرایی عزیز.آقا این نینجا چی شد پس؟!!! :D
    واقعا وضع موتور تو مملکت ما از وضع ماشین خیلی اسفناک تره!
    این دو تا موتورسیکلت واقعا مفتشون گرونه ببین چقدر وضعمون داغون داغونه که اینا تو کشور خیلی خوب حساب میشن!
    تو کشور های دیگه با قیمت معقول(حول و حوش 8000 دلار) میشه از موتور سواری لذت برد ولی ما ….
    هئییییییییییییییییییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام حمید جان
      این سری از مقالرو واسه این شروع کردم که بتونیم موتورای غیر از 250 سی سی بازار رو هم برسی کنیم…
      و گرنه خیالت تخت نینجا رو توی مقالات 250 سی سی ها برسی خواهیم کرد. همونطور که خودتم در جریانی سه قسمتش منتشر شده و نینجا میفته قسمت پنجمش انشا..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        بیژن جون موتورای 250 ی ک وارد ایران نمیشن هم یادت نره بررسیش کنی .
        لاقل ی مقایسه بتونیم بکنیم ک کجای کاریم .
        دستت درد نکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          سلام باشه نوید جان
          حتما ، ولی بررسی اونا یه ذره دردناکه چون بعضیاشون هم قیمتشون خوبه هم کیفیتشون عالیه و شرایط پلاک شدن تو ایرانم دارن ولی….چی بگم والا…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Hamid...Audi

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (712 ديدگاه)

        آهااان پس ینی منتظر بررسی آپاچیو باکسر و اونجر هم باشیم؟!!!!!
        خیلی ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          آره حتما…
          این تازه قسمت اول بود ، قسمت بعدم که قراره بریم سراغ KTM دوک 200 و 125 سی سی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. جاوید

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        داداش
        یه محبت کن یه مطلب بزار واسه معرفی کلاس های موتور سیکلت
        مثلن اسپرت، نیکد، کروزر، تراولر، استریت فایتر و …
        یه توضیح بده اینا فرقشون چیه و اینا
        خیلی ممنون میشیم
        مرسی بابت زحماتت :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          سلام
          باشه جاوید جان در اولین فرصت این کارو میکنم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. سامان از تبریز

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    داداش من یه هوندا 125 داره (پلاک قدیم )
    حتی تلق چراغهای راهنماش هم کلمه made in japan هک شده
    3 نفری 120 تارو پر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Omid

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    موتور فقط CB400

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آقا مصطفی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام آقا بیژن اگر ممکنه تحلیل باجاج اونجر و هارلی های ۲۵۰ سی سی که اخیرا در بازار دیده میشه هم بزارید با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام ّ
      اونجر رو که انشاا… تو همین سری مقاله بهش میرسیم
      موتورسیکلت های 250 سی سی سبک هارلی رو هم تو ادامه مقالات “250 سی سی های پلاک شدنی” برسی خواهیم کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. همایون

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا بیژن اگه میشه درباره اپاچی هم مطلب بذار ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      تو قسمتای آتی بهش میرسیم انشاا..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. AHMADREZA

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ممنون از آقا بیژن گل که انقدر به بخش موتور سیکلت پدال میرسه دمت گرم خسته نباشی ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      فدای تو احمدرضا جان
      ممنونم ازت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سعید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آقای نویسنده چرا اغراق میکنی برادر من 200nsتو سوارش شو گازشو بگیر متوجه میشی چه شتابی داره خیلی هم موتور قوی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز لفظ ” اغراق” وقتی بکار برده میشه که یه بزرگ نمایی انجام شده باشه، نه وقتی که فکر میکنید من این موتورسیکلتو ضعیف تر از چیزی که هست نشون دادم.
      سوالی که پیش میاد: منظور شما اینه که شتاب صفر تا صدش کمتر از 9 ثانیس؟ چون من تو متن نوشتم 9 ثانیه….!!!؟؟؟ و این در حالی که معمولا این شتاب به 9.5 ثانیه هم میرسه…

      نکته آخر: مهم ترین نکته توی لذت بردن از شتاب یه موتورسیکت اینه که شما تا حالا رانندگی با چه موتورسیکلتی رو تجربه کرده باشی و مطمئنا بیشتر موتورسیکلت های تو بازار، شتابشون خیلی کندتر از این حرفاس…

      پیروز باشید..

      موافقم 2
      مخالفم 0
  14. shahab

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    آدم 7-9 میلیون پول بده موتور سوارشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      کلا که قیمتا ناعادلانس…
      ولی کسی که عشقه موتوره 200 میلیونم پول میده….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. amir

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ان اس آب خنکه نه روغن خنک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mehran

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.ممنون از مطالب شما
    این موتور آب خنکه و رادیات آب داره.
    واقعاً باعث تاسفه که داخل سایت خود شرکت اشتباه نوشته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mechanic

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باسلام خدمت نویسنده گرامی
    عرض کنم ب خدمت که
    اگه ان اس سوار شدید و این مقاله رو نوشتید
    توصیه میکنم یک بار دیگه سوار شید و تجدید نظر کنید
    ولی اگه سوار نشدید و این مقاله رو نوشتید
    مرتکب اشتباه بزرگی شدید
    چون من صاحب یک دستگاه موتور ان اس زرد هستم
    این موتور انژکتوریست
    4 سوپاپ هست
    و توی سرعت بالا اصلا شتاب کمی نداره
    در ضمن آب خنک هستش
    تو شتاب اولیه هم رو دست نداره
    من با هر پالسی که بگید کورس انداختم (حتی 220)
    و برنده ی بلا منازع بودم
    توصیه میکنم یک بار دیگه هم تجدید نظر تو مقالتون بکنید
    در ضمن تفاو این موتور با دوک فقط در چند چیز جزئی هستش
    و انتقاد آخرم در بازار ایران این موتور به قیمت 8 میلیون تومان هست….
    ولی ممنون که وقت گذاشتید برای این مقاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehran

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این موتور کاربراتوریه.انژکتورش هم هست ولی تو ایران فقط کاربراتوریش وارد میشه
      درسته،تو دورهای بالا شتابش کم نیست و بر عکس خیلیم خوبه
      سرسیلندرش با دوک فرق داره.من نمیدونم رو چه حسابی باجاج میگه کپی دوکه!!!!
      قیمتش حدود 9 تومنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        سلام
        دوست عزیز من خودم نوشتم که ان اس هم سریع تر از 220 و هم شتابش بیشتره…
        قیمت رو هم حدودی گفتم
        بعد جالبه من این موتورو ندارم و بر حسب اطلاعات مندرج در سایت گروه صنعتی فارس نوشتم” روغن خنک” ولی شما خودت این موتورو داری و هنوز نمیدونی کاربراته؟؟؟
        وقتی هم میگم شتاب پایین در سرعت بالا یعنی در سرعت بیش از 100 کیلومتر شتاب نسبتا پایینی داره و اینو از دوستانی که تجربه رانندگی با این موتورو دارن پرسیدم…
        متاسفانه بیشترین چیزی که تو کامنتای بعضی از دوستان، هم در بخش ماشین و هم در بخشای دیگه دیده میشه تعصب بیجا و بی مورده، چون از یه برند یا هرچی خوشمون میاد دلیل نمیشه از موارد ضعفش حرف نزنیم…
        پیروز باشید….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. گرگ جاده هاB.W.O.S

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    شرمنده همگی من این رو قبول ندارم موتور فقط بالای 250 اما ان اس و هیوسانگ دسته ریس موتور بدی نیستن اما به نظر من کسی که پول خرید داره باید موتور مثل GSXS1000یا CBR1000 REPSOLیالGSXR 1000 بخره اگر پول دارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بیژن دولت سرایی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (263 ديدگاه)

    چرا حالا میگی شرمنده
    دشمنت شرمنده ، نظر همه محترمه
    کلا اینا موتور نیستن که بخوای قبول داشته باشی یا نه….
    ولی مشکل ما پلاک نشدن بالای 250 سی سیه و گرنه شک نکن هیچکس دوس نداره چنین موتورسیکلتایی سوارشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. گرگ جاده هاB.W.O.S

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بله تو این مورد که بله اما تقصر من چیه که دو دفعه نزدیک بوده از ترس این که پلیس نگیرتم بمیرم با این که سنی ندارم اما جنون سرعت دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. گرگ جاده هاB.W.O.S

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        البته حق دارند افرادی که عشق موتور باید جون خودشون در نظر بگیر معلومه نه لباس می پوشند نه هیچی اجازه پلاک شدن نمی دن اما افرادی هستند که پوشید لباس روی موتور یک برتری می دونن برای همین بهترین لباس تن خودشون می کنن
        بوده مواردی که فقط قیمت لباس کلاه فرد 25 میلیون تومان بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. ahmad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    آقا بیژن یه مقابله هم راجع به آپاچی 180 بنویس.
    خیلی ها موقع خرید موتورسیکلت بین آپاچی و پولسار مقایسه میکنن.
    اگر مقایسه بین این دو تا بزاری خیلی خوب میشه.
    من به شخصه هم با آپاچی 180 و هم با پالس 200 سی سی رانندگی کردم و احساس میکنم راحتی و کیفیت آپاچی خیلی بهتره! (من آپاچی رو در رنج اسپورت های شهری گزینه مناسبی می دونم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      توی قسمتای آتی همین مقاله بهشون میرسیم انشاا..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام اقا بیژن.میشه بگید مقایسه duk 200و 125 و چند روز دیگه میذاری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      دقیقش معلوم نیس ولی به زودی…
      راستی اون مطلب هم مثل همین مطاب نوشته مبشه و مقایسه ای در کار نیست، در حقیقت هر دو موتورسیکلت به صورت جداگانه بررسی میشن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. محمدرضا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام داش بیژن خسته نباشی.داداش یه کمک میخواستم ازت.ازبین اپاچی 180 و پالس 200 و 220 و 200ns میتونی بگی کدوم تو موارد زیر بهتره. شتاب_سرعت_نرمی_نرمی تو دست انداز و چاله چوله_کمتر تعمیرگاه بردن_کم صدا بودن_قدرت مانور بالا_امن تر بودن و در کل بگو کدومو بگیرم. دمت گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      من فکر میکنم که بین این گزینه ها ان.اس از بقیه بهتره، به روز ترم هست… ولی اختلاف قیمتش رو هم باید در نظر بگیری…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. محمدرضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یعنی از همه لحاظی که گفتم ns بهتره?بعد ns کدوم؟رتبه بندی کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      از همه لحاظ بهتره ..فقط چون تازه وارده و تعدادش کمتر از بقیس یه کم قطعاتش کمتر پیدا میشه که این مشکلم رفته رفته و با جا افتادنش تو بازار رو به حل شدنه..
      پالس 200 که خیلی قدیمیه و باجاج دیگه تولیدش نمیکنه….آپاچی از 220 خیلی خوشگلتره ولی از لحاظ فنی 220 بهتر از آپاچیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من ns داشتم زودی یاتاقان زد.علتش هم این بود که انگشتیاش خورد شدوباعث ساییدگی میل بادامکش شد.دلیلش اینه که تو دورهای بالای موتورش خوب روغن رسانی نمیشه اونم بخاطر فیلتریه که داره و جنسشم از کاغذه.به همین علت روغن رسانی تو دورای بالا خوب نیست و باعث خرای بلبرینگهای انگشتی میشه و همش صدا میده.اگه فیلترروغنش ازنوع فلزی توری بود عالی میشد.ومیتونیدکاتالیزور اگزوزشو بردارین تا شتاب وسرعتش بهتربشه و داغ نکنه.اگه دوست داشتین میتونم تجربمو درمورد ns دراختیارتون بذارم تا دچار مشکل من نشیدکه حدود یک میلیون خرج گذاشت رو دستم09010158070.ممنون از همه دوستان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. roma

      ۲۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فیلتر کاغذی بهتر از فلزیه نمیزاره به هیچ وجع اشغال ازش عبور کنه
      شما اول تا 1000 باید فیلترعوض میکردی و بعد اون هر 3 هزارتا
      و از روغن فول سنتتیک 10/50 استفاده میکردی یا 10/40
      متاسفانه کسی اطلا به روغن توجه نمیکنه و فرق روغن های
      پایعه معندی و شیمیایی نمیدونه میری تعویض روغنی میگی روغن خوب بریز اونم یه روغن میریزه میگه برو حله
      همه هم روغن 20/50 میریزن میگن اتوماتیک در صورتی این روغن در جهان منسوخ شده است تو دورهای بالا اصلا کارایی نداره نمیتونه از موتور محافظت کنه این یه موتور اب خنکه روغن چهار فصل به قول ایرانی معنی براش نداره این موتور حتی اب باطریشم با باطری دیگه فرق داره نباید توش اب اسید 1250 بریزی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Romar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدا خیرت بد نویسنده خیلی خندیدم عجرت با خدا
    220دارای هوشمند ترین سیستم الکترونیکی در میان برندهای دیگست از جمله
    ساسات اتوماتیک با گرم کن خودکار
    سنسور پایین بودن جک موتور
    سنسور روغن
    سنسور کثیف شدن فیلتر هوا
    سنسور دمای موتور
    راهنمای اتوماتیک بعد از پیچ خودش خاموش میشه
    کنترل نور چراغ هوشمند در صورتی که موتوذ خاموش کنید بعد پنج ثانیه نور بالا یا پایین خودمار خاموش میکنه تازه حتی اگه لامپ نور بالا یا پایین سوخته باشه خودکار سویچ میکنه رو دیگری
    اینها کمی از مزایا این موتور
    برادر من خدا خیرت بد مگه مجبوری اخه مقاله مینویسی
    من هم دایلیم دارم هم ۲۲۰هم هوندا cgl
    220بی نظیر از همه لحاظ حتی شتابشم با دایلیم ۲۵۰انژکتوری ۴سوپاپ با دومیل سوپاپ و سیستم dohc یکی هست دور بر‌۱۰.۵ ثانیه است
    مگه قرار یه موتور ۲۲۰سی سی نقش دوکاتی ۱۱۹۰بازی کنه زیر ۳ثانیه ۱۰۰رو بزنه
    چرا باعث گمراهی مردوم میشید فاجهه کدوم موتور ژاپنی و اروپایی ۲۰۰سی سی شتاب صفر تا صدش کمتر از پالس است موتور ژاپنی ۲۰۰سی سی صفر تا صد پنج ثانیست شش تا هفت تا سه تا چند تاس
    پالس ۲۲۰با یاماها r1 مقایسه میکنی مگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      خوشحالم که این متن حداقل تونسته برای چند لحظه خنده به لب های شما بیاره…
      دوست عزیز باجاج اصلا “برند” محسوب نمیشه که محصولش بخواد هوشمند ترین 220 سی سی در میان برندهای دیگه به حساب بیاد…برند یعنی یاماها، هوندا،BMW و… نه یه کمپانی درجه پنجم آسیایی که اصلا در بین طبقه بندی جهانی به حساب نمیاد..
      این ویژگی هایی که شما نام بردید واقعا آپشن های خیلی مهم و کاربردی هستند!؟؟؟ و حتی نقطه ضعفی مثل کاربراتور بودن سیستم سوخت رسانی رو هم جبران میکنن؟؟!!!
      برای اثبات کند بودن شتاب این موتورسیکلت اصلا نیازی نیست به سراغ محصولات معتبر و اسم و رسم دار با انجین های مخوف بریم، همین کی‌تی‌ام دوک 125 سی سی که تو ایرانم موجوده با 95 سی سی حجم انجین کمتر ، با شتاب صفر تا صد 8.7 ثانیه به راحتی پالس 220 رو پشت سر میگذاره
      حالا تصور کنید بخوایم پای محصولات 200 سی سی کمپانی های معتبرتر و بزرگ تر رو هم به این بحث باز کنیم، فکر نمیکنم دیگه حرفی برای گفتن بمونه…
      ممنون
      پیروز و سربلند باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Roma

        ۲۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        باجاج تو امریکای شمالی برند حساب نمیشه نه تو ایران کشور جهان سومی 90 درصد ملتش سوار cgهفتاد سال پیش میشن
        میگی مهم نیست کاوازای نینجا ۳۰۰سال 2015 نشان گر دما انجین نداره
        دوک فقط واسه حرکت نمایشی ساخته شد خورشیدی عقب خیلی بزرگ زدن که راحت بیاد بالا
        ولی تاپ اسپید نداره دوک 200 رو کات اف ۱۴۰تا میره که پالس ns راحت میره با یک سوم قیمت
        فعلا که ما داریم سوار میشیم و لذت میبریم ازش
        پالس ۲۲۰خریدم ۴.۶ و دایلیم ۲۵۰گرفتم ۱۲.۵ ولی پالس ارزشش واقعا بیشتر از دایلیم پاه به پاش راه میره شتاب میگیره با نصف قیمت
        قطعا اگه اینجا امریکا شمالی بود من میرفتم به قول شما برند میخریدم mv میگرفتم ولی اینجا ایرانه باید یه وسیله رو ۳برابر قیمت خرید پول نیجا z1000بدی 250 شو سوار بشی
        این حرف شما غیر منطقی نویسند
        برند یعنی یاماها کدومش دقیقا تو ایران است که من بخرم با ۱۵میلیون
        مثل این میمونه منم بگم برند فقط می باخ و مکلارن و بنتلی در نتیجه ال 90ماشین خوبی نیست
        مقایسه برند همه میدونن همه بلدن وگرنه دلیل واسه پول دادن به برند نیست
        لطفا عاقلانه و منطقی فکر کنید عوام فریبی نکنید
        فروش یک محصول همه چیزو مشخص میکنه
        همه اینو میدون که نصبت قیمت و کیفیت موتورهای هندی بی نظیر
        باجاج برند نیست ولی کاوازاکی 650و ktm 390هم میزنه
        عجب

        موافقم 1
        مخالفم 0
  26. Roma

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من پالس 220با همکلاس تو ایران مقایسه کردم شما داری با bnw مقایسه میکنی!
    قیمتشم با bmw یکیه!
    همین دوک دوکی که میکنی کدوم یک از سنسورهای پالس 220داره اینها تمامش کاربردی و هر کدم نقش مهمی تو سلامت راکب و سلامتی انجین موتور داره
    سیستم برق هوشمند موتور پالس 220حتی دایمر هم داره شدت نور صفحه کیومتر تو روز و شب کم زیاد میکنه شما از این همه ویژگی فقط یه کمک گازی دیدی به علاوه اینکه قلوگیهای موتور و دسته فرمون همشون تو شب روشن میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علیِ

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    درکل نظرتونو میشه بصورت خلاصه درمورد 200ns بگید ک چجوریه از نظر سواری و کیفیت ساخت ودوام قطعات و چیزای دیگه. کاربراتوری بودنش باعث چ معایبی میشه و جز کاربراتوری بودنش چ معایب دیگه ای داره
    و اینکه همونطور ک مثلا مگلی نخرم بهتره چون سریع خراب میشه اینو پیشنهاد میکنین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      به نظره من توی این رنج قیمت، ns بهترینه (البته اگر بخوای نو بخری)…
      چون تعدادشم زیاده، قطعاتش راحت تر پیدا میشه..
      مگلی واقعا کلافه کنندس، مدام خراب میشه و اگرم خودت دست به آچار نباشی که رسما دیوانت میکنه…
      معایب NS رو هم بالا نوشتم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. آرش

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درود بر شما دوست گرامی جناب بیژن
    من عاشق ماشینم و بیشتر از هفده ساله دربارش میخونم و تحقیق میکنم ولی درباره موتور سیکلت خیلی کم میدونم، حالا حس میکنم تو شهری مثل تهران به شدت به یه موتور واسه تردد تو ترافیک نیاز دارم، درکنارش میخوام از سواریش لذت ببرم، تا الان هم فقط سوار 125، سوزوکی 250، و آپاچی شدم که فقط سواری سوزکی 250 بهم چسبید و سالهاس تو ذهنم مونده، تا 20 تومن میتونم هزینه کنم ولی طبعا هرچی کمترهزینه کنم بهتره، اولویت هام هم شتاب مناسب، ارزش در برابر مبلغ پرداختی، راحتی و هندلیک بالا (شاید کلمه هندلیک واسه موتور کاربرد نداشته باشه ولی جایگزین پیدا نکردم) و عمر طولانیه
    چند روز پیش، فروش موتور های برقی که قویترینش 17 میلیون تومنه شروع شد، تو سایتی که خبر رو خوندم واسه قویترین مدل گشتاور 55 نیوتن متری اعلام کرده بود!! خیلی تعجب کردم! واسه موتور شهری گشتاور بالاییه و شتاب بینظیریو باید رقم بزنه! درسته؟
    لطفا راهنماییم کنین بین موتور های موجود با توجه به توان خرید و اولویتام چیو پیشنهاد میدین؟ ارزش نسبت به قیمت رو هم در نظر بگیرین ، نینجا دست دوم؟ هیو؟ یا پالس؟ یا ….
    کمی درباره موتورهای برقی عرضه شده هم راهنمایی کنین، واقعا شتابش بالاس؟ ارزش در برابر قیمتش چطوره؟
    ببخشید طولانی شد و پیشاپیش ممنون بابت پاسخگوییتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام بر آرش عزیز
      قبل از هرچیزی باید بگم اگر روزی موتور خریدی حتما از کلاه مناسب استفاده کن و حتما موارد احتیاط رو رعایت کن و مطلب “تصادفات متداول موتورسواران و راه‌های پیشگیری ” رو که تو همین سایت منتشر شدرو مطالعه کن..
      راهنمای خرید کلاه کاسکت:
      http://www.pedal.ir/%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%aa/

      قسمت اول تصادفات متاداول:
      http://www.pedal.ir/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C/
      متاسفانه در مورد موتورسیکلت های برقی موجود در بازار هیچ اطلاعاتی ندارم. خیلی نو پا هستن و هنوز نمیشه در موردشون قضاوت کرد. اما 55 نیوتن متر واقعا زیاده، خیلیم زیاده..الان کاوازاکی نینجا 250 حداکثر گشتاورش 21 نیوتن متره…
      با 20 میلیون تومن موتورسیکلت های زیادی میشه خرید، مخصوصا اگر دست دوم ها رو هم به گزینه ها اضافه کنیم…
      قیمت موتورسیکلت تو ایران خیلی بالاس و هیچ کدوم واقعا اندازه پولشون نمی ارزن..
      بهترین موتورسیکلتی که پلاک میشه همین نینجا 250 است ، اگر بتونی دست دوم تمیز پیدا کنی عالیه..
      بازم اگر سوالی بود در خدمتم..

      موافقم 1
      مخالفم 0
  29. امین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا من پارسال ان اس داشتم کجا ۱۶۰تا میره؟؟؟؟؟؟؟انجین تک سیلندر هندی ۲۰۰ccو ۱۶۰تا سرعت!!!!؟؟؟نزنید این حرفو من کشتمش به ۱۴۰نرسید.در بهترن حالت با راکب فوق سبک شاید به ۱۴۰یا دیگه اخرش ۱۴۲برسه اونم شااااااااید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. امین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در ضمن در جواب اون دوستمون ک راجب ان اس پرسیده بود بگم ک اصلا به این قیمت نمیارزه به نظر من ۲۲۰موتور ارزنده تری از ان اس هست مخصوصا که ان اس ذاتا انجینش پر استهلاک.نهایتا اگر از قیافش خوشت نمیاد قسمت جلوشو عوض کن و این ک ان اس خوبه به شرطی ۲تومن پول اضافی دادن برات مهم نباشه و نخوای موتورو چندین سال نگه داری یا اهل گاز دادن نباشی.بازم سوالی بود من هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا