موتورسیکلتهفته نامه

بنلی TNT، تازه‌واردی در جمع موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی ایران

بنلی تی‌ان‌تی ۲۵۰ مدت کوتاهی است که به جمع موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی کلاس نیکد بازار ایران وارد شده.
این تازه‌وارد کمتر شناخته شده، به لطف قیمت مناسبش با استقبال نسبتاً خوبی در بازار مواجه شده است.
این محصول توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد در دو مدل دو سیلندر tnt250 و تک سیلندر tnt25 عرضه شد. (البته مدل tnt15 نیز با حجم ۱۵۰ سی‌سی عرضه شده که در کلاس معمولی است و مورد بحث ما نیست)

BENELI TNT250
BENELI TNT250
BENELI TNT25
BENELI TNT25
حال با هم مشخصات و مسائل پیرامون این موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی نورسیده را به‌صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برند ایتالیایی (حیله تبلیغاتی)
BENELI
در نگاه اول باید گفت نام بنلی (BENELY) برای این محصول بسیار فریبنده است!
شما با شنیدن نام برند بنلی ناخودآگاه به یاد کمپانی معروف ایتالیایی و موتورسیکلت‌های خاصش می‌افتید و احساس می‌کنید با یک ایتالیایی اصیل مواجه هستید ولی قصه چیز دیگری است و باید ذهنتان را از غرب اروپا به شرق آسیا هدایت کنید!
متأسفانه این رسم که کمپانی‌های خودروسازی و موتورسیکلت‌سازی سطح پایین سعی می‌کنند هویت محصولات خود را پشت برندها و پرچم کشورهای دیگر پنهان و تحت لوای آنها معرفی کنند در کشور ما رایج شده.
واقع‌بینانه عرض می‌کنم که چنین رفتاری یک حیله آشکار در عرصه تبلیغاتی و فریب مصرف‌کنندگان است.
همان‌طور که در میان اتومبیل‌ها شاهد هستیم محصولات چینی نظیر ام‌جی که تنها امتیاز برند آن خریداری شده را تحت لوای پرچم و عنوان محصول انگلیسی به مصرف‌کنندگان ناآگاه غالب می‌کنند، در دنیای موتورسیکلت‌ها نیز رویه‌ای نسبتاً مشابه وجود دارد.
در گذشته موتورسیکلت مگلی ۲۵۰ ((MEGELLY به بازار کشور عرضه شده بود و در کمال تعجب آن را محصول انگلستان و یک موتور انگلیسی معرفی می‌کردند درحالی‌که این محصول اساساً از صفر تا صد ساخت کشور چین بود و تنها طراحی ظاهری و استایل آن توسط یک پیمانکار انگلیسی طراحی شده بود!
حالا بنلی تی‌ان‌تی نیز قصه‌ای مشابه مگلی چینی دارد.
بنلی تی‌ان‌تی در واقع محصولی از برند KEEWAY چین است که در صنایع QIANJIANG چین تولید می‌شود.

3
در حقیقت اصل ماجرا به آن‌ها بازمی‌گردد که بنلی ایتالیا با هدف توسعه سبد محصولات و جذب نیاز بازارهای ارزان قیمت، به دنبال ارائه محصولی ارزان قیمت بود تا آن را به کشورهای در حال توسعه و به ویژه هندوستان عرضه کند.
در همین راستا BENELY ایتالیا با KEEWAY چین برای ارائه یک محصول ارزان قیمت تحت برندش به توافق رسید.
در حقیقت بنلی TNT فقط یک طراحی ایتالیایی دارد و تولید آن به صورت کامل توسط KEEWAY چین انجام می‌شود.
صرفاً در ازای استفاده از برند بنلی توسط کی وی چین، درصدی از سود حاصل از فروش و صادرات این موتورسیکلت نسبتاً ارزان قیمت به شرکت بنلی می‌رسد.
به هر حال باید بدانید که با یک محصول چینی اما با طراحی ایتالیایی مواجه هستید! بگذریم…

نمای ظاهری
BENELI
موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی بنلی تی‌ان‌تی در کلاس نیکد قرار می‌گیرند و دارای استایل استریت هستند.
نمای ظاهری تی‌ان‌تی ۲۵۰ (که تیپ دو سیلندر بنلی است) آئرودینامیک مناسب و زیبایی درخوری دارد.
کمک‌های جلو آن به صورت تلسکوپی وارونه طراحی شده‌اند که جذب فشار بیشتر و در نتیجه نرمی و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

BENELI
شاسی آرماتوربندی شده در فضای میانه موتورسیکلت، استحکام دوچندانی برای آن ایجاد کرده.
صفحه کیلومتر و دماغه موتورسیکلت به صورت متصل به فرمان ارائه شده و زاویه گردش بیشتری را برای فرمان ایجاد می‌کند.
فلاپ ها نیز به صورت چند تکه مجزا ارائه شده‌اند که البته در کلاس نیکد مرسوم است.
طراحی اگزوز آن ظاهر زیبایی داشته و به صورت کوتاه و با فاصله کمی نسبت به قسمت زیرین موتور جاسازی شده. (صدای اگزوز نیز جالب توجه است)
کمک‌فنر عقب به صورت تک کمک Swing Arms طراحی شده است که استحکام مناسبی دارد.
چراغ عقب آن نیز از نوع ال ای دی عمودی است.

BENELI
کلیات نمای ظاهری تی‌ان‌تی ۲۵ تک سیلندر را نیز می‌توان مشابه برادر بزرگترش ۲۵۰ دانست با این تفاوت که مدل تک سیلندر اگزوز کشیده‌ای دارد و کمک‌فنر عقب آن نیز متفاوت است. (البته طراحی فلاپ ها نیز تفاوت دارد.)
در مجموع با توجه به طراحی ایتالیایی هر دو تیپ این موتورسیکلت، می‌توان طراحی آنها را قابل قبول دانست.

هندلینگ و کیفیت سواری
BENELI
به لطف طراحی مناسب بنلی تی‌ان‌تی، هر دو تیپ این موتورسیکلت فرمان‌پذیری و هندلینگ خوب و راضی‌کننده‌ای دارند و در جاده‌ها و شرایط مختلف پایداری و هدایت‌پذیری قابل‌توجهی از خود بروز می‌دهند.
کیفیت سواری نیز نرم بوده و به لطف کمک‌فنر تلسکوپی وارونه سواری راحت و لذت بخشی را برای راکب خود به ارمغان می‌آورند.

مشخصات فنی و قوای محرکه
BENELI
موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی بنلی از سیستم تزریق سوخت انژکتوری EFI بهره می‌برند. (ظرفیت باک ۱۷ لیتر)
در مدل TNT250 انجین دو سیلندر از نوع چهار زمانه هشت سوپاپ بوده و بنا بر اعلام شرکت واردکننده دارای قدرت ۳۱ اسب بخار ۲۳.۵ کیلو وات در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۲ نیوتن بر متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌باشد.
مدل TNT25 انجین تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ است و بنا بر اظهار شرکت واردکننده با قدرت ۲۵ اسب بخار ۱۸.۵ کیلو در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۵ نیوتن بر متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارائه شده.
در مجموع قوای محرکه هر دو تیپ بنلی قدرت و شتاب معمولی و نسبتاً خوبی دارند و حداکثر سرعت اسمی آنها نیز در نوع دو سیلندر ۱۵۸ و در تک سیلندر ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده.
اما قطعات قوای محرکه (انجین) آن‌ها که توسط صنایع چین تولید می‌شود، عمدتاً کیفیت آلیاژ بسیار بدی دارد.
در حال کلی استهلاک موتورهای بنلی تی‌ان‌تی بالاست و عمر آنها کوتاه است!
وضعیت آن گاهی توسط برخی افراد با استهلاک بالای مگلی مقایسه می‌شود.
سیستم خنک‌کننده موتور آن نیز از نوع رادیات مایع خنک بوده ولی کیفیت عملکرد آن راضی‌کننده نیست.
عمده مالکان بنلی اظهار کرده‌اند آمپر نشانگر دمای رادیات بنلی حتی در شرایط روزهای سرد زمستان بیش از حد معمول بالا می‌رود و حتی ممکن است در شرایط رانندگی طولانی به نقطه جوش برسد!
با توجه به عملکرد ضعیف رادیات، نمی‌توان روی رانندگی طولانی مدت و توقف طولانی در ترافیک روی آن حساب کرد.

ایمنی
BENELI
موتورسیکلت‌های بنلی در هر دو تیپ TNT250 و TNT25 دارای سیستم ترمز دیسکی قابل اطمینانی هستند.
TNT250 دارای ترمز جلو از نوع دو دیسک ۲۶۰ میلی‌متر چهار پیستون بوده که قدرت ترمزگیری بسیار سریع، قوی و خوبی را در اختیار می‌گذارد. ترمز عقب هم تک دیسک ۲۴۰ میلی‌متر است.
TNT25 نیز دارای ترمز جلوی تک دیسک ۲۸۰ میلی‌متر دو پیستونی بوده و ترمز عقب نیز تک دیسک ۲۴۰ میلی‌متر می‌باشد.

نتیجه‌گیری کلی
در مجموع بنلی ۲۵۰ مانند هر وسیله نقلیه دیگری دارای مزایا و معایب خاص خودش است.

BENELI
طراحی زیبا، کیفیت سواری خوب، هندلینگ مناسب، قیمت نسبتاً ارزان و شتاب قابل قبول ازجمله ویژگی‌های مثبت این موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی می‌باشد.
از کیفیت ساخت بد، ضریب استهلاک بالا، عمر کوتاه و سیستم خنک‌کننده ضعیف نیز می‌توان به‌عنوان برخی از معایب آن نام برد.
در حالت کلی بنلی را نمی‌توان به‌عنوان رقیبی برای سایر موتورسیکلت‌های ژاپنی و کره‌ای ۲۵۰ سی‌سی بازار (نظیر محصولات کلاس نیکد هیوسانگ) برشمرد بلکه صرفاً می‌توان آن را به‌عنوان آلترناتیوی در کنار موتورسیکلت‌های هندی تلقی کرد.
البته یک پله بالاتر از موتورهای هندی جای می‌گیرد.
بنلی از حجم و قدرت موتور بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های هندی (نظیر باجاج پولسار و آپاچی) برخوردار است و طراحی زیبا و مدرنی نیز دارد.

BENELI
اگر توان نگهداری منظم و با دقت آن را دارید و اهل رد لاین نیستید، می‌توانید به‌عنوان یک ۲۵۰ سی‌سی استریت با قیمت مناسب روی انتخاب آن فکر کنید.

قیمت: در حال حاضر قیمت تقریبی مدل TNT 250 در بازار حدود پانزده میلیون تومان و مدل TNT25 حدود ده میلیون تومان می‌باشد.

نویسنده: احمد جمشیدی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من روزی که خواستم موتور بخرم بین بنلی تک با ns دودل بودم سال 96 قیمتشون تقریبا یکی بود بنلی 10ملیون هفتصدهزار تومن وns انژکتوری 11ملیون بود که من بنلی رو خریدم باید بگم که تا الان باهاش 22هزارتا رفتم فقط ی بار فشنگی فن رو عوض کردم روغن هم هر دوهزار کیلومتر و فیلتر روغن هر 4 هزار کیلومتر در حال حاضر روغن لاکچری شرکت پاسارگاد میریزم من رفیقم دوسیلندر خرید 16ملیون هشتصد هزار تومن ولی خرجش بالاتره تو دو سیلندر مشکل پمپ بنزین اگه دارید به نمایندگی بنلی آقای احمد بیگی مراجعه کنید و جابجایی ecu هم براتون انجام میده در کل حسنش نسبت به ns و آپاچی اینه که موتور لیز نمیخوره

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ولی برای من که سال ٩٨ خریدم کاملا سر میخوره چون لاستیک پیرلی را برداشتن یا اگر به کسی بر نمیخوره دزدیدن و لاستیک ایرانی یاسا انداختن و روی هم رفته دو حلقه لاستیک به غیر از تفاوت چشمگیر قیمتی اینه که لاستیک یاسا برای این موتور سنگین کارایی نداره و سر که میخوره هیچ از هفته اول ترک خورد و نمایندگی هم جوابگو نبود

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من روزی که خواستم موتور بخرم بین بنلی تک با ns دودل بودم سال 96 قیمتشون تقریبا یکی بود بنلی 10ملیون هفتصدهزار تومن وns انژکتوری 11ملیون بود که من بنلی رو خریدم باید بگم که تا الان باهاش 22هزارتا رفتم فقط ی بار فشنگی فن رو عوض کردم روغن هم هر دوهزار کیلومتر و فیلتر روغن هر 4 هزار کیلومتر در حال حاضر روغن لاکچری شرکت پاسارگاد میریزم من رفیقم دوسیلندر خرید 16ملیون هشتصد هزار تومن ولی خرجش بالاتره تو دو سیلندر مشکل پمپ بنزین اگه دارید به نمایندگی بنلی آقای احمد بیگی مراجعه کنید و جابجایی ecu هم براتون انجام میده در کل حسنش نسبت به ns و آپاچی اینه که موتور لیز نمیخوره

    موافقم 1
    مخالفم 4
  3. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام من چند روز پیش مسیرم خورده بود سمت دهکده المپیک گفتم بذار بینم جون این موتورو بگیری چن تا میره.وزنمم ۶۶ تو اتوبان یادگار گازشو گرفتم.جاده کفی بود یکمیَم خودمو رو باک انداختم که اون حالت شتاب گیریو بگیرم و موفق شدم برسونمش به ۱۷۰ که دیگه آمپر رو ده بود و کات آف کرد.واقعا شگفت زدم گرد.موتورم مال سال ۹۵ اولین سری که اومد من خریدم و شنیدم که تو مدلای ۹۷ و ۹۸ کاری کردن سرعت لاکپشتی شده.

    تو رده های هندی که از همشون برتره. من با ns کورس انداختم با اختلاف چهار پنج متر به خط پایان زود تر رسیدم.(تو پیست نبود یه جاییو خودمون مشخص کرده بودیم) این از لحاظ سرعتش

    از لحاظ فنیم یه بار چراغ عقبش ترمز میگرفتم روشن نمیشد فک کنم اتصالی داشت که درستش کردم یه بارم آمپر بنزینش دقیق کار نمیکرد که انقد به تعویق انداختم ببرمش تعمیرگاه آخر خودش درست شد. شرایط اقتصادیو درک کرد ما شالله.

    راجب توصیه کردن اینکه بخرید دودلم.چون این حرفارو میشنوم تو مدل ۹۷ ۹۸ اینجوریش کردن میگم خب بدرد نمیخوره برید ۹۵ یا ۹۶ بگیرید ولی باز اونم معلوم نیست صاحب قبلیش چجوری باهاش تا کرده باشه. والا من خریدم راضیم ۱۷۰ تا برای یه تک سیلندر که کات آفم روشه خیلی خوبه.تو نقد این موتور خیلی بد گفته شده اصلا این حرفارو نداریم ما که عمرش کم باشه یا هرروز باید ببریش تعمیرگاه.بابت رادیاتش بله موافقم پای آدمو کباب میکنه ولی اینکه استهلاکش بالا باشه به هیچ وجه تایید نمیکنم به عنوان کسی که سه ساله از این موتور استفاده میکنه.
    البته این نکترم اضافه کنم که اعتقاد دارم هر جنسی اصلا لامپ مهتابیم تو ایران بخری شانسیه.

    شاید همین الان یه آپاچی ۱۸۰ معمولی بخری خیلی خوب برات کار کنه امکان داره یه نینجاهم بخری که به روش نینجاهای واقعی دهنتو صاف کنه(با عرض پوزش) من که از این موتور خیلی راضیم هیچ خرابی جدی هم تا حالا نداشته شاید همین الانم یکی بیاد با یه دل پر از کینه از این موتور.

    موافقم 23
    مخالفم 2
  4. علیرضاپارسا

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاااااااالی فقط حیف حیف که زنجیرش صدامیده گرمای فن رادیاتورشم میزنه به پا فقط این دوتاعیب وداره کسی راهکاری داره بگه لطفا

    موافقم 6
    مخالفم 2
  5. مهدی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا بگم چیکار کنه نویسنده این نقد وبررسی رو که منو از خرید این موتور منصرف کرد…
    پارسال به همین موقع ها بود که یه بنلی تک کم کارکرد پیدا کردم …طرف پول لازم بود و موتورو حدود 10 تومن میداد!
    برا تحقیق یه سرچی تو نت زدم این صفحه رو آورد و اونروزم نقد و بررسی دوستان هم به کاملی اینجا نبود،با توصیفات نویسنده این متن که گفته بود کیفیت بسیار بد قطعات موتور و… من از خرید منصرف شدم!
    الان با اون پول بهم هوندا 125 میدن اون موتورم الان بالا بیست وپنج قیمتشه…
    لطفا نقد منصفانه بکنید نه مغرضانه!

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. ahmad.j

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (659 ديدگاه)

      این نقد طبق تحقیق های مستدل در مورد شناسنامه بنلی تی ام تی و بررسی فنی فیزیکی و نظرخواهی از مصرف کنندگان اون بوده.
      همانطور که در متن تاکید شده بنلی هم مانند همه وسایل نقلیه دیگه مزایا و معایب مشخصی داره. برای برخی نیاز ها مناسب و برای برخی نامناسبه.
      این کاملا به فردی که میخواد خریداری کنه و هدفش از استفاده از اون بستگی داره.
      نباید در موردش دچار توهم و تصور های فانتزی شد!
      ضمن اینکه شما همون زمان میتونستی خیلی موتورسیکلت های بهتر و با کیفیت تر از بنلی هم با همون میزان پول بخری دوست عزیز
      شرایط بازار خودرو و موتورسیکلت دائما در حال تغییره و خریدن یا نخریدن یک وسیله صرفا به تصمیم شخصی افراد در هر مقطع بستگی داره و آینده این بازار در مملکت ما قابل پیش بینی نیست.
      مصرف کننده باید قبل از هر انتخابی به یک شناخت درست و صادقانه از اونچه که میتونه خریداری کنه برسه/ چه نینچا اچ تو آر باشه و چه هندا 125
      هدف از اینکار دلسرد کردن نیست بلکه ایجاد زمینه منطقی برای فرد از ماهیت محصولی است که باهاش سر و کار داره

      موافقم 5
      مخالفم 5
  6. احسان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه مخلصم دوستانی که چند سال بنلی ۲۵۰ تک دارن لطفا منو راهنمایی کنید چه روغنی بریزم
    من روی روغن خیلی حساسم چند روز میخوام عوض کنم میترسم روغن بد بریزم سپاسگذارم از همه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سیامک

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      من خیلی زود روغن موتورم و عوض میکنم تقریبا بین 500 تا 1000 تا عوض میکنم . یه 4 لیتری سوپر پیشتاز بگیر و 1.2 لیتر هر بار.
      فیلتر روغن و هم هر 10.000 تا عوض کن .(اگر سریع روغن عوض کنی).
      در ضمن به هیچ عنوان فیلتر روغن و خودتون عوض نکنین به دردسر میوفتین چون دوتا واشر داره که دیده نمیشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. آرمان

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      روغن موتور موتول بریز و با خیال راااحت هر پنج هزار کیلومتر عوض کن ، با محاسبه کارکردش نسبت به ایرانی ها که باید هر هزارتا یا دوهزارتا عوض کنی ، قیمتشم بصرفه میشه ، یعنی لیتری ۱۴۰ تومن واست راحت پنج هزارتا کار میکنه که بخوای هر ۱۰۰۰تا ایرانی بریزی بعد ۵ هزار شاید از اینم گرونتر پات وایسته .
      از نظر کیفتی هم که توی بازار واقعا جز بهترین روغن هاست و نیاز به تعریف نداره .

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. محمد علی

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      روغن موتول ، روغن توتال امارات و بعد روغن پیشنهادی خودش، من برا موترهای مختلف از توتال امارات راضی بودم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام موتور من بنلی ۲۵۰ سی سی هستش دیروز یهو فن رادیاتورش از کار افتاد؟بنظر شما مال چی میتونه باشه .
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سیامک

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام راستش من هم بین NS200 ,و بنلی 250 تک دو دل بودم تا اینکه یه مدل 96 بنلی تک گرفتم . بنظرم از لحاظ کیفیت اصلا با ان اس قابل مقایسه نیست و شتاب و سرعت قابل قبولی داره .”لاستیک پیرلی روسو” که یه شاهکاره واقعا روش گذاشتن . چون اصلا لیز نمیخوره مگر اینکه بری رو گازوییل. متاسفانه از سال 97 که لاستیک های با فاق بلند بسیار خطرناک روشه . حتما در زمان خرید باید لاستیک هاشو عوض کنین چون جک خم درست وا نمی ایسته.
    من تا سرعت 140 تا باهاش رفتم البته تو حکیم و همت بازم میرفت ولی میخوام بگم که سرعتش از 110 که بالا میره موتور بدون لرزش و صدا میشه و مثل موتور سنگین میمونه . فوق العاده استیبل هست و تو سرعت بالا احساس راحتی میکنی برعکس ان اس که وقتی سرعت میره بالا خیلی خطرناک میشه و همش سر میخوره.
    در مورد ترمز هم باید بگم تو رنج خودش بی نظیره و اصلا قفل نمیکنه با اینکه ABSنداره ولی عالی عمل میکنه و سورپرازتون نمیکنه در زمان خطر
    در مجموع عالی و بدرد بخوره .
    فقط وزنش یکم زیاده 160 کیلو حدودا . و تو ترافیک اگر گوشه جدول گیر کنین شاید کنترلش یکم سخت باشه که بعد از چند روز کاملا دستتون میاد و مشکلی نیست.
    با تشکر

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. محمدرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من موتور های ژاپنی زیادی رو سوار شدم در حال حاظر به خاطر محدودیت ها نمیشه سوار شد ولی تا حالا یک موتور پلاک دارم مثل بنلی تک رو امتحان نکردم میخواستم ببینم برای دور دور و مسافت های طولانی مثل تهران تا شمال خوب هست یا نه خواهش میکنم کمک کنین بنلی خعلی نظرم رو جلب کرده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. شما که به موتورای ژاپنی عادت داری چرا آ ایکس وان ax1پلاک نمیخری؟
      در حد 3 یا 4 هزار کارکردش بوشهر طرفای پنجاه تومن گیرت میاد.
      برای ژاپنی سوار هیچی جای همون ژاپنیو نمیگیره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. میعاد

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش بنلی ۲ سیلندر بخری بهتره اون واسه مسافرته اینم شاید خوب باش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. محمدرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنلی تک میخواستم ببینم برای دور دور و مسافت های طولانی مثل تهران تا شمال خوب هست یا نه خواهش میکنم کمک کنین بنلی خعلی نظرم رو جلب کرده!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. حمید

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.من یه بنلی ۲۵۰ دارم تازه الان بعد ۸ هزار کیلومتر فهمیدم ، یعنی میگن شرکت لاستیک عقب و مارک دورو سایز ۱۴۰ انداخته اونم همه ترک خورده، !!! واقعیت داره ؟ کسی به اینمورد بر خورده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمید رضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    موتوی هستش که به نسبت قیمتش ارزش خرید داره اونم چون از هندی ها یه پله بالا تر قرار میگیره. اما به موتورهای هم رده خودش اصلا نمیرسه. در حد چینی رده متوسط هستش .وگرنه اگر اصیل بود این موتور زیر ۱۰۰ میلیون نمیشد دو سیلندرش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضا حیدری خواه

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بین موتور بنلی ۱۵۰ با اپاچی ۱۸۰ موندم به نظرتون بنلی ۱۵۰ به خوبی دوسیلنداش هست کیفیتش خوب هست یا نه راهنمایی کنید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ميلاد

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا من ١٠ تومن پول دارم میخوام ببینم بنلی ١۵٠. ٩۶-٩٧ بهتره یا کارکرده زیاده آپاچی ٩٠-٨٩

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تشکر میکنم از موتور بنلی من تک سیلندر ۲۵۰ دارم و بسیار راضی هستم عالی هستش و نسبت ب ۲ سیلندر هاش کم مصرف تر هست ممنون و ب شما هم پیشنهاد میکنم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. مهران

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    قراره هفته دیگه بنلی تک بخرم که اومدم امشب یه سر به نظرات تو چند تا سایت زدن خیلیا گفتن خیلی ایراد داره بعضیام گفتن خوبه من نمیخوام باهاش مسافت های ۳۰۰ ۴۰۰ کیلومتری تو یه روز برم میخکام بدونم برای مسافت های بین صهری یا یه تفریح به فاصله کلی ۲۰۰ کیلومتر خوب و مناسب هست؟؟؟اگه میشه پاسخ بدید ممنون.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. sajad

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    بند ه سه ماه است بنلی ستا 125 خریداری کرده ام روی کیلومتر700 تا قدرت موتور کم شد و شروع به فیوز سوختن کرد. چندین بار به نمایندگی های مجاز مراجعه کرده ام . با یکی از آنها یک ماه تماس داشتم تا با قطعاتش برسه .وقتی رسید گفت قطعه شما وجود نداره. یکی دیگش درخواست داده بعد از 24 روز قطعه اومده میگه قیمت مشخص نیست . بهر حال سرکاریم . موتوررا با همین وضعیت سوار می شیم فقط مصرف فیوز موتور بالاست از طرفی قدرت موتور هم نسبت به ابتدا نصف شده . انداز ه پول بنزین هزینه فیوز می کنم.همینجوری سوارش می شم تا الگو شرکت بنلی بشه. حداقل بقیه فریب ظاهرش رو نخورن. یکبار انتقادات رو در صفحه ارتباط شرکت گذاشتم. در پاسخ جواب سربالا دادند. رضایت مشتری برای این شرکت مد نظر نیست. در سایت دیوار این موتور در بازار آزاد افت شدید قیمت دارد. به نظر بنده بدلیل نقصان در خدمات پس از فروش این برند می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. معین

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرمن ایراداصلی بنلی(تک سیلندر)سخت بودن کاهش سرعت بخصوص باترمزعقب و لیز خوردن آن است.سوالم اینه ازدوستان ک بغیر ازروغن موتور بنلی,ازچه روغن موتوری استفاده کنم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نیما سامی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام،مستقیم میرم اصل مطلب،ی سری مسایل هست که اصلا ربطی به خود موتور نداره و اینکه طراحیش مال کجاست مونتاز کجاست کیفیتش چه جوریه بلکه مسایل حاشیه ای مهمه،الان همه، چه اونایی که دارن و ندارن میگن وسایلش تو خود تهران که نمایندگی مادرش اونجاست وسایل یدکیش کمیاب و بسیار گرونه ،نمایندگی ها دانش فنی لازم رو ندارن طرف تا دیروز 125رو نمیتونست تعمیر کنه بدون هیچ دوریی رفته جفت سیلندر باز میکنه گیرم موتور مثل ساعت کار کنه لوازم مصرفی پس چی؟روغن eno لیتری 140تومن پس چی که دولیتر باید بریزی صافی روغن که باید عوض بشه لنت ترمز صفحه کلاج …..اونایی که خود تهران هستن این لوازم رو نمیتونن گیر بیارن اونایی که شهرستانن تکلیفشون روشنه …فقط میخاستم بگم فقط به فکر استایل نباشین به فکر تعمیر و نگهداری اینجور موتور ها باشین این دیگه هندا 125یا پالس و پولسار نیس که سریع سرهم بشه گیرم یدکیش رو پیدا کردی مکانیکش رو چیکار میکنی؟اینا مهمه در ضمن تو ایران همه چی شانسیه بعضی جنس ها از کارخونه مشکلدار میاد بیرون اون دیگه غیر قابل حله رو کاغذ بله بنللی از خیلیا سر هس منم دوسش دارم سنگینم نباشه فیس سنگین ها رو داره ولی تو واقعیت همه چی فرق میکنه ،ببین از پس هزینه هاش چه از لحاظ مالی،زمانی،اعصابی بر میای برو دنبالش حاش رو ببر ،موفق باشید

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من موتوری میخوام ک راحت و نرم باشه و یشه برای مسافت های بالای 200 کیلومتر استفاده کرد و موتور داغ نکنه (بنلی دوست داشتم ک گفتید داغ میکنه ) ترمز و فنیش خوب باشه و بشه چن سالی باهاش گذروند
    خیلی اهل ریس و سرعت بالا و حرکت نمایشی نیستم خرجش خیلی بالا نباشه (البته باز بنلی شنیدم لوازمش خیلی بالاس هرچن شهرمون ینی اراک نمایندگی داره ) سرعت و شتاب موتور هم تاحدی مهمه اما بیشتر ظاهر و کارکرد فنی و راحتی موتور
    به نظرتون چی بگیرم خوبه؟ پولم نهایت بشه 25 که مگلی و دایلیم و بنلی مدل بالا میشه گرفت یا هیوسانگ و نینجا مدل پایین
    کسی اطلاعات فنی و تجربی داره راهنمایی کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. سعید1

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گرمای زیاد موتور رو نمیشه کاریش کرد؟ دستکاری موتور یا تعویض اگزوز…؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. Mohamad

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشی موتور من بنلی۲۵۰یه مقدار که با موتور راه میرم موتور جوش میاره فنش کار نمیکنه یه چند روز این‌جوری شده من فشنگی رادیاتورشو باز کردم رفتم عوض کنم ولی متاسفانه این جا ها ندارن من در شهرستان هستم الان فشنگی ماشین بهش میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهزاد

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام میخام بنلی٢۵٠تک بگیرم میشه به من بگید چند لیتر روغن میخوره مرسی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4460 ديدگاه)

      با فیلتر روغن ۱.۵ لیتر

      موافقم 0
      مخالفم 2
  24. حسن باقری

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من بنلی 250 تک دارم موتور محشر و عالیه ……………………………………………………….. مدل 95 که سری اولشه اگه گیرت اومد زود بخر تضمینی مدل 95 بنلی رو دست نداره ……………………………………..

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. عباس مستقیم

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مدل ۹۶ چطوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. عباس

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخوام بنلی ۲۵۰ سی سی تک بگیرم چطوره بگیرم ؟؟! همه بگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Mehdi

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ب تمام دوستان عزیز و موتور سوار. من 32 سالمه و از 8 سالگی موتور سوار میشم نه در حد حرفه ای ولی خب عشق موتورم. همیشه هم هندا 125 داشتم. البته اولین موتورم براوو بود. تو مدتی ک عمر کردم موتورای زیادی از قبیل پالس و پولسار و سی ار ام و هندا رپسول و زد ایکس و…. کم و بیش سوار شدم. اینو بگم هیچ موتوری نمبتونه جای ژاپنی رو بگیره. دنیای موتور متعلق ب ژاپن. بی چون و چرا نفر اول دنیان. حالا الان یدونه بنلی 250 تک دارم ک تازه یه هفته اس خریدم. هیچی ازش نمیدونستم وقتی میخواستم بخرم. ولی الان ک یه هفته اس سوارم زیر و روش رو فهمیدم. دوستانی ک هیچی از بنلی نمیدونید. من تجربم رو در حد 250 بهتون میگم انشاا… ک کمکی بهتون باشه وقتی میخواید برید سراغش. موتور خوشکل. خوش رخ. نرم. شهری و اسپرت. شتاب نسبتآ خوب. ولی صدای زنجیر رو مخ. نباید گاز بهش بدی. موتورش ضعیفه زود ب صدا میفته. دور موتور رو نباید بالاتر از 6 ببزی ک زود لش میشه. فقط باید باهاش سرگاز بری اونم تو شهر. بدرد مسافت طولانی نمیخوره. هم استهلاک بالا. هم مصرف زیاد. طبعش گرمه. حرارت و میده ب بغل و زیر پا. ترمز جالبی نداره. ولی خب در کل خیلی نرم و خوشکله. موقعه دنده دادن باید خیلی نرم دنده بدی. بزنی تو سر دنده تق صدا بده زود از پا در میاد و زنجیرش هی صداش بیشتر میشه. در کل هم خوبه خم بد. اما فقط از لحاظ ظاهری ب موتور سنگین نزدیکی. ولی از لحاظ کیفیت همون هندا 125 ب صرفه تره. بخرید ولی درست استفاده کنید تا خوب بمونه. یکم اذیتش کنید یه عمر اذیتتون میکنه. من و نتونست راضی کنه

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. محسن

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این همه را تو یک هفته برداشت کردید خیلی جالبه.

      موافقم 6
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا