موتورسیکلت

رگال رپتور، موتورسیکلت 250 سی‌سی خاص در جاده‌های ایران!

معمولاً عموم افراد با شنیدن عبارت موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی، تصویری از یک موتور سوپراسپرت ریس و یا دست‌کم نیکد در ذهنشان نقش می‌بندد که مهم‌ترین مؤلفه آن‌ها شتاب و سرعت است.
اما در بین موتورسیکلت‌های پلاک شدنی که بیشترین سطح حجم ممکن و سقف ظرفیت مجاز را در کشورمان دارند، هستند موتورسیکلت‌هایی که علیرغم حجم موتور مناسب اولویتشان سرعت و یا شتاب نیست بلکه فلسفه دیگری در پس قامت آنها نهفته است.
رگال رپتور یکی از آنها است!
شما اگر به دنبال یک موتورسیکلت با کیفیت قبول و درخور باشید ولی درعین‌حال به موتورهای سوپر اسپرت علاقه‌ای نداشته باشید، یقیناً انتخاب محدودی دارید.
در بین موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی غیر اسپرت، انتخاب‌ها محدود است.


اگر ریس استایل ها و محصولات نیکد استریت را کنار بگذاریم، تنها دو گزینه از کلاس‌های محدود کروز و چاپر باقی می‌ماند.
به عبارتی برای این حجم موتور در بازار ایران فقط دو محصول غیر اسپرت در دسترس است.
یکی موتورسیکلت کلاس کروزر آکوئلا است که توسط کمپانی هیوسانگ کره جنوبی تولید و توسط کویر موتور در کشورمان عرضه می‌شود (قبلاً در پدال به آن پرداخته شده) و دیگری موتورسیکلت کلاس چاپر رگال رپتور که قرار است اکنون به آن بپردازیم.
اول از هر چیز ممکن است برخی خوانندگان با موتورسیکلت‌های کلاس چاپر آشنایی نداشته باشند و این عبارت برایشان نامفهوم باشد.
به همین جهت در ابتدا توضیحی مختصر در مورد کلاس چاپر ضروری به نظر می‌رسد.

موتورسیکلت کلاس چاپر ( CHOPPER)

همان‌طور که میدانید در دنیای چهار چرخ‌ها، اتومبیل‌ها انواع متخلف و گوناگونی دارند و به کلاس‌های سدان، هاچ‌بک، مینی، وانت، ون، کراس‌اوور، شاسی‌بلند، آفرودر و … تقسیم می‌شوند.
در دنیای دوچرخ موتورسیکلت‌ها نیز دقیقاً رویه‌ای مشابه وجود دارد.
موتورسیکلت‌ها با توجه به شکل و استایل و حجم خود به انواع مختلفی نظیر ریس، نیکد، کراس، استریت، اسکوتر، کروزر، چاپر و الی آخر تقسیم می‌گردند.
در این بین چاپر (که معنای لغوی آن به معنی هلیکوپتر می‌باشد!) گونه‌ای از موتورسیکلت است که فاصله دو محور آن کشیده و بیش از حد معمول باشد.


این کلاس که ابتدا در ایالات‌متحده ابداع شد و پدید آمده ظاهر کشیده‌ای دارد، زاویه فرمان آن در بیشترین حد ممکن است و اهرم دسته فرمان آن در بالاترین ارتفاع نسبت به جایگاه زین راننده قرار گرفته. (معمولاً فرمان حالت برآمده خرگوشی دارد!)
در عین کشیدگی زیاد، شاسی ارتفاع کوتاهی از سطح زمین دارد و راکب در قسمتی کوتاه در میانه موتور جای می‌گیرد.
مزیت این کلاس، ایجاد بیشترین حد ممکن راحتی و آسایش برای راکب است که آرامش و کنترل بسیار زیادی را برای راننده نسبت به موتورسیکلتش ایجاد می‌کند و برای طی مسیر و جاده‌های طولانی مناسب است. (اصطلاحاً یک موتور سفری است!)
عمده موتورسیکلت‌های مشهور جهانی این کلاس ساخته کمپانی محبوب هارلی دیویدسون هستند که ید طولایی درزمینهٔ تولید موتورسیکلت‌های کروز و چاپر دارد.
اما چند سالی است گونه‌ای از این کلاس موتورسیکلت تحت برند رگال رپتور در بازار کشورمان عزیزمان ظاهر شده است.

برند آمریکایی!

رگال رپتور در واقع یک برند آمریکایی وابسته به شرکت AJS است که درزمینهٔ تولید موتورسیکلت‌های کروز و چاپر فعالیت می‌کند.
اما آنچه به بازار کشور ما وارد شده محصول وارد شده از شرکت اصلی مادر نیست بلکه طبق معمول از شرق آسیا می‌آید!
در واقع رگال رپتورهای عرضه شده به بازار ایران توسط شعبه چینی برند رگال تولید می‌شوند که البته مالکیت آنها از آنِ شرکت مادر است و مخصوص بازارهای آسیایی هستند.
البته تولید مدل ارزان‌سازی شده در چین بی‌دلیل هم نیست، زیرا رگال رپتور در کشور خودش یارای رقابت با هم‌وطنش (هارلی دیویدسون) را ندارد و بازار محدودی در آن حوزه دارد.
به همین جهت روی صادرات محصولات استاندارد خودش با قیمت تمام شده پایین‌تر به کشورهای در حال توسعه اروپایی (نظیر اسپانیا) و به کشورهای آسیایی (به‌ویژه چین، هند و مالزی) تمرکز کرده و بخش زیادی از بازار این کشورها را تصاحب کرده است.
البته ناگفته نماند این کلاس موتورسیکلت‌ها در مقیاس کلی نیز مشتریان خاص و ویژه‌ای دارند و به همین جهت بازار تقاضایشان محدود است.
درمجموع می‌توان گونه مورد نظر این موتورسیکلت را به‌عنوان یک محصول چینی تولید شده تحت لیسانس شرکت مادر (برند آمریکایی) و مدلی ارزان‌سازی شده طبق استاندارد رگال ارزیابی کرد.

رگال رپتور در ایران

اما محصولات رگال رپتور اوایل دهه ۹۰ شمسی در چهار تیپ مختلف توسط شرکت سکان صنعت پارس به بازار کشورمان وارد شد.
این موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی در چهار تیپ تحت عنوان بابر، اسپایدر، فالکن و دیتونا به ایران عرضه شده‌اند.

Falcon 250
Bobber 250
Spyder 250
Daytona 250
البته ممکن است شما این موتورسیکلت‌ها را در کوچه و خیابان بسیار کم دیده و یا اصلاً مشاهده نکرده باشید که امری طبیعی است؛ زیرا همان‌طور که گفته شد استایل این موتورسیکلت بسیار خاص است و مشتریان محدودی دارد و در تیراژ پایین به کشورمان عرضه می‌شود. (افرادی که از این‌گونه موتور استفاده می‌کنند عموماً سبک زندگی خاصی دارند!)

نمای ظاهری

سند افتخار و برگ برنده کمپانی رگال رپتور این است که محصولاتش توسط بخشی از تیم طراحی هارلی دیویدسون طراحی می‌شوند!
رگال رپتور گروهی از تیم طراحی شرکت مشهور هارلی دیویدسون به سرپرستی johnny pag را به خدمت گرفته و امر طراحی محصولات خودش را به آنها سپرده است.
به همین جهت واقعاً می‌توان گفت طراحی موتورسیکلت‌های رگال از جهات مختلف قابل قبول و بعضاً تحسین‌برانگیز هستند و کمتر ایرادی می‌توان به آنها گرفت.


ظاهر آنها به‌خوبی از جایگاه یک چاپر دفاع می‌کند و با معیارهای خود منطبق و از اسکلت مستحکمی برخوردار است.
به لطف طراحی مناسب، موتورسیکلت‌های رگال رپتور از چسبندگی بسیار زیادی به سطح جاده برخوردار هستند و در سرعت‌های بالا و جاده‌های ناهموار نیز پایداری خود را حفظ می‌کنند و ابزار کنترل کاملی را در اختیار راننده می‌گذارند.


همچنین طراحی آنها به‌گونه‌ای است که ظرفیت اصلاح و تیونینگ بالایی دارند و هر شخص می‌تواند بنا به سلیقه خود آنها را شخصی‌سازی کند و تغییرات ظاهری ایجاد کند.
اما در کنار تمام این مزایا، رگال رپتور ضعف‌هایی در سیستم تعلیق شاسی خود دارد.
کمک‌های جلو از نوع تلسکوپی عادی است و در قسمت عقب نیز دو کمک‌فنر کپسولی دارد ولی درمجموع کمک‌های آن توانایی کافی برای جذب ارتعاشات و ناهمواری‌های سطحی را ندارند و مقداری از ناهمواری‌های جاده را به بنده کلی و زین موتور منتقل می‌کنند. (البته بخشی از این موضوع به طبیعت استایل موتورهای چاپر بازمی‌گردد)
از طرفی فاصله محور عقب تا موتور بیش از حد معمول زیاد است و به عبارتی خورشیدی چرخ عقب با چرخ‌دنده‌های اعمال قدرت موتور برای انتقال رانش فاصله زیادی دارد که همین فاصله زیاد موجب به هم خوردن تنظیم زنجیر و شل شدن آن در فواصل زمانی کوتاه می‌شود. (کیفیت بلبرینگ محور عقب آن نیز راضی‌کننده نیست و معمولاً از بدو خرید به‌صورت شخصی توسط مصرف‌کنندگان با بلبرینگ مقاوم ژاپنی تعویض می‌شود)

هندلینگ و کیفیت سواری

موتورسیکلت‌های رگال رپتور هندلینگ بسیار خوبی دارند.
در تمام شرایط هدایت موتورسیکلت در دستان شماست و زاویه چرخش بالای فرمان در عین شاسی‌کوتاه نیز امکان گردش‌های شدید و با زاویه بالا را با حفظ پایداری کامل فراهم می‌کند.
چسبندگی زیاد به سطح جاده و زین ارتفاع کوتاه تسلط کاملی را برای راکب خود ایجاد می‌کند.


اما با توجه به کمک‌فنرهای سخت، کیفیت سواری آن مقداری خشک و سخت بوده و در جاده‌های ناهموار آزاردهنده است.
علیرغم سختی سیستم تعلیق با توجه به نوع قرارگیری زین و قدرت چسبندگی محور، درمجموع می‌توان این موتور را برای سواری طولانی‌مدت و توام با آسایش (به‌شرط عبور بر سطح جاده‌های آسفالته) مناسب دانست.

مشخصات فنی و قوای محرکه

هر چهار تیپ موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی رگال رپتور از موتور پایه DD250E دو سیلندر خطی چهار سوپاپ با گیربکس ۵ دنده و سیستم تزریق سوخت انژکتور و خنک‌کنندگی رادیات بهره می‌برند و مشخصات فنی نزدیک به همی دارند.
مدل بابر با باک ۸ لیتر و وزن خالص ۱۶۰ کیلوگرم توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۴ کیلووات در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و رسیدن به حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد.
مدل اسپایدر با باک ۱۳.۵ لیتر و وزن خالص ۱۸۰ کیلوگرم توانایی تولید قدرت ۱۳ کیلووات ساعت در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و رسیدن به حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد.
مدل فالکن با باک ۱۴ لیتر و وزن خالص ۱۷۰ کیلوگرم توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۳ کیلووات در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و رسیدن به حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد.
و در آخر مدل دیتونا نیز با باک ۱۳.۵ لیتر و وزن خالص ۱۸۰ کیلوگرم توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۳.۸ کیلووات در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و رسیدن به حداکثر سرعت اسمی ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دارد.


در حالت کلی قوای محرکه رگال رپتور تعریفی ندارد و شتاب و سرعت چندانی در اختیار شما نمی‌گذارد.
البته این نکته را نباید فراموش کنید که با یک موتور چاپر طرف هستید و این کلاس موتور اساساً نیازی به قوای محرکه قوی ندارد زیرا برای درگ و یا راندن با سرعت زیاد (ردلاین) طراحی نشده و در فلسفه خود لزوماً نیازی به موتور با اسب بخار بالا ندارد.
به لطف تولید تحت لیسانس استانداردهای رگال آمریکا، کیفیت ساخت و آلیاژ بکار رفته در قطعات موتور آن نیز از کیفیت خوبی برخوردار است و دوام و تحمل فشار آنها بسیار بالاست و می‌توان به ماندگاری آن اطمینان کرد. (موتور آن عمر مفید بالایی دارد)

ایمنی

از نظر ایمنی همان‌طور که قبلاً گفته شد، پایداری موتورسیکلت قابل قبول است.
سیستم‌های ترمز آن نیز به‌صورت دیسکی بوده و از دو دیسک برای ترمز جلو و یک دیسک برای ترمز عقب بهره می‌برد که درمجموع مناسب و قابل اطمینان است و این سیستم ترمز می‌تواند موتور را در شرایط مختلف کنترل و یا در صورت لزوم به‌خوبی متوقف کند.

نتیجه‌گیری کلی

همان‌طور که گفته شد بازار موتورسیکلت‌های فانتزی غیر اسپرت ۲۵۰ سی‌سی ایران بسیار محدود است و فقط در دو گزینه خلاصه می‌شود.
اگر شما بخواهید در این گروه محصولات انتخابی داشته باشید گزینه‌ای غیر از آکوئلا هیوسانگ و یا رگال رپتور ندارید!
تفاوت بین آکوئلا و رگال نیز بسیار زیاد است و یکی در کلاس کروزر و دیگری در کلاً چاپر تعریف می‌شود. (مشخصات فنی آنها نیز متفاوت است)
بنا براین حتی می‌توان گفت در هر سگمنت فقط یک گزینه برای انتخاب وجود دارد و باید بنا بر سلیقه و تعریف نیاز خود انتخاب کنید.


اما درمجموع رگال رپتور را می‌توان محصولی استاندارد و با کیفیتی نسبتاً مناسب دانست که بزرگترین مزیتش استایل جسورانه و خاصش است.
اگر کاپشن چرمی می‌پوشید، عینک دودی ضخیم روی چشمانتان می‌گذارید، به راک استارها علاقه‌مندید، به سوپر اسپرت‌ها علاقه‌ای ندارید و یا به دنبال ظاهری بیش از حد متفاوت و مجذوب‌کننده می‌گردید، این موتور بهترین انتخاب برای شماست!

نویسنده: احمد جمشیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. پرهام

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    من از موتور سیکلت زیاد اطلاع ندارم
    ولی یه سوال دارم
    هارلی دیویدسون چرا تو ایران موجود نی؟

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. ahmad

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      به همون دلیل که شورلت و باقی محصولات آمریکایی موجود نیستن!

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. پرهام

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        ااا یعنی همون قانون واردات ماشین
        برای موتور هم هست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عطا

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (186 ديدگاه)

          کاش اونا بودن.
          تو ایران بد ترین وضعیت بعد از موتور همون موتوره !
          موتور خوب اینجا معنی ندارع داداچ :)

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. SPK

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (24 ديدگاه)

      چون پُر مصرفن!

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. هادی

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        اتفاقا هیچ ربطی به مصرف نداره

        موافقم 6
        مخالفم 0
    3. عطا ن

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (10 ديدگاه)

      این موضوع تاریخچه طولانی ای داره.
      حدود سی و خورده ای سال پیش موتور های حجم بالا برای کارهای اشتباهی()استفاده میشدند و برلی همین موضوع ممنوع شدند، موتور های هارلی هم با حجم موتور بالا تولید میشدند و شامل این قانون شدند.
      خوشبختانه در6 سال اخیر کم کم موتور های دو سیلندر آزاد شدند و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کنه و موتور های خوب و حجم بالا وارد بشن

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (659 ديدگاه)

        مسئله این نیست.
        ما الان موتور های بدون پلاک حجم هزار سی سی در داخل کشور داریم که داره وارد میشه و مجوز تردد محدود در شهر هم داره (برای مسیر پیست)
        موتور های سنگین ژاپنی و ایتالیایی و آلمانی و … به راحتی وارد میشن
        ولی موتور های آمریکایی مثل هارلی مطلقا اجازه ورود به کشور ندارن و اصلا سند مالکیت واسشون صادر نمیشه! (قبلا به خاطر قطع مسیر روابط تجاری با آمریکا نمیومد و الان هم به خاطر قضایایی که ازش مطلع هستید!)

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۲۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این مشکل با تقویت توان بازدارندگی و عکس والعمل پلیس قابل حمل است…که خوب مملکت ماست و سوالایی که نباید دنبال پاسخش بگردی زیاده

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. Khan

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    موتور نیکلاس کیج توی Ghost Rider

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. sadegh

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (133 ديدگاه)

    هر چهار تیپ موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی رگال رپتور از موتور پایه DD250E دو سیلندر خطی چهار پیستون با گیربکس 5 دنده و………………
    منظور از چهار پیستون رو متوجه نشدم،مگه میشه دوسیلندر ،چهارپیستون؟؟!؟!؟!!؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      اشتباه لپی پیش آمده! :)
      منظور سوپاپ بود…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. masoud

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حالا چند قیمت هست؟
    اصلا ارزش خرید داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      لیست قیمت تیپ هاش به اینصورته:
      – بابر: بیست میلیون
      – اسپایدر: بیست میلیون
      – دیتونا: بیست میلیون
      – فالکن: پانزده میلیون تومان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        تازه اینا قیمت پایه هستن .
        بسته به تجهیزات سفارشی که تعدادشون کم هم نیست قیمت بالا ت. میره .من یکی با اینکه از موتور اصلا خوشم نمیاد ولی اگه 20تومن بخوام بدم یه وسیله برای تو شهر اینو به کل ماشینای هم قیمتش ترجیح میدم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من چند باری این موتور رو دیدم در خیابان و خودمم به شخصه از استایلی این سبک موتور ها خیلی خوشم میاد چون خودمم زیاد اهل سرعت نیستم و بیشتر به کیفیت سواری اهمیت میدم ولی تجربه سواری با این کلاس رو ندارم بنابراین نمیتونم خیلی نظر بدم اما نکته خیلی مهمی که باید بهش اشاره کرد اینه که بازار ما حتی در موتورسیکلت هم بسیار محدود و تقریبا نود درصد محصولات مصرفی ما از کمپانی های تحت لیسانس چینی تامین میشن که این نشون دهنده ضعف صنعت ما در ساخت موتورسیکلت هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      ما اصلا صنعت داریم که بخواد ضعیف و قوی باشه؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
  6. ali a

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    شاید قیافه داشته باشه ولی از لحاظ موتور زور نداره و به این قیمت اصلا و ابدا ارزش خرید نداره ( تو موتور های چاپر باید حجم موتور خوبی داشته باشه تا قدرت لازم رو داشته باشه) …هر کی سوارش میبینم خندم میگیره میخواد ادای هارلی دیویدشون سوارای امریکا رو دربیاره با کاپشن چرم و پوتین…خیلی خنده است..(اگه میخوای از موتور سواری و صدا و قدرتش لذت ببری حداقل موتورش باید چهار سیندر باشه حتی 250..به بالا)

    موافقم 1
    مخالفم 15
    1. هادی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      شما نباید خندت بگیره باید گریت بگیره چون این سیاست غلط دولته که نمیشه این سبک موتور رو با حجم بالا سوار شد و اونی که دوست داره این موتور هارو مجبوره همینو بخره چون گزینه دیگه ای نداره 4 سیلند بخره سوار شه در عرض 2 روز میگیرنش و موتورش مصادره میشه

      موافقم 16
      مخالفم 0
  7. Hossein

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (149 ديدگاه)

    خیلی مطلب مفیدی بود
    امیدوارم بیشتر راجع به موتور سیکلت مطلب بنویسید
    دسته بندی موتور سیکلتها خیلی جالبه و اکثرا تو ایران آشنایی باهاشون نداریم حتی بین طرفداران خودرو
    من خودم پارسال یکم گشتم تا بتونم متوجهشون بشم تا حدودی چیزایی دستگیرم شد اما اکثر مطالب انگلیسی بودن
    خیلی دوست دارم بیشتر راجبشون بدونم
    البته کاش پدال در مورد خودروهای سنگین و حتی کاروان ها و ماشین های راهسازی هم گاهی مطلب بزاره چون هیچ سایت فارسی زبان به این چیزا نمیپردازه و صرفا مطالبش رو محدود به خودروهای سواری نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. نویدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    بهترین موتورسیکلت انژکتوری زیر ده میلیون تومن از نظر شما کدومه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Sadegh

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (133 ديدگاه)

      پالس ان اس۲۰۰که البته مشکلات خودشو داره…..باده تو من میشه یه دایلیم درحد گرفت که بهترین کاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        پالس ۲۰۰ ان اس کاربراته عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2 ديدگاه)

          انژکتوریش هم تازگیا اومده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    منم از سال ٩١ اونجر دارم خوبی این کلاس اینه که خستگی نداره و برای مسافت های طولانی عالیه ولی متاسفانه بدلیل پول ضعیف ملی و قانونی که نمیدونم از کدوم تولید کننده داخلی بر خلاف ماشین میخوان حمایت کنن انچنان مدلی وارد نشده و برخلاف تصور عمومی این تیپ موتور برای راحتی ساخته شده (کروز) موتور های چاپر برای جلب توجه هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. بابک خادمی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یدونه فالکون دارم که خودم در حد زیادی مثل فرمان رینگ جلو کیف چرم گریپ فرمان روکش رادیاتور چراغ جلو و بچه چراغها طاقچه عقب و…. به صورت دست ساز تعویض کردم.مدل فالکون کروزر هست و سه مدل دیگر چاپر .مدل کروزر مناسب برای مصافتهای طولانی بسیار نرم و راحت میباشد.برای کسانی که در شهر تردد میکنند فالکون رو پیشنهاد میکنم.برای افراد لاغر اندام اسپایدر برای افراد عظلانی و درشت اندام دیتونا و برای افراد ریز اندام بابر.فقط لباس مشکی به اندازه کافی موجود باشد.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. فرامرز صادق میرانی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من نزدیک به ۳۰ سال موتور سواری میکنم و تا حدودی انواع موتور رو درایران سوار شدم بعضی رو زیاد وبعضی هارو کم ولی از سال ها پیش مجذوب این مدل موتور شدم و آرزوی داشتم یکی بخرم
    الان حدود یک سال ونیم هست یه دیتونا دارم و از سواری اون لذت میبرم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. پژمان

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    موتور قشنگیه من یه دور کوچیک باش زدم مدل دایتونا خیلی تجربه متفاوت و جالبی بود, صدای فوق الاده زیبایی داره
    ولی موردی که هست اینه که به فرهنگ ما نمیخوره , هرکی تو خیابون میبینه فکر میکنه دوربین مخفی یا فیلم برداری یا چیزیه,به نظر من این سبک موتور فقط با فضای خود آمریکا سازگاره, و به ما نمیاد البته نظر شخصیه منه و از زیبایی این موتور چیزی کم نمیکنه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  13. mr.Z

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    باعرض سلام و ادب
    جناب آقای جمشیدی مطلب مفیدی بود
    نکته مهم قلم رسا،گیرا،روان و جذاب شماست که جای تحسین و تقدیر دارد
    درمورد مطلب نگارش شده نیز باید عرض کنم که بسیار از فن بیان خوبی درآن استفاده نموده و توضیحات لازم و کافی رادرج کرده اید
    بنده،شخصا از این که تاریخچه،سوابق،وضعیت بازار و بررسی وسیله نقلیه را در یک مطلب با خصوصیات بالا ملاحظه کرده ام بسیار خوشحال شدم
    جا دارد به خاطر محتوایت مطلب نیز کمال تشکر را به جا آورم
    امید است هر چه بیشتر از محضرتان استفاده کنیم
    سپاس،بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      ممنون از اظهار لطف شما
      ارادتمندیم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. مرتضی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان از چهار مدل موتور رگال رپتور سه مدل ۲۰ میلیون تومنه ولی مدل فالکن ۱۵ میلیون تومن علتش را کسی میدونه این مدل از بقیه چی کم داره ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      مواردی که من اطلاع دارم اینکه
      نوع رینگ و عرض لاستیک ها فرق میکنه و در این مدل کوچکتره و ضعیفتره،
      فاصله طولی کمتره و طول موتوره کوتاه تره و اسکلت بدنه ساده تری داره،
      کیفیت ساختار کمک فنر هاش ضعیف تره و فرق میکنه
      احتمالا یکسری از قطعات جانبی اون هم کیفیت پایین تری داشته باشه و اصطلاحا ارزان سازی شده باشه

      تفاوت های بالا به خاطر اینه که فالکن بر خلاف سه تیپ دیگه که چاپر هستن بیشتر یک کروزر محسوب میشه

      مسئله دیگری هم که هست اینکه بحث قیمت انحصاری است و چونکه این کلاس توی بازار رقیب نداره به صورت سلیقه ای قیمت های متناقض میدن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. سیامک

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سالهاست یه آریو 150(کروز) دارم که فکر میکنم این مدلش با پلاک ملی همین یدونست نهایتا انگشت شمار.جالبیش اینه که رپتور فالکن کپی برابر اصل موتور منه با توجه به سال ساخت آریو.1384.کسی میتونه اطلاعاتی در مورد آریو مدل کروز در اختیارم بزاره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      طراحیشو کسایی انجام دادن که هارلی دیویدسون رو طراحی کردن
      اون وقت موتور بچگونه خودتو میچسبونی به این؟!

      موافقم 0
      مخالفم 3
  16. معین

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی در مورد موتور استرلا کاوازاکی اطلاعات داره ؟ فکر کنم تو کلاس 250 رقیب موتورهای این سبکی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مصطفي

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان یه راهنمایی میخواستم
    پالس ٢٢٠ سی سی دارم برای شارژ روغن موتور چه مقدار باید روغن بریزم توش
    داخل دفترچه ش نوشته ١١۵٠ سی سی شارژ بشه از طرفی هم نوشته که سطح روغن از خط علامتگذازی شده بالاتر نزنه در صورتیکه اگر طبق دستور دفترچه راهنما موتور بخوام ١١۵٠ سی سی روغن بریزم از خط علامتگذاری شده بالاتر میزنه
    لطفا راهنمایی کنید چکار باید بکنم ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (203 ديدگاه)

    رفقا کسی خبر داره باجاج اونجر رو از کجا میشه خرید و اینکه آیا فروق اقساطی هم داره یا خیر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. من

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. یه دوستی میگه یه هارلی ژاپنی مدل ٨۶ داره. میشه پلاکش کرد؟ قیمتش رو خیلی پایین میگه شک کردم. من دنبال یه کروزر هستم. نظر متخصصین چیه؟ و جایی خوندم موتوری که امپر بالای ١٢٠ داشته باشه اجازه تردد توی شهر نداره! صحت داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. روزبه

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی
    اصلا از این موتور اطلاعی نداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یاسر

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میگم من خیلی دوست دارم یدونه رپتور داشته باشم میگم خدمات پس از فروشش چجور هست اگه مشکلی واسش پیش بیاد چکار باید کرد کسی هست کمک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      شرکت وارد کننده امور خدمات و تامین قطعاتش رو هم انجام میده. (دوستانی که از این موتور استفاده میکنن و ازشون جویا شدم از خدمات پس از فروش شرکتش به نسبت راضی هستن کم و بیش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. علی

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    40 ساله موتور سوارم 1ز5 سالگی z50 داشتم تا 550 و 1000 و 1300 والی ماشالله …از استایل چاچار خیلی خوشم میاد ولی متاسفانه استایل خاص خودشو میخواد که خیلی هم قشنگه اما بعضی از مردم ما نمونه شخصی که خندش میگیره وقتی این مدل موتورسوارهارو میبینن انگار ادم فضایی دیدن ..امیدوارم سطح فرهنگمون به جایی برسه که به دلبستگی ها و علائق هم احترام بزاریم یا اگر نمیتونیم احترام بزاریم ، لااقل مسخره نکنیم .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. على

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به نظر شما کدام یکى ازین چهار مدل براى سفر هاى بین شهرى یا کشورى( ارمنستان و گرجستان) مناسب تره؟؟؟(با وزن ١٠٠ کیلو!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. معصومی

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رگال رپتور کلیه موتوراش عالی و بی نظیره من دیتونا دارم فوق العاده راضیم ؛ زندگی خاص و رانندگی خاص فقط با رگال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Navid vio

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید کاشکی میشد قیمت 20 ملیونی اسپایدر بزارید ببینیم در چه حد تیونه چه جوریه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا