موتورسیکلت

فن‌آوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها در موتورسیکلت دوکاتی

برای اولین بار در دنیای موتورسیکلت‌ها، دوکاتی یک موتور با سیستم زمان‌بندی متغیر و هوشمند سوپاپ‌ها را معرفی کرد. موتورسیکلت دوکاتی Testastretta DVT با موتور دو سیلندر ۱.۲ لیتری و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها قادر است ۱۵۸ اسب بخار نیرو در دور موتور ۹۶۰۰ در دقیقه و ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۷۵۰۰ در دقیقه تولید کند که ۱۰ اسب بخار و ۱۱ نیوتن متر بیشتر از مدل معمولی همین موتور می‌باشد.

Ducati Multistrada 1200S Touring
Ducati Multistrada 1200S Touring
بعد از خرید دوکاتی توسط آئودی، ماه گذشته، فولکس‌واگن از موتور دو سیلندر V شکل ۱۱۹۹ سی سی مدل Superleggera برای پیشرانه خودروی XL اسپرت استفاده کرد که قادر به تولید ۲۰۰ اسب بخار نیرو بود. حالا نیز فن‌آوری زمان‌بندی سوپاپ‌ها از فولکس‌واگن به دوکاتی راه یافته و می‌تواند با تنوع زمان همپوشانی سوپاپ‌ها، قابلیت‌ها و کارایی و راندمان موتور را افزایش دهد.

Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
Ducati Testastretta DVT
علاوه بر افزایش توان موتور با این سیستم، میزان مصرف سوخت نیز ۸ درصد کاسته شده و با استانداردهای زیست‌محیطی یورو ۴ نیز تطابق می‌کند (موتور استاندارد قبلی یورو ۳ را پوشش می‌داد). ماه آینده از این موتورسیکلت در میلان رونمایی و در ابتدای سال آینده فروش آن آغاز خواهد شد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. پوری پوریا!

    ۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    خیلی جالبه که تونستن از این تکنولوژی تو موتور سیکلت ها استفاده کنن!
    مطمئنا مهندسی زیادی پشتش خوابیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mory

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      انصافا جا داره پدال عزیز تشکر کنم به خاطر مطالب بیشتر در مورد موتور
      چون تو ایران بیشتر می تونیم به موتور فکر کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        پدال جان یه مطلب در مورد موتور های آپریلیا هم بزار
        هیشکی اونارو نمیشناسه گناه دارن به خدا…….. :(

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      هر روز بهتر از دیروز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان آرسنالی

    ۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    دوکاتی دوکاتی وای چه اسم زیبایی داری دوکاتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      موتوراشونم پیشرفتست

      ای خدااااااااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. DRAGONBORN

    ۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    دوکاتی هم زده تو خط تکنولوژی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهران1

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    رقیب اصلی این موتورسیکلت هندا vrf1200 که موتور چهار سیلندر داره به همراه گیربکس اتوماتیک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. HILUX

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    با سلام
    کمری2008 تمیز تقریبا چند می ارزه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MIS

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتورهای دوکاتی فقط کیفیت قطعاتشون خوبه
    معایب شون به دلیل تعداد کم سیلندر(2سیلندر) صدای خوبی ندارن
    1.اگوستا
    2.سوزوکی
    3.هوندا
    4.دوکاتی
    5.یاماها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا